Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja dat zou zeker super zijn. je word de volgende ronde toch wel gevolgd met FM of niet?
    100 mg ja dan zal je toch wel een kortere cyclus hebben toch!?

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    vpkaatje, de testen zien er goed uit. Zal je dan toch nog een laat ei hebben? Wauw, ik hoop het zo voor je! Niet alleen dat je nu eindelijk een kans hebt om zwanger te raken, maar zelfs als je ongesteld zou worden, dan is dit ten minste een echt ongi! Ik zou ook vragen om je bloed te testen op progesteron. Kan je nog wachten tot je weer terug moet naar de gyn ;)

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja als ik een lf tel van 14 dagen, dan duurt deze cyclus 73 dagen. Nou word ik meestel wel sneller ongesteld. Dus zal zo rond de 70 dagen zijn. En dit met clomid50. Dat wil zeggen dat de Clomid100 waarschijnlijk wel een kortere cyclus zal geven. Ik krijg idd gewoon weer follikelmetingen regelmatig.
    Moet dus sowieso 9 mei heen en dan hoor ik wel hoe en wat. Zal wel gewoon mn NOD moeten afwachten en als ik ongesteld word op dag 3 met Clomid beginnen en dan op cd10 ofzo weer voor een echo denk ik. Wat als ik wel zwanger ben? Dan ook terug naar de fertiliteitsarts? Wat denk je?

Kitty ja dit is fantastisch. Had het echt niet meer verwacht en het duurde allemaal maar zo lang. Maar geloof het nu wel echt. Ben wel benieuwd naar mn temp de komende dagen. Mn temp is normaal altijd rond de 36,4. Maar heb wel es een uitschieter naar boven. Vandaag was ie 36,6. Hopelijk morgen 36,8 ofzo. Mn tepels voelen gevoelig en vannacht veel pijn gehad in mn linker eierstok. Dus ga er nu wel echt helemaal vanuit.
    De gyn zal idd wel op progesteron prikken denk ik. HCG op 7dpo lijkt me nog wat vroeg. Maar vanaf welke dag kan je al positief testen in het bloed? En vanaf 10dpo een vroege urinetest? Die van de Kruidvat denk ik. Ik kan echt niet wachten tot dag 14 hoor. Pff haha.

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ik heb vorige keer aan de gyn gevraagd of ik bij haar mocht blijven als ik zwanger zou zijn. Maar ze vertelde me dat ik dan nog 1 keer bij haar kom voor de eerste echo en dat ik dan verder naar de verloskundige mag 'moet'. Maar vind het wel een fijn idee dat ik dan eerst nog naar mijn eigen gyn mag.

@kitty en ukke is er bij jullie nog nieuws?

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat vorige ronde ook. Kan je een keer testen, dan wil je echt niet 14 dagen wachten. Ik had mezelf voorgenomen om 2 dagen voor NOD te testen. Viel dat even tegen toen ik na 11 dagen ongesteld werd. Mn LF was ook vrij kort. Niet te kort gelukkig.

@Sonneke, morgen mag ik voor mn uitgangsecho. Ik hoop echt dat de cystes weg zijn! En Ukke is met vakantie. Ik weet niet of ze nog hier leest, maar volgens mij zei ze van niet.

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke leest dit niet meer nee. Die is er een weekje tussenuit.
    Kitty veel succes morgen. Ben benieuwd!

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Spannende dag morgen! Ik duim voor je dat de cystes weg zijn en dat je ook weer mag starten!

Ow ja was even vergeten dat ukke weg was. Maar die zit natuurlijk in dat gezellige gehorige huisje met haar schoonouders!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke haha, ja daar zit Ukke ;)

Kitty, spannend dagje voor je. SUCCES!

Mn temp is maar met 0,2 omhoog gegaan gisteren en mn temp is vandaag nog hetzelfde. Nou lees ik wel overal dat je temp met minimaal 0,2 omhoog moet gaan. Dus op zich nog geen slecht teken. Ik weet niet precies hoe hoog mn temp was voor mn eisprong, maar gemiddeld was die altijd 36,4 en nu is mn temp 36,6. Heb toch echt een duidelijke LH-piek gehad en 's nachts ovulatiepijn gevoeld. Heb de dag erna ook pijnlijke tepels gekregen. Dus alles lijkt er wel op. Maar had mn temp wat hoger willen zien...

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Hoe was het bij de gyn??

@vpkaatje: Mijn gyn heeft gezegd dat ik de thermometer niet meer mag gebruiken. Je moet hier echt heel secuur mee omgaan anders is het niet betrouwbaar. Dus elke avond om 22.30 uur naar bed, elke nacht hetzelfde slapen, dus niet tussendoor naar de wc, elke ochtend op hetzelfde tijdstip tempen. En dan mag je ook de avond van te voren geen alcohol drinken.
    Dus als je het mij vraagt zou ik dat tempen laten zitten....
    Ik snap wel dat je bevestiging zoekt maar aan de andere kant ga je weer heel erg twijfelen!
    Ik denk dat de ovutesten te samen met je ei pijn wel voldoende aanwijzingen zijn voor eisprong, toch?

