@ Sonneke Geen idee, anders maken we wel onze eigen najaarsbabybeurs.. lekkere hapjes, leuke winkeltjes, een workshop Ja wie weet Symphonica en dan zwanger... leuk... Collegaatje die met mij mee gaat is wel zwanger en dan net bevallen dus hoop maar dat t nog lukt met haar @Kitty Ik ben ook een zomerbaby, niks mis mee.... of..... Ja een lentekindje lijkt me ook leuk, maar ja nu denk ik vooral EEN KINDJE zou leuk zijn maakt niet uit wanneer, pasen, kerst, sinterklaas Daar gaan we voor 4 dikke buiken in welk stadium dan ook... Leuke uitdaging voor 2011
Ja inderdaad daar gaan we voor, ons doel is met z'n 4 zwanger het jaar uit!! we hebben nog even te gaan... En die najaars beurs gaan we inderdaad dan wel zelf organiseren!
Heeey meiden! Ik mis het kletsen met jullie. Ben er in de afgelopen dagen dat ik minder tot niet actief was op het forum wel achtergekomen; dat er gewoon niemand is die weet hoe ik me voel. Ik heb zo'n nutteloze maand. Er gebeurt niks en slik niks en het is gewoon dom wachten tot mei, dat ik de ophoging van de Clomid krijg. Het voelt zo kansloos. Was eergisteren even heel verdrietig en boos ook wel en heb even een paar tranen gehad. Was benieuwd hoe het met jullie gaat en ben toch nog maar ff achter de pc gekropen. Sorry dat ik ineens weg was. Was een dom plannetje van me hihi Ook al gebeurt er niks, het gevoel van het liefst NU zwanger te willen worden; dat is echt niet ineens weg. Probeer me als een idioot op andere dingen te richten, maar dat lukt maar deels. Overdag gaat dat goed, maar 's avonds kruip ik weer achter de computer en voor ik het weet kijk ik alweer naar babywinkelsites en ben ik aan het googlen voor een mooi lief gedichtje voor een geboortekaartje. Ik ga over een week met vakantie, tot die tijd klets ik weer met jullie mee hoor en daarna ben ik ook zeker weer van de partij. Hier beetje gek trouwens. Ben 25 maart nog bij de gyn geweest en afgesproken vlak voor mn vakantie terug te komen voor de provera en de hogere dosering clomid alvast mee te krijgen... en nieuwe afspraken maken. Er waren geen eitjes en vanaf die dag doe ik wel ovutesten, want tsja je weet maar nooit. Maar geen positieve test gehad. Tempen doe ik niet, maar t testen kon ik niet laten. Mn gyn zegt dat de kans zeeeeeeer klein is dat ik uit mezelf ongesteld word en daarom half april aan de provera. Nu vandaag ineens steekjes linksonderin mn buik, beetje ongi gevoel en paar steekjes in mn linkerlies. Vanavond ineens caramel/rozig kleurige afscheiding. Wat heeft DIT nou weer te betekenen? Kunnen jullie me even kort bijkletsen? Kitty heb jou slechte nieuws wel gelezen. Jeetje wat beroerd zeg Jij zit nu dus beetje in soortgelijk schuitje als ik. Een maand waarbij je zeker weet dat je 0% kans maakt. Spannend hoor! Kitty, PETJE AF hoe jij hiermee omgaat hoor. Topper! En Sonneke en Ukke, hoe is het met jullie? Sonneke goede berichten gehad en nu Clomid gebruiken zes maanden zag ik. Mooi hoor. Dat is zeker goed nieuws. En Ukke wachten op een positieve zwangerschapstest nu?
