Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ja goed eej dat wij niet meer gepost hebben. Ik denk nog wel aan jullie hoor maar merk wel dat ik er nu stukken minder mee bezig ben! Dit is wel prettig!
    Succes morgen! Ik duim voor je mee!

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met jullie allemaal? Spannend voor jou Kitty!!
    Hier gaat het redelijk... maak me best zorgen om de zwarte vlek waarvan nog niet bekend is wat het is. Morgen heb ik weer een echo, ben benieuwd of deze dan groter of kleiner is geworden. Clomid150 geen buikpijn van in tegenstelling tot de eerdere doseringen. Wel beetje labiel geweest paar dagen. Maar ja, zit ook niet zo lekker in mn vel, dus komt t dan door de Clomid of door alle andere sores he.
    Morgen eerste fm deze cyclus, tis dan cd14. Ben benieuwd, hoop echt dat er al een groot ei klaarstaat. Zo niet, dan zit er toch een grote kans in dat ik met injecties zal moeten beginnen over een poosje. Als dat zo is, dan wil ik echt een pauze. Daar ben ik nog niet aan toe. En mn arts heeft ook vakantie in augustus, dus dat komt wel even goed uit dan. Even een poosje geen echo's en er minder mee bezig zijn hopelijk. Het afstand nemen van het forum heeft me dan ook wel een beetje goed gedaan.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend weer geweest en ik heb een ei van 19 mm links. De rest is onder de 15 mm. Dus ik mag vanavond Pregnyl spuiten en zaterdag voor de inseminatie komen. En voor de 3e dag op rij een andere echoscopiste en alledrie vonden het verstandig als ik na mn inseminatie nog een echo doe. Mn bms is 4 mm en vanwege mn cystes kan ik en zien of mn bms dikker is geworden en of mn ei goed is gesprongen. De vorige rondes zaten rechts mn ei en nu links. Dus mocht er rechts iets verstopt zitten, dan hoop ik echt dat het deze keer wel goed gaat!
    Vpkaatje, succes morgen!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeer spannend Kitty, hopelijk is bij jou idd drie maal scheepsrecht!
    Bij mij derde poging Clomid, hopelijk geldt dan hetzelfde.
    Ben best zenuwachtig voor morgen. Mn ovutest was vandaag licht. Hoop toch echt dat er al een groot ei te zien is.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had gisteravond een neg ovutest en vanochtend een overduidelijke positieve! Dus dat is alvast een goed teken. Morgen dus IUI/eisprong. Als ik een echo wil krijgen om te controleren of mn ei is gesprongen en om te kijken hoe dik mn bms is, wanneer moet ik dan gaan? Is donderdag te vroeg? Dat is dan 5 dagen na eisprong. Kan ik dan ook gelijk mn bloed testen op Progesteron? Thanks alvast!

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ah super zeg!! Heeeeeeeeeeeeel veel succes!
    Volgens mij doen ze het bloedprikken enzo een week na de eisprong, dus echt wel rond de 7 dpo vermoed ik. Dat is bij mij wel steeds zo.
    -
    Hoe is het bij jullie, Sonneke en Ukke?
    -
    Vanmorgen met de stress in mn lijf naar de gyn geweest, rekening houdend met slecht nieuws, te veel eitjes, of geen eitjes en tsja wat doet die zwarte vlek? De zwarte vlek zit er nog maar ziet er anders uit... de gyn denkt vrij vocht of een opgezette eileider. Kan geen kwaad, dus leg 't maar naast me neer. Rechter eierstok heeft al een jaar niks gedaan, eitjes kwamen van links... maar nu zitten er links allemaal superkleine blaasjes, geen eitjes, mooi rustig dus. En rechts 1 groot ei van 14 bij 18 (dus 16 zegt ze). Vorige cyclus had ik een ei van 12 bij 18 en drie dagen later sprong hij. Dus ik verwacht een dezer dagen mijn eisprong wel. En dat betekent dat Clomid150 zn werk goed doet en dat ik hierna geen injecties nodig heb. Ben blij en opgelucht. "Je vruchtbare periode is begonnen" zei ze en we mogen het nu weer onbeschermd doen. Vandaag gelijk maar ;) en dan zondag weer. Maandag weer terugkomen voor een echo. Ben benieuwd!! Hoop dat ie dan al gesprongen is. Vandaag cd14 dus mn eitje zal wel rond cd 16 a 17 springen denk ik. Keurig he. Stel hij spring op dag 17 en dan nog 14 erbij op tellen, maakt een cyclus van 31 dagen!! Kan het bijna niet geloven. Eindelijk... Mn bms was trouwens 8mm. Optimaal is tussen 7 en 13. Dus is ook al netjes. Hij zal nog wel iets groeien in de loop van de komende dagen. Dus ben zeer tevreden.