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben weer helemaal gelukkig! Vanochtend bleek dat alles goed was. Alles mooi schoon en wel. Dus ik mag zo weer gaan spuiten. En as maandag weer terug :).

vpkaatje, het is natuurlijk erg spannend allemaal. Ik gun je het zo! Zelf doe ik niet aan tempen, maar ivm pregnyl weet ik precies wanneer ik mn eisprong heb. Dat is wel een voordeel. In jullie geval zou ik ook zo onzeker worden. Wel ei, geen ei, ovutesten, tempen....wat dat betreft kan je beter in mijn situatie zitten.

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: super! ik ben erg blij voor je dat alles goed en weg was. Zo zie je maar weer je wachten word beloond. Nu maar hopen dat het ook een keer op een andere manier beloond word!!

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, je hebt gelijk, maar heb er moeite mee
    om 'm te laten liggen. Ben toch TE nieuwsgierig.
    -
    Kitty wat super dit nieuws! Daar doe je het voor he.
    Het was een zure appel, maar je bent er doorheen.
    Nu de volgende ronde, hopelijk met veel goeds.
    Ja heb elke keer echo's gehad en dan is er eindelijk
    een ei en dan kan ik niet even kijken. Dan had ik het
    zeker geweten. Maar ja, ga er nu ook maar van uit
    hoor. Ik kom er 16 mei wel achter wanneer ik ongesteld
    ben of een positieve test in handen heb.
    -
    Ohhhh Sonneke en Kitty (en onze Ukke natuurlijk),
    ik duim zo voor ons viertjes dat we eind van deze
    ronde allemaal zwanger zijn!
    Ik ga in het weekend van 14/15 mei alvast een
    vroege test doen. Mits ik eerder al bruind of
    roodverlies heb. Want heb dat andere keren al
    vanaf dag 10 en dat zegt dan alweer genoeg.

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: die nieuwsgierigheid daar heb ik ook last van. Maar ik kan nu toch niet in de verleiding komen want ik heb nachtdienst en dan werkt dat tempen zo wie zo al niet!
    Ja erg is dat bruin verlies he!! En inderdaad ik hoop ook zo dat we deze ronde met zijn 4 zwanger zijn. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dat iets te hoog gegrepen zal zijn....
    Maar we gaan er natuurlijk wel voor!!!!

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is wel enorm positive thinking, maar wie weet. In mei allemaal een bevrucht ei!

2dpo vandaag en nog steeds 36,6. Mn temp is met 0,2 omhoog gegaan en gaat niet verder omhoog en dat vind ik niet leuk. Nog steeds zere tepels. Dus twijfel niet over een eisprong. Maar misschien is het wel geen goede eisprong geweest...
    Pff gek word ik ervan! En dan te bedenken dat ik nog zo lang moet wachten voor een testje.

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, als je eenmaal op de wachtbank zit, dan duurt wachten lang. Ik hoop echt dat het deze ronde raak is. Dan wordt het wel een februari baby. Dus niet in de zomer vrij helaas, maar als we daar nog rekening mee moeten houden ;). Wat dat betreft liever deze ronde dan de volgende!

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Probeer je niet gek te maken met die temp en heb vertrouwen in je gevoel, je duidelijke gevoelde eisprong en je positieve ovutesten. Die knalde echt van het stickje af!

@kitty: Ja die wachtweken vreselijk! Een januari/februari baby, tja dan is bij ons heel de familie al jarig...
    Maar het is in ieder geval niet zo warm om te bevallen....

Wat betreft mijn eitje. Ik heb al wel een beetje eipijn links. Maar nog geen positieve ovutest.
    De vorige keer had ik ook eerst eipijn en daarna pas positieve test.
    Mischien dat hij door mijn nachtdienst deze week ook wel een beetje van slag is. Zou dat kunnen??

Groeten Sonneke

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, geen idee of de nachtdienst mee kan spelen hierin. In de lente krijg je 's nachts je eisprong. Je lichaam gooit het ritme wel om natuurlijk. Misschien scheelt het dan wel enkele dagen? Ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt, dan kan je met me mee wachten!

Kitty, ja een februarikindje. Hmm lente was leuker, maar ja, wil wel graag zo snel als het kan. Dus wat dat betreft is het welkom. En uhh als ik nu zwanger zou zijn dan ben ik 28 februari uitgerekend. Daarna nog tien weken verlof (ervan uitgaande dat ik er zes weken eerder uit zou gaan). Dan zou ik 15 mei weer moeten beginnen. Misschien drie maanden onbetaald verlof erachteraan? En nog paar vakantieweken. Dan begin september beginnen lijkt me ook wel wat. Al heb je dan financieel wel wat in te leveren... Maar goed, eerst maar es zwanger zijn hah.
    Ga er maar vanuit dat ik binnenkort ongesteld word. En dan met goede moed aan de Clomid100 beginnen.
    Zit nu op 3dpo. Tussen 5 en 7 dpo kan innesteling plaatsvinden toch? Geduld geduld...