@VP Kaatje FIJN dat je weer terug bent... je hoort er ook bij bij dit kletsgroepje... heb jou ook gemist. Ik kan me helemaal voorstellen dat je even klaar met dit forum was en ik kan me ook helemal voorstellen dat je in je omgeving geen 'steun' kan vinden en je hart erover kan luchten. Hier loop ik er vooral tegenaan dat mensen, vooral op mijn werk waar de kinderen uit de grond schieten, oh maar jij hebt nog geen plannen... dan denk ik ook wel eens je moest eens weten... Of de familie, wanneer.....? GRRRRRRRR :x:x:x En dan is het zo fijn om met lotgenoten te kunnen kletsen. Het is inderdaad voor jouw gewoon 'DOM' wachten tot mei, maar met een vakantie in het vooruitzicht en al weer een eindje op weg in april komt mei ook steeds dichter bij! Die witte/roze afscheiding heb ik ook wel eens gehad voor in ongie werd. Soms hoor je het ook dat mensen zwanger zijn, maar ik heb al zoveel kwaaltjes gespot sinds ik zo graag zwanger wil worden die ik nog nooit gezien/gehad heb dat ik nu ook wel weet dat je lichaam je zo voor de gek kan houden Maar in ieder geval steekjes en afscheiding betekent wel dat het werkt/bezig is en er iets gebeurd, dus dat is positief En nu hier bij mij... tjonge. Mijn gevoel en humeur wordt steeds minder rooskleurig. Met die hele MMM denk ik steeds werkt het allemaal wel bij mij? Slaat de Clomid nu wel weer aan? Heb ik wel een eisprong? Ik ben met die dipsticks begonnen, maar ik kan nu al vertellen dat ik die dingen vervloek. Afijn geen dikke tweede streep gespot, wel vruchtbaar slijm op CD 12. Na eisprong niks... geen zere borsten oid.. dus ik vraag mij af of..... is hij wel geweest? Nu wachten op ongie of posi test. Vanochtend dacht ik ik test gewoon even.. je weet maar nooit ook al voel ik niks, zelfs geen rommelende darmen voor aankomende ongie. Ben zo bang dat er niets is gebeurd dat ik weer bij 0 kan beginnen, dus provera.... :x:x:x:x zo'n gevoel heb ik gewoon maar goed, ik test en al heel snel zie ik een duidelijke tweede streep, ik denk HUHHHHHHHH ik kijk goed zie ik, weer een reden om die dipsticks en hun verpakking te vervloeken, dat ik LH heb gepakt. Jammer dan, alhoewel zo'n donkere tweede streep heb ik op de LH ook nog nooit gezien, maar dat hij nou echt knalt NEE. Dus ik vertrouw ze echt niet die dingen. Ik zit ook een beetje nutteloos te wachten... @ Sonneke Ja dat is een goede: ZWANGER HET JAAR UIT Daar gaan we voor x
Ukke, ja het was een poging waard om te proberen, het forum even te laten wat het is. Maar ben er dus achtergekomen dat dat ook de oplossing niet is. Enige oplossing om dit gevoel weg te nemen is -> zwanger worden hah wat een goeie he! Maar bij jou allemaal onzeker dus. Heh jakkes. en wat shit dat je de verkeerde test had gebruikt brrr... Tsja die dipsticks, op zich vind ik ze zelf wel prettig. Al heb ik eerst 100 dagen een tweede roze streep, uiteindelijk komt er dan toch een knalstreep en dan is ie echt positief. Misschien is ie nu bij jou wat donkerder maar komt de echte knalstreep nu op zeeeeer korte termijn. Die afscheiding, ja wat apart. Vandaag al niet meer, ja 1 rood slijmsliertje, meer niet. Vaag he. Had toen ik wakker werd vanmorgen ook een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Wat zou er daar toch allemaal gebeuren?! Mn ovutesten zijn negatief. En ook niet positief geweest, ben echt niet zwanger dat weet ik wel zeker. En ik ga ECHT geen zw.test doen, gelukkig ben ik tegenwoordig sterk genoeg om me die teleurstelling te besparen. Heb er al TEveel gedaan in 't verleden. Hihi. Maar al dat gerommel enzo, zou er dan ondanks dat Clomid50 niet aansloeg, nou toch ineens een eitje aan het rijpen zijn, beetje verlaat? Zal het volgende week weten, want dan ga ik weer naar de gyn. Weet niet of ze een echo doet, want zou provera en Clomid100 meekrijgen en nieuwe afspraak maken. Zeg wel dat mn buik erg onrustig is, dus hoop dat ik toch even een echo krijg. Geen provera als ik nu een ei heb hoor!
