Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Ja ik ken dat gevoel wel. Echt zo k*t!
    Zo meteen een nieuwe banner maken dan is je nieuwe ronde "echt " gestart!

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, nou ik hoor het allemaal wel... misschien is
    mijn BMS straks ook wel dunner. Maar gelukkig was het
    altijd wel goed, dan heb ik wat te verliezen zeg maar.
    -
    Ukke, balen, maar wel uit de onzekerheid nu!
    Als ik goed ongesteld ben dan hoef ik geen test te
    doen nee. Had echt megaveel bloed, dus echt duidelijk
    niet zwanger. Maar bij jou gaat alles al steeds
    anders he.

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ VPKaatje
    Inderdaad, alles gaat steeds weer anders... om moe van te worden.
    ALs de volgende ronde clomid maar wel gewoon zijn werk doet. Heb al wel nieuwe dippies besteld en nieuwe mogelijke eisprong berekend en evt. NOD en nu ga ik een nieuwe banner maken en dan verklaar ik de nieuwe ronde voor officieel geopend...

Jullie allemaal meer succes dan mij....

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt tot nu toe nog een heel groot voordeel boven mij en dat is je korte cyclussen. Je hebt heel wat kansen gehad al. Ik heb in het afgelopen jaar drie keer een eitje gehad en misschien is hij dan al wel te oud om goed te zijn. Ik hoop dat ik vanaf nu ook echt mee kan doen. Het was allemaal nog zo nutteloos. Aanstaande woensdag wordt een spannende dag. Wil er niet te positief naartoe gaan, want ik ben al te vaak met een teleurstelling naar huis gereden met de tranen in de ogen. Dus ga er maar vanuit dat er nog niks te zien is en dat er mogelijk toch nog een ophoging nodig is van de Clomid. Hopen doe ik natuurlijk wel! Heb geen steekjes meer. Vandaag laatste Clomid.

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cyclussen zonder goede eisprong heb je ook niet veel aan ;) pffffff..
    maar 3 x per jaar is echt om je nagels bij op te vreten. Ik leef met je mee, dat is wel erg weinig ja. Ik hoop dat clomid bij jou de cyclussen ook wat 'korter' maakt. Ik had onregelmatig meestal al tussen 30 of 40 dagen en met clomid 26. Correctie met 'werkende' clomid.
    Ik ben nu voor het eerst ongie na 100mg clomid en mensen kinderen, ik ben er gewoon goed ziek van. Ik kan wel eten en drinken, maar ik heb een pijn en het loopt er gewoon letterlijk uit... NIET normaal (zo ken ik ongesteldheid gewoon niet) ik durf gewoon niet teveel te bewegen en ben geloof ik al wel 20x naar de wc geweest. En de kramp is ook erg heftig... pfff zou dat door die clomid komen?
    In ieder geval hoop ik dat clomid 100 nu ook gaat aanslaan voor de tweede keer!
    En tja en dan... waar gaat het toch steeds mis :( was dat maar duidelijk.

Woensdag dus een spannende dag voor jou. Van clomid zelf heb ik weinig bijwerkingen ook steekjes heb ik weining de dag van eisprong heb ik wel een gevoelige buik, maar dat is het dan ook.
    Nou ik duim voor grote eieren :D

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Tja ellendig he die lange cyclussen! Hier ook een jaar geen "kansen" gehad...
    Vorige rondes met ei had ik aantal dagen voor NOD last van puistjes in mijn gezicht.
    Helaas heb ik er net 1 ontdekt....

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Progynova :). Ik heb (natuurlijk) al het hele internet afgezocht ;). Voor je eisprong neem je dit en na de eisprong Utrogestan om je bms dik te houden en dus de LF fase te verlengen.

Ukke, balen van je ongi. Maar je hebt en een goede eisprong gehad en een korte cyclus, dus het zal me inderdaad niets verbazen dat je ons zo weer inhaalt ;)

Vpkaatje, ik snap dat je nu ook eindelijk eens een mooi ei wilt hebben en ook bijtijds. Lange cyclussen zijn niets en de kans op zwangerschap is veel kleiner.

Sonneke, nog een paar dagen. Hoe voel jij je?

Ik ben vrijdag trouwens bij mn huisarts geweest. Ik heb nl ontzettend last van haaruitval. En ik krijg last van pigmentvlekken in mn gezicht. Waarschijnlijk de hormonen in combi met stress? Ze raadde me aan om zwangerschapsvitaminen te slikken, bijv gravitamon. Een bloedtest van een jaar geleden liet al een laag ijzer gehalte zien. Dan maar een multivitamine ipv alleen vitB (en foliumzuur). Ze was trouwens erg meegaand. Ik had natuurlijk het verhaal verteld. Ze zei ook blij te zijn dat ze mij na 3 mnd gelijk heeft doorverwezen naar de gyn en dat ik nu goed word geholpen om zwanger te worden. En aan de vlekken is weinig te doen. Iig niet nu, omdat ik zwanger wil worden. Uit de zon blijven en met factor 50 smeren. Hebben jullie hier ook last van?

Officieel nu een week voor NOD. Nog steeds wat last van mn onderbuik. Tja, het kan alle kanten op. Ik zit onder de pukkels, dus eentje meer of minder voor NOD zegt niets voor mij.....En mn tepels zijn nog wat gevoelig en mn buik is opgeblazen......

8. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Kitty! Ik hoop zo dat je op de loungebank blijft plakken en ons goed vast kan houden als we eraan komen :D
    Met deze korte cyclussen gaat het inderdaad snel! Ik start morgen alweer met clomid en ga richting eisprong!
    Haaruitval! Praat me er niet van hele plukken :$ Bijwerking van Clomid, ik denk dat het niet raar is, want we zitten allemaal te klote met onze hormonen! en stress ;)
    't zal een combi zijn

Ik heb echt ondefinieerbare krampen deze ongi! Door clomid 100mg.. :( Echt heftig en pijn en vreemde steken, dit ken ik niet van menstruatie... ik hoop dat vandaag het vloeien wat afneemt. Morgen moet ik toch de post weer bellen voor clomid dan ga ik eens even vragen of dit door de dosering clomid kan komen, maar in iig veel slijm ;) is dit dan bms ??? wat weer afgestoten word?
    Nou voor nu een fijne zondag meiden

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ukke, zoals jij die ongesteldheid omschrijft; heb ik
    het al vanaf het begin toen ik ongesteld werd. Toen viel
    ik ook telkens flauw. Heb nu ook opnieuw weer enorme
    krampen in mn rug, buik en benen wanneer ik ongesteld ben.
    Echt heel rot en op die momenten ben ik ookm echt blij met
    lange cyclussen, zodat ik die ellende niet maandelijks heb.
    Maar ja. Als je graag zwanger wilt worden, dan is het toch
    een kwestie van kiezen. En ik vind dat ik na dit jaar toch
    wel lang genoeg gewacht hebt. Hoop niet dat ik nu nog een
    jaar moet wachten. Het duurt allemaal zo lang. Zo frustrerend
    he. Sterkte jij en hopelijk is het snel wat beter!
    Ik merk trouwens niks meer van steekjes ofzo. Dus heb er
    minder last van dan de vorige keer met de Clomid. Apart...
    -
    Sonneke, hmmmm nog even afwachten dus... spannend hoor.
    -
    Kitty nee helemaal geen last van nee. Hmm vervelend zeg.
    Mooi idd dat de huisarts je zo vlot heeft doorgestuurd.
    Nog een week wachten voor jou. Ja al die symptomen die
    beide kanten uitkunnen, gek kan je er van worden he.
    Wat zal dit een lange week zijn voor je. Succes!

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty:
    Progynova, ok. En weet je ook wat dit medicijn precies doet??
    Fijn dat je huisarts erg meelevend is!
    Ik heb geen last van haaruitval of pigment vlekken, gelukkig!
    Tja hoe ik me voel, gewoon normaal eigenlijk.
    Enige tekenen (van ongie denk ik) zijn die 2 pukkels die ik heb op mijn kin.
    Verder is vandaag een stuk van mijn kies afgebroken ??!!
    Temp stijgt elke dag wel iets...

@Ukke: Kan best door de clomid 100 mg komen....
    Bij 50 mg had ik ook al wel meer ongie pijn als ik daarvoor heb gehad.

@vpkaatje: Tja nog even afwachten....
    Vandaag lekker 40 km gaan fietsen met manlief en schoonouders!
    Was erg gezellig!
    Alleen mijn kontje doet nu wel enorm pijn....
    Afleiding is het beste medicijn tegen het lange wachten....

