Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja we gaan zeker voor deze rond zwanger. Maar tja dat doe ik natuurlijk elke ronde ;)

@Ukke: heb je vandaag contact gehad met gyn? En wat is de reden dat je op moet hogen naar 100 mg?

Groeten Sonneke

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke mooi dat je nu gelijk met 100 mg kan beginnen. Ik moet helaas nog 26 dagen deze cyclus uitzingen en dan ben ik eindelijkkkkk ongesteld en kan ik drie dagen later ook met 100 beginnen. Je hoort toch wel vaak dat 50 niet aanslaat en dan 100 wel.

Sonneke ja ik ga er ook elke ronde voor. Maar ja, ik heb nog maar twee echte rondes gehad eigenlijk in al die tijd grrrrrrr.

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen eisprong met 50 want op CD 37 nog niet ongesteld duurt te lang voor een 'goede' eisprong.... Schijnbaar schijnt Clomid al snel 'niet meer te werken'......
    Nu begin ik met 100 en prik op CD 21 bloed en heb op CD26 een afspraak voor de uitslag
    Vol goede moed, de ovu's in de aanslag en mijn tas al bijna gepakt ga ik er even een lekker weekje tussenuit.
    Tot volgende week dames

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @VPKAATJE: inderdaad hier ook nog maar 2 echte kansen gehad, mischien 3x scheepsrecht?

@ukke: een hele fijne vakantie!!! geniet ervan!

5. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!
    Goed nieuws hier: een positieve test!!!!
    Ik kan het nog bijna niet geloven.
    Veel succes allemaal...

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja daar ga ik ook vanuit, ik roep dat ook steeds! Mijn derde eitje gaat bevrucht worden. Nou moet ie alleen nog willen groeien ;)

Ukke, denk niet dat je dit nog leest, hoop dat je een hele fijne week hebt!

Pinkpearl, fantastisch!! GEFELICITEERD!!!

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pinkpearl: Gefeliciteerd, super! Geniet ervan!

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, hier ben ik weer. Het was even rustig, maar waarschijnlijk van korte duur, want vandaag of morgen ga ik dus ongesteld worden. Ik heb gisteren gelijk gebeld voor een afspraak op maandag. Helaas was de 1e mogelijkheid pas om 9 uur, dus daarom ga ik dinsdag. Als ik vandaag ongi word, dan heb ik op dag 4 mn echo. Echt ik hoop zo dat dan alles goed is en ik weer verder kan! Zal wel een heftige periode worden, maar ik ben er helemaal klaar voor!

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel spannend Kitty!! Heeeeeel veel geluk en heeeeeel veel succes en sterkte bij deze volgende ronde!

Ikke maandag volgende week naar de gyn. Dan aan de Provera. Ze wil bloed laten prikken om te zien dat ik wel of niet zwanger ben voor de zekerheid. Maar ja, geen zere tepels gehad, geen positieve ovutest etc etc. Nog 1 weekje rustpauze. Vind het al niet zo erg meer dat ik moet wachten. Dit is ook wel even best.
    Want het neemt best veel van je he, dat steeds heen en weer naar het ziekenhuis, de bijwerkingen van provera/clomid, de spanningen, de teleurstellingen...

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    MEIDEN HELLUPPPPP, willen jullie naar mijn foto kijken. Heb van gisteren de ovutesten op de foto en van vandaag. Had nog twee testen van de Kruidvat (die overigens waardeloos zijn). Heb vandaag om 13 uur een test gedaan en die leek positief, dus heb de laatste van de kruidvat ook gedaan en die leek ook superpositief. Maar nu zonet nog eentje gedaan en die lijkt alweer wat lichter. Wat denken jullie? Is ie nu positief of niet?
    Die van de Kruidvat had ik een doosje van vijf gekocht om wat
    extra bij me te hebben op vakantie. Maar die waren zo onduidelijk.
    Die werd standaard een stuk donkerder dan de dipsticks. Maar ja,
    gewoon maar opmaken. Had ik nu maar zo eentje van Clear Blue
    met een smiley. Maar ja.... het is zondag grrr. En ik had dus echt
    niet meer verwacht nu nog een positieve test te krijgen. De derde
    in 11 maanden tijd ofzo?

Wie had dit nou gedacht?!!?!?!?! 9 Mei aan de Provera dacht ik. Maar nu toch stiekem een eitje? Kan het bijna niet geloven eigenlijk. En dat doe ik dus ook niet.... ben zo benieuwd wat jullie zeggen.

(Links is teststreep trouwens.)

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou hij nog positief moeten worden of is hij nu positief of is hij het al geweest?

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: welke ovu test is van het kruidvat? heb je van 2 verschillende merken? Als je het mij vraagt (zonder dat ik zou weten dat de kruidvat testen weleens vals positief kunnen testen) dan zou ik zeggen dit is je dag! Ga aan de klus!
    En die clear blue met de smiley ja die had nu wel erg fijn geweest!

Maar goed je interpreteerd deze nu als je ei, je gaat aan de klus. En als je naar de gyn moet 9 mei dan kan je van te voren mooi progesteron laten prikken ipv hcg en dan kan je mooi zien of je een goede eisprong gehad hebt!

Heb je ook al eipijn gehad???

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die met het roze is van Kruidvat. Maar ik snap wel wat
    ze bedoelen met vals positief. Het lijkt namelijk constant
    positief, maar als je 'm nu vergelijkt met de echte positieve
    test dan zie je wel degelijk verschil. Hij knalt namelijk nu,
    echt knalpaars. Ik heb'ze aan mn man laten zien en we
    zijn er nu wel zeker van dat het echt positief is. Probeer;
    als ik het niet vergeet vanaf morgen weer te tempen. Heb
    dit al een hele poos niet meer gedaan, dus moet er echt
    goed aan denken. Volgende week ga ik naar de gyn en zou
    dan een labformulier meekrijgen. Dus kan ze er mooi
    progesteron invullen ipv hcg inderdaad. Ben echt zo benieuwd.
    Ben nu echt heel positief, heb echt een heel goed gevoel
    hierbij nu. Mn geduld wordt beloond. Nu worden het twee
    lange weken. Weet al niet eens meer hoe het voelt om
    op het wachtbankje te zitten.

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ongelooflijk eigenlijk dat je eerst nog op -27 dagen staat en nu loop je voorop!!!
    Hopelijk kom ik snel achteraan. Verwacht dinsdag of woensdag mijn eisprong.

Dus ik zou zeggen klus ze!!!

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, ikke dus maandag... tenminste ik denk morgenvroeg dus. En dan jij enkele dagen daarna. Leuk. Kunnen we samen wachten. En hopelijk vlot achter mekaar hier vertellen dat we ook op de volgende test een tweede streepje hebben! Nou dat zou te mooi zijn om waard te zijn... maar toch. En dat terwijl we voor augustus gingen he ;) Worden nu alweer ongeduldig.

Maar weet je, ook al zou ik over twee weken ongesteld worden, dan is het wel op een normale wijze en niet door die provera. En bovendien zou ik het dan over twee weken worden en bij de provera zou het nog veel langer duren. Dus ben een tap vooruit. Dus bij een eventuele ongesteldheid in ieder geval eerder beginnen met Clomid100. Jeah

16. PinkPearl

PinkPearl Actief lid

16 jan 2011
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    @VPKaatje: klinkt goed! Succes de komende dagen...

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja inderdaad je loopt nu flink voorop. En ongie door provera is echt niet alles. Dat blijft duren, eerst slikken, dan ongie en dan pas opnieuw starten.

Ik heb nu voor de eerste keer geen FM. En ik moet zeggen dat ik het ook best een beetje onzeker vind of ik nu wel of geen eitje heb.
    Ik ben deze ronde ook begonnen met die etos zwanger worden pillen omdat de gewone foliumzuur op was. En nu denk ik allemaal straks schoppen die etos zwanger worden pillen roet in mijn eitje!
    Ik zal blij zijn als ik deze week en positieve ovu test heb!
    En dan weer de 2 lange weken....
    Ik zie daar nu eigenlijk alweer een beetje tegenop.
    Maar ja het kan nog erger natuurlijk...

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik zou persoonlijk de Etos tabletten laten liggen. Toen ik ze ben gaan slikken, duurde mn cyclus ineens 40 dagen langer ofzo. Niet dat dat iets zegt, maar toch.. Misschien gaat het de werking van het andere tegen?

Mn tepels zijn intussen al erg gevoelig, dus denk echt dat ik mn eitje gehad heb. Vannacht nogal buikpijn gehad links. Dus geloof het nu wel. Vannacht eisprong, dan is het morgen toch pas 1dpo? Of toch vandaag? Nee he.

NOD 16 mei. Spannend!

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ik was ook wel aan het twijfelen of ik ze zou nemen.... Maar uiteindelijk toch maar gedaan. Had nog 3 dozen liggen.
    Aan de andere kant denk ik het zal toch ook wel goed voor je zijn want anders mogen ze die dingen toch niet verkopen!
    Ik ben erg benieuwd, mijn ovutesten worden wel al wat donkerder dus laten we hopen op een positieve test binnenkort...

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou superleuk zijn hoor. Dan ben je een paar dagen na mij! Bij mn volgende eventuele ongesteldheid begin ik op dag 3 met de clomid100. Dus dan hoop ik ook gelijk op een kortere cyclus. Gaat het dan nu eindelijk wat worden?!

Deel Deze Pagina