Wat is het rustig hier Ik dacht laat ik eens iemand berichten om een pendel te wagen.. iemand ervaring(en) mee. Nou ik weet niet wat klopt en wat niet, zal ook wel toeval zijn, maar meiden moet je horen... Krijg ik vandaag een berichtje terug; de pendel zegt zwanger in April van een jongen.. dus... hahahahahaha BTW is die streep nog ver te zoeken.. maar ook nog niks geen ongie klachten oid, dus ik voel niks laat maar zeggen :x:x:x Doe naar maar gewoon of ongie, of posi test. Ik houd wel van duidelijkheid, ik houd jullie op de hoogte...
@vpkaatje: Meis ik ben echt blij dat je weer terug bent! Ik heb je echt gemist! Blijf maar gewoon een beetje kletsen hier, zo kun je meteen al je frustraties uiten. Wij luisteren wel hoor! Toch apart dat het aan het rommelen is in je buik. Dit betekent wel dat er iets gaande is. Ik hoop dat je binnenkort meer duidelijkheid krijgt bij je gyn en dat ze inderdaad even een echo doet. Wat mij betreft heb ik vorige week een HSG gehad. Dit is mij alles meegevallen en de uitslag was goed. Goede baarmoeder en eileiders goed doorgankelijk. Verder 2 FM gehad en 1 goed ei gehad die uiteindelijk dinsdag gesprongen is. Afgelopen dinsdag 2e samenlevingstest gehad en deze was positief! Dus voor 6 maanden nu clomid meegekregen en we mogen zelf gaan klussen. Dus niet meer elke week een paar keer voor ene FM naar het ziekenhuis. Dus dit is wel erg prettig! @Ukke: Wat leuk dat je gependeld bent. Hoe gaat dat in zijn werk en bij wie kun je dat laten doen? Ik ben wel nieuwsgierig... Hopelijk heeft ze gelijk wat jou betreft! Groeten Sonneke
@ Sonneke Moet je even op zoeken klikken op het forum en dan pendelen. Ik ben gependeld door Gimena je kan haar een privé bericht sturen met je naam en geboortedatum en dan pendelt ze voor je als ze tijd heeft, maar dat was bij mij al heel snel Wauw ook clomid mee naar huis, dat is goed nieuws.. heerlijk lekker zelf en niet al dat geklep naar het ZH Succes
@Ukke: Ok bedankt, ik heb haar meteen een pbtje gestuurd. Jullie horen het zodra ik wat gehoord heb! Groeten Sonneke
Hey meiden! Ik kom ook weer even aanwaaien . Ik heb mezelf ook even rust gegund. Ik had het er woensdag ook heel moeilijk mee. Ik bedoel, wie bedenkt nou dat je aan de pil moet als je probeert zwanger te worden ! Woensdag braaf mn pil geslikt. Gisteravond werd ik wakker gemaakt door mn vriend. Vergeet je niet iets? Ehhhh, owja mn pil. Echt zo lief! Ik merk wel dat hij me echt goed steunt in deze zware tijden. Onze tijd komt wel zegt hij dan . En het is ook zo fijn om met jullie mijn gevoelens te delen, omdat jullie er zelf ook middenin staan! Ik had mij twee weken geleden op het wachtbankje geplaatst. Leuk dacht ik, dan kunnen we samen naar de datum toeleven. Maar dan valt het zo tegen als je ongesteld wordt en er andere meiden zijn die in de 3e ronde al zwanger zijn geworden. Zonder hulp, zonder allerlei testjes enzo. Dat moet ik maar niet meer doen. Dat doet best pijn. Over pendelen heb ik ook wel nagedacht. Hebben jullie Gimena een pbtje gestuurd? Ik vind het wel een beetje zweverig. En vaak komt er al dezelfde of de volgende maand uit. Dat vind ik wel een beetje apart.....Maar goed, ik hoor wel wat jullie ervaringen zijn. @vpkaatje, fijn om weer wat van je te horen! Fijn he dat je hier toch even je ei kwijt kan. En de buikpijn, tja. Bij mij rommelde het ook altijd wel. Het lijkt haast wel dat bij elk pijntje je gelijk ongerust wordt, omdat je het