Meiden voor jullie alle goeds voor 2013 en kitty en vpkaatje dat jullie dit jaar gaat worden! Voor mij begint 2013 een beetje vervelend... Gisteren een echo gehad, dit had mijn echoscopiste van toen die de FM uitvoerde aangeboden. Vandaar dat ik nu een extra echo (onder de dekmantel had). Wat denk je... Ligt ons manneke in stuitligging! Hoofd boven, kontje beneden! Wat een ellende weer, met spoed afspraak bij VK. Vandaag geweest en een uur binnen gezeten met de opties. Optie: proberen uitwendig te draaien. Optie: Afwachten of het zelf nog gaat draaien... Indien hij niet draait wordt het een stuit bevalling of een keizersnee... Een goed begin van 2013... pff ik ben er een beetje van geschrokken... Nu moeten we maandag laten weten of we een draai poging willen laten doen...
Balen Sonneke! Ons Pupke lag ook lange tijd in stuit. Toch gedraaid. Je moet zelf je/jullie keuze maken, maar ik zou nooit uitwendig laten draaien. Heb nu drie verhalen gehoord en bij alle drie niet goed afgelopen met complicatie s erbij! Heb je gehoord van moxa therapie? Niet schadelijk voor beeb en evenveel slagingskans als uitwendige poging.
@ukke: Ik heb inderdaad ook slechte ervaringen gehoord van uitwendig draaien, gaan we ook niet doen denk ik... Moxa therapie wat is dat? Nog nooit van gehoord...
Iets met een kaars tussen je tenen... Uitroken van je baby even googlen. Schijnt dat als dit niet werkt draaien ook niet lukt. En... Yoga oefening op je rug liggen en bekken omhoog... Bruggetje maken en zoveel mogelijk kussens eronder zo een kwartier blijven liggen. Niet echt prettig, maar zo komt er ruimte on hè bekken, zakt je kind iets terug en kan makkelijker draaien. Bij mij op yoga een iemand dit hier succes mee had
@ukke: Heb het gelezen van die moxa therapie. Ze bevelen aan om het rond 33 weken te starten... Dat gaat me niet meer lukken haha! Ik moet woensdag naar de gyn. ben benieuwd of hij nog in stuit ligt. Ik had nog wat foto's van de babykamer beloofd, hier onder komen ze!
Mooi Sonneke! Oh ja tot 33 Weken maar? Was gisteren bij collega. Ze had na draaipogieen spoedkeizersnee, terwijl draaien op zich lukte, maar daarna zakte het kindje weg! Heftig hoor, hoop dat je been gedraaid is... Yoga gedaan?
@ukke: Dat is inderdaad wel heftig! Ze doen voor een geplande keizersnee in ieder geval van te voren nog een echo om te kijken of hij wel dan niet gedraaid is. Ik ga geen stuit bevalling doen hoor, te veel risico voor het beebje!
@Sonneke, ja dat was zeker erg heftig en onverwachts, want ze wist pas net dat het kindje in stuit lag! Ik snap dat je geen stuitbevalling doet. Ik had het ook niet gedaan, heb er ook over nagedacht, want JOna heeft ook erg lang in stuit gelegen. tot 32 weken iig. En met de liggingsecho 35w. + 4 dagen was hij gedraaid! Dus tja... afwachten. Ik hoop voor je dat hij gaat draaien. Al yoga gedaan?
@ukke: Dan ben jij er inderdaad ook mee bezig geweest en uiteindelijk toch nog best laat gedraaid! Heb je dit gemerkt of gevoeld? Ik ben de dag dat hij ws. verkeerd is gedraaid ziek geweest, misselijk en overgeven. Nee nog geen yoga gedaan ik ben daar te nuchter voor denk ik...
@SOnneke, gooi die nuchterheid over boord.... baat het niet dan schaadt het niet..... echt het proberen waard! Want een natuurlijke bevalling is zoooooo moooooi Ja ook op het laatst nog gedraaid wanneer precies weet ik niet, maar niets van gemerkt. Jona was ook nog niet echt ingedaald.
Vandaag intake bij anasthesioloog gehad voor de ruggeprik. Daarna echo en wat blijkt... Ons manneke is wonder boven wonder gedraaid. Hij ligt met zijn hoofd al iets ingedaald. Helemaal blij en hij heeft het helemaal zelf gedaan. Ben zo blij dat ik geen draaipoging heb gedaan! Ik heb er trouwens niks van gevoeld... Keizersnee is geannuleerd en ik mag weer terug naar de verloskundige voor de verdere begeleiding!
@kitty: Ja ben erg blij! Verder gaat het erg goed, ben nog goed mobiel buiten mijn bekende bekkenklachten dan. Niet erg zwaar. en voel me goed. Ik houd het nog wel even vol... Hoe gaat het met jou??
Wauw Sonneke goed nieuws! Net zo eigenwijs als ons manneke PS bij mij begon de bevalling met 36.6 weken! Dat is morgen al voor jou... Het komt nu dichtbij! Spannend
Sonneke, dat is mooi! Geniet nog van je dagen! Hier gaat t ook wel goed hoor. Nog 2 weekjes wachten tot ik naar DD mag. Wachten duurt lang. Een geluk, we mogen daarna gelijk starten. Verder een hoop geregel met de zorgverzekeraar. Hopelijk krijgen we dan toch nog wat vergoedt. Ukke, bij 37 wkn is toch best vroeg? Vooral bij de 1e. Hoe is t met jou en je mannetje? Ben je alweer aan t werk?
Nou ja vroeg.... Het mag officieel, maar noemen het wel randprematuur. Ook de nodige opstart problemen gehad. nu gaat alles gelukkig heel goed. we hadden net een ritme gevonden. en nu ben ik dan weer aan het werk, weer op zoek naar nieuw ritme. ook al kwam jona bij 37 weken, hij was 35 35 gram. moet er niet aan denken dat hij de 42 weken was blijven zitten. dat had ik er nooit uit gekregen