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: mijn eisprong 's nachts.... Tja ik ben benieuwd hoe dat nu is nu ik wakker ben?
    Mijn ongie kwam de vorige keer in de nachtdienst ook een dag later.
    28 februari dat is al bijna maart dan komt het voorjaar eraan. Prima toch!!!
    Ik teken ervoor!
    Je hebt het al helemaal uitgerekend.... mooi om te zien.
    Ik had de hoop er op gevestigd dat ik dit jaar met kerst en oud en nieuw niet hoefde te werken om ik dan met verlof zou zijn. Maar dat zal er helaas niet meer inzitten...

Dikke kus,

Sonneke

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, als je nu zwanger zou raken en je bent ergens in febr/mrt uitgerekend... dan hoef je de laatste maanden van je zwangerschap echt niet meer dat soort diensten te draaien. Zeker niet als ze verstandig zijn. Als ze je inplannen met kerst en oud- en nieuw... dan is de kans te groot dat je toch klachten hebt en niet kunt werken en dan hebben ze een probleem. Dus nu snel zwanger worden, dan ben je EN die dagen lekker vrij EN je bent vlak voor de lente uitgerekend. Ideaal toch?!
    Haha ja ik heb alles al uitgerekend en ik ga er met de dag meer vanuit stiekem dat ik misschien toch zwanger ben. De meeste pendels zeggen april/mei en ondanks dat ik er niet zo in geloofde, het is wel apart. Ook is er een paragnost die heeft gezegd dat ik absoluut deze maand zwanger zal zijn. Verder vielen mijn biologische eisprong en de cosmologische tweede eisprong bijna samen en dan schijn je 80 a 90% kans te hebben op zwangerschap. Het is wishfull thinking hoor ;) maar ja, positief denken werkt ook positief he!
    Mijn schildklierwaardes zijn al enorm gezakt, dus mn lichaam is er steeds meer klaar voor.
    Ging om 1:30 uur naar bed vannacht en was 5:30 uur klaarwakker en ben er om 6 uur maar afgegaan. Ben normaal iemand die de klok wel rond kan slapen. Maar had zuurbranden en dat werd te erg, dus ben er maar af gegaan. Tsja en dan ga je zitten googlen en dan lees je dat iemand vanaf 4dpo zuurbranden had en zwanger bleek te zijn. Terwijl het echt niks zegt naturlijk.
    Ik weet niet precies hoeveel dpo ik nu ben. Had 1 mei een positieve test om 13 uur. De dag ervoor met koninginnedag heb ik alleen 's ochtends rond 11 uur een test gedaan en die was licht. Maar misschien is die 's avonds al wel donker geweest, dat kan natuurlijk. En dan is mn eisprong misschien eerder geweest.
    1 Mei klusten we om 1 uur 's nachts en toen had ik al een pijnlijke linker eierstok en diezelfde nacht werd ik er ook nog eens van wakker. Die nacht heb ik denk ik de eisprong gehad.
    Toen ik 2 mei 's ochtends mn temp meette, toen was ie al 36,6 en dat was dus al hoger dan normaal. Moet ik nou 2 of 3 mei als 1dpo tellen? Mn gevoel zegt dat ik toch 2 mei 1dpo moet tellen. Dan zou ik nu op 4dpo zitten.
    Ennuhhhhh mn temp was vandaag 36,8!! Eindelijk omhoog!
    Vind 't zo spannend!
    Trouwens ja eind februari uitgerekend zijn, dikke kans dat het dan maart wordt. En dan lekker voor het voorjaar/zomer... kun je lekker buiten gaan wandelen enzo. Heerlijk, komt de mooie tijd er weer aan. Alleen maart kan nog zo'n rotmaand zijn. Maar ja, das de eerste maand, dan zit je toch nog veel in huis met je visite en beschuitjes haha.
    Ohhh hoop t zooooooooooooooo....

20. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ja inderdaad als ik nu zwanger zou worden dan ga ik kerst of oud en nieuw echt niet meer werken. Of dan werk ik al halve dagen ;) en heb ik heel veel klachten...

Ik vind het ook altijd moeilijk hoe dat zit met die dpo. Maar mijn banner houd dat altijd prima bij. Mischien een idee om er ook 1 te nemen. Dan is het voor ons ook meteen duidelijk op welke dag je zit!

Je kunt die banners vinden bovenaan deze pagina en dan gewoon in je handtekening plakken.'
    Zoals je bij mij kunt zien heb ik vandaag mijn eisprong.... Ik ben benieuwd!!!

Ga nu lekker een dutje doen,
    tot vanavond!

Deel Deze Pagina