niet gewend bent. Het kan je eierstokken zijn, maar ook een aankomende ongi. Zou volgens mij wel erg snel zijn, maar het kan allemaal. Wat dat betreft houd je lichaam je flink voor de gek. Hopelijk kan je volgende week bij de gyn terecht en kan er een echo worden gemaakt, just in case. En ik hoorde dat je gewoon Provera kon slikken, ook al zou je een eisprong hebben. @Ukke, ik zag je ook op het wachtbank staan . Heb je al meer zekerheid? Heel irritant he? Dan mag je bij wijze van ongesteld worden, wordt je het niet. Wat is het dan wel? Misschien is je HCG nog laag als je zwanger bent? Ik heb thuis de dipsticks liggen voor de ovulatietesten en de k2v5 als zwangersschaptest. Zo raak ik nooit in de war! @Sonneke, jij zit nu ook op de wachtbank he? Wel gek idee dat het dan eindelijk zo ver is. Ook fijn dat je nu zonder extra ziekenhuisbezoekjes een paar rondes door kan. Liever niet te lang natuurlijk, maar in dat opzichte duurt een jaar nog lang . Meiden, ik ga zo maar even wat het mooie weer genieten! Jullie heel fijn weekend en we spreken elkaar snel! X
Ukke, leuk die pendels, maar ik heb tien verschillende mensen gevraagd om te pendelen, met allemaal verschillende maanden en geslachten. Ohja, Gimena heeft voor mij ook gependeld en er kwam uit maart '11 zwanger van een jongen. Het is intussen april. Ik hoop dat ze het voor jou wel juist heeft! - Sonneke, ja er is duidelijk iets gaande. Gisteren echt zo'n raar gevoel in mn onderbuik. En heb nu al twee dagen bruinverlies en soms roze. Niet veel, alleen bij afvegen. Ik heb toch het idee dat het een klein doorbraakje is, niet meer dan een spotting. Wat super voor je dat alles er goed uit zag en dat je nu gewoon net als ieder ander kan proberen zwanger te worden. (Ook al is het een beetje hulp), maar je hoeft niet meer steeds naar het ziekenhuis en dat geen toch wel veel meer rust he. Fijn! - Kitty, ik weet precies hoe je je nu voelt. Ook al is het bij mij allemaal toch anders. We hebben beiden een nutteloze cyclus gehad en er komt nog zo'n nutteloze "cyclus" aan. Waardeloos he. Dat voelt zooooo kansloos. En inderdaad de pil slikken terwijl je zwanger wilt worden; is zo dubbel. Bah! Lief dat je vriend je zo steunt. Mijn man zegt het ook wel "onze tijd komt nog wel". Maar soms twijfel ik daar wel eens aan en het duurt me allemaal te lang. Ik wil best nog een half jaar wachten om echt zwanger te worden, maar al dat gedoe eromheen breekt echt zo op. Dat telkens naar het ziekenhuis vliegen. Dat van dat wachtbankje dat heb ik ook al es gedaan en de helft van het groepje werd toen zwanger. Dat is best frustrerend idd. Die stoppen met de pil, ze doen 't een keer en hupsa zwanger. Ik gun het ze natuurlijk ontzettend, maar het is voor jezelf zo hard. Nu om mij heen ook allemaal zwangeren ik word er helemaal gek van. Probeer maar sterk te blijven, maar dat valt niet altijd mee. Die buikpijnklachten dan denk ik ja dat kan door de clomid komen. er wordt toch iets in gang gezet. Maar dat bruinverlies is wel vaag. Als ik nu eerder ongesteld ga worden, dan word ik dat dus zonder eisprong. En mocht ik een eisprong krijgen in mn vakantie, dan wil ik 'm wel graag benutten ipv provera slikken. Daarom wil ik wel graag weten of er iets zit. Maar ik wacht het volgende week wel af. Spannend hoor. Maar goed, ik ga er niet van uit dat er een eitje groeit. Dat doet het nooit, dus waarom zou dat dan nu wel zo zijn he. Allemaal een fijn weekend!
