Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhhh neeeeeej Kitty balen zeg!! Hoe kan dat nou steeds?! En hoe groot is die cyste dan? Oh dan kan je toch wel door de grond zakken zeg. Brrrr.... sterkte meid!! :(

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: heb je al een ei opgespoord??

@vpkaatje en kitty: hoe is het met jullie?

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    ALs de foto's lukken beloof ik jullie er 1 te sturen!
    Ik ben nog op zoek naar een ei.... ik vraag mij af of...
    de ovu's blijven nog erg licht en worden langzaam donkerder... maar echt ik heb geen idee of ik een ei ga spotten, want je meot wel heeeeel goed kijken :(

@ Kitty17
    JEZUS NEE hè.... K*T
    Wat is dat nou weer, het zit ook niet mee.. zit niets anders op dan gewoon weer aan de pil.. wij slepen je er wel doorheen.

@VPkaatje oh ik ga zo hopen voor groeiende eitjes...

4. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmmm... vandaag is mijn meest vruchtbare dag, volgens mijn banner...
    Vorige maand voelde ik heel duidelijk mijn eisprong.. nu voel ik niets...
    zal clomid weer zijn werk niet doen.
    Ik moest herhaalrecept voor clomid aanvragen, omdat ik halverwege ineens ging ophogen... zit er een post-it opgeplakt...
    Ik hoop dat je deze niet nodig hebt. Succes!
    Nou ik, wij, gaan ons best dan maar doen vanavond.. ik hoop dat ik zo moet plassen dan doe ik weer een ovu....
    Temp was vanochtend nog laag, dus.....

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Dat is wel erg lief van die post-it! Ze leven wel met je mee...
    Vervelend he dat je lijf weer niet doet wat je verwacht... Ellke keer weer die teleurstelling omdat het niet aan je verwachtingen voldoet!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, daar ben ik weer. Thanks voor jullie berichtjes. Tja, hoe een cyste ontstaat. Het was weer rechts, dus waarschijnlijk is het eitje niet goed gesprongen? En het was een groot zwart gat en ik geloof iets van 4 cm. Het was lastig te meten omdat mn darmen de cyste naar beneden drukte. Het werd een beetje geplet/afgevlakt als t ware. Zie je het voor je dat je zo'n grote cyste in je buik hebt zitten? Gisteravond maar begonnen met de pil. Zo raar om weer met de strip te beginnen. Het is mn laatste dus ik hoop dat dit ook de laatste keer is dat het zo moet. Het zou wel vaker voorkomen, maar dat het zo vaak zou zijn? Als ik volgende keer een gesprek heb met de gyn, dan zal ik het wel vragen. Is toch niet normaal? Gelukkig was de baliemedewerkster ook heel attent en vond het ook vervelend hoe het zo gaat. Ik was gisteren toch nog best verdrietig, maar manlief heeft me goed gesteund. Dat is fijn. En dat ik mn ei bij jullie kwijt kan, is ook super fijn.
    Want nu ook bij Ukke dus geen positieve test? Wanneer heeft een van ons wel goed nieuws?

7. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou de test blijven hier nog net niet wit :$
    J*ZUS hebben wij weer... stelletje ook bij elkaar zo....
    Ik heb net zo'n dure test gedaan van de ovu en deze kleurt aardig goed, na 15-20 min is de teststreep nu even donker als controle... dat was vorige keer ook zo en toen was dat mijn eisprong....
    Gek dat die dipovu's dan nauwelijks tot niet verkleuren....(althans bij mij)
    dus ik denk toch vandaag of morgen of overmorgen een EI......
    Vanavond aan de klus... morgen testje er weer even bij.. zo nodig weer aan de klus en anders overmorgen.. en dan hopelijk weer op het wachtbankje zonder er vanaf te kukelen!

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: hopelijk is dit inderdaad de laatste keer dat je de pil weer moet gaan gebruiken!
    Ik snap heel goed dat je gisteren een baal dag had en erg verdrietig was!
    Wij zijn inderdaad een stelletje bij elkaar.
    Het is niet voor niets dat we zo'n hecht groepje zijn natuurlijk!

