Ik kreeg van de gyn Provera mee en moest gelijk een nieuwe afspraak voor over 3 weken maken. Toen ik na die 3 weken terugkwam en niet ongesteld was geworden, wist mijn gyn niet wat te doen. Dat wilde hij overleggen en toen ging hij ook nog eens met vakantie... En een korte kuur zeg! Maar aan de andere kant was je bms wel dik toch? Dus je zat als het ware al in het midden/eind van je cyclus. Ik zou me niet al te druk maken en het even aankijken. Ik weet niet wat je verder hebt afgesproken met je gyn. Moet je weer verder met Clomid? Ja toch?
Zojuist een klodder slijm verloren.. het gaat nu al meer richting rood.. maar het is nog steeds niet helder.. heb er goede vertrouwen in dat het door gaat zetten... want anders bel ik morgen maar weer, want ik heb inderdaad clomid, maar ik vraag mij af of dit dan als CD 1 gezien kan worden... het is enkel dikkig slijm en maar 1 klodder... we wachten de nacht even af... en zie... wordt dan toch nog misschien in dat knusse huisje waar mijn eisprong zal zijn *SHIT*.. hahahahaha
Kitty, echt rot dat je nu de pil moest slikken zeg. Nu idd je ongi afwachten... en wanneer moet je dan precies weer terug naar de gyn? Eigenlijk heb ik stiekem 't liefst een kindje in april/mei/juni zoiets. Maar uiteraard wil ik zo snel mogelijk zwanger zijn, dus zou een febr/mrt kindje ook heeeeeeeel graag willen - Ukke, toen ik Provera gebruikte, heb ik er redelijk veel over gelezen. De een werd al ongesteld tijdens het provera slikken, maar dit is op zich niet normaal. Het zou juist in die tien dgn je baarmoederslijmvlies in stand moeten houden. Maar het KAN dus wel. Ze zeggen dat je toch wel binnen 7 dagen na staken provera ongesteld hoort te worden. Bij mij brak het de zesde dag door. Wel vantevoren al paar daagjes wat rood slijm enzo. Apart dat jij maar vijf dagen hoefde te slikken. Hoor toch wel vaak dat je het meekrijgt voor tien dgn. Maar ja, bij jou gaat alles al wat anders geloof ik... Dag 1 is echt de dag dat je helder rood bloed verliest. Dat rood slijm verlies enzo mag je niet meetellen. En ze zeggen ook dat je beter te laat als te vroeg met Clomid kan starten, anders is het een verloren ronde. - Hier: wachten wachten wachten negatieve ovutesten, nog iets meer dan 1,5 week en dan eindelijk weer naar de gyn!
@VP Kaatje.. Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Tja bij mij gaat alles weer eens anders... dat past echt gewoon bij mijn hele leven. Mijn vriend zei het vanochtend ook al.. Typisch weer iets voor jou. Vanochtend weer een kloddertje slijm, maar het is echt bruin... geen rood. Direct na laatste provera (ik heb er inderdaad 5) begonnen. Vandaag maar weer de gyn gebeld.. wat moet ik nou geloven, wat is nou goed, wat is niet goed... Het eerste wat ze zei; je zou wel eens zwanger kunnen zijn...AAARGHHH... knap hoor zo door de telefoon. Nou dus ik zei ik denk het niet, want voor de Provera was de test ook al negatief. Nou ja in ieder geval ik moet dit nog even aanzien en donderdag wordt ik door de gyn gebeld voor verdere afspraken en dan kan ik weer met Clomid starten. Maar.. ik heb heel duidelijk gezegd dat ik het belachelijk vindt hoe het gaat. Ik krijg een rits aan medicijnen mee en een protocol hoe het zou moeten werken. Nou reageert mijn lichaam natuurlijk niet zoals het hoort en ik moet het zelf maar uitzoeken? Sorry, maar ik heb niet gestudeerd voor arts... afijn... ik wacht nog even af. De afscheiding is echt raar. Het vloeit niet het is na het plassen een kloddertje bruin slijm en that's it. Nu al 3 dagen. Geen helder of rood... dus.... Voor mij nog steeds vaag. Ik had zo gehoopt dat de ongie door zou zetten... alle klachten (zere borsten, krampjes in de buik) zijn nu helemaal verdwenen.. We wachten donderdag weer af...
