Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die banners heb ik al een hele poos niet meer gebruikt, omdat ik geen eisprong had. Had er dus niet zo veel aan en bovendien waren mn cyclussen te lang, kon ze dus niet eens aanmaken. Er staat nu dat ik over 11 dgn kan testen, maar dat doe ik natuurlijk wel eerder he ;)

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohja en de eerste keer had ik de 14e dag na mn ei al mn ongi
    en de tweede keer zelfs de 11e dag al...
    dus testen is misschien niet eens nodig

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij maak je een rekenfoutje.
    Ik ben 1 mei ongesteld geworden. Als ik op 14 mei mijn eisprong heb, dan is mijn NOD op 28 mei. Als ik deze ronde zwanger raak met deze cyclus, dan ben ik op 28 mei 4 weken zwanger. Als je de calculator op deze site invult, dan moet je dus de eerste dag van je menstruatie invullen en de lengte van je cyclus. Vanaf de 1e dag van je menstruatie moet je 40 weken rekenen en dat is dus 4 februari. Of vanaf je eisprong 38 weken. Scheelt 3 weken met 28 februari!

En echt alles zit mee vpkaatje! Als je het zo opsomt, dan zou het bijna niet mis kunnen gaan! Spannend! En idd, als je feb, mrt en april verlof zou hebben, 4 weken vakantie eraan vastplakt en onbetaald verlof opneemt, dan kan je het tot sept volhouden. Al weet ik niet of dit persoonlijk mijn keuze zou zijn. En wat zal ik doen, blijf ik 4 dagen werken of toch 3 dagen? Lastig. Al moet ik daar misschien nog niet zoveel over nadenken.

Sonneke, voor jou nu ook spannend, omdat je eisprong eraan komt. Handig zijn de banners he? Zo kun je precies van elkaar zien hoever je in je cyclsu zit.

Ik zag afgelopen zaterdag toch een mooie kleur kinderwagen! Mooi paars en lila. Echt zo mooi. Dus ik net gegoogled....Nergens te vinden :(. Ik weet het, heel fout om er nu al over na te denken, maar het is zo leuk!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej je hebt gelijk! Als ik nu zwanger ben, dan zou ik 23 januari uitgerekend zijn. En 12 december met verlof gaan, dus voor de feestdagen.
    Het zit tot nu toe wel mee ja, mn temp is omhoog gegaan, mn baarmoederslijmvlies was mooi dik zei de gyn toen. Mn eisprong is waarschijnlijk wel goed geweest. Nu nog innestelen!
    Ik wil denk ik 2,5 dag gaan werken. Maar dan tijdelijk eerst proberen. Want als ik dan toch iets meer wil, dan kan ik altijd nog terug.
    Snap je wel met de kinderwagen hoor, hier zit ook zo eentje die dat soort dingen gaat zitten googlen. En op zich niks verkeerds mee, het houdt je positief en vol vertrouwen.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd, nu innestelen! Duurt geloof ik een dag of 4 a 5 na je eisprong, dus eerdaags misschien een innestelingsbloeding?
    Ik werk nu 4 dagen en mbv ouderschapsverlof kan ik minder gaan werken. Ik denk eraan om 2 jaar lang 3 dagen te gaan werken. Lijkt me zo relaxed! En als het financieel haalbaar is, waarom niet? Hoe ik het na die 2 jaar ga doen....ik ben dan 'verplicht' om weer 4 dagen te werken. Maar wie weet ben ik tegen die tijd wel zwanger van een 2e?

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

inderdaad we zitten nog in januari! Bij mij kwam eruit 27 januari!
    Inderdaad zeker verlof met de feestdagen!
    Het is zo te hopen dat we zwanger mogen zijn deze ronde!

Mijn dipstick was vandaag duidelijk donkerder dan gisteren maar ik had nog geen smiley. Nog even geduld.

Ik werk nu 36 uur per week. Ik denk dat ik straks naar 24 uur ga (3 dagen in de week).
    Wat betreft ouderschapsverlof weet ik het allemaal nog niet hoor, eerst maar zorgen dat ik zwanger mag worden!