@ukke: ooohhh ik hoop zo dat je je eitje binnenkort krijgt! Dat zou weer eens wat goed nieuws betekenen!

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, nou hier is het wachten. Vrijdag heb ik weer
    een echo en ik hou er zwaar rekening mee dat het op
    een teleurstelling kan uitdraaien en als het echt
    helemaal stilstaat dan zal ik wel provera meekrijgen, want
    het is namelijk dan cd20, dus dan mag er toch wel wat gebeuren.
    Hoop wel op een weer wat groter wordend eitje. Hij groeit
    langzaam, nou ALS ie dan maar blijft groeien, dan is dat
    al heel wat. En dan maar een langere cyclus, beter dan een
    verloren cyclus. En dan volgende keer gewoon Clomid150.
    Ik had stiekem verwacht dat de Clomid een wondermiddel
    zou zijn voor me en dat ik met 50 mg al zwanger zou
    raken. Maar helaas.
    -
    Ukke, ahh leuk, foto!! Ben zo benieuwd. Hoop dat je snel je
    ei zult krijgen, nog paar dagen ovu's en dan is er
    vast wel weer een. Gaat bij jou als een trein. Hoop
    voor je! Ja super die post-it!
    -
    Kitty, dan lees ik Ukkes berichtje aan jou en dan
    krijg ik overal kippenvel. Oehhhhh kan me zooooo goed
    voorstellen dat het echt heel waardeloos voelt. Dat heb
    ik ook als ik tien dagen aan de provera moet, kun je
    nagaan. Jij moet gewoon een hele maand aan de pil.
    Dat voelt zoooo tegen alle principes in. Aan de pil
    gaan als je zwanger wilt worden. Aan de andere kant,
    gelukkig gaat de cyste daar wel mee weg en is er geen
    operatie nodig.
    En het lijkt allemaal tegen te zitten inderdaad.
    Laten we hopen dat in ieder geval 1 van ons deze
    ronde zwanger raakt. Dat zal zo'n vertrouwen boost geven!
    En wie dat dan is, dat maakt niet uit... ik gun het
    iedereen even veel!
    -
    De dagen duren lang, omdat er nu langer tussen de
    echo's zit. Dat is dus ook al een slecht teken, dat
    een regelmatigere echo niet nodig is. Ik ging ervan
    uit dat ik vandaag wel weer had gemoeten en dan zegt
    de arts kom vrijdag maar weer terug. Oef. Gaat mn
    ei dan zooooooooooo langzaam. Slik. Nou nog paar
    dagen volhouden en dan vrijdag eindelijk kijken of
    mijn mini-ei doorgegaan is.

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    vpkaatje, toen mijn ei 13 mm was, moest ik gewoon om de dag terugkomen. Vind t gek dat jij dit niet hoeft. Maar ze zullen er wel een reden voor hebben. Ik hoop niet dat je aan de Provera moet, want dan heb je al die rot hormonen voor niets ingenomen. En op zich valt een maandje aan de pil wel mee. Want als je straks aan de Provera moet, dan is jouw cyclus langer dan die van mij. Zullen we anders afspreken dat de volgende ronde onze ronde wordt? Want als we zo doorgaan, dan gaat een lentebaby ook niet meer lukken :(.

Ukke, kan je al een foto laten zien?

Sonneke, hoe is t met jou?