@Ukke: jeetje echt weer iets voor jou! Ik heb geen ervaring met provera. Ik heb destijds primolut gehad en inderdaad binnen de 3 dagen na stoppen van de kuur werd ik ongie. Het is denk ik ook maar net hoe elk lichaam erop reageert... In ieder geval is het wel weer balen! Hier is alles rustig vandaag laatste clomid ingenomen en ik heb mezelf voorgenomen om er niet teveel mee bezig te zijn deze ronde. Maar of dat dit zal lukken?? Groeten Sonneke
Hallo meiden... Nou héhéhé na drie dagen onduidelijkheid zet de ongie vandaag door... daar waar alle ongie pijn verdwenen was, daar was het er ook ineens weer. Heel gek, ik lag op bed en er lijkt of er iets 'knapt' - heb zoiets nog nooit gevoeld - en daar kwam het al het rode slijm (dus toch genoeg bmslijm ) dus ben nu wel opgelucht... duidelijk CD 1 dus overmorgen begin ik met clomid en dan hoop ik maar dat ik geen vroeg ei heb, want anders wordt het nog gezellig in dat knusse huisje met mijn schoonouders volgende week Nou afijn ik probeer er ook maar niet al teveel mee bezig te zijn.. ben nu wel super opgelucht (schreef ik toch bijna ongelucht ) dat mijn ongie er is Op naar de volgende ronde, ik kom achter je aan Sonneke Tja ik weet niet of mij dat gaat lukken om er niet bezig mee te zijn
Hey Ukke, Je haalt me nog in . Wel fijn dat je ongi bent. Trouwens, als je na 18:00 echt ongesteld wordt, dan moet je de volgende dag pas als dag 1 rekenen. Zometeen de laatste pil innemen! Komt er dan eindelijk weer schot in? Voel me de afgelopen dagen een beetje down. En ik heb alleen maar trek in chocola.....
@Ukke: Gefeliciteerd met je ongie!!! Toch eigenlijk de omgekeerde wereld dat je blij bent met ongie! Maar ik snap je helemaal hoor! Ik vind het gezellig dat je achter me aan komt!! Binnenkort zal kitty ook volgen met een ongie.... vpkaatje ik vind het wel balen voor je dat je nog moet wachten.... Het duurt allemaal al zo lang he. Met hoeveel mg clomid ging je nu verder? 50 mg? Ik gebruik nu sinds deze cyclus ook de zwanger worden pillen van etos. Deze had ik nog liggen en mijn foliumzuur was op. Dus ik ben benieuwd ik hoop niet dat het tegen gaat werken. Want dan word het volgende ronde weer gewoon foliumzuur. Groeten Sonneke
Jeej eindelijk he, waar een mens dan al niet blij mee kan zijn De ongie was er vanmiddag al rond een uur of 2 dus ik denk dat ik deze dan wel als dag 1 mag beschouwen. Ik moet ook nog foliumzuur kopen, want de mijne zijn ook op. Ik had nu van die dure VSM mama ofzo. Ik had nog een DA bon maar ik ga nu weer gewoon aan de folium denk ik, heb ook al zoveel verschillende geprobeerd, maar nog geen enkele heeft echt succes gehad Ik probeer gewoon gezond en regelmatig te eten en nu eens flink klussen.. ik moet nog dippies bestellen om mijn ovu goed te kunnen bepalen oja... Een vriendin van mij is zwanger bij tweede keer inseminatie (na 4 jaar proberen) zei moest altijd haar ei goed bepalen en had nog ovu test over... een dicht doosje 5 testen bijna 30 euro!!!!!!!!!!!!!!! WOW duur grapje zeg.. maar goed doe ik eerst dippies en als ik het dan zeker wil weten dan doe ik zo'n dure hopen dat ze bij mij ook werken en dan nog klussen, klussen, klussen, klussen.... wordt soms bijna een verplichting hebben jullie dat niet? Wij doen het meestal om de twee á drie dagen, en natuurlijk op de eisprong als ik hem spot maar goed nog geen succes gehad dus
