Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, wat een vervelende start zo. Maar fijn dat het nu
    weer goed gaat en hij weer lekker thuis is zoals het hoort!
    Druk met bezoekjes of valt het nog mee.
    -
    Kitty, vind het zo erg voor je. En ondanks dat ik nog niet met
    IVF begonnen ben, herken ik je gevoel. Dat machteloze, zal het
    ooit lukken. Die IUI heb ik niet veel vertrouwen in, waarom
    gaat het innestelen elke keer fout? En waarom zou het bij de
    komende IUI bv wel lukken. En dan volgend jr misschien maar
    1 poging IVF vergoed. We denken er steeds vaker aan hoe onze
    toekomst eruit zal zien zonder kindjes.
    Wat betekent dit nu voor jou? Dat je deze komende poging zelf
    moet betalen? Dat hele IVF lijkt me sowieso al heftig, hoe zijn
    de puncties voor je?
    -
    Nou hier gaat het aardig verder. Ben lekker op vakantie geweest
    en dat doet dan toch wel echt goed hoor. Op de terugvlucht draaide
    er een film over allemaal stellen die zwanger waren pff...
    Heb op de laatste vakantiedag de laatste pil geslikt en als het
    goed is kan ik morgen of overmorgen bellen voor de startecho en
    dan zal ik die maandag wel hebben vermoed ik. Probeer nog twee
    keer met acupunctuur. Als ik dan niet zwanger ben, dan stop ik
    daarmee. Dan helpt dat blijkbaar ook weinig.
    Ook ik begin het steeds frustrerender te vinden dat werkelijk
    iedereen om me heen zwanger wordt. Sommigen voor de tweede
    keer zelfs. Collega's, vrienden, nichten, vriendinnen etc. En ik mag
    alleen maar toekijken glimlachen en aanhoren dat ze het ooooh
    zo voor mij ook hopen.

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Fijn dat je van jullie vakantie hebt genoten! En nu weer terug komt de realiteit weer terug. Ik hoop zo dat je snel zwanger mag worden! Wat betreft die utrogestan bolletjes worden bij ons gegeven bij IUI i.c.m menopur.Toen ik clomid nog gebruikte kreeg ik het ook niet.
    Het is inderdaad niet zo'n fijn spul maar ja je hebt er alles voor over eej! Ieder ziekenhuis heeft zo weer zijn eigen afspraken en regeltjes.
    Ik vind het wel goed van je dat je nog 2x de accupunctuur gaat proberen, je weet maar nooit.
    Hopen op maandag de start echo en dat alles rustig is!
    dikke knuf!

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke bedankt, ja toen ik op Puregon injecties overging een jaar geleden heb ik wel es gevraagd al naar die bolletjes. Maar dat doen ze bij ons in het ziekenhuis alleen bij IVF. Ja twee keer acupunctuur proberen is de moeite wel waard. Hoef er per cyclus maar 2x naartoe, dus dat valt mee. De dag voor de IUI en de dag na de IUI. ik ben traject-moe.
    Hoe gaat het met jou nu? Wat vliegt de tijd, Ukke al bevallen, jij alweer 23 weken. Tsjonghe waar blijft de tijd.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik vandaag ook maar weer bellen voor acupunctuur. Ik zit er wel erg tegenop, maar ik wil gewoon alles uit de kast halen om de 4e poging te laten slagen. En de 4e poging is dus voor eigen rekening. Het is erg dubbel dat je voor je kind moet betalen. De een wil niet zwanger worden en is binnen een poep en een scheet zwanger. Wij, die zo graag willen, moeten er zo veel moeite voor doen. En over Utro, eigenlijk is het niet nodig bij IUI. Je lichaam maakt zelf progesteron aan en bij IVF veel minder door de punctie en hormonen tegen een eisprong. Ik heb het op een gegeven moment gekregen, omdat ik na 10 dagen al ongesteld werd. Een ding scheelt, je hoeft hierdoor nooit een test te doen. Maar als het toch een beetje helpt en je LF langer wordt, dan zou ik het gewoon vragen.

5. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty ja dat is inderdaad zoo dubbel! Weet je al wat het precies gaat kosten? En moet je nu de medicatie ook zelf betalen? Ik snap dat je bij deze poging toch weer acupunctuur doet. Zou ik ook doen. Ik doe nu de eerste drie IUI pogingen acupunctuur, daarna niet meer. Want vind het ook wel es lekker om gewoon es niks te hoeven je blijft zo verplichtingen houden. Maar zodra ik dan aan IVF toe ben dan ga ik het ook weer doen hoor. Ik hoop zo voor jullie dat het deze keer gaat lukken. De appel wordt steeds zuurder! Heel heel veel sterkte en succes!! Hoe zit jij nu in je traject qua dagen? Ik zit vandaag cd2 en heb straks de startecho. Ze wilde een afspraak maken voor dinsdag cd6, ja daaaag dat scheelt al 4 dagen prikken. Gelukkig heb ik al een wat grotere mond gekregen en heb ik mooi toch nog vandaag een afspraak kunnen krijgen. Heb geen zin, mn routineritje naar het ziekenhuis en het regent ook nog eens als een idioot. Maar ja, knopje hopelijk straks weer om en met goede moed weer beginnen. Als er eenmaal maar weer wat rijpt, dan ben ik vast wel weer wat positiever.

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, mondig zijn hoor! Want op dag 6 pas 1e echo, dat kan toch niet? Ze doen bij IVF overigens geen startecho. Maar zit natuurlijk wel een rustmaand verplicht tussen. Ik heb de 1e echo op dag 7 of 8 en ik begin op dag 2 met menopur.
    Heel veel succes vandaag. Hoop dat alles goed is en dat je weer mag starten. Is Pregnyl of voorraad? Zal wel niet. Dat wordt weer 38 euro bijbetalen.
    En het traject gaat 2000 euro voor alleen de poging kosten, zonder evt terugplaatsingen. En dan komt de medicatie er nog bij. Dat zal ook zo rond de 1000 a 1500 kosten. Ik weet het niet precies. Gelukkig kan je wel grote kosten voor zorg aftrekken van de belasting. Maar het blijft zuur dat ik nu mijn hard verdiende spaarcentjes hiervoor moet opofferen. Ik ben zelf nog met de pil bezig. Ik zal volgende week met een 2e strip moeten beginnen, want ik heb maar tot woensdag de pil. Ik ga 26 oktober op gesprek en dan zal ik rond die tijd mn ongesteldheid plannen. En dan weer op naar een nieuwe ronde. De punctie valt mij trouwens erg mee. Het is meer dat je bijna een week napijn in je onderbuik hebt. Dus je moet wel rustig aan doen. Vorige keer was er maar drie keer aangeprikt en heel voorzichtig, dat scheelt ook.
    Pff, ik ga echt zo hard voor jou duimen deze ronde! En over 2 weekjes kom ik je achterna!

Sonneke, al ruim over de helft. Jeetje meid, de tijd gaat echt snel! Gaat het allemaal goed?

Ukke, hoe is het met jou en Jona? Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn. Binnen met de kachel aan, want buiten is het helaas flutweer :S.

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ik duim voor je dat alles rustig is en je mag starten met medicatie! We gaan ervoor meid!

@kitty: Het is toch niet normaal eigenlijk dat je dat nu allemaal zelf moet gaan betalen en het kost echt niet weinig!
    Ik hoop zo voor je dat dit de laatste keer is dat het nodig is...!

Hier inderdaad al weer 23 weken onderweg. Het gaat toch wel erg snel allemaal. Bekkenklachten nog steeds aanwezig dus ik ben beperkt in mijn mogelijkheden maar ik voel mezelf goed en ik geniet ervan! Ik hoop zo dat jullie ook snel mogen volgen!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er zo klaar mee. Heb nu weer twee bloedcystes. Of twee cystes naast elkaar of 1 grote cyste. Nu 75 eh spuiten ipv 92 en volgende week terugkomen. Heb er een zeer zeer slecht gevoel bij. Als het toch 1 grote blijkt te zijn dan stop ik. En heb met mn man gebeld, was in tranen en hebben besloten dat we na deze ronde stoppen in het ziekenhuis een half jaar pauze en kijken wat mijn eigen cyclus gaat doen... had voor het traject geen eigen cyclus. :( Maar zo kan ik niet langer meer. Zag er al tegenop om erheen vandaag. Alles liep weer uit en uiteindelijk was ik na 1 uur en 3 kwartier pas weer richting huis. Had n andere arts met een hele andere visie. Echt waardeloos. Bah bah bah, ben er spuugzat van :'(
    Was trouwens sinds gisteren weer Pregnyl. Heb er gelijk twee gevraagd met uitleg dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het deze keer lukt en dat het telkens niet leverbaar is... gyn vond het goed. Nou ja, wie weet ga ik ze beiden wel niet gebruiken.

