Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen ga ik TESTEN cb digital.... CD 29
    alle dipstiscks wit, wit, wit... en daarna dan bel ik de gyn als hij negatief is ;)
    had vandaag wel ontzettend veel witte afscheiding... beetje dikkig/plakkerig... voorbode van ongie? Buik begint nu wel wat te trekken.... ;) JEEJ

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: De naam PCOS maakt inderdaad ook niet uit. Maar het gaat er natuurlijk wel om dat de juiste behandeling word ingezet. Dus ik denk dat je bij 100 mg clomid zeker wel kans hebt op een eisprong. Ik hoop het zo voor je!
    Mijn klachten van de blaasontsteking zijn al stukken minder. Antibiotica helpt goed, vooralsnog ook geen bijwerkingen!

@Ukke: toch eigenlijk ook wel heel spannend hoor, nog steeds geen ongie!!! Ik ben benieuwd wat de gyn morgen zegt!
    Heb je wel al iets van klachten??
    Ze zijn toch wel leuk samen eej, flip en Joanna!:D

Groeten Sonneke

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja flip en jo zijn wel een leuk setje ;)

Klachten... hmm.. tjee ja hoofdpijn vandaag ineens, maar toen onweerde het buiten ook dus hogedruk buiten ;)
    Vergeetachtig.. maar is dat een symptoom :(\
    Afgelopen nacht hele nacht wakker gelegen.. gewoon klaar wakker:$
    Verder witte afscheiding, volgens mij best veel. Is wat dikkig, maar wel een beetje rekbaar, geen klont ofzo..
    En nu ga ik mijn buik voelen, maar niet echt ongie kramp :(
    Nou ja hoop dat er iets gebeurd... maar het meest morgen op een posi test
    duim duim duim

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: Tja het klinkt allemaal wel erg als zw kwaaltjes. Zijn er symptomen die wijzen op een aankomende ongie? behalve dan de chocolade van gisteren...
    Ik krijg bv altijd puistjes in mijn gezicht...

Ik duim voor je mee!!!

Dikke kus, Sonneke

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen signalen voor aankomende ongi....
    Maar de test:
    NIET ZWANGER
    dus....................... heb ik weer
    :$

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen! En al gebeld naar de gyn? Wat nu? Misschien kan je bloed laten prikken? Het kan zijn dat je HCG nog laag is. Heb je die van de kruidvat 2v5 al geprobeerd? Wel raar hoor als je ook nog geen ongi voelt aankomen?

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Ukke, wat balen zeg!!!!!!!!! Had echt de goede hoop
    voor je. Maar helaas. En nu de gyn bellen?
    Kruidvat2v5 zijn idd goede testen, sommige andere testen
    pas heel laat positief.
    -
    Sonneke, gelukkig lijken de medicijnen goed aan te slaan
    en heb je er geen bijwerkingen van. Mooizo! Heb zelf ook
    wel een goed gevoel bij de Clomid100. Ben zo benieuwd.
    -
    Maar er zijn hele nieuwe ontwikkelingen. Namelijk. De Clomid50
    had dus niets gedaan. Eiblaasjes van 2-8 mm en eentje van 9mm.
    Toen afgesproken om niks te doen en de vakantie af te wachten.
    Nu blak voor de vakantie nog even teruggekomen om e.e.a.
    door te spreken en de provera en Clomid100 op te halen.
    Wat blijkt..... er is een eiblaasje van 12 mm te zien nu aan
    de linkerkant. Rechts is mooi rustig en mn baarmoederslijmvlies
    is heel mooi dik. Heb geen provera meegekregen. We gaan dit
    nu eerst afwachten. Het kan een leeg blaasje zijn wat verder
    niks meer doet. Maar het kan ook een beginnend eitje zijn en
    dat zou hij volgende week moeten springen zei de gyn.
    De kans dat het een leeg blaasje is schat ik groter in, want
    voordat ik aan de Clomid begon had ik ook op dag 50 een
    eiblaasje van 14 mm wat niet groter werd. Maar toch, zou
    wel heel mooi zijn, een eisprong op vakantie en alle tijd en
    rust hebben om deze goed te benutten. Ik ga nu toch maar wat
    nieuwe ovutesten bestellen in de hoop dat ik ze nog op tijd
    binnen heb om mee te nemen op vakantie. En de thermometer
    ook maar mee. Spannend hoor. Wat denken jullie? Maak ik
    kans of moet ik maar uitgaan van 't lege blaasje?

8. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ja jeetje het is wat, nog steeds niks voor aankomende ongie...
    Heb vandaag ook met de gyn gebeld, althans de spreekstalmeester(es) ;) op telefonisch spreekuur. Maar nu is het als volgt. Ik wacht nu af tot CD 35 en doe dan nogmaals een zw test. Ze gaf aan dat inderdaad het HCG soms nog aan de lage kant blijft :( okeeeee :( bij mij gaat alles ook met ongeveer
    is de test negatief dan kan ik weer met provera starten...

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, je had al zo'n vermoeden he? Het is dan wel een hele late ei. En de kans dat het ei daadwerkelijk springt en dat je hiervan zwanger wordt, lijkt mij erg klein. Ik bedoel, ze gaan niet voor niets uit van een cyclus van max 35 dagen. Maar is het niet verstandig om tijdens je vakantie even helemaal niets mee te nemen? Geen ovutesten en geen thermometer. Anders ben je er weer zo mee bezig. En dat is juist wat je niet wil. Op vakantie heb je vaker (zin in) sex, dus gewoon ervoor zorgen dat er niet meer dan 2 of 3 dagen tussen zit en voor de rest genieten van je vakantie! Moet je na je vakantie nog terug, of moet je dan toch beginnen met Provera?

Ukke, heerlijk he die onzekerheid. Nog 6 lange dagen wachten dus. En heb je al Provera in huis?

Zou btw wel leuk zijn als we straks weer een beetje gelijk lopen. Ik verwacht dat ik op 30 april ongi wordt. En dan op 2 mei voor de echo....Duurt (helaas) nog lang ......

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is dan wel weer leuk om allemaal weer een beetje gelijk te lopen.

@VP kaatje ik zou ook niet teveel meenemen wat je kan verleiden om teveel met je cyclus bezig te zijn. Lekker genieten van de vakantie meid!

@ Kitty17
    Ja ik heb nog provera in huis, dus kan daar als dat nodig is direct mee starten op CD35 echter kan het na de laatste provera nog een week duren voordat je daadwerkelijk ongi wordt...
    maar goed super kleine kans dus dat je alsnog zwanger blijkt te zijn, maar dat geloof ik niet zo...
    en mij knaagt gewoon dat de CLomid dus niet zijn werk doet, maar ik moet het nog een maand aanzien van gyn...

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het trouwens met de pendels? Ik zie niets in de handtekening staan en heb jullie er verder niet meer over gehoord?

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ben ook wel een beetje sceptisch.. APRIl, ja april doet wat hij wil :D
    Nee... ik wacht eerst nog maar eeens even af... ongie, posi test, ongie, positest, ongie... :(:$:x;)

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ja, april doet wat hij wil. En in mei krijgen we een mooi ei :) :)

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar gaan we voor...
    :cool: dat kan er nog wel bij, zo'n mooi ei....
    mag wel weer een lading ovutesten bestellen om m te spotten.. betaal me scheel

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,
    het is echt een actief topic hier, gezellig met zijn allen. Moest nu net na mijn werk wel weer veel bijlezen:$:)

@Ukke: Balen dat je test weer negatief was. Ik zou er als ik jou was niet tegen kunnen dat je dus geen controles van je cyclus krijgt. Dan had gewoon al deze onzekerheid niet nodig geweest!
    Kun je dat de volgende cyclus niet gewoon eisen??
    Ik moet ook nog 6 dagen tot NOD, hopelijk krijgen we toch alsnog allebei een positieve test!

Wat betreft die ovutesten, ik hoop dat ik ze volgende week te koop kan aan bieden...:)
    Maar ja pendel Juli :(

@vpkaatje: Tja dat is weer een verassende wending! Ik heb geen verstand van lege eiblaasjes. Wat is het verschil met een echte eitje?
    Wat betreft die ovutesten, die zou ik wel meenemen op vakantie. Je moet het natuurlijk zelf bepalen, maar ik zou dit zelf ook willen testen. Want ook voor de periode die daarna komt wil je weten waar je aan te bent. Als je nu toch een eisprong spot dan weet je dat je nog 2 wachtweken hebt. En anders heb je alleen maar onzekerheid. Die thermometer zou ik thuis laten, je gaat niet elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed en drinkt vast nog wat alcohol nu het nog kan. Mijn gyn zei ook dat ik die thermometer maar weg moest gooien..;)

@Kitty: mijn pendel was Juli 2011 meisje. Maar ik ga er natuurlijk voor april doet wat hij wil. En eigenlijk wil ik natuurlijk in mei geen ei maar zwangerschapskwaaltjes :)