@kitty: willen jullie i.p al weer snel voor een 2e gaan? Stiekum hoop ik op een tweeling. Lijkt me zo super!

Bij mij kwam dit eruit op de calculator:

Eerste dag van je laatste menstruatie:20 april 2011
    Een beetje vruchtbaar:4 mei 2011
    Vruchtbaar:5 mei 2011
    Erg vruchtbaar:6 mei 2011
    Eisprong:7 mei 2011
    Innesteldag:12 mei 2011
    Vanaf hier kun je testen:21 mei 2011
    Vermoedelijke bevallingsdatum:27 januari

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de eerste iets van 1,5 is opnieuw proberen. Nou en dan zal het vast allemaal niet gelijk lukken, dus dan zit er met die 9 maanden zwangerschap al snel 2 a 3 jaar tussen. Ik vind dat wel mooi persoonlijk.

Ik denk dat ik voordat ik een test ga doen al wel ongesteld zal worden. Maar toch, beter op een normale manier dan door de provera. Dus dan kan ik met Clomid100 beginnen en dan moet ik daar maar vertrouwen in hebben. Het zal vast wel iets doen en in deze cyclus kom ik uit op zo'n 72 dagen en dat is al beter dan 105! Nou misschien met de ophoging nog eens 30 dagen eraf en dan zit ik op 42. Dan zou ik al een gat in de lucht springen.
    Zwanger worden is natuurlijk nog beter! ;)

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, zwanger worden, dat ik wat we willen :D. En wel deze ronde!
    Ik was gisteren aan het rondneuzen. Er is een topic hoe snel je een 2e wilt. En ik zag meiden die na de bevalling al heel snel weer zwanger waren. Zit er net een jaar of anderhalf tussen. Dat is wel erg snel. 2 a 3 jaar is mooi. Ik zou heel graag een tweede willen en ik heb eigenlijk de pil afgezworen. Dus mocht ik straks zijn bevallen, dan geen pil meer voor mij. Ik heb toch geen cyclus van mezelf en ik wil graag borstvoeding geven. De kans op zwangerschap is hierdoor wel erg klein. Misschien dan wel andere voorbehoedsmiddelen gebruiken. Het is nu makkelijk gezegd natuurlijk :). Eerst maar zien dat we zwanger raken van de 1e!
    Oja, ik heb gisteren de 3e injectie gezet. Het ging niet zoals het hoort, want het deed een beetje zeer en zag wat bloed. Even later zag ik het resultaat, een blauwe plek. Heel charmant, nu loop ik met een echte donkerblauwe plek op mijn buik rond. En ik had nog wel het idee om dit weekend in mn bikini van t weer te genieten. Wedden dat mn ouders of anderen gaan zeggen, wat heb je op je buik? Hoe komt dat? Ehhhh, wat moet ik daar nou weer op zeggen :S :S

9. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo hallo,

Ik ben dr weer hoor...
    Hoe is het allemaal met jullie? Veel pagina's er weer bijgekomen.
    Ik ben nu terug uit dat oh zo gezellige maar kleine en knusse huisje.. en guess what.. knus was ie. Je hoorde alles?!?!?!?! Zelfs als een ander zich in zijn bed omdraaide ;) ach lekker boeiend, toch nog even geklust natuurlijk, maar in die te kleine badkamer met de ook nog oh zo geliefde dippie's werkte niet echt. Nog geen posi ovu test gezien, maar de test word al wel steeds donkerder. En ik zit nu ook op CD 11, dus.... we hadden maar besloten om gewoon op CD 8 te beginnen en voor de zekerheid om de dag ;)
    Ik heb goede voornemens en hoop deze ronde... we gaan nog even lekker door.
    CD 21 prik ik weer bloed en dan word ik gebeld of er daadwerkelijk een eisprong is geweest.
    DUs dan begint het wachten weer.

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ukke!

Welkom terug :). Nog geen positieve test dus. Dag 11, dus het kan nog komen?! En gelukkig ben je nu thuis, zodat je je niet zo in hoeft te houden ;). Verder wel genoten van je vakantie?

Tot snel!

