Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: mooi dat het er weer in zit. Nu duimen dat het mooi ei bevrucht wordt! Wat slordig dat ze die papieren daar laten liggen! En dat ze je ook niks verteld.... Het kan verschillende redenen hebben. Ze wil je vast niet kwetsen en vind het moeilijk! Had je daarna de iui toen je die papieren al had gezien? Want anders kun je daardoor extra gespannen zijn waardoor je niet goed kon ontspannen...

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik zag ze daarna pas. Want toen moest ik nog even wachten vanwege wat administratie. Tsja het is haar goed recht ook dat ze niks vertelt. Maar ik heb me nu wel voorgenomen zelf ook niet meer zo open te zijn naar iedereen. 1Dpo, nog tien dagen wachten pffffff. Jij nog 104 dagen wachten ;)

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren en vandaag flink bloed verloren. Een beetje bloedverlies had ik vorige keer ook. Maar nu best aardig met wat stolsels erbij enzo. Zou het kwaad kunnen? Heh getsie.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, zal wel door de cyste komen. Als jij je toch onzeker voelt, dan zou ik het zkh bellen morgen. Dus je zit op het wachtbankje. Spannend hoor.

Ik ben vrijdag bij de arts geweest en heb groen licht gekregen. Ik ben echt superblij. Ik heb veel medicijnen gekregen, van een lief forumlid en van het zkh. Ik ben uiteindelijk slechts 250 euro kwijt, terwijl als ik geen eigen voorraad had gehad en niets had gekregen, ik ruim 1000 euro had moeten uitgeven. Dus ik ben weer vrolijk de medicijnen aan het spuiten. Ik hoop echt dat dit mijn ronde word. Vorig weekend twee goede vriendinnen die vertelden dat ze zwanger zijn, en net op het forum iemand die van de 2e zwanger is. Ik gun het iedereen van harte, maar het zou zo mooi zijn als wij aan de beurt mogen komen.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, wat bijzonder zo'n foto. Ken jij trouwens de chinese kalender? Klopte deze met je leeftijd, de conceptiemaand en het geslacht? Gewoon nieuwsgierig :).

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, wat ben ik blij voor je en jeetje wat mooi dat je zoveel hebt gekregen!! Wat scheelt dat veel geld zeg!! Het is toch allemaal al balen dat het geld kost om zwanger te mogen worden. En dan inderdaad hopen dat het deze keer echt gaat gebeuren!! Spannend!! Ik hier vandaag 3dpo en het bloeden is al minder. Wat blodverlies was ook niet erg aangzien ik een bms had van 16mm. Eigenlijk te dik. Maar bloeden na IUI weet ik niet of dat kwaad kan. Zou het zwaad er dan niet uitgespoeld zijn? Tsja het zkh bellen heeft denk ik niet zoveel zin; denk toch dat ze zeggen dat ik het af moet wachten. Ik heb de hoop dat het gewoon komt door het raken en licht beschadigen van de baarmoedermond. Ze hebben toch zitten wroeten met de eendebek en er is natuurlijk een slangetje doorheen gegaan. We wachten het af. Nog een week wachten. Volgende week zondag is mn NOD. Heb geen zwangerschapstesten meer in huis volgens mij en wil ook gewoon afwachten. Dat elke keer testen kost me alleen klauwen vol met geld. Hoop dat ik het op kan brengen te wachten.

Sonneke, die Chinese kalender ja daar ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar. Maak je ook steeds buikfoto's om de groei bij te houden? En doe je nog andere extra's?

7. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty wat een goed nieuws! En zo kun je elkaar mooi helpen! Ik heb mijn medicijnen ook doorgegeven!