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja ik hoef niet zo vaak terug te komen omdat hij zo langzaam rijpt. Hij was 12 mm en paar dagen later was hij 13, ze hoopt dat ie nu 15 mm is. Had er ook van gebaald als ik vandaag heen was geweest en dat het eigenlijk voor niks was. Ik zie het vrijdag wel. Misschien toch morgen even een ovutestje voor de zekerheid. Kan t niet laten haha.
    Als ik nu aan de provera moet dan betekent dat 10 dgn slikken en 5 dgn wachten op ongi en dat begint dan op dag 21. Dus bij mekaar opgeteld zou mn cyclus dan 36 dgn zijn. Nou ja, hopen dat er gewoon een eitje groeit. Ik blijf in een cirkeltje kletsen, vertel elke dag hetzelfde. Als ik deze cyclus zwanger zou rakenm, dan zou ik eind febr/ begin mrt uitgerekend zijn. Van mij mag april - mei - juni ook nog. Dus nog kansen genoeg denk ik. Maar ja, liefst NU he. ;)

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een foto?pfff kom net thuis, borrel gehad met collega's gelijk uit school. Hapje drankje en wijnproeverij... en komende dagen 20 rapporten schrijven! Holadijeeeee!
    Ik moet zo nog de ovutest van vandaag doen, wordt hem niet, want het is eigenlijk al morgen..... :cool:
    Nou ik ga maar mijn bedje opzoeken en morgen of vandaag probeer ik een foto van ovutesten te maken, maar je ziet nog bijna niets....

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil toch voor de zekerheid nog even een ovutestje doen. Morgen weer naar de gyn. Pffff er zaten nu drie dagen tussen, om gek van te worden haha. Veeeeels te lang. Nou ik hoop maar dat het wachten niet voor niets is geweest.
    Nu snel even een testje en dan vandaag lekker even ertussenuit, tis mooi weer.
    -
    Ukke oefff 20 rapporten! Nou succes dan maar he. Ook nog wat tijd inbouwen voor ontspanning he!

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanacht om 1 uur een positieve test ... tenminste de ovutest is voor zijn doen wel donker...
    Voel nu ook wel steekjes rechts en links dus dikke kans dat mijn ei heel dichtbij zit...
    Bij de eerst volgende plas ga ik weer een test doen en dan gelijk ook zo'n dure... vanavond is weer klusavond dus dat komt goed uit... (wat is het best om te klussen als een posi test hebt? De avond zelf of ook de avond erna of vanavond niet en morgen - ei springt dan toch binnen 24 uur?) Temp vanochtend ook gestegen tot 37...
    Heb al 1 rapport af vandaag in totaal 9 af en moet er 26 pfieuww...
    gezellig 5 halve A4's per kind! Lang leve het onderwijs... ik ga snel weer door..

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Jeetje jij hebt het wel druk inderdaad. Tja ik weet ook niet precies wat het beste is om te klussen. Je weet natuurlijk ook niet hoe lang hij al positief was natuurlijk voordat je teste. Wij klussen altijd dag van positieve test en sinds vorige ronde ook de dag erna.

@vpkaatje: heel veel succes morgen!
    Ik duim voor een gegroeid ei!

Hier drukke dagen gehad, vandaar niet zo actief hier :)
    Ik heb wel alles meegelezen even tussendoor op mijn gsm.:)
    Vandaag mijn laatste nachtje werken en dan heb ik lekker weekend.

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit weer op het wachtbankje....
    Eisprong weer op dag 11/12 gehad....

Dat worden weer lange 2 weken. Scheelt dat ik nog steeds ontzettend druk ben, rapporten, oudergesprekken straks, voorbereidingen voor de bruiloft.....
    sturen jullie wat HCG?

@Sonneke zie dat jij ook al naar je eisprong toe gaat.. JEEJ...
    @Kitty17 Gadverredamme jou zit het al helemaal niet mee... :( Waarom ? Vraag ik mij wel eens af.... Ik leef zo met jullie mee
    @VPKaatje EN EN EN EN .. jij ook groeiende eitjes?

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Clomid100 is niet aangeslagen, eitje is nog steeds
    13 mm. Dus niks gegroeid. Mn baarmoederslijm
    was vorige keer 1 mm gegroeid van 6 naar 7 mm
    en was nu 13 mm. Dat was super, maar ja geen eitje
    dus. Dinsdag nog 1x heen en als er dan nog niks is
    gebeurd (waar de gyn nu wel vanuit gaat), dan
    toch Provera en dan Clomid150. Laatste dosis.
    Daarna staat het allemaal even stil, want dan is
    mijn gyn drie weken met vakantie. Dus dan begin ik
    half augustus weer en dan met injecties als de Clomid150
    ook niks doet. :( :( Ben verdrietig! :(
    -
    Ukke, voor jou gelukkig beter nieuws!
    -
    Sonneke, geniet van je weekend!! Voor jou is het
    even wachten nu weer he.