@Ukke: Ik zou dan inderdaad vandaag ook als dag 1 rekenen. Die dure ovu testen zijn echt wel geweldig hoor! Ik doe net als jij nu ook gaat doen eerst een goedkope dipstick en dan als ik denk dat hij positief zal zijn doe ik een dure met de smileys van clearblue! Dit scheelt enorm in de kosten en kun je met een setje wel 3 maanden tegenaan. En toch heb je de zekerheid dat je je ei gespot hebt. Ideaal! Wat betreft dat verplicht klussen dat hij ik afgelopen maanden ook echt gehad. Nu probeer ik mezelf ertoe aan te zetten om niet meer dat verplicht klussen gevoel te hebben maar ik ga proberen om het leuke en romantische ervan in te zien. Ik heb goede voornemens deze ronde, maar je ik zit nog maar op CD 7! Groeten Sonneke
En nu al op dag 8 . Om de twee a drie dagen klussen is ook genoeg. En gewoon proberen om 2 dagen voor, tijdens en twee dagen na je (verwachte) eisprong te klussen. Dan zijn die dipsticks echt handig. Ik heb er vorige keer maar een gebruikt. Maar ja, met Pregnyl kan je je eisprong heel goed plannen. Ik word nu al zenuwachtig voor de volgende ronde. Ik heb er aan de ene kant enorm zin in. Aan de andere kant wordt het weer een heftige periode. Zal het nu allemaal een keer meezitten? Half mei ben ik jarig, dus het zou fantastisch zijn als ik rond die tijd al mn eisprong heb en wordt geinsemineerd. Dat zou toch een mooi (verlaat) kadoo zijn. Grappig om te zien dat er een week verschil zit tussen ons. Sonneke op dag 8, Ukke op dag 2 en ik op dag -4 .
@VPkaatje! ?Hoi, hoe is het met jou? fijne vakantie gehad? Ik was een beetje aan het rondkijken en zag je opeens weer op het forum!!
Ukke, jeetje wat vervelend zeg! En helemaal zo'n uitspraak van je zou ook zwanger kunnen zijn vind ik helemaal niet handig. Ze weten hoe graag je dat wilt en door 1 kloddertje hoeven ze niet zulke conclusies te trekken vind ik. Nou heb ik paar weken geleden ook telkens hele aparte afscheiding gehad. Terwijl ik door een echo wist dat er alleen een follikel zat van 12 mm en niks meer. Dus ik wist ik word niet ongesteld en er komt ook geen eisprong. Kreeg eerst bruinverlies en toen nog aantal dagen roze afscheiding. Dat is nu voorbij gelukkig, want ik werd er gek van. Je bent er toch steeds mee bezig op die manier. Van hoe zou het komen, wat zou het zijn, moet ik anders toch maar es testen of de gyn bellen. Waardeloos. In ieder geval, je weet intussen waar je aan toe bent en dat is wel even prettig. succes met de Clomid! Klussen deden we eerst altijd om de dag, maar merken dat we dat gewoon niet goed volhouden. Het andere leven gaat ook gewoon door. Maar laten er in principe niet meer dan twee dagen tussen zitten. Zodra mn ovutest donkerder wordt, dan doen we 't vaker. 't Heeft een poosje als een verplichting gevoeld. Maar het is nu weer gewoon en fijn en normaal. Dat is ook belangrijk. - Sonneke, jullie volgen mekaar nu wel een beetje op he. Ik kom er zwaar achteraan gehobbeld met mn Provera 9 mei. Grrrrr! Dat betekent dat als het gaat zoals de vorige keer, tien dgn provera, vijf dgn wachten, zesde dag ongi. Dan hoor ik rond 10 juni mn eisprong te hebben. MITS de Clomid100 aanslaat. Jeetje wat duurt dat nog lang zeg. - Ik gebruik trouwens de Sensitest ovutesten. Die zijn lekker goedkoop, vandaag bestellen, morgen in huis en heb er al twee keer een eisprong mee gevonden. Weet nu gewoon precies hoe ze eruit moeten zien om positief te zijn. En heb die twee ook bewaard ter vergelijking. Maar ja, er is geen eiiiiii! In tien maanden tijd twee eitjes gehad.Ben al vanaf februari naar de gyn. En dan had ik toch niet verwacht nu nog steeds van die lange cyclussen te hebben. Wat dat betreft kwam de vakantie