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Kitty, alle vier deze ronde! :)
    Dat vind ik ook wel snel hoor, sowieso voor je
    lichaam lijkt me dat niet zo goed. Eerst alles
    maar weer normaal.Voor mij trouwens ook geen pil
    meer. Had nog paar doosjes, allemaal weggedaan. Het
    heeft veel ontregeld. Dat wil ik niet weer. Dus idd
    maar andere voorbehoedsmiddelen. Ook spiraaltje enzo
    heb ik geen goed gevoel bij.
    Misschien een pleister op je buik doen en zeggen dat
    de kat je bezeerd heeft (als je een kat hebt) of
    uitgeschoten met je scheermesje toen je je bikinilijn
    aan het doen was. Of je hebt een kleine teek gehad
    op je buik na het wandelen in het bos. Of uhhh een
    hele dikke pukkel uitgeknepen haha van alles mogelijk ;)
    -
    Ukke leuk dat je weer terug bent en weer met ons
    mee kunt kletsen! Heb dat zelf ook wel es gehad, klussen
    terwijl je maar heeeeeele dunne wandjes hebt, met aan
    de ene kant de zus van mijn man en aan de andere kant de
    ouders van mijn man. Geen idee of ze iets gehoord
    hebben, maar dat kon ons op dat moment niet zoveel
    schelen (al hebben we natuurlijk wel zo zachtjes
    mogelijk gedaan). Hoop dat je snel een positieve ovutest
    hebt! Heb je misschien al wel bijgelezen, maar ik heb
    wonder boven wonder in mn wachtweken toch een eisprong
    gehad! Anders zou ik aanstaande maandag weer naar de
    gyn en met provera beginnen. Zit nu 5dpo en mn temp
    gaat mooi omhoog. 16 mei NOD, spannend dit wachten.
    Dat is lang geleden voor me dat ik dit kon doen.-
    Heb mn templijstje er even bijgedaan. ziet er goed uit he!

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: Ben blij je weer te zien! Nu is het clubje weer compleet! Je hebt in ieder geval lekker weer gehad op vakantie!
    Ik ben ook nog aan het wachten op mijn ei. Heb al eipijn en ik verwacht dat hij nu door mijn nachtdienst iets verlaat zal zijn....

@kitty: die pil die heb ik inderdaad ook afgezworen. in ieder geval tot na de 2e dan. Ik had femodeen. En ik was er altijd erg tevreden over, nooit geen bijwerkingen of nare buien. Ik weet ook niet of dat hij de oorzaak is van deze ellende hoor. Denken jullie van wel? Welke pil hadden jullie? Mischien een overeenkomst?
    Wat betreft die prikplaats op je buik, kun je je broekje er niet overheen doen? De volgende prik mischien iets lager proberen te zetten?

@vpkaatje: zo super je tempkaartje!!!! Ik heb er helemaal vertrouwen in bij jou!

Nu we het toch over bikini's hebben....:)
    Zijn jullie ook aangekomen na het gebruik van clomid of spuiten?
    Ik ben namelijk 5 kg aangekomen :x
    Echt balen, al mijn super leuke zomerkleding is te klein!

13. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk meiden om weer terug te zijn! Heb jullie wel gemist hoor ;)
    @Kitty17 Het was een heerlijke vakantie, lekker niet al te veel gedaan en lekker met de hondjes op stap geweest.
    Ja ik denk dat mijn ei er wel aankomt... :( Denk zelfs dat de test van vandaag posi was (ovutest) als ik straks moet plassen doe ik nog even zo'n dure test.. maar nu hebben we gister en eergister dan geklust... vanavond dan weer? :(:$ of beter zaterdag? pfff... ;) Heb sinds vanmiddag ook 'eipijn' iig pijn in mijn buik die ik niet goed kan plaatsen. Steekjes en vooral links, soms rechts... en een humeur van heb ik jou daar :p

@VPkaatje
    WAUW wat een goed nieuws en je tempkaartje ziet er zeker goed uit! Dat geeft mooie vooruitzichten! Dit gaat hem worden...
    Hopelijk geen provera en gyn voor jou deze ronde. En flink geklust? OP het ei of om het ei... voor mij nu even belangrijk om te weten ;)
    Hahahaha...