@Sonneke echt mooi zo een 3d foto, wij nooit laten maken. Mijn man zei steeds, zonde over een paar weken zien we hem live. En was het toch nog ergens een verassing, hoe zou hij eruit zien! Geniet van je zwangerschap, voor je het weet is hij voorbij n jullie kindje er. Besef mij nu pas hoe sterk de band met het kindje in de buik was. Als ik zwangere zie en J ona is niet in de buurt dan ben ik gewoon jaloers... Heel erg snap deze gevoelens ook niet zo. En dan rest je nog de bevalling. Ook genieten mij betreft. Heb van A tot Z genoten en het is de mooiste dag uit mijn leven!

@VPKaatje spannend wachtkamer voor jou. Ik denk dat het bloeden echt de baarmoederhals is en het zaad al lang en breed onderweg. Bij twijfel gewoon bellen, daar zijn ze voor.

Hier gaat alles zijn gang. Wel een verandering een kind. Je hele leven staat op zijn kop. Hij komt nog om de 2,5 - 3 uur ook s nachts. Dat gaat nu wel opbreken en is echt heel pittig! Voor de rest blijven we genieten, kunnen niet meer zonder.
    Zaak van andere orde.... Heb na de bevalling 1 inwendige hechting gekregen, stelde niet veel voor, maar volgens mij zit het rete strak! Schrokk gewoon toen ik onder de douche voorzichtig de schade op nam..... Lang zo soepel als voorheen niet.... Dacht gelijk dat "klussen" moeilijk zou worden... Hmmmm bah controle bij vlos maar eens ter sprake brengen :-$

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: De chinese kalender klopte hier inderdaad. Ik was ook erg benieuwd maar hoor heel vaak dat hij wel klopt, hier dus ook!

Je hebt een PB'tje...

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Sonneke, ik heb gereageerd! En wel grappig dat het klopt. Klopte het bij jou ook Ukke van de Chinese kalender?

En wat leuk weer wat van je te horen. Ik kan me voorstellen dat het een hele grote verandering is. Maar wel een superleuke. Iedereen moet even zijn draai vinden. Dat komt allemaal wel goed!

Vpkaatje, heb je nog gebeld, of is het al minder geworden? 16 mm is ook erg dik. Ik had laatst 8 mm en dat vond ik al heel wat. Maar ik hoop dat het minder wordt en je zondag een leuk nieuwtje kunt vertellen.

En ik mag donderdag voor de 1e FM. Ik vind het nu wel erg spannend worden. Vrijdag weer naar de acupuncturist. Hopelijk gaat het me helpen en heb ik straks 2 mooi bevruchte emmy's! Daar ga ik voor :).

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja het bloeden heeft twee dagen geduurd en is denk ik inderdaad het wroeten met de eendebek tegen mn baarmoedermond en het inbrengen van het slangetje geweest. Het is nu weer over. Dus is het wachten op mn NOD en dat is zondag/maandag. Ja het bms moet tussen 7 en 13 zitten, dus 8 is heel mooi. Meestal zit ik op 13. Nu dus op 16 en misschien is het nog wel dikker geworden na de Pregnyl? Zou me niks verbazen. Dus heb niet zoveel vertrouwen in deze x hoor en daarom ook besloten nu geen acupunctuur erbij te doen. Had er geen zin in. Doe ik volgende x wel weer als de condities weer optimaal zijn.
    Veel succes donderdag! Ik zal voor je duimen!! Het moet nu gewoon lukken hoor!!

Ukke, wel intensief dan inderdaad als je zo om de paar uren wakker gemaakt wordt. Maar alles voor die kleine natuurlijk. En hoe lang heb je nog verlof? En hoeveel ga ja dan werken? Maar goed, daar hoef je natuurlijk eerst nog niet aan te denken ;) Al veel kraambezoek gehad?

Sonneke, hoever ben jij met alle voorbereidingen? En hoe gaat 't verder met je?

11. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ VPKaatje ik begin na de kerstvakantie weer, dus januari... ik ga 3 dagen werken (heerlijk) Maar mis mijn mannetje nu al en heb totaal nog geen zin om aan de slag te gaan. Eer je een kindje hebt lijkt je werk zo ver weg, alle kan je gestolen worden ;)
    De visite begint nu te lopen. De kraamweek hebben we samen gedaan, wel opa's en oma's natuurlijk en mijn zusje, maar verder niemand... heerlijk was dat ook omdat de start niet zo vloeiend ging.
    Nu begint de visite te lopen, gezellig, leuk, maar af en toe denk ik ook, ja nu is het wel weer mooi geweest ;)
    hahaha...

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk, Ukke, dus nog 2 maandjes vrij. Dat heb je goed geregeld! Gaat het verder goed met jou en Jona?

Sonneke, ik ben echt helemaal in mn nopjes. Ik zat echt in de stress dat ik niet genoeg zou hebben. Maar de tijd vliegt. Hopelijk vandaag of morgen laatste Menopur spuit en dan houd ik nog heel ietsjes over :). En al druk bezig met de babykamer en andere spulletjes kopen? Weet je al welke kinderwagen je gaat kopen?

Vpkaatje, hoe is het met jou?

Hier, gisteren 2e FM gehad. Grootste ei was 16 mm, paar van 14 en 15 mm en de rest kleiner. Ze groeien vooral rechts. Links heeft geen zin. Morgen 3e FM en hopelijk krijg ik dan te horen wanneer de punctie is. Ik denk woensdag of donderdag :)

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty; super dat je nog wat over houdt! ;) kamertje staat al binnen. Nu alleen de afwerking nog. Ik heb een joolz expedition kinderwagen. Kan niet wachten in hem te gebruiken!
    Dan heb je al een goede groei! Super! Ik hoop zo dat het nu eens een keer goed gaat!

@ukke: heerlijk nog de feestdagen lekker thuis! Geniet er maar van!

@vpkaatje: hier gaat het goed hoor! Gisteren is mijn vriendin bevallen. Ze heeft toen ook die ok gehad....
    Hoe is het met jou? Is er al nieuws?

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk Sonneke! Lijkt me zo leuk om de kamer in te richten. En een Joolz is een mooie wagen. Heb je nog een kleur genomen, of hou je het neutraal?

Vpkaatje, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat!

En hier, ik moet vanaaf m'n wekker zetten, want om half 12 pregnyl spuiten! Donderdag dus de punctie. Ik ben al best zenuwachtig, ook al is het de 4e keer. Ik laat jullie weten wat de opbrengst is. Duimen jullie alvast voor me?

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, heerlijk dat je pas in januari weer hoeft te werken. Lekker van je mannetje genieten en nog niet aan werk hoeven denken. Mooi kereltje hoor. Ben echt blij voor je. Heb je verhaal gelezen over de bevalling. Zou er zelf niet zo snel voor kiezen geloof ik, zo'n badbevalling. Maar wel bijzonder, je hoort het bijna nooit he.
    -
    Sonneke, heerlijk zo al die voorbereidingen en ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om alles in gebruik te nemen. Maar het schiet ook al echt op he. Voor je het weet heb je die kleine in je armen. Hoe voel je je verder?
    -
    Kitty, spannend weer voor je. Je hebt dus de Pregnyl intussen gezet en morgen de punctie. Is de punctie nou echo zo verschrikkelijk zoals je altijd hoort? En kan je ook voor weet ik veel narcose ofzo kiezen? Ik duim me suf voor ons allebei. Het is ons ook echt gegund vind ik hoor :) het wordt wel eens tijd.
    -
    Het gaat het vreemd hier. Eerst die cyste misschien operatie en dan ineens een groot ei binnen drie dagen en hup pregnyl mogen zetten... schrok me rot in positieve zin. Had het niet meer verwacht. Maar wel steeds bloedverlies en een te dik bms van 16mm. Maar toch IUI. Nou heb ik al sinds ik Puregon prik (dus nu al ruim een jaar) altijd 9dpo een paar bloedsliertjes en 10dpo rood bij afvegen de hele dag en dan 11dpo echt ongesteld. Ik kan de klok erop gelijk zetten het gaat elke keer zo. Meestal heb ik dan 9dpo een temp van 36,6 en dan weet ik genoeg.
    Nu had ik 9dpo een temp van 36,4 zo laag zit ik altijd voor mn ei. Echt extreem laag dus dacht nou ik zal vandaag al wel ongesteld worden ipv morgen. Maar niks, 10dpo temp 36,6 ook niks.... 11dpo 36,6 en nog steeds NIKS. Vandaag 12dpo temp 36,5 en alles wat er zit is transparant en slijmerig, niet veel... maar echt niks roods. Voel ook niks bijzonders. Had wel 9 en 10dpo buikpijn, zeurderige onderbuik, steken richting mn rechterlies... alles wat ik me voorstel bij een innesteling. Maar waarom heb ik dan:
    a. geen symptomen
    b. al vier dagen een lage temp
    c. gisteren een test gedaan voor de zekerheid, hartstikke wit!
    Ik begrijp er niks meer van. Zou ik dan toch stiekem zwanger zijn met een erg lage temp. Of krijg ik een erg late ongesteldheid wegens ontregeling ofzo? Ik vindhet erg spannend en ben bang dat alles in de war is.