wel ontzettend onhandig uit. Want zit nu alweer op dag 54. Had dus allang provera moeten hebben. - Sonneke op dag 8, Ukke op dag 2 en Kitty op dag -4 en Kaatje op dag -27 - Pinkpearl, leuk je weet te treffen! De vakantie was heel fijn. We hebben echt genoten van het vrij zijn, het niks moeten, niks hoeven, van de mooie omgeving, het lekkere weer en zeker ook van elkaar. We hadden het nodig. Maar nu weer terug en dan begint de harde werkelijkheid weer. Voor de vakantie zat er een follikel van 12 mm en als het echt een rijpend eitje was geweest; dan had het in de vakantie moeten springen, dit is niet gebeurt. Nu is mijn eigen gyn met vakantie. Dus kan 9 mei pas weer terecht. Dan begin ik pas met provera. Ik zit dus nu al op dag 54 van mn cyclus, 9 mei provera mee, tien dgn slikken, dan vijf dagen wachten op mn ongi. dat betekent dat deze cyclus sowiesi alweer 80 dgn duurt. En dat vind ik echt extreem, aangezien ik bij een gyn loop. Komt omdat mijn en ook haar vakantie ertussen valt. Maar toch. Ik baal ontzettend en probeer er maar niet te druk om te maken, want dat schiet toch allemaal niet op. En hoe is het met jou? op dag 54 snif Was trouwens aan het meekletsen op drie forums. Heb er eentje laten vallen. Het werd me te druk, was er echt te veel mee bezig op die manier. Telkens van iedereen teruglezen en dan overal op antwoorden. Moet het wel proberen wat los te laten allemaal. Maar dat is algemeen bekend een zeer lastig probleem he.
@PinkPearl Welkom Zwanger willen worden? Wat is jouw status @ Kitty Jup ik zit nu op dag 2, laten we er deze ronde eens voor gaan (net of ik/we/jullie nog niet eerder hebben gedaan ) Het wordt zeker een heftige periode, zeker omdat je ergens naar verlangt en iets heel graag wil. Het blijft dan een teleurstelling als het niet lukt. Ik ga voor je duimen en ik hoop op een mooi ei, mooie bevruchting, mooie innesteling, mooie zwangerschap en een pracht van een baby... o en dan moeten we natuurlijk een keer afspreken om het wonder (hoop dan wonders) te bewonderen @SOnneke Ik heb ook goede voornemens! Maar ja ken mezelf ook, als het puntje bij het paaltje komt dan vindt ik het soms toch lastig om te zeggen.. kom op we gaan klussen, soms ben ik ook gewoon te moe van alles en al dat geprobeer en keer op keer die teleurstellingen.... @VP Kaatje... 3 forums? PFFFFFFFf.... vind 1 al veel om bij te houden... maar wel overzichtelijk, anders weet ik straks niet meer wie wie is en wie wat doet en wie wat heeft en wie waaraan werkt en wie wat slikt en wie welk advies moet hebben Meiden ik ga vrijdag op vakantie dus zal er dan een week niet zijn. MOrgen ben ik ook de hort op. Ik mag met een van mijn honden schapen hoeden op de hei met de herder... jeej (hebben drijvers, waarvan er 1 redelijk kan schapendrijven.... dus druk druk druk, maar een goede afleiding en morgen al starten met CLOMID !!!!!!!!! Let it work..
@vpkaatje: Wat balen zeg. Dat is erg lang! Is er dan geen andere gyn die het overneemt? @Ukke: bedankt voor het welkom!! Ik zat op een ander forum met kitty en vpkaatje en lees hier wel eens mee! Bij mij is het momenteel super spannend! Ik heb de eerste ronde puregon gehad en er was 1 ei mooi gegroeid. Toen heb ik pregnyl ingespoten en natuurlijk op de goede tijd geklust. En daarna afachten maar! De gyn had gezegd: als je 29 april nog niet ongesteld bent moet je maar een testje doen... Nog 2 dagen dus!!!!! Ik kan bijna niet meer wachten. Ben ook vrij deze week. heerlijk maar ben er nu wel de hele dag mee bezig!