Bah... heb weer even een baalmoment Gewoon, zomaar... Ben nu voor de tweede dag thuis ivm verwijderen van moedervlek op de rug en deze hebben ze gehecht. Mag 5 dagen niet tillen en heb direct besloten om do en vrij niet te gaan werken omdat dit best intensief is in het onderwijs Maar goed belt mijn OA net op dat er een moeder had lopen klagen dat ik er de HELE WEEK niet was dat hoefde toch allemaal niet zo lang te duren... Hallo heb al twee nachten niet kunnen slapen, mijn rug trekt als een ik weet niet wat en en en en.... boeien ook eigenlijk, maar kan mij er maar moeilijk bij neerleggen... want ik ben helemaal niet zo van ik blijf thuis Maar die ga ik maandag zeker nog even hierop aanspreken... GRRRRRRRRRRRRR :x Die pendels vind ik ook zweverig, maar goed als ik er nu wel in geloof dan zou het wel leuk zijn. Ik heb maar door 1 iemand laten pendelen.. maar inderdaad 30 verschillende maanden en geslachten is ook niet echt geloofwaardig meer. Hier nog steeds helemaal niets nopes nada... geen posi test, geen aankomende ongi gevoel :x Ik denk echt dat ik straks weer naar de gyn kan kleppen omdat mijn cyclus nog steeds niet doet wat hij moet doen.... GRRRRRRRR (heb ook niet voor niets een baaldag ) Maar goed ik voel dus niets en wil eigenlijk zondag weer testen dan zou ik 1 dag overtijd zijn... pffffffffffffff niets aan zo ben er ook bijna klaar mee.... Ik zit ook op dat wachtbankje, heb ik nog nooit eerder gedaan, ben wel een vreemde eend in de bijt met mijn 15 rondes en 1e kind En het klopt iedereen zit daar in ronde 3/4/5 en huppa zwanger... hmmm.... ik klets liever met jullie
Hoi Meiden, Inderdaad ik vind dat pendelen eigenlijk ook wel zweverig maar ik zag dat jij Ukke het gedaan had ik denk laat ik ook eens een pbtje sturen. Bij mij kwam eruit Juli 2011, meisje. Dus ik ben benieuwd. Komt wel dicht in de buurt van Augustus he vpkaatje! @Ukke: Balen he dat mensen zo reageren als je een keertje (wat eigenlijk nooit gebeurd) ziek thuis blijft. Ik kan daar ook slecht tegen! Bij mij in mijn omgeving is ook iedereen zwanger. Mijn beste vriendinnetje is nu 24 weken en is in de zomervakantie uitgerekend. Ze vind het echt heel erg dat ik op vakantie ben op haar uitgerekende datum... Ze is wel echt heel lief voor mij en ze houd echt rekening met mijn gevoel. Soms zit ze weleens te klagen over de kwaaltjes en dan denk ik weleens. Jij hebt tenminste kwaaltjes.... en bent tenminste zwanger!! Het valt allemaal niet mee eej meiden, maar gelukkig hebben wij elkaar. Fijn weekend! Kus Sonneke
@ Sonneke Ja inderdaad best zweverig, maar we zullen zien of we het wat meer down to earth kunnen krijgen APRIL & JULI maar alles daartussen is even prima Fijn dat je vriendin rekening met je houdt, maar het blijft echt wel heel moeilijk. Bij mij is zo een vriendschap stukgelopen. Ze kon echter alleen nog maar praten over luiers, poep en zwitsal, waardoor we totaal langs elkaar heen gingen. Erg jammer... maar goed so be it. Ik merk ook dat het echt heel fijn is om met 'lot' genoten te praten. Je weet tenminste dat er wordt begrepen wat je doormaakt...