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: balen :x:x
    Het is zo frustrerend als je lichaam je in de steek laat! Waarom worden de meeste vrouwen zomaar de eerste maand of soms per ongeluk zwanger!
    Ongelooflijk oneerlijk! Ik leef met je mee!!
    Dit zijn nu echt rot dagen voor je Vpkaatje, je moet nog wachten tot dinsdag maar weet eigenlijk al dat het waarschijnlijk niks zal worden!
    Maar kom op meid, ook als je aan de provera gaat... Het zal ook ons een keer overkomen dat we een positieve zwangerschapstest hebben!

@ukke: Dat is goed nieuws! Dat wachtbankje, ja pfff dat lijkt elke maand weer langer te duren!
    Maar je hebt goed afleiding dat is wel prettig!
    Alle HCG naar Ukke!

@kitty: Hoe is het met je meis!
    Sterkte voor jou!

Die tabletten waar 2 vriendinnen van mijn beste vriendin de eerste ronde van gebruik mee zwanger werden zijn inderdaad utrogestan.
    Ik ga even hier op forum wat erover zoeken en dan ga ik dat in ieder geval ook vragen aan de echoscopiste! Die 2 meiden moesten er zelf ook om vragen, ik denk niet dat ze het zo snel voor zullen schrijven!
    Maar goed wie niet waagt...
    Het zou voor een beter BMS zorgen en zorgt ervoor dat je baarmoeder in perfectie conditie is voor een innesteling!
    Dat hebben we nodig!

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, dat middeltje heb ik niet nodig, mijn baarmoederslijm is fantastisch. Ziet er perfect uit zei de arts, mooi in meerdere lagen verdeeld en mooi dik. Het bouwt mooi op. Dus daar ligt voor mij in ieder geval het probleem niet. Alleen dat verrekte rotei! GRRRRR Oke dat is er weer ff uit. Ik kan toch wel vier dagen later provera slikken lijkt me? Ik bedoel... dat komt me beter uit qua werk en vrije dagen.
    Het voelt heel dubbel... aan de ene kant ben ik het zooooo zat om elke keer naar dat ziekenhuis te moeten en telkens die teleurstellingen. Aan de andere kant, ach ze doen daar wel hun best voor mij en misschien wordt het zo eindelijk wat met die ophoging misschien? Soms denk ik wel, als ik het zo had gelaten dan had ik gewoon hele lange cyclussen gehad, maar wel een ei. Alleen een laat ei. Maar ja, daar werd ik ook niet gelukkig van. Hoop gewoon enorm dat die 150 mg aan zal slaan.
    MAAR ik ga nu uit van provera, maar ja, misschien gaat er toch ineens iets rijpen nu he, dat KAN nog steeds. Als 't lichaam ineens al zn energie in dat ene eitje van 13 mm stopt. Wel enorm wishfull thinking maar oke.
    -
    Idd alle HCG nu voor Ukke! Duim-duim-duim!
    En voor Sonneke nu even al mijn LH, heb 't zelf toch even niet nodig ;)
    En Kitty, voor jou een heeeele dikke knuf! Kunnen we samen balen.

20. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Als je niet naar de gyn was gegaan dan had je inderdaad die lange cyclussen gehad/gehouden maar zo'n lange cyclus geeft ook geen goed ei. En nu kunnen ze je helpen met alles wat nodig is om zwanger te worden!
    Wat betreft mijn BMS is ook prima en mooi opgebouwd. Maar dit was bij dat ene meisje ook... En die was daarna toch wel zwanger. Volgens mij kan het geen kwaad, ik ga er gewoon om vragen!

Deel Deze Pagina