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee he :( :( :(. Wat een tegenslag toch weer. Waarom zit het niet een keer mee? En wat vaag van die gyn. Ik kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig bent. Maar meis, ik weet dat het moeilijk is, maar probeer toch hoop te houden dat het gaat lukken. En als je er echt geen vertrouwen in hebt, dan zou ik ook in Dusseldorf een afspraak maken. De wachtlijst is lang, maar ik denk dat je daar wel veel beter wordt geholpen. Of een ander ziekenhuis, ook is dat wat verder rijden. Heel veel sterkte en ik hoop dat je volgende week toch nog goed nieuws krijgt.
    En wat fijn trouwens van de pregnyl!

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kort berichtje, begonnen net onze draai te vinden, wordt ons mannetje ziek. Verkouden en keelpijn, wil natuurlijk weer niet zo veel eten en is wat huilerig, niet in zijn hum, de schat

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach gossie. Veel beterschap, Ukke!!

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, hoe gaat het nu met jullie ventje?

Kitty, ben jij al helemaal weer opgeladen om de nieuwe poging tegemoed te gaan? Ik heb morgen mn eerste FM weer. Maar ja heb t gevoel dat ik er voor niks naartoe ga... want met die lagere dosering hormonen schiet het toch allemaal niet op. Hoop dat de cystes wat kleiner geworden zijn en ik gewoon door mag gaan met prikken. Ben al vanaf vrijdag erg verdrietig, ik kan er niks aan doen. Het voelt zo hopeloos allemaal. En ik wil wel n pauze, maar een pauze betekent ook dat ik het ivf nog verder voor me uit schuif, want zal toch die vijf iui's nog moeten doorlopen. Dus wat dat betreft denk ik hupsa doorgaan. Ik moet mezelf dwingen positief te blijven, maar dat is me deze week niet meer gelukt. Wie weet wat morgen ons brengt.

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, het is zeker moeilijk om positief te blijven. Ik merk ook wel dat ik op het randje zit. Mn lichaam is op. Ik slaap slecht en ben veel moe. Ook erg druk op mn werk. Morgen weer 1e keer acupunctuur. Ik zit er zo tegen op, maar ik heb er alles voor over om mij beter te voelen en ervoor te zorgen dat ik net dat beetje extra kans heb op een geslaagde poging. Ik moet vandaag mn laatst pil slikken. Hoewel, ik heb pas volgende week vrijdag een afspraak, dus ik moet echt even een nieuw strip aanbreken. Geen zin in :(. Ik ben er op zich wel klaar mee, want bijna 6 weken wachten tussen een poging in is erg lang.
    En voor jou morgen dus spannend. En je moet trouwens doen waar jij je zelf goed bij voelt. Ik zou wel doorgaan en na de 3e IUI heb je meestal een evaluatie. En stel dat er meer pogingen nodig zijn, ik hoop het echt niet, dan zou ik me vast gaan orienteren waar je met IVF wilt beginnen. Echt soms heb ik het idee dat je beter meteen met IVF kan beginnen, want al die maanden teleurstelling is zo zwaar. Jammer alleen dat je er maar 3 vergoed krijgt, en het veel meer impact heeft dan IUI, maar anders had ik het wel geweten.
    Meid, we blijven hoop houden en we gaan er gewoon voor dat we het jaar zwanger uit gaan.

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vind alles steeds meer zijn ritme. Jona is over het algemeen rustig en tevreden. Huilt alleen als er wat is en dan soms ook heel hard. Even aftasten wat er is... S nachts slaapt hij redelijk. Hij komt nog wel om de 2,5 - 3 uur voor voeding. Dat breekt wel op en is echt heel pittig!
    Ook de hele nieuwe structuur is wennen, alles voor je kindje en de rest van de wereld verdwijnt naar de achtergrond.... Niks is meer belangrijker dan je kleinste kroost... Alhoewel, klein. We zijn op weg naar de 8 pond. Ik vind hem al groot worden en dan te bedenken dat er kinderen van 9 pond geboren worden!