Groeten Sonneke

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonneke
    Vind het ook wel gezellig die drukte hier.
    April doet wat hij wil en in mei geen ei vind ik ook een goeie, maar dan moet ik wel NU zwanger zijn hé.
    Ja heel gek van die controles, maar ja hoe ver moet ik gaan. Hoe hoog kun je als mens springen... eerlijk gezegd was ik juist blij dat ik nu voor 5 maand met clomid kon, maar ja moet het wel werken.
    Mijn baan leent zich ook echt niet om nu continue naar het zkh te gaan... (ik sta voor de klas) misschien dat ik mij er daarom wat gemakkelijker bij neer leg, maar... deze zomervakantie blijf ik thuis. Dus misschien dat ik die periode heel goed ga volgen en in de zomervakantie EIS om een cyclus echt te volgen... zit dan ook al weer op de 4 maand clomid dus als het dan nog niet raak is mag het ook wel een keer... en dat voor een groot ziekenhuis (Rijnstate)
    pfff wat een service
    En jij over 6 dagen testen... ik ga ook voor alsnog een posi test en duim ook voor jou :D

@VPKaatje
    Ik ben het wel met Sonneke eens dat ovutesten misschien handig
    zijn. Kun jij aan je cs zien of je vruchtbaar bent/eisprong hebt? Ik namelijk wel heel duidelijk ;) dacht ik.. voor deze maand klopt het dus blijkbaar niet, maar ja heb ook geen ei gespot met die dippie's

Ik had dus een pendel voor april, maar ja april doet wat hij wil...
    misschien ben ik blij, had ik toch een ei
    pasen komt er bijna aan en de eivulling is gedaan :D
    * durf te dromen hé :p;))

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: Ik snap dat je ook niet op de controles allemaal zit te wachten ja. Wellicht is de zomervakantie inderdaad een goede optie. Dan kun je het nu alvast een beetje opwarmen bij je gyn!
    Ik ga ook voor de eivulling met pasen!
    Ga je nu deze dagen gewoon nog afwachten, of ga je nog dagelijks testen?

Ik hoop ook altijd als ik ongie moet worden dat dit dan maar gebeurd op mijn NOD dan heb ik in ieder geval geen valse hoop. Dit heb ik gezien mijn voorgaande cyclussen varieerend van 40 - 80 dagen al genoeg gehad!
    Daarom ben ik enorm blij dat mijn cyclussen nu met clomid duidelijk zijn. Eisprong duidelijk, NOD duidelijk!
    Dit brengt voor mij enorm veel rust.

18. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies zo wil ik het ook gaan doen ;)
    Nee ik ga niet dagelijks testen denk ik.. heb geen testen meer hahahaha.. hier met clomid ook nog geen duidelijke eisprong en cyclus dus.. tenminste of mijn eisprong was er wel en....

maar goed grrrrrrrrrr.... wachten.....
    ik houd jullie op de hoogte. Morgen koopavond, denk dat ik in de kruidvat te vinden ben :D

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: Ja die kruidvat 2 voor 5 euro zijn fijne testen eej. Ik heb er ook nog liggen. Tot nog toe alleen omo wit. Maar dan ook echt wit en niet zo'n doorlopen streepje die je soms bij testen wel eens hebt. Dat is echt irri!

@vpkaatje: wanneer vertrek je op vakantie? Want dan moeten we een weekje missen natuurlijk...

20. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn testen ook altijd OMO wit nog nooit een doorlopen streepje gezien :( HOeveel pakken 2v5 durf jij te kopen in 1 winkel.....:D:D:D:D:D:D:D:D
    Ik ben echt in staat om naar twee verschillende kv te gaan en dan ook nog eens na een dagje winkelen nog een x als er een andere verkoopster

Maar ik wil wel gaan testen, want ben toch wel reuze nieuwsgierig.. ongie blijft toch niet voor niks weg... en ik heb altijd wel een ongi weliswaar heeeeel onregelmatig, maar je zou toch zeggen dat clomid net dat ene steuntje geeft dat het wel regelmatig wordt.
    Moet zeggen dat ik pischagerijnig ben, wat een humeur
    en nog steeds niks voel van aankomende ongi.. wel een beetje trekkerig zeurend gevoel in onderbuik, maar lijkt totaal niet op ongikramp.................

ach laten we voor de verandering maar weer eens wachten

@vp kaatje
    Je hebt vast een heleboel bij te lezen als je terug komt van vakantie, we zullen je zeker missen.
    Lege eiblaasjes... ook dat nog. Ik weet hier niet veel vanaf. Waarom zijn ze nou weer leeg... pff het menselijk lichaam.

Deel Deze Pagina