@Ukke: Ja inderdaad tussen april en juli zou het zeker goed uitkomen. Het is echt zonde dat dan de vriendschap door zo iets stuk gaat... Ik denk dat dit vooral aan de persoon ligt in dit geval dus onze vriendinnen. Toen ze mij vertelde zwanger te zijn moest ze huilen omdat ze het zo erg voor mij vond en het mij zo erg gunde. Ze heeft het ook als eerste aan mij verteld. Zelf haar man wist het op dat moment nog niet! echte vriendinnen liefde! Ben erg blij met haar, Groeten Sonneke
@ Sonneke Ik denk dat je gelijk hebt. Fijn zo'n vriending die rekening met je houdt en er niet mee te koop loopt Zeker jammer als vriendschap hierdoor stuk loopt, maar je weet wel wat je aan elkaar hebt. Ik weet dat deze vriendschap van mij niet sterk genoeg was en jij weet dat deze vriendschap waarschijnlijk niet meer stuk kan. Daar heb je wel wat aan. En onze tijd komt (hopelijk) nog wel. Vanochtend weer een testje gedaan, maar nog steeds maagdelijk wit SInds gisteravond wel ongie kramp, dus nou moet er wel snel IETS komen. Of ongie of posi test we wachten weer af
Ukke, balen ja, kun je er nog wel even bij hebben dan he. Nou probeer er maar boven te staan en je er zo min mogelijk van aan te trekken. Ouders hebben maar 1 belang en dat is hun eigenbelang. Kom maar voor jezelf op hoor. Hihi eigenlijk zit ik zelf ook nog maar in mn derde of uhh vierde ronde. Als ik die laatste mee tel, die afgebroken is met de provera. Maar ben ondertussen straks al wel een jaar bezig. Grrrrrrrrrrrr, hier ook zo'n baaldag. En ben erg aangekomen, merk dat ik geen enkel jurkje meer pas die mee zou moeten op vakantie. NEEEJJJJ ook DAT nog! Gisteren hebben we geklust en mn man zei daarna dat hij beetje bloed zag. Verlies steeds alleen bij afvegen zeg maar heel klein beetje bruin, soms roze. Zal wel niks te betekenen hebben. Moet woensdag weer naar de gyn, dan krijg ik provera mee. Maar uhh jeetje wat spannend voor je deze dagen. Ik duim voor je!!!!!!!! - Sonneke, nou ik hoop echt voor je dat je in juli zwanger wordt! Liefst nog eerder natuurlijk Het is voor onze zwangere vrienden ook erg moeilijk natuurlijk. Want ze willen je niet buitensluiten, omdat het bij jou nou eenmaal niet lukt. Maar ze willen ons ook niet overladen met zwangerschapsinformatie. Daar moeten zij een middenweg in vinden en dat zal voor hun ook wel heel rot/moeilijk voelen. Heb meerdere zwangere vriendinnen en de een overlaad me met info en ik kan er soms niet zo goed tegen. Maar de ander weet daar dus wel duidelijk een middenweg in te vinden en dat vind ik erg lief/prettig. - Over de pendels, heb alles wel opgeschreven en er zijn er drie die zeggen mei '11 zwanger. En ook 3 die zeggen april. April is niet mogelijk, want dan ben ik aan de provera. Mei eventueel wel natuurlijk als de Clomid zijn juiste werking doet. Maar dan moet het hele innestelen ook nog eens goed gaan, dus dat zou wel een wonder zijn. Even nog zweveriger. Volgens de astrologie schijnt er een tweede eisprong te zijn. Deze kan je laten uitrekenen. Dan heb je elke maand een etra zogenaamde eisprong. Wanneer de planeten net zo staan als tijdens je geboorte. Een extra vruchtbaar moment. Ze zeggen dat veel vrouwen juist zwanger raken van die astrologische eisprong, ook vrouwen die eigenlijk vruchtbaar- heidsproblemen hadden. Nou al hoe zweverig ik 't ook vind, ik hou wel rekening met die extra dag. Dus dan gaan wij wel klussen op die dag. En ach, zo vervelend is dat niet he
@VP kaatje Hoe kom ik achter mijn astrologische eisprong... hoe zweverig het ook klinkt.. nooit geschoten is altijd mis
@Ukke: Van de ene kant wel prettig dat je iets voelt aankomen, wat het dan ook is. Natuurlijk hopen we een beebje! Ik merk dat je best een beetje onzeker word omdat je niet precies weet wanneer je eisprong is geweest. Ik wil je graag 1 tip geven voor als het deze maand niet raak is; koop clearblue digital ovulatietesten met de smiley. Deze geven je echt duidelijkheid. En ik heb maar 1x een smiley gehad en op dat moment stond mijn ei ook volgens de FM op springen. Ik heb er deze cyclus maar 2 hoeven gebruiken want ik heb die dipsticks gebruikt en als deze twijfelachtig was heb ik CB gedaan. Er zitten er 7 in een doosje dus je kunt er met een beetje geluk 3 maanden mee vooruit. Je kunt ze ook in engeland bestellen eej. Beetje googlen! @vpkaatje: Jij maakt het nog zweveriger ja met een tweede eisprong. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat...