Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonneke ja je hebt daar helemal gelijk in. Zal eens even googlen voor een goedkope digital test.. pff.. ja duur he.. maar inderdaad met dipstickies en dan bij twijfel zo'n test :) dat hij maar veel mag lachen....

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Ik had ook al een beetje zitten kijken welke sites ze verkopen.
    Hier komen er een aantal waar je eens kan kijken, die eerste daar heb ik ze zelf besteld. Binnen een week ofzo had ik ze in huis. Maar volgens mij heeft hij ze nu niet op voorraad.:(

Ovulation Tests | Pregnancy Tests | Pre Seed Lubricants | Ovulation Predictor

www.amazon.co.uk/Clearblue-Digital-Ovulation-Testing-Kit/dp/B000KU710W - Translator

www.buy-clearblue.co.uk/acatalog/Clearblue_Digital_Ovulation_Tests.html - Translator

thefertilityshop.com/fertility/clearblue-digital-ovulation-test-p-36.html - Translator

Je moet maar even kijken of ze werken bij jou. Want ik heb de link van de vertaal site gepakt. Bij mij geeft hij dan meteen de nederlandse vertaling van de tekst.

Groeten Sonneke

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    thx
    kan ik vast oriënteren ;)

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, hier heb je de link. Hij is wel in het Duits.
    Berechnung zur Verhtung oder Empfngnis: Kosmobiologische Empfngnisplanung (Mondphasen-Zyklus)
    Verder heb ik het mailadres van een onderzoeker, die
    mailt je dan de exacte data en tijdstippen. Als je wilt;
    kan ik je die via een pb sturen. Deze tijden zijn wat excter en
    er staat ook gelijk bij welk geslacht het dan wordt. Zelf heb
    ik elke keer deze tweede eisprong al benut, maar heeft dus nog
    geen effect gehad. Tsja, wie niet waagt, wie niet wint...

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah oké, ik ben wel heel benieuwd inderdaad en ik denk ook maar zo, wie niet waagt niet wint! ;)
    Hier nog steeds niets te bekennen. Gisteravond wel wat kramp (leek op ongiekramp) maar nu weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik wacht maar weer af. Wanneer zou ik de gyn moeten bellen als ik geen positest heb? Na hoeveel dagen zou ongie moeten komen wil de clomid een beetje werken? ik dacht zelf om zo CD32 aan te houden...
    Kan dan waarschijnlijk weer met provera beginnen en naar het zkh kleppen...

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: Balen dat er nog steeds niks te bekennen is. Op welke CD zit je nu?

@vpkaatje: Dat is wel vreemd ja een tweede eisprong in de maand. Maar goed we kunnen het erop wagen natuurlijk!

Hier afgelopen nacht veel buikpijn gehad. Ook heb ik een beginnende blaasontsteking denk ik. Ik heb heel de nacht op de wc gezeten want dan brandde het het minst. Uiteindelijk heb ik om 4.30 uur het bad aangezet en ben ik daar maar in gaan liggen.
    Toen is het wel iets gezakt.
    Manlief was erg blij met mij ;)

Verder vandaag naar beverwijkse bazaar geweest. Heb lekker een geurtje voor mezelf gekocht!

Groeten Sonneke

7. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    CD26 Vorige keer met clomid op CD25 ongi geworden, maar nu niks in geen velden of wegen... zelfs geen aankomende ongi. Ik ga woensdag nog een keer testen en anders bel ik de gyn maar even.

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dat is apart ja Ukke. Weer spannend dus. Met Clomid mag het eitje op zn laatst op dag 21 gaan rijpen vertelde de gyn mij. Ga daar eens van uit en tel er 14 bij op, dan zit je op 35. Dat zou ik dan aanhouden. Ik zal je een pb'tje sturen met het mailadres.

Sonneke vervelend zeg van je blaasontsteking, pff. Nou hopelijk kan je vannacht beter slapen!