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, hier allemaal slechte berichten vorige week. Had eerste fm en bleek er weinig te gebeuren. Twee follikels van 10mm. Veel te klein voor een eerste fm. Maar ja dat had ik ook niet anders verwacht met 75 eh. Maar wat bleek... de cyste die er zit is waarschijnlijk niet een nieuwe maar een die nooit is weggegaan. En het is geen bloed of vochtcyste maar eentje met rommel erin. Ik mocht wel door gaan met prikken, wel meteen 92 eh. Deze gyn vond die 75 ook wat onzinnig. De cyste kan geen direct kwaad, maar hij moet waarschijnlijk wel operatief verwijderd worden. Ik had het helemaal gehad, was zo verdrietig... weer een OK. Maar goed 92 eh prikken en vanaf dat moment ook bloedverlies... alles in de hobbel. Nu maandag weer terug... had niet veel verwacht, misschien zelfs wel dat ik moest stoppen nu ik ook bloedverlies heb. Maar ze hebben gekeken en ze hebben overlegd. Blijkt: er zit een ei van meer dan 16mm nu! Na overleg mag ik morgen pregnyl prikken en heb ik donderdag IUI poging 2. Wie had dit nou verwacht. Het bloeden komt omdat mn bms te dik is, is 16mm. Maar het bloeden zal nog wel even doorgaan vandaag en morgen en gaat stoppen wanneer de Pregnyl gezet is zegt men. Dus geloof ik dat maar. Optimaal bms is tussen de 7 en de 13mm. Dus 16 is wel echt dik, maar ja misschien wordt ie nog wel wat dunner de komende dagen. Heb niet heeeel veel vertrouwen in de iui. Maar goed, wel weer een stap dichter bij de ivf. Heb trouwens ook een heftig gesprek gehad die vrijdag. Aangezien ik geen eigen eirijping heb, zijn mijn kansen na de ivf wel echt verkeken. Ik kan het dan niet zelf nog proberen. Dus de gyn raadt mij wel aan om alle 6 iui pogingen te pakken en zeker als er nog maar 1 ivf vergoed wordt. Stel ik zou na 3 iui's stoppen en dan 1 ivf, dan zou ik nog maar 3 kansen hebben. Dus ik wil wel graag de 6 iui pogingen en heb bij Sonneke gezien dat het best kan,.. wie weet word ik bij de vijfde of zesde poging wel zwanger. (Ik durf niet te hopen... maar voel me nu nog iets verder verwijderd van "opgegeven worden") We wachten het af... eerst die iui donderdag maar eens en dan zal mn nod 4 nov zijn, want heb een lf van 10 dgn.
    Ik snap dat elke keer die pauze tussen de ivf behandelingen door erg slopend is. Het zal wel ergens goed voor zijn. Maar toch. Het duurt telkens zo lang he. Ik hoop echt voor je dat je een goede opbrengst hebt en veel bevruchtingen. Want het zit toch zo dat jullie deze keer zelf betalen maar als er bij de punctie bv vijf eicellen zijn en er wordt niks bevrucht; dan is die poging ook weg? Want ze tellen de punctie en niet de terugplaatsing? Of hoe gaat dat?

Ukke, mooi dat bij jullie alles goed gaat en het zal idd wel even wennen zijn allemaal.

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Het is zo slopend voor je ik leef met je mee! Ik hoop dat je de moed bij elkaar kunt vinden en ervoor kan blijven gaan!

@Ukke: Niet normaal hoe snel hij groeit! Echt zo mooi dat alles nu om het kleintje draait! Geniet ervan!

@vpkaatje: Een ei van 16 mm zomaar uit het niets en onverwachts! Dat is toch wel weer even een oppepper! We gaan voor dit ei! Ik zou inderdaad ook 6 IUI pogingen doen, alles pakken wat je krijgt aangeboden! Voor je het weet moet je zelf gaan betalen, en je hebt bij mij gezien dat het zeker nog kan lukken als je het niet meer verwacht!
    Alvast heel veel succes donderdag! Ik duim voor jullie!

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty, @ukke en @vpkaatje: Vanavond trouwens een 3D echo laten maken... zo bijzonder. Ik zal proberen om een foto te plaatsen...

Bijgevoegde bestanden:

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ochhhhh wat mooi zeg!!!!! :)

19. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke wat mooi! Een beeld om naar toe te leven!
    VPKaatje Jeetje meid wat heftig, probeer, hoe lastig ook van het positieve uit te gaan!

Ja dat groeien gaat als kool ;) en dan gaat Jona niet eens heeeeeeel hard met zijn moeizame start maar toch veel te snel.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanmorgen mijn tweede IUI gehad en ooooh wat deed het deze keer pijn. Heb anders nooit last van de eendebek... maar nu! Maar goed, het zit er weer in. Nu tien dagen wachten. Want zo kort duurt mijn lf. Beetje knullig, want ik zat daar en zag een blad liggen en dacht dat het mijn papieren waren... dus ik keek erop, zag ik de naam van m'n vriendin erop staan. Dus dacht huhhh en ook de geboortedatum klopte, verder niks gezien. Maar ik vertel haar altijd alles over mijn traject en zij is dus voor of na mij ook daar geweest. En zij vertelt mij niks. Ze zal vast van de tweede zwanger zijn intussen of er is iets anders... pff. Had het niet moeten zien en vind het ook superslordig dat dat daar lag!

Deel Deze Pagina