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: progesteron moet je inderdaad op dpo 7 laten prikken. En een echo voor BMS kan denk ik ook wel op 7 DPO of zou dat te laat zijn?

@vpkaatje: Super goed nieuws voor jou! Ik ben heel erg blij voor je!

Hier alles rustig. Ik temp niet en ik doe geen ovutesten. Ik moet zeggen het is echt relaxed! We klussen nu gewoon om de dag en we zien wel wat het brengt!

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus ook geen echo's he Sonneke. Knap hoor hoe je erin staat. Dan hebben we alledrie spannende dagen :).
    En Ukke, ik ben ook wel erg benieuwd hoe het met je gaat.
    Ik ga morgen wel aan de arts vragen wanneer ik mag komen :).

9. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na een geslaagde bruiloft weer wat meer rust... ik ben helemaal niet bezig geweest met ovu's enzo.. ik wilde gewoon optimaal genieten van de bruiloft :D heb natuurlijk wel clomid 150 gehad, deze zal wel weer aanslaan maar gezien de klusfrequentie verwacht ik er niet teveel van... ik doe het even rustig aan en ga eerst genieten van de vakantie en daarna pakken we de draad weer intensief op.
    Ik zit nu op t wachtbankje en verwacht vrijdag mijn NOD... volgende week. Ik ga dan ook een maand op vakantie, dus dan zal ik er even een tijdje niet zijn ;)

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, dat is ook het beste ja. Ik temp ook niet, maar doe nu wel weer een paar dagen ovutesten heb ik besloten. Wil toch wel graag weten wanneer hij springt. Zal een dezer dagen toch wel gebeuren denk ik.
    -
    Kitty bms op 7dpo is ook goed denk ik. Want dat is ongeveer de dag dat het eitje zich in zal nestelen. Dan is je bms op zn mooist als het goed is.
    -
    Ukke, waar ga je naartoe op vakantie, lekker hoor! Mooi dat je een geslaagde bruiloft hebt gehad. SUPER! En gelukkig was je niet ongi die dag. Foto! Foto! ;)
    Dus misschien ga je wel zwanger op vakantie. Dat is helemaal mooi dan. Maar uhh, weet je dat dan nog voordat je weg gaat? Of net niet, want wij willen het dan natuurlijk wel weten he.

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ja jij loopt mooi op (mijn) schema. Ik ga echt even niks doen. En ik heb nu ook die drang niet dus geniet even van het niet bezig zijn met zwanger worden...

@ukke: jaaaaa wij willen een foto (nu eindelijk) zien!

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat zal er om hangen of jullie dat weten of niet.. hahahah ook voor mezelf, omdat ik dus geen ovu's heb gedaan heb ik echt totaal geen idee wanneer mijn ei geweest is :S ook lekker handig weer... maar goed daar maar ik mij nu maar niet al te druk om ;)
    Ik zal jullie een foto sturen (privé)
    en als ik meer weet dan ga ik julliie hier natuurlijk van op de hoogte stellen... wij gaan naar Zweden, daar wonen vrienden van ons en we gaan ook naar Stockholm.. met onze hondjes... JEEJ...

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Joepie een foto!! Ja is beter om hem via prive bericht te sturen!
    Lekker naar zweden hondjes mee, heerlijk inderdaad!
    Alvast heel veel plezier! En geniet ervan!

Wij vertrekken a.s donderdag naar Frankrijk voor minimaal 2 weken!

