Ik ben vanmorgen naar gyn geweest voor uitslag progesteron, deze was goed, heb een goede eisprong gehad! Joehoeee, dan weet ik nu zeker dat ik niet voor niets wacht. Nou heb ik recept meegekregen voor Clomid150, dus toch maar een ophoging. Cyclus is nu 42 dgn, volgende keer hopelijk nog wat korter. Maar heb zitten tellen en moet vanaf cd10 weer voor echo's (ivm natuurlijk kans op overstimulatie), maar dan ben ik er niet. Kan pas op cd15 heen. Mn gyn denkt niet dat ik dan al een ei heb gehad, maar ik kreeg alleen Clomid150 mee als ik haar beloofde dat we niet onbeschermd zouden vrijen tot die echodag op cd13 (of14)! Gewoon voor de zekerheid. Nou ja, oke dan. Condooms maar mee, wat voelt dat dubbel zeg. Neem wel ovutesten mee, wil wel weten of ik een ei heb voor die tijd. Niet dat ik er zoveel mee opschiet. Maar ze zegt, tsja er kunnen net zo goed ineens zeven eiblaasjes gaan rijpen en dan kom ik in de problemen. MAAR tis eerst maar even hopen dat de ophoging niet nodig is. Heb steeds wat meer steekjes onderin mn buik. Nog geen roodverlies. Had ik vorige cyclus ook niet, alleen de eerste keer al vanaf 9dpo. Mn temp is eigenlijk best stabiel he Maar wordt gek-gek-gek van t wachten!
@vpkaatje: Wat goed dat je progesteron goed was!! Joehoe! Natuurlijk hopen we dat de ophoging niet nodig is Ik zou inderdaad die ovutesten meenemen en hopen dat je niet op vakantie je eisprong hebt!!! Maar dit zou wel heel vreemd zijn als hij nou ineens stipt op tijd zou springen! En ik heb een keer gelezen dat met clomid ip je ei pas op zijn vroegst op CD 15 of CD 16 kan springen. Ik moest vandaag bellen voor de uitslag maar kan de echoscopiste steeds niet bereiken omdat ze steeds bezig was. Ik heb haar email adres opgezocht en haar gemaild. Dit ging prima! Ze mailde dat het een goede eisprong was en dat ik clomid 100 mg moest blijven gebruiken als ik zou geen menstrueren. Dus nog even afwachten... Vandaag op het werk herkende ik mezelf bijna niet ik zei alles wat me niet aanstond en reageerde best pittig en direct. Dit merkte ik aan de reacties die ik terug kreeg.... "moet je ongesteld worden ofzo" ik dacht, nou ik hoop het niet!! Het is niet zo dat ik niet goed in mijn vel zit dat ik daarom zo reageerde maar ik had er gewoon zin in! Moet kunnen toch?
Gisterenavond bruinverlies.... Echt bruin slijm, vandaag ook weer.... Een cyclus deze keer van 12 dagen.. jemineee Of de eisprong? HEbben maar geklust voor de zekerheid
Haha, Sonneke, het zal toch wat zijn.....En vpkaatje, goed dat je progesteron goed was! En jij moet dus beschermd vrijen tot dag 15....hmmm. Goede nieuws is dat ik mn vakantie heb geboekt! Ik ben va maandag een week weg. Ik zal op dag 13 terug komen en ik denk dat ze hier niet moeilijk over doen. Desnoods ga ik 2 dagen later beginnen met spuiten. Beschermd vrijen, dat hebben we echt heel lang geleden voor t laatst gedaan. En mijn ei is ook vrij laat, dus zal het echt nodig zijn?
Het zou maar zo een eisprong kunnen zijn, maar ik heb geen ovutjes gedaan. Afgelopen twee weken was mijn bloed 2.2 progestoron. Maar vanavond tocht echt al wat rode de afscheiding. MOet ook echt een maandverbandje in.. mijn buik is ook opgezet en ook ongiekramp... Echt vaag, ik bel de gyn maar niet, straks mag ik donderdag niet komen... ze maken denk ik geen echo als je ongie/afscheiding hebt Jullie ervaring mee? Verder hier erg druk met laatste voorbereidingen voor bruiloft. Ik volg jullie wel actief hoor! @VP Kaatje, wat goed dat je een eisprong hebt gehad, misschien dat je met ophoging wellicht een kortere cyclus krijgt! Ik zat te denken, misschien heb ik wel overstimulering gehad en daarom nu die rare bloedingen... tja dat krijg je ervan als ze geen echo's maken @Sonneke, ach even pinnen moet soms kunnen ik heb er de laatste weken ook erg last van! @Kitty17 Er even lekker tussenuit! Geniet ervan. Ik denk niet dat ze er heel moeilijk over zullen doen als je een laat ei hebt!
Ik moet altijd op dag 3 voor een echo (altijd is een ruim begrip, nog maar 2x gehad), dus dan ben ik nog ongesteld. Ze zijn echt niet anders gewend hoor! Whoe, spannend!!! Volgende week wordt het weer ook weer beter .
@ukke: het is inderdaad allemaal erg vaag bij vooral omdat je ook niks weet.... Gelukkig komt daar donderdag verandering in en kun je ook eens naar binnen kijken Ik zou inderdaad niks van je bloed verlies vertellen, dit kan altijd eventueel na de echo nog.... Als het een eisprong is geweest dan moeten ze dat op de echo kunnen zien! @kitty: heerlijk lekker op vakantie! Even nergens mee bezig zijn en lekker bijtanken! CD 13 terug komen is prima denk ik hoor! Ik moet altijd 1e FM tussen cd 12 en cd 14 dus cd 13 zou prima zijn denk ik! @vpkaatje: ga je ook echt "veilig vrijen" ?? Ik geloof er niks van....
Meiden meiden... wat een lekkere kletsers zijn jullie toch ! Ik heb jullie zojuist gepromoveerd tot heuse club. Veel kletsplezier hier !
@Josien: bedankt, leuk! Joehoe!!!! Kitty, vpkaatje en Ukke We zijn een echte club.... Maar dat wisten wij zelf natuurlijk al die tijd al!!!
Sonneke, oke dat is een heeele geruststelling. Mijn gyn zei ook al, waarschijnlijk springt ie tussen dag 15 en 18. En afhankelijk van wanneer ik ongesteld word, kan ik dag 13, of 14 terecht. Dus valt op zich mee denk ik. Heb trouwens vandaag uur last gehad van zuurbranden. Na het eten was het over. Ook hoofdpijn, maar na paracetamol was dat ook weg. En voel jij nog iets bijzonders? Wat een stomme opmerking vind ik dat toch altijd, "moet je ongesteld worden ofzo" bahhhh. Maar ik snap je wel haha, liever nietttt!! Ja ik ga absoluut beschermd vrijen. Bij mijn gekke eierstokken kan het zomaar gebeuren dat er meerdere gaan rijpen. Mn cyclus werd met dertig dagen verkort met Clomid50 en nog eens dertig met Clomid100. En nu heb ik een cyclus van 42 dagen en begin ik straks met Clomid150. Dertig dagen korter kan niet, maar mogelijk wel een overstimulatie dus... lijkt me heel verstandig om veilig te vrijen. Al voelt het wel dubbel hoor. Maar neem dus wel ovutesten mee en hoop maar dat mn ei pas na die echo springt. Dan ben ik nog op tijd. - Ukke wat een vaaaage bedoeling weer bij jou. Een ei lijkt me niet zo logisch eigenlijk... Ik moet trouwens op cyclusdag 3 ook voor een startecho, dus bij mij doen ze dat wel gewoon als ik hevig ongesteld ben. Denk trouwens niet dat je zulke gekke toestanden krijgt bij overstimulatie. Hooguit meerdere eitjes, maar verder doet het niet zoveel zei mijn gyn. - Kitty, tsja ik weet het niet. Dat is misschien ook weer per gyn anders. Dat zie je wel steeds bij Ukke. Die van mij is heel precies en heel voorzichtig en dat vind ik ook niet verkeerd. Stel er groeien zeven eitjes, nou dan moeten ze het straks weghalen enzo. Dat wil ik niet - Hahahaa mooi clubje zijn wij!! Hoe zullen we onze club noemen? De minkukels... We zijn me een stelletje bij mekaar. Maar leuk!
@vpkaatje: vanmorgen temp 37,02, lager dan gisteren. Ik heb ook vanaf zondag last van lichte hoofdpijn.... Nog niet zo erg dat ik er iets voor in moet nemen maar het is wel altijd aanwezig. Ik heb ook snel een vol gevoel, maar dat kan ook komen omdat ik wat minder eet Verder heb ik tot nu toe nog geen pukkels , dit heb ik normaal vanaf dpo 8-9.
Nou meiden ik ben weer gezellig ongesteld geworden :S In ieder geval liever nu dan over een week Ok, dus ik kan met een gerust hart naar die echo, hahaha... Ik ben net bij de kinesiologe geweest... Lekker zweverig misschien voor vele, maar voor mij is er heel zinnige info uitgekomen. Als eerste werd er naar de blokkade gezocht, daar waar het begonnen is. Ze kwam uit bij 13 jaar geleden en vroeg of ik toen 'down' was, klopt ik was depressief, precies op het moment dat mijn ongie in werking gezet zou worden en HIER ligt voor haar een ingang om te balanceren. (nou hoe kan ze dit nou weten ) Maar goed, vervolgens blijkt dat er een probleem ligt bij de follikelontwikkeling en dat het 'mis' gaat op CD5 dus vandaag vooral zoeken en een begin maken met het opheffen van blokkades. Hierbij gebruikt ze ook veel accupunctuur punten. In ieder geval begon mijn buik gelijk te rommelen en werd warm/gevoelig. Daarna zette mijn ongie goed door! Over een maand ga ik weer en zo kijken we hoever we kunnen komen. Ik ben enthousiast en die rommel, zoals ze clomid noemde, laat ik maar even in de kast! Ik ga wel naar de gyn en ik bestel nieuwe clomid, maar mijn lichaam moet zich echt even herstellen en ik wil dit een 'kans' geven.. kijken wat er gaat gebeuren!
Sonneke, nog steeds een hele hoge temp. En nog ver boven de stippellijn. Ziet er nog steeds goed uit dus. Spannend he!! Ik heb trouwens ook heel snel een vol gevoel, had tussen de middag twee boterhammen en de derde kreeg ik niet meer weg. - Ukke, wat een boeiend verhaal. Ik vind dat niet zweverig hoor, heb het zelf ook eerder elders gezocht, de hulp. Ben voor voetreflexbehandelingen geweest, hormoonbehandelingen. Alleen hielp dit bij mij helaas niet. Maar sta er wel open voor, voor zulke dingen. Hopelijk heb je er baat bij! Heh wat een gedoe man zo vlak voor je trouwen. - Vandaag 10dpo en mn temp blijft heel constant. Vannacht slecht geslapen... ben niet moe nu, voel verder ook niks bijzonders. Vanmorgen toch vroege test gedaan, kon 't niet laten, maar was superwit. Zegt op zich nog niks... toch?
@ukke: jeetje wat knap dat ze dat zo wist te vertellen van die depressie! Ik vind het wel een beetje zweverig maar dat komt meer omdat het voor mij onbekend is! Ik hoop dat het werkt en dat je er in ieder geval iets meer regelmaat (in je cyclus) krijgt! @vpkaatje: Een vroege test.... dat was niet de afspraak... Ik moet zeggen dat ik nu ook wel enigsinds drang krijg om te testen!! Mijn temp blijft elke ronde hoog tot de dag dat ik ongie moet worden en dan daalt hij flink! Maar ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben dat ik nog geen pukkels heb, dit geeft mij wel hoop!
Tsja ik dacht waarom eigenlijk niet, ik wil t gewoon weten haha. Plassen moet ik toch, dus waarom niet in een potje whahaa! Maar ja wel lullig dat ie dan zo wit is. Pffffff
Ach shit VPKaatje.. je hoopt dan toch op iets anders ... Geef de moed (nog) niet op... en blijf vooral plassen
@vpkaatje: hoe is het bij jou?? Hier temp nog 37,03 en nog steeds geen pukkels.... Maar heb net ook stiekum getest maar de mijne was ook nog omo wit Nog even geduld hebben!! @kitty: heb je al ongie verschijnselen? Ik hoop voor je dat het snel doorzet! @ukke: Inderdaad donderdag gewoon naar de gyn gaan en eisen dat je de volgende keer dat je toch weer met clomid gaat beginnen echo's krijgt want dit is onmenselijk om iemand zo in spanningen te laten!
Temp vanmorgen gezakt NEEEEEEEEEEEJ Heb wel drie keer gemeten, ene keer 36,6 daarna 36,5 daarna weer 36,6 Heb de laatste dus ingevuld. 11Dpo een zakkende temp is een zeeeer slecht teken he.
@vpkaatje: ooooowwwwwneeeee! Ik ben bang dat het inderdaad minder hoopvol is!!!! Ik vind dit wachten echt killliiinngggg! Ik word er niet goed van!!! Dikke kus voor jou!