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    40 km toe maar! Ik heb vandaag lekker helemaal NIKS gedaan.
    Ook wel eens fijn. Had even de neiging om achter de pc te kruipen om weer es te googlen op leuke babyspullen, maar heb me kunnen weerhouden.
    Voel niks bijzonders. Ben zooooooo benieuwd of Clomid100 iets doet nu. Op zich heeft de Clomid50 wel mn cyclus verkort met 30 dagen, dus als Clomid100 nou nog eens 30 dagen erafhaalt. Dan betekent dat 71-30=41 dgn. Dus een ei op dag 28 ofzo? Zou ik al heel blij mee zijn. Eitje mag gaan rijpen tot dag 21, anders wordt cyclus afgebroken. Dus duimduimduim!!!!
    Kan niet wachten tot woensdag en dan te bedenken dat ik dinsdag ook al heen had gekund. Mocht op cd10 of 11. Dus ik dacht doe maar 11 dan is er weer iets grotere kans dat er iets te zien is.

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja spannend woensdag! CD 11 is inderdaad beter dan CD 10! Anders zou je mischien CD 10 een telleurstelling hebben en mischien CD 11 zou er een eitje net boven de 10 mm zijn!
    Ik kijk ook altijd wat een beetje uitkomt met het werk want vind het echt altijd k*t om te moeten op een dag dat ik moet werken!
    Ik weet nu al dat mijn volgende FM echt k*t uit gaan komen. Ik heb 2 dagen school die week!:x Dus dat is echt niet te plannen!!!
    Dus nog een reden om deze week niet ongie te worden ;)

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag ook weinig gedaan. Manlief moest plots werken, dus ik had het rijk voor mij alleen. Vind t ook wel lekker om soms alleen te zijn. Even geen gezeur.
    Net had ik even last van mn buik en onderrug. Pff, schrok wel even, want dat zijn typische ongipijntjes.

En bij mij kwamen de echo's ook nooit uit. Gelukkig had ik de vorige ronde maar 3 FM. Die keer ervoor waren het er 9! Liever een dag te laat op de echo dan te vroeg. Zeker met Clomid.

En gisteren vertelde mn schoonzus, of eigenlijk mn schoonmoeder dat ze dus een meisje krijgt. Leuk, heeft ze al. Natuurlijk kon ze er niet over ophouden en was ze al namen aan het bedenken. Ik zei al, ik weet een hele leuke naam, maar die houd ik voor me. Dat had ze niet verwacht.
    Naar babyspullen kijk ik ook wel eens. Ik kan het ook niet laten om op MP te kijken. Nog even volhouden! Gelukkig volle agenda komende week, dus hopelijk gaat de tijd snel!

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: fijn dat ze zo meelevend zijn.... of weten ze er niets van jullie kinderwens??
    Ja marktplaats is echt verslavend ik heb daar ook al vaak op gekeken!
    Ik probeer het nu niet te doen!
    Ma, Di en woensdag moet ik werken dus dat is weer wat afleiding....

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja nou ik heb op zich al wel wat kleine dingentjes. Sommige dingen KUN je gewoon niet laten liggen. Wij weten ook al namen. Het voelt alleen allemaal nog zo ver weg he. :(
    -
    Ja Sonneke zo kom je je dagen wat door he. Alleen dan nog
    duurt het hartstikke lang. Ik moet ook werken, maar toch denk ik vaak aan woensdagochtend. Pff

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht gedroomd dat er twee eitjes op springen stonden...

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nou, ik hoop dat dromen geen bedrog zijn voor je :).

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: hoe is het bij jou?

Ik voel niet anders....:(
    Ik denk dat ik gewoon ongie ga worden...

Soms heb ik echt het idee dat het nooi zal lukken, hebben jullie dat ook?
    Dan kan ik mezelf gewoon niet voorstellen dat ik ooit zwanger zal zijn!
    Konden we ze maar gewoon bestellen bij bol.com ofzo :p

@vpkaatje: duurt echt lang dat wachten he! nog 2 nachtjes slapen...

@ukke: voel je je al iets beter??

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff, gisteren opeens steken in mn onderrug, net weer. Ik heb dus het idee dat ik ongi ga worden. Zou btw wel erg vroeg zijn, dus wacht het maar af.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja dat gevoel heb ik heeeeeel regelmatig. Ik had vantevoren nooit gedacht dat ik Senior member zou worden pff. En toch is t zo. En tegenwoordig denk ik dat het een heeeel ver van mn bed show is. Heb me er al heeeeeeeel klein beetje in berust dat t nog wel es een jaar kan duren. Moet gewoon denken "uiteindelijk lukt t wel een keer".
    -
    Kitty ik hoop voor je dat die steekjes geen slecht teken zijn!

Deel Deze Pagina