@ Mamsie: Ik heb het dus al vaker gehoord dat ze ineens zwanger zijn nadat ze provera of primolut gebruikt hebben. Dit lijkt me zo raar. Het is toch niet voor niks dat je dat moet gaan gebruiken. En ook dat je daarna clomid zou gaan gebruiken. Hoe waren jouw cyclussen voorheen. En had je klachten van PCOS? Groeten Sonneke
Ja, daar heb ik ook nog aan zitten denken. Zal ik toch een zangersschapstest doen? Maar aangezien ik een echo heb gehad, acht ik de kans erg klein dat ik zwanger ben. Want ik ben toen gelijk met Provera begonnen.....Ik zal het as vrijdag nog wel even vragen. Maar denk t niet hoor. Zou wel raar zijn idd, maar het kan blijkbaar dus wel! En Sonneke, zet je ongi al door?
Hoi Kitty, Nee hier nog steeds niets. Ik heb wel het gevoel alsof het gaat komen... Maar ja wanneer ? Groeten Sonneke
Irritant he? Toen ik nog aan de pil was, kon je de klok erop gelijk zetten! Maar nu.....nu is het niet te voorspellen :s.
Hoi Kitty & Ukke, Ik ben vandaag ongie geworden! Joehoe! Dinsdag beginnen met clomid en bloed laten prikken en de 12e dag een echo laten maken! Ik ben blij dat ik nu eindelijk kan beginnen maar vind het wel spannend! Hopelijk gebeurd er bij jullie ook snel iets, ik zal de rode duivels jullie kant op sturen! Groeten Sonneke
Hahaha, ja stuur ze maar onze kant op! Fijn dat je onig doorzet. Eindelijk door naar de volgende ronde! Spannend!
Ik ben afgelopen zaterdag ook ongie geworden, nou ja restant denk ik, want echt veel was het niet, maar goed was die week ervoor dan ook al ongie en vrijdag bruin, zaterdag beetje rood en gisteren nog bruin echt oud bloed denk ik, ben vandaag ook gestart met Clomid... spannend En nu jij nog Kitty... Ik ga 16 Maart naar het ziekenhuis voor een echo
Hoi Meiden, Mijn ongie is echt pijnlijk deze keer! Maar ben al blij dat hij gekomen is natuurlijk... Moet morgen bloed laten prikken en starten met clomid. Ik heb vandaag gebeld voor een inwendige echo. Deze krijg is 3 maart. Waarom krijg jij die pas zo laat Ukke? En heb jij bijwerkingen van de clomid en op welk tijdstip neem je die in? Groeten Sonneke
Hey allemaal en hoi Kitty Heb even met jullie meegelezen. Ben zelf met Provera begonnen, heb tabletje nummer 4 van de 10 gehad vandaag. Hoop dat mn ongi snel doorzet na het stoppen hiermee. Dan dus ook op dag 3 met Clomid beginnen. Ben erg benieuwd hoe jullie ervaringen zijn! Vind het allemaal erg spannend. Of ik bijwerkingen ga krijgen en of het aanslaat etc.
Ik neem Clomid bij ontbijt, verder geen klachten van. Ik krijg pas op CD 26 een echo omdat ze dan kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden? of bevruchting? geen idee eigenlijk, maar staat zo in de beschrijving prikken op dag 21 en 26e een echo...
@ Ukke: Dan verschilt dat protocol wel veel per ziekenhuis. Ik neem de clomid na het avond eten. Vannacht kreeg ik opeens een opvlieger! en ik heb ook wat last van hoofdpijn... Maar alles voor het goede doel. Ga jij nog ovulatietesten doen of niet? @Vpkaatje: bij jou al een spoortje van ongie? En kitty hoe is het bij jou, heb je de duivels al ontvangen? Groeten sonneke
Hoi Sonneke, Het is rustig hier hoor! Geen rode duivels helaas. Maar manlief en ik gaan vrijdag naar de gyn, dus ik ben zo benieuwd wat ze gaan doen! Ik ben er nu echt helemaal klaar mee :x.