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    LEUK! :D Wordt er helemaal blij van om er een beeld bij te hebben.
    Frankrijk is ook lekker.... Geniet ervan :D

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, knap van je hoor. Nou moet ik zeggen, sinds de Clomid heb ik echt vier uren pijn tijdens mn ei, dus op zich zijn ovu's niet echt nodig, maar ik kan 't niet laten ;)
    Tempen heb ik nog niet weer gedaan.

Ukke, Zweden, willen wij ook eens naartoe. Lijkt me prachtig daar. Lekker tot rust komen daar meid! Geniet er maar van.
    Moooooie foto!! Leuk nu een gezicht erbij te kunnen zien ook :)

Vandaag Kitty is voor jou een belangrijke dag he. Duim-duim-duim

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Kitty ik duim voor je...

Ja echt leuk om toch nog 'dichter' bij elkaar te komen... kunnen we vast wennen voor als we de babybijeenkomst doen ;) hahahahaha

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker leuke foto Ukke!
    En de IUI zit er weer op. Echt, zo makkelijk als het nu ging, heb ik nog niet eerder gehad. Het was zo gepiept. Het deed wel even zeer, maar tanden op elkaar en niet aan denken. Maar een erg vriendelijke arts assistent. Ik kreeg erg veel informatie. Ik wilde toch graag een echo, maar dat wordt eig nooit gedaan. Want van Pregnyl krijg je altijd een eisprong. Heb je geen eisprong, dan wordt je ook niet ongesteld. Is wel logisch natuurlijk. En de overige eitjes kunnen uitgroeien op cystes. Het baarde hem wel zorgen dat dit keer maar 1,9 mln goede zwemmers waren en dat mn bms nog zo dun is. Ik wil nog net niet zeggen dat ik dit als een verloren ronde kan zien, maar hij adviseerde mij om iig een HSG te laten doen en een afspraak met de fertiliteitsarts te maken, ipv met de gynaecoloog. De volgende ronde ga ik iig Menopur gebruiken. Hier zit naast FSH ook LH in en het is een natuurlijk middel, ipv synthetisch. Dit is afkomstig was de urine van de zwangere vrouw. Gek idee, maar als het helpt?!
    En mocht het dus tegenzitten, dan zal IVF wellicht de oplossing zijn. Maar, eerst deze ronde afwachten! Altijd fijn als iemand zo met je meedenkt! Fijn weekend meiden!

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Fijn dat het meeviel de IUI! Nu inderdaad even afwachten wat de ronde zal brengen! Houd vertrouwen meid!

19. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, wat fijn dat het meeviel! Spannende tijd nu dus weer voor jou.. .ik heb sinds vandaag wat buikkramp en diarree misschien toch nog een ei.. t zou kunnen ik ga nog maar even ovutesten ;)
    Ik duim voor je Kitty... :D

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, mooi dat het er weer op zit. Toch altijd
    weer even vervelend. Maar hmmm wel balen van de
    rest hoor. Blijft voorlopig dus nog even spannend.
    En gelukkig is er nog van alles mogelijk he.
    -
    Ukke, ohh nou idd maar even ovu's doen dan.
    -
    Sonneke, ben erg benieuwd wanneer jou ei springt.
    Wel goed hoor dat je er zo weinig mee bezig bent!
    -
    Vrijdag was mn eitje 14 bij 18 en de vorige cyclus
    was hij 12 bij 18 en toen sprong mn eitje drie dagen
    later. Nu is hij eigenlijk al iets groter, dus had
    vandaag sowieso wel een positieve ovutest verwacht.
    Maar nee hoor, hartstikke negatief. Vandaag is
    cd16. Dus voor cd18 springt mn ei sowieso niet.
    Vind ik toch alweer wat laat en dat met de hoogste
    dosering. Dus het is toch weer even spannend of ik
    straks nog over moet op injecties of dat ik een dezer
    dagen toch een positieve ovutest ga hebben.
    Rechts zat het eitje en sinds twee dagen heb ik telkens
    steekjes links. Dus denk zelf ook wel een beetje dat
    die ene rechts stilstaat en dat links iets gaat groeien.
    Zo gaat het eigenlijk al vaker bij mij. Zou wel erg
    balen zijn. Morgen gelukkig weer een FM, dan zal ik
    het wel horen. Hoop dat ik blij naar huis kan.

Deel Deze Pagina