Mn ovutestjes waren gisteren ineens iets donkerder, maar vandaag weer wat lichter. Dacht even dat er misschien toch een eitje was gaan rijpen. Nou woensdag zal ik het wel horen. Baal ervan dat ik dan weer provera moet gaan slikken. Precies in mn vakantie. Je hoort zo vaak dat vrouwen in hun vakantie spontaan zwanger worden. Dat zal mij dus niet gebeuren. Vandaag weer zo'n typisch frustratie dagje.

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Ik zou als ik jou was ook woensdag bellen. Het is vreemd dat je je eerste cyclus veel eerder je eisprong hebt gehad toch?
    Ik vind die onzekerheid zo balen voor je! Je krijgt eigenlijk gewoon geen goede begeleiding van het Ziekenhuis. Zit je bij een streekziekenhuis?

@vpkaatje: ja dat is balen dat je niet spontaan zwanger kan raken op vakantie. Maar aan de andere kant kan je de vakantie weer wel gebruiken om daarna weer opnieuw van start te gaan. Je moet maar zo denken als ik terug van vakantie gaat het beginnen. Hoeveel dagen moet je provera slikken? en hoeveel dagen ga je op vakantie?

Groeten Sonneke

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je hebt gelijk Sonneke. Zo moet ik het maar bekijken. Provera slikken in de vakantie en dan daarna er helemaal voor gaan.
    Alleen ben zo bang voor nieuwe teleurstellingen, dat ik terug kom van vakantie een heerlijke tijd heb gehad en dat de ellende dan van voor af aan begint. :(

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja 8 dagen vakantie, 10 dgn provera slikken...

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Je moet echt proberen om een beetje van je vakantie te genieten! En na de vakantie met volle moed ertegen aan gaan.
    je start dan met 100 mg clomid, dit is een nieuwe dosering (een dubbele dosering) van wat je eerst had.
    Heb jij de diagnose PCOS gehad of niet?
    Bij mij zei de gyn namelijk dat ik een hele lichte vorm van PCOS heb en dat normaal bij PCOS de 50 mg clomid niet aanslaat.

Ik ga zometeen naar de huisarts om urine in te leveren. Heb nog steeds veel last. Ook heb ik pijn in mijn onderbuik.
    We zullen wel zien...

Groeten Sonneke

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Nou ik heb een fikse blaasontsteking! Ik heb een kuurtje nitrofurantoine gekregen.
    Ik heb ook continu een drukkend gevoel op mijn onderbuik.
    echt vervelend!

Hoe is het met jullie?

Dikke kus sonneke

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

@Sonneke, dat kan er ook nog wel bij! Balen zeg! Hopelijk helpen de pilletjes.
    @Vpkaatje, ik hoop dat jij woensdag meer zekerheid krijgt. Nog even afwachten. Daarna lekker genieten van je vakantie. Even geen stress.
    @Ukke, wachten duurt lang he? Het is waar wat vpkaatje zegt. Je cyclus kan 35 dagen duren. Misschien wel langer als er geen ei is gesprongen. Ik zou idd nog even wachten en dan bellen met het zkh.

Hier is het vrij rustig. Afwachten, meer kan ik niet doen. Een vriendin van mij was medisch 'afgekeurd'. Zwanger worden zou niet mogelijk zijn, in ieder geval voorlopig niet. Nu is ze dus alsnog zwanger. Ze vertelde dat ze acupunctuur behandelingen volgde. Hebben jullie wel eens vaker hier iets over gehoord? Is het toeval, of zal het echt helpen?

15. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden...
    Hier CD 27 niks te vinden alleen wat dikke witte slijmerige afscheiding.. 't is dat het wit is, anders zou je denken aan vruchtbaar slijm... :(
    Weer een testje dipstick gedaan, maar helaas pindakaas.. OMO wit..
    Maar ik hoorde van een vriendin van mij die nu ook net zwanger is.. dat die dipsticks knaken zijn en bij haar negatief bleven en de kv wel positief...:(:(
    ik heb iig clear bleu digital besteld die doe ik woensdag en dan bel ik daarna gelijk gyn
    nee zit niet in een streekziekenhuis, maar in die van de hoofstad van Gelderland :( dus tja... dat valt weer tegen

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Het word hier steeds zweveriger ;) accupunctuur...
    Tja ik zou niet weten hoe het werkt en of het werkt.
    Mischien iets om in een later stadium nog eens aan te denken wat mij betreft...

@ukke: Heb je een clearblue zwangerschapstest of ovulatietest gekocht?

Volgen jullie toevallig ook secret story op tv?

Groeten Sonneke

17. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Sonneke,

NEe een zw test, hoop natuurlijk ook wel weer op een posi test :cool::D:p;);):):)
    Ja Secret volg ik ook. Niet op tv, maar uitzending gemist of live stream... makkelijk vermaak ;)
    Pff net even de barsten gegeten aan chocola en chips.... toch een voorbode van de ongie ;)

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: het is te hopen dat je inderdaad de ovutesten niet meer nodig hebt!
    Maar chocolade is wellicht geen goed teken...

Leuk dat je ook kijkt, ik ben echt verslaafd...
    Je moet zometeen echt kijken naar de daily uitzending op net 5 want philip en joanna hebben van het weekend gezoend!!
    Wie is jouw favoriet?

19. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    OOOH Ja ECHT? Heerlijk.. daar zaten we natuurlijk op te wachten...
    uhm.. favoriet, even kijken, ik vond sofia wel leuk en nu philip en jo je voelt die spanning gewoon ;)
    en voor de rest vind ik Karim wel grappig :);):) ik ga snel kijken
    :p

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, mijn gyn zei bij de eerste echo "ik denk niet
    gelijk aan pcos". Wel heb ik meerdere eiblaasjes, waarbij
    er dus pas na 90 dagen een eitje gaat rijpen. Dus lijkt mij
    toch veel op pcos. Maar ja, heb niet gevraagd of het 't nu
    uiteindelijk wel of niet is. Naam doet er ook niet toe.
    Hoop in ieder geval wel dat de 100 mg wel aanslaat. Denk je
    dat die kasn groot is?
    Dus een fikse blaasontsteking. Heh bah wat vervelen zeg.
    Hopelijk krijg je geen vervelende bijwerkingen van de
    medicatie en slaat het snel aan.
    Secret story ken ik niet.
    -
    Kitty, ja dankje. Vind het niet echt heel spannend woensdag.
    Ga eigenlijk nou toch maar 100% uit van geen eitje en
    beginnen met provera. Dat is ook afgesproken. En dan op
    vakantie ga ik zeker genieten. Op zich is het ook maar
    goed dat ik provera slik in mn vakantie, dan weet ik ook
    dat ik er niet mee bezig hoef te zijn. Hoef geen temp bij
    te houden, geen testjes te doen, niet onzeker te zijn over
    wel of niet zwanger. Het is duidelijk.
    Wat betreft de acupunctuur... het is hetzelfde eigenlijk
    als voetreflex, het is behandeling van drukpunten die in
    verbinding staan met organen of andere delen van je lichaam.
    Ik heb een voetreflexbehandeling gehad, een hele "kuur".
    Maar bij mij heeft het geen effect gehad. Tsja ik weet het
    niet. Het is altijd het proberen waard vind ik. Misschien
    is ze wel zwanger geworden van de tweede eisprong, die van
    de astrologie. ;)
    Balen voor je he, deze verloren ronde. Bahbahbah, voelt
    shit he! Leuk dat je wel actief blijft op het forum hoor!
    -
    Ukke, irritant he deze onzekerheid. Hopelijk weet je snel
    meer waar je aan toe bent! Succes!

Deel Deze Pagina