Hoi Kitty, Spannend weer naar de gyn. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen/doen. Hoe is het met je manneke heeft ie al wat ingeleverd? Succes! Groeten Sonneke
@ Sonneke, Gek he dat die protocollen zo verschillen... In het protocol staat ook duidelijk... eisprong tussen 10 en 17e dag Dus ik ga denk ik geen ovu doen. @ Kitty Spannend meid, maar straks ook een opluchting dat je geweest bent
@ Ukke: Als ik jou was zou ik wel willen weten wanneer ik een eisprong heb. je hebt natuurlijk pas na je eisprong je echo om te kijken of je een eisprong hebt gehad. Dat wachten duurt zo lang ...
Ukke, dus je neemt de Clomid bij het ontbijt. Van sommigen hoor ik juist dat ze 'm innemen voor de nacht, om de bijwerkingen te beperken. Ben er nog niet over uit wanneer ik 'm zal nemen. Heb nog een weekje om erover na te denken. In werk protocol staat tussen dag 10 en 17 een eisprong? Zou dat protocol wel es willen zien. Sonneke, ik ga denk ik ook ovutesten doen. Maar begreep dat ik op dag 10, 11 of 12 ook een echo ga krijgen. Das dus een week na begin van de Clomid. En mijn gyn zei dat als het eitje snel groeit ik regelmatig een echo zal krijgen. Soms zelfs twee keer in de week. Ze houden het dus goed in de gaten. Misschien omdat er bij mij meerdere eiblaasjes zijn en ze natuurlijk niet willen dat ik opeens een vierling krijg. Bij mijn nog geen spoortje van ongi. Heb vandaag nummer 7 van de Provera. Hoop echt dat mn ongi echt snel na stoppen doorbreekt. Zondag heb ik de laatste. Kitty spannend vrijdag!! Good luck!
Hee meiden, Ik leef met jullie mee hoor! Heb eigenlijk niet veel te melden want ..wacht op de bloeduitslagen. En in mijn lijf gebeurt nu dus NIETS en dat is niet zo interesssant om over te vertellen... maar dat komt vanzelf goed!!!
@vpkaatje: Ik heb nu net de derde ingenomen. Ze blijven meestal in mijn keel hangen en ze smaken echt vies! Ik ben ze op aanraden van sommige meiden hier 's avonds na het eten in gaan nemen. Het bevalt me op zich wel. 's nachts krijg ik het wel ineens enorm warm! Opvliegers! En ik heb heel de dag een beetje zeurende hoofdpijn. Mijn bloeduitslagen vandaag bekeken. Zag er volgens mij allemaal normaal uit voor zover ik er verstand van heb... Ik krijg CD 12 de eerste echo ben enorm benieuwd! @pinkpearl: Heb je wel medicijnen gehad om je ongie op te wekken? Wat heb je moeten laten prikken? Groeten Sonneke
Sonneke, denk dat ik ze dan ook maar na het eten ga innemen. Doe ik nu met de Provera ook. En ach het is maar 5 dagen he, dat scheelt weer. Echt superspannend die echo 3 maart. Echt aftellen nu. Aan de ene kant wil je veel vertrouwen hebben en hoop je op een goeie ei-groei, maar aan de andere kant wil je je ook beschermen tegen een enorme teleurstelling. Lastig he.
@vpkaatje: Ja ik heb van de ene kant wel vertrouwen in de clomid. Ik denk namelijk ook echt dat ik PCOS heb. Maar in hoeverre de clomid ook echt werkt zullen we 3 maart zien. Eigenlijk wil ik ook wel ovu testen gaan gebruiken maar mischien kan ik beter daarmee wachten tot ik mischien volgende ronde zonder echo's moet proberen. Want daar heeft mijn gyn nog niets over gezegd. Groeten Sonneke