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    14dpo temp na twee uren slaap 36,6 daarna nog vier uren geslapen 36,8. Kruidvat en clearblue digital negatief! ????? Huh en nog steeds geen ongi te bekennen. Ik heb in deze 2,5 jr nog nooit de 14 dgn gehaald. Begrijp er niks meer van.

17. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ VPKaatje Jawel een badbevalling, wat een ervaring.... geweldig, ik kan het iedereen aanraden! Zo geweldig goed gegaan, heb er echt van genoten! En niet ingescheurd ;)
    Moest eigenlijk naar het ziekenhuis omdat het persen te lang duurde, maar dan weet ik precies hoe het gegaan was.. hallo mevrouw.. uw kindje komt eraan, perswee? Knip, pomp en voila uw kindje.
    Ben de verloskundige zo dankbaar voor haar vertrouwen (ze had het ook goed ingeschat hoor, beebje en ik deden het super ondanks we volgens de protocollen al zouden moeten vertrekken)
    Dankzij het bad vrijwel een pijnloze bevalling en geen 'kleer'scheuren.
    Dag later stond ik alweer naast mijn bed :) terwijl het toch een flinkerd was.
    PS heb je al gebeld ;)

@Sonneke jij al nagedacht over je bevalwensen? Heerlijk zo dat tutten in het kamertje en met die spulletjes.
    Heb je foto's?

@ KITTY Jeetje meid dat schiet op. Spannend al weer. Zo'n punctie lijkt me ook niet alles.. brrr...
    Zijn de eitjes een beetje gegroeid of heb je daar helemaal geen zicht op en is het gewoon afwachten bij de punctie wat er uit komt?
    Ik duim voor je meid

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty ik denk veel aan je vandaag. En ik duim me suf voor ons beiden!!

Ukke nee niet gebeld, besloten te wachten. Thanks voor je support op de app! ;)

Weet je bellen heeft geen zin, zeggen ze toch dat ik morgen nog even af moet wachten. En stel ik bel dan morgen en ik kan bloed laten prikken, dan krijg ik toch pas maandag de uitslag. Maandag is 18dpo dan heb ik vast al of een ongi of een positieve test. Dus zal proberen te werken aan mn geduld ;)

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

De punctie viel mee. Maar is ook logisch want je wordt goed verdoofd. De arts heeft 3 keer moeten prikken en dat is een klein beetje gevoelig. De komende dagen zal ik daar wel last van blijven houden. Last van mn onderbuik en wat moeite bij het plassen.
    Vpkaatje, als het ooit zover komt, dan valt het echt mee en ik kan me niet voorstellen dat vrouwen hier zoveel pijn lijden.
    De punctie verliep dus vlot. Er zaten een hoop follikels. We dachten dat er wel een stuk of 12 eicellen verkregen waren. Viel later bij het tellen toch tegen, want het waren er 7. Zelfs de arts vond het een tegenvaller. Blijkbaar zijn er lege follikels aangeprikt? Ze twijfelen nog of ze een deel IVF en ICSI doen. Nu de opbrengst wat lager is, willen ze toch proberen het maximale eruit te halen. Zeker gezien de resultaten van de vorige keer. Ik word morgenochtend al gebeld of er bevruchtingen zijn. Heel lief dat ze meedenken, dan hoe ik niet de hele dag in spanning te zitten. En als het dus goed gaat, dan krijg ik zondagochtend de terugplaatsing. Wordt heel spannend dus! Ik houd jullie op de hoogte!

Vpkaatje, ik vind het echt heel spannend voor je! Ik duim me rot!

20. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Jeetje wat spannend! Ik denk ook niet dat bellen zin heeft je moet toch wachten tot 2 weken na IUI. Wel goed nieuws dat er nog geen ongie te bekennen is...
    Het is wel vreemd...
    Ik had ook niet echt symptomen op NOD. Ik heb pas een week na NOD getest ook gezien de utrogestan ervoor zorgt dat je ongie later komt. Ik had de dag voordat ik ging testen, was dus 6 dagen overtijd het gevoel dat het raak zou zijn. Ik luste ineens geen cola light meer... Verder ook geen symptomen hoor.
    Dus dat zegt ook niks.
    Temp durf ik eigenlijk niet goed meer te zeggen. Ik heb net even op dit topic terug gelezen of daar iets over stond. Haha wel leuk om alles even terug te lezen!
    Het kan ook nog zo zijn dat dat ei toch een cyste was... daar moeten we natuurlijk niet aan denken! Ik heb het wel eens gehad, voordat ik IUI had hoor. Maar toen dachten ze ook dat ik een ei had maar dat was achteraf een cyste... Heb je eipijntjes gehad??
    Ik duim zo voor je dat het positief uitpakt en je dit weekend een positieve test in handen hebt!
    Hier gaat het wel goed hoor! Morgen weer op controle bij verloskundige. Het schiet zeker al op, nog maar 6 weken werken!

@kitty: jeetje spannend weer! Op zich wel een goede opbrengst toch ook al waren er een paar leeg. Gaan ze nu dan toch alles met ICSI proberen?? Ik duim voor je dat alles eindelijk is een keer bevrucht wordt en dat ze mischien ook nog wat kunnen invriezen. Gaan ze er twee terug plaatsen zeker? Fijn dat ze morgenochtend meteen bellen dan weet je waar je aan toe bent!
    De kamer zelf hebben we gewoon licht. Met accesoires in kleur gaan we het een beetje opleuken. Ik denk inderdaad wel dat de joolz een fijne wagen is nog even geduld.

@ukke: jouw beval verhaal was zo relaxed.... maar ik durf het zelf toch niet aan om thuis te blijven denk ik. Had jij zo'n speciaal bad??
    Vooralsnog wordt het een poliklinische bevalling. tot 4-5 cm thuis en daan naar het ziekenhuis. De bevalling wordt dan ook door de vk gedaan en zonodig wordt de gyn erbij gehaald. Ik zal binnenkort eens foto's maken :).

Alles gaat hier verder wel zijn gangetje. Ben de laatste tijd wel wat sneller moe. Het is ook druk op het werk, allemaal extra scholingen en nog een vervanger inwerken. En ik heb nu alle uren die beschikbaar zijn op de afdeling voor begeleiding van leerlingen. Dus alle 12 leerlingen zitten alleen op mijn nek. Ik werk nu 16 uur verspreid over 4 dagen. Nog 6 weekjes en dan heb ik lekker verlof. Ik kijk er al naar uit :)

Deel Deze Pagina