De buikkramp houdt lichtelijk aan.... De ovu was vanochtend licht, dus geen ei.. ik denk dat deze echt vorige week was. Hij is wel geweest, van temp was vanochtend hoog 37.3... dus voor mij t wachtbankje...
Ukke op de hoeveelste cyclusdag zit je nu dan? - Ben vandaag naar de gyn geweest. Vorige controle was links rustig (nu nog steeds) en rechts zat 1 eitje van 14 bij 18 mm (16 gemiddeld). Nu is die anders van vorm en 11 bij 19 mm (15 gemiddeld). Deze staat dus stil op 't moment. Er is ineens eentje bij gaan groeien en die is 13 mm. Er zitten er nu dus twee. Ik moet woensdag terugkomen. Van mij mogen ze nu beiden wel doorrijpen en over een paar dagen springen. Ben benieuwd woensdag. Mn ovutest was vandaag nog licht. Klussen doen we nu nog steeds om de dag. (Tot ik een positieve test heb dan... want dan doen we 't wel een keertje extra.) Hoop alleen wel dat ze nu doorrijpen en dat er niet ineens een derde mee gaat doen.
Tot nu toe met werkende clomid altijd cyclussen gehad van 26 dagen, dus ik verwacht vrijdag mijn NOD en dan ga ik ook net op vakantie... JEEJ...
Ik had toch wel gehoopt dat je vandaag beter nieuws zou krijgen. Op welke dag zit je ook alweer? Toch al op dag 15? Maar wel weer een goed teken dat je misschien nog een ei hebt die mee gaat dingen! En vraagje, heb je naast dit eitje ook nog andere zichtbare eitjes, maar die dan een stuk kleiner zijn? Dat heb ik nl wel en ik ben wel benieuwd of jullie ook hebben. En Ukke, welkom op de wachtbank
Spannend Ukke! Kitty, ja ik heb nu in de rechter eierstok twee grote eitjes. Ik hoop ook dat ze nu beiden doorgroeien en springen. Een extra kans. Altijd welkom. In de linker eierstok zaten vorige keer een stuk of tien kleine blaasjes/rondjes, deze zijn deze echo weer ietssss groter geworden, maar nog lang niet groot genoeg om echt meegeteld te mogen worden. Maar ze zitten er dus wel. Dat