@ Sonneke
    Zijn we samen aan t wachten op t ei... ik ga zo eens even kijken hoe ik een foto kan plaatsen dan zal ik even een foto van die dippies maken en kunnen jullie eens even meegluren met jullie ovudip ervaring :D
    Nou die foto lukt niet... en ik denk dat hij toch niet posi is... ik denk morgen :D
    PS ik ben ook zo'n 5 kg aangekomen na gebruik clomid en provera :x:(

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook ruim 3 kg aangekomen. Ik moet ook wel zeggen dat ik veel meer snoep de laatste paar weken. Zeker als je je down voelt, dan grijp je snel naar iets lekkers. Ik heb met mezelf afgesproken goed op mn eten te letten. Als ik nog meer aankom, dan weet ik zeker dat het aan de hormonen ligt.

vpkaatje, je temp blijft mooi hoog. Vanaf welke dag zakt deze weer als je niet zwanger bent/ongi aankomt? Ik heb daar verder geen ervaring mee nl.

Ukke, persoonlijk zou ik vandaag overslaan en dan morgen weer. Want als je test vandaag positief is, dan komt morgen of overmorgen je eisprong. Spannend, ook voor jou Sonneke!

Net lekker buitengezeten. Helemaal alleen, dus niemand die het zag.

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: heb je al een dure test gedaan? Wij klussen hier al vanaf maandag elke dag....
    Ik ben ook ongeduldig naar mij eitje!
    Bij mij ook continu steekjes. Het meeste links maar soms ook rechts. Kon ik nu maar even binnenin kijken hoe groot het eitje is...

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hé, ja wij gaan zaterdag maar weer aan de klus... moeten toch eens onder de zwangeren gaan peilen wat DE standjes zijn ;)
    Wie durft? :p
    Pff ja hier ook continue steekjes nu.. weet dus gelijk dat ik inderdaad niet vaak een goed ei heb... pffffffff
    Mijn buik is ook enorm opgezet, heb jij dit ook?
    Ik zie dat je nog steeds 50mg clomid neemt in je onderschrift? Bij mij werkte dat de tweede ronde al niet meer :( ik zit nu 3e ronde clomid met 100mg .... evengoed laat de eieren maar komen ;) jeetje straks hebben we een gelijk ei... hoe zien jou ovu testen er nu uit? mijn teststreep kleurt nu al duidelijk naar de goede richting. Nog net niet even donker ... dus ik denk morgen posi!

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Ik ben blij dat je er weer bent.... Heb je wel gemist!
    We moeten inderdaad bij de zwangeren gaan peilen maar ik durf denk ik niet...
    Mijn buik is inderdaad ook opgezwollen. pffff
    Ja ik heb nog steeds 50 mg clomid. Daar nu 2x een goede eisprong mee gehad.
    Nu voor de eerste keer geen FM, dus ik hoop dat ik binnenkort wel een positieve ovu test heb!
    Ze blijven bij mij allemaal een beetje hetzelfde. Ik heb vanmiddag wel veel gedronken dus mijn urine was erg licht van kleur zou dit invloed kunnen hebben op de ovutest?
    Ik hoop toch wel dat de 50 mg bij mij blijft werken anders krijg je weer dat circus van primolut enzo!

18. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sonneke

Ook gewoon vanuit gaan dat ze werken! Anders blijf je aan de gang... Irritant dat je geen fm meting hebt, want er zit geen raampje in je buik :cool: En je voelt natuurlijk van alles ;)
    Heb ik ook, we gaan gewoon voor een knal ovutest.
    Ik denk dat veel vocht wel van invloed is op de test, want het verdund wel ;) maar ja dat weet ik ook niet zeker
    ALs ik moet plassen ga ik toch zo'n dure test doen ;)

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend! Probeer niet alleen op de testen te vertrouwen, maar ook een beetje op je eigen gevoel. Zou wel leuk zijn als jullie allebei op dezelfde dag een eisprong hebben.

20. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bekijk bijlage 148942

Kijk ik moest plassen heb even zo'n test gedaan.. hmmm.. niet echt knal, maar de controlestreep knalt ook niet.... :);):(:cool:

Deel Deze Pagina