Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, fijn dat alles in orde is. Een perfect zkh. Ik denk dat mijn zkh er een beetje tussenin zit. Maar Ukke, ik zou dit echt niet pikken hoor! Zo behandel je een patient niet. Ik zou gewoon vragen om een echo. Het is idd jouw lichaam! Kom voor jezelf op he!
    Vpkaatje, fijn weekend!!!!!

2. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze doen gewoon niks!
    Sorry en dat voor Rijnstate (Arnhem) Daar zou je toch van denken dat het wel degelijk is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Maar ja je kunt ook niet zomaar ergens anders terecht...
    Gelukkig is mijn vriend heel lief en stond mijn collega direct klaar om mij te troosten en mijn klas even op te vangen toen ik brak - ik huil echt niet snel, bijna nooit, maar het kwam gewoon.....
    Komt dit ook door die stomme pillen en dat geschommel en gerommel in de hormonen.. ik voel me echt heel depri :( (en dan is het toch ook soms wel even slikken als je voor de klas staat)
    Vanavond door mijn vriend mee uit eten genomen... hij zegt.. ach joh, komt wel goed. Maak je niet te druk, we gaan eerst eens even rustig je cyclus weer op orde brengen, densnoods pakken we de draad over een maand of 2/3 weer op.... pfffffffffffffffffffffffffffff
    Ik weet t gewoon ook echt even niet meer hoor....

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: hoe gaat het met je meis?
    Wel lief dat je vriend je zo steunt dat is echt fijn!
    Probeer lekker te gaan genieten en naar jullie bruiloft toe te leven!! Dat is nu ook heel belangrijk! Het zal de mooiste dag van jullie leven worden en ga ervan genieten!

@kitty: Ik zag gisteren dat er in ons ziekenhuis van 3-7 tot half augustus geen iui's worden gedaan...
    Ik hoop niet dat dit bij jou straks ook het geval is....

@vpkaatje: Hopelijk heb je al lekker kunnen ontspannen en genieten...

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag was mijn temp 36,38!
    Dit is wel erg laag als je eigenlijk na je eisprong een tempverhoging zou verwachten. In mijn handtekening staat nog mijn tempkaartje.
    Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is geweest. Maar ik denk dat dit donderdag toch wel geweest zal zijn.
    Hoop dat mijn temp morgen toch weer omhoog gaat!

Fijn weekend iedereen!

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom temp ik ook niet. Daar wordt je toch onzeker van? Zou toch wat zijn als je ei nog niet is gesprongen? Wat dat betreft wel fijn dat je volgende week op progesteron wordt geprikt. Kan je ook niet een echo regelen, zodat je zeker weet dat je ei is gesprongen?

En Ukke, manlief kan wel zeggen, wacht ff 2 a 3 mnd, maar als je eenmaal bezig bent, dan wil je ook doorgaan. Ten minste dat zou ik hebben. Maar je gaat toch met vakantie binnenkort? Ik zou echt wel willen weten wat er nou mis is, zodat je gewoon verder kunt met Clomid (zonder echo's). En dan er wat minder mee bezig zijn. En dat naar je bruiloft toeleven. Een beetje afleiding zoeken zal je helpen hierdoorheen te slaan.

Ik hoop trouwens niet dat mijn zkh in de zomer dicht gaat. Dan zou ik voor de zomervak nog maar een kans hebben. Over 2 weken zal ik t weten als ik weer ongi ben geworden. Het gaat niet zo snel als ik had gewild, maar ik ga gewoon voor 3x is scheepsrecht.

In de tussentijd zal ik voor jullie duimen! En geniet van jullie pinksterweekend! X

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Dit is helemaal raar!! Ik dacht ik doe vanavond nog een ovutestje om te kijken of we vanavond niet hoefde te klussen...
    En wat denk je....
    Heb ik ineens een smiley!
    En mijn ei was donderdag al 23 mm! Hoe groot moet hij nu dan wel niet zijn???!!!!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh? Dan is ie mooi laat :). Nou als het mee zit kan je ei zo maar op de 30 mm zitten. Zou een ei echt zo groot kunnen worden? Vandaag over 2 weken dus je NOD? Krijg je de volgende ronde wel een ophoging van Clomid? Jeetje, kan het misschien toch nog goed komen deze ronde ;).

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Ukke, wat een verhaal. Wat belachelijk dat
    ze niet wat vaker echo's doen bij jou en zeker nu!
    Echt vaag vaag! En ik snap heel goed dat je er
    verdrietig van bent. Dat kan ik me zo goed voorstellen!
    En ik heb ook al heel wat traantjes gelaten hoor.
    Valt ook niet mee, elke keer die teleurstellingen
    en die onzekerheid!!
    Zou je niet naar een ander ziekenhuis willen voor
    een second opinion en een betere behandeling?
    Je ziet hoe het ook kan, dat zie je wel aan Sonneke
    en aan mij. Ik heb soms eerder te veel als te
    weinig echo's. Toen ze bij mij dinsdag een eitje
    zag, kon ik woensdag gelijk weer voor een echo
    om te zien of hij wel groeit. Voelt heel fijn.
    Hoop voor je dat je toch snel meer duidelijkheid
    hebt en dat je evt over kunt naar een andere
    fertoliteitskliniek of ziekenhuis. Want dit is echt
    heel erg rot!!
    Heel lief dat je collega en je vriend je zo
    opvangen, is zo belangrijk! En al hoe moeilijk
    het ook klinkt, een maand of 2/3, hij heeft wel
    gelijk. Ik dacht ook in weken, maar ben door
    mijn man nu ook in maanden gaan denken. Het geeft
    wel meer rust. Zo van, ach het zou mooi zijn als
    het nog lukt in 2011 en anders in 2012, maar dat
    kindje dat komt er wel! Die ophoging van de Clomid,
    en daarna kan je nog gaan injecteren. Dat gaf mij
    ook wel troost. Jou cyclus is nu in de hobbel,
    maar dat was bij mij ook zo en nu toch eindelijk
    begint het er op te lijken. Ukke wij zijn er ook
    voor jou, dus als je je verhaal kwijt wilt, dan
    zijn we dr! Een keer goed huilen lucht ook op.
    Laat maar gaan.
    -
    Sonneke, wauw mooi groot ei, ja je bms is mooi.
    Perfect is tussen 7 en 13 geloof ik en die van jou
    zit daar met 9 mooi tussen en ik zit op 11, dus
    ook keurig.
    -
    Kitty, ja bij ons sluit ook de fertiliteitskliniek,
    dus geen echo,s iui's etc. Hopelijk idd bij jullie
    niet. Ben je eindelijk weer van die stomme pil
    af, staat het weer stil.
    -
    Eerst groeide er dus niks en ineens eigenlijk op de
    dag dat ik met provera zou beginnen, toch nog een
    laatste echo en ineens aan de andere eierstok een
    groeiend eitje te zien. Mijn gyn dacht dat ie vrijdag
    of zaterdag wel zou springen. Ze had gelijk. In
    1week tijd is het eitje als een idioot gaan groeien.
    Vrijdag had ik een positieve ovutest en zaterdagochtend
    had ik enorme buikpijn 's ochtends. Zoveel pijn, dat
    het klussen niks meer werd. Maar we hadden het die
    nacht al gedaan. Dus perfecte timing dacht ik zo.
    En een tweede keer klussen had waarschijnlijk niet
    meer zo veel toegevoegd. Dat is meer het gevoel.
    Dit is echt heel snel gegaan. En wat nou zo leuk is,
    als ik met provera zou zijn begonnen dan had ik in
    dezelfde week voor echo's gemoeten als nu ik mn
    ei heb en straks mn ongi (evt) en dan dag 10 weer
    terugkomen. Alleen nu MET verrassingsei en een
    extra kans. Vandaag 1dpo en begint het lange wachten
    weer. Maar heb het er graag voor over. (De gyn zei
    dat een eitje tussen 18 en 23 mm springt, maar dat
    ze bij mij dacht dat ie bij 18 al wel zou springen
    omdat mn bms al zo mooi dik was, en dat is dus ook
    wel gebeurd denk ik... bij ongeveer 18 a 20 mm denk ik.)
    -
    Ik temp trouwens wanneer ik naar wc ga, rond 5 uur
    meestal en dan is ie heeeel laag en dan rond 9 uur
    wanneer ik er echt uit ga nog een keer. Die tweede
    temp neem ik altijd. Dat is toch goed?
    (Weekent was heerlijk, heel gezellig, heel relaxed,
    samen echt genoten.)
    -
    Sonneke, jij had gisteren een positieve ovu, maar
    was ie eergisteren niet ook al positief denk je?
    Want aan je tempkaartje te zien heb jij zaterdag
    je ei gehad.
    Wat toevallig. Kunnen we samen misschien naar
    de lounge en mekaar heel goed vasthouden op die
    wachtbank.

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ik heb deze ronde natuurlijk opgehoogd naar 100 mg. En op CD 12 al een ei van 23 mm dus ik zal nu niet meer op hoeven hogen denk ik. Ja zou hij echt zo groot kunnen worden??!! Dat is 3 cm!!! Ja dus vandaag over 2 weken NOD!

@vpkaatje: Dus jij hebt ook vandaag over 2 weken je NOD!! Dan zitten we precies gelijk! Ik had denk ik gister avond mijn ei. Tja of hij eergisteren al positief was weet ik niet want mijn temp was zaterdagochtend juist heel laag!
    Nu vanmorgen 36,61 en gisteren 36,38 dus dat is zeker een eisprong van zaterdag op zondag nacht denk je ook niet?
    Wat betreft dat tempen, ik doe dat elke ochtend om 6.00 uur (als ik vrij ben zet ik de wekker) En ik probeer 's nachts dan niet naar de wc te gaan want dan is hij niet geheel betrouwbaar omdat je dan niet voldoende uren geslapen hebt.
    Ik heb nog wel een wat gespannen gevoel in mijn buik. Doe vandaag voor de zekerheid toch nog maar een ovu testje!
    Als ik die gisteren nu niet gedaan had (wat de echoscopiste adviseerde) dan had ik mijn ei dus gemist en dan had ik vanaf donderdag over 2 weken al op ongie zitten wachten en hoop gehad zwanger te zijn doordat er maar geen ongie komt. Maar mijn NOD is nu pas zondag! ben toch blij dat ik nog getest had gisteren!
    Ja die lounge bank daar gaan we samen heen, het zou bij mij mooi een pendel zijn die uitkomt :)

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja bij mij zijn er ook een paar die dit gependeld hadden, maar ja dat was de afgelopen maanden steeds zo. Alleen er is nu ook een paragnost die zegt dat ik absoluut deze ronde zwanger zal zijn. Ben benieuwd. (Ook dit is door een andere paragnost al eerder gezegd.)
    Jij hebt absoluut zaterdag je ei gehad ja. Net als ik, alleen jij misschien iets later. Ik had enorme pijn van half 6 tot 10 uur. Ergens in die periode zal hij wel gesprongen zijn denk ik.
    En mn LF is zo'n 13 dgn. Ik zal na tien dgn al wel gaan testen denk ik. Kan me toch niet inhouden. Hebben tijdens onze dagjes weg nog even wat zwangerschapstesten gekocht. Lekker anoniem, kon ik mooi wat meer mee nemen ;) haha.
    Ja ze kunnen wel meer zeggen van niet tempen en geen testen doen, maar het is idd maar goed dat je dat gedaan hebt. En ik doe het ook hoor. Al is het alleen maar om te kunnen genieten van de twee streepjes. Iets waar ik het afgelopen jaar al zo vaak heel lang op gewacht heb. Ik zal zelf wel met Clomid150 beginnen. Want een ei op dag28 is eigenlijk wel te laat. Maar ja, misschien is de ophoging wel niet eens nodig ;) Hoop 't zo!! Zou mooi zijn als wij deze ronde samen naar de lounge gaan en dan gaan we vanaf daar Kitty en Ukke heeeeeeeeeel erg aanmoedigen!

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Jeetje een paragnost?! Ben je daar heen geweest en heb je dat dan gevraagd??
    Het is wel super leuk dat we samen ons ei hebben gehad! Joehoe!
    Mijn LF is meestal precies 14 dagen en ik ga van te voren niet testen....
    Spannend!!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeh, vpkaatje is weer terug :). Dus jij en Sonneke dus over 2 weken jullie NOD. Het zou zeker wat zijn als het deze ronde raak is. Bij mij werd voor juni een meisje gependeld. Nou, dat kan dus helemaal niet, omdat ik nu de pil slik. De volgende is pas oktober, dus ik hoop dat ook zij het mis heeft. Want zo april/mei is een erg mooie tijd om te bevallen :). Wel spannend om naar een paragnost te gaan. Mijn vriend is daar echt te nuchter voor, maar ik zou er ook best voor open staan.

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, had er eentje via internet gevonden al
    een poos geleden voor een andere reden. Heb laatst
    gevraagd over zwangerschap.
    Knap dat je vantevoren niet test. Ik kan me toch
    niet inhouden. Maar wil 't wel proberen slik.
    -
    Kitty, ja een dierbare van me was overleden en
    ik wilde het toch eens proberen. Was wel enorm
    bijzonder. Heb hele mooie dagen gehad, maar vind
    het nu ook weer heerlijk om hier alles te kunnen
    vertellen. De minder leuke maar nu ook eindelijk
    es leukere berichten.

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Wij gaan gewoon beide onze NOD afwachten! Ik sleep je er wel doorheen! Maar ben je dan ook echt persoonlijk naar haar toe gegaan??
    Dat lijkt mij wel een beetje vaag.... en mischien ook wel een beetje eng... :)

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, op zich kan ik wel testen, heb er toch ZES opgehaald haha. Maar nee beter is gewoon afwachten. Die testen komen me vast later ook wel weer van pas.
    Ben niet naar die paragnost toegeweest nee. Heb een foto gemaild.

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Meiden,

Wat is er veel geschreven!
    Nu even geen tijd om alles bij te lezen, want ik ga er zo weer vandoor.
    Met mij gaat alles zijn gangetjes... gisteren en eergisteren om het kwartier plassen... dus dat wat denk ik het laatste stukje van de ongie. Het bloeden is gestopt en ik voel me weer wat beter.
    Ik vind het alleen wel vaag wat ik nu moet doen! Ik moet donderdag bloed prikken Progestoron.
    Maar had ik met clomid moeten beginnen (wat ik overigens zelf niet wilde na 17 dagen!) Ik ga denk ik maar op zoek naar mijn eigen ei... Want over 3 weken is de bruiloft en hier wil ik me nu volledig op richten.
    Ik ben overigens na de ongie zomaar 2 kilo afgevallen, waarschijnlijk door het vele plassen.

Paragnost...
    Ik ben er wel eens geweest, destijds voor andere problemen, maar ik geloof er in en het heeft mij ontzettend veel geholpen.
    Hij zei overigens wel dat hij een kind bij ons op 'de lijn' zag........
    Maar het is en lang geleden en dat wil nog niets zeggen over het moment...

Tot snel
    Liefs

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, ja erg vaag allemaal zo voor je. Snap dat je nu niet aan de Clomid gaat. Eerst alles maar eens afwachten en ja richt je idd eerst maar op die mooie dag! Nog 3 weekjes, spannend hoor! :) Alles wat ze erover zeggen is waar, voro mij was het een van de mooiste dagen van mijn leven. Zo bijzonder en magisch! Terwijl ik dat vantevoren altijd van die onzin vond als dat gezegd werd.
    Hopelijk ben je in ieder geval niet ongi op je trouwdag!
    -
    Normaal temp ik twee keer. Ik slaap namelijk altijd gebroken. Eerst vier uurtjes en dan temp en dan nog eens vier uurtjes en dan nog eens temp. De tweede temp neem ik dan altijd. Die is logischer. Maar nu is het beetje anders gegaan. Nu heb ik 6 uren geslapen ipv 4 en was mn temp 36,7 en daarna nog eens 4 uren geslapen en toen was mn temp 37,1. Mooier dus, maar heb nu toch wel mn eerste temp genomen. Wat zouden jullie doen?
    Gisteren enorme diarree gehad, dat blijk ik nu toch steeds te hebben tussen ei en ongi. Erg irritant. Er gebeurt natuurlijk nogal wat in die buik momenteel...

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Ja inderdaad ik zou nu ook geen clomid meer gebruiken als ik jou was. Eerst maar eens jezelf richten op de bijzonder mooie dag, en dat zal hij zeker gaan worden!!!

@vpkaatje: ja soms toch lastig met die temp. Als ik jou was zou ik 36,7 nemen...! Dat was hij bij mij vanmorgen ook, dan gaan we helemaal gelijk op ! :)
    Geeft FF bij jou al een ei aan of nog niet??
    Heb jij je tempkaartje ook nog in je handtekening staan of niet??

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand anders raad me juist aan de tweede temp te nemen. Lastig. Hij staat in mn handtekening ja. Maakt nu ook nog niet zoveel uit eigenlijk, zo'n tweede dag. Het is op 12dpo veel belangrijker.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij geeft ie ook nog geen kruis aan, dat doe ik meestal zelf. Die coverline.

Deel Deze Pagina