@pinkpearl: Welkom, en spannend zeg nog 2 dagen! Heb je al symptomen? @vpkaatje: inderdaad is 3 fora wel erg veel. Ik hoop niet dat je ons clubje ook gaat verlaten Het is zo fijn om met jullie te kletsen, lekker knus. Beter dan die grote topics waar zoveel meiden zitten want dan weet je inderdaad niet meer wie wie is. -27 dat klinkt nog wel erg lang ja!!! echt balen. @kitty: Ik ga ook voor een eisprong op mijn verjaardag! a.s zaterdag! kort daarna mag natuurlijk ook... Het is altijd weer zo'n klap om weer opnieuw te beginnen he, vinden jullie dat ook? En als je dan eenmaal weer aan de clomid / medicatie mag beginnen dan lijkt het minder erg te zijn. Dan heb je ook echt het idee er iets aan te kunnen doen. @Ukke: Fijn dat je alweer met clomid mag beginnen. Hopen dat je ei pas na volgende week komt. Anders zou het ook wel aan de vroege kant zijn natuurlijk. Ben je vrijdag al weer terug of ga je 7 dagen naar dat gezellige knusse huisje? Groeten Sonneke
Haha ja idd Ukke, dat is ook de reden dat ik 1 forum heb weggestreept. En ik vind het met jullie ook altijd leuk en we zitten allemaal een beetje in tzelfde schuitje. Dus lekker op vakantie, waar ga je naartoe? Succes met de Clomid!!!! - Pinkpearl, ja echt balen, maar ik heb 1 vaste arts, deze is fertiliteitsarts en dat is juist wel prettig. Een vaste plan van aanpak. En ben wel tevreden hoor, absoluut, alleen tis gewoon nu even balen dat de vakanties ertussen kwamen. Maar ja. Had wel door kunnen gaan met provera en clomid- ophoging, maar dan had ik bij haar niet voor echo's gekund. Ach tis niet anders. Leuk dat je met ons meekletst!! Hoop echt zoooo voor je dat het raak is. Duim voor je en hoop dat je ons de 29ste iets leuks kan vertellen - Sonneke, neeeeej ik ga jullie niet verlaten. Ben ook veel te benieuwd hoe het met jullie gaat verlopen. Dat andere forum was veel drukker en meer mensen en meer verhalen en ik moet veel werken en kon het allemaal niet meer volgen. En als je iets doet moet je t ook goed doen. Dan ga je fouten maken, dan ga je tegen iemand zeggen die net zwanger is dat t wel balen is en iemand die injecties krijgt, succes wensen met de medicatie. Nou dat schiet allemaal niet op Ja -27 dat duurt echt nog lang. Ik weet gewoon dat ik uit mezelf nu niet ongesteld word en dan ga je rekenen he. Maar ja... misschien is het met de Clomid100 wel ineens raak en dan ben ik misschien over 1,5 maand al zwanger. Zo kan het ook gaan, dus probeer maar optimistisch te blijven. Ondertussen alweer druk aan het kijken naar babyspul, dat is wel een valkuil van mij.
Ik ga naar de Veluwe.. gewoon lekker in de buurt... Ik start zometeen met Clomid... jongens ik word nu al zenuwachtig van deze ronde... Maar het optimisme van VP kaatje ga ik proberen te delen
Ja helemaal goed Ukke! We gaan gewoon allemaal zwanger worden deze komende ronde! Heb er best een goed gevoel bij. Het duurt nu even wat langer, maar wanneer dat eitje er eenmaal is joh, dan sturen we er toch een zwemmertjes op af dat wil je niet weten...
SUPER.. Ik kom je achterna met de dosis clomid. Vandaag te horen gekregen dat ik moet ophogen naar 100 dus vandaag maar direct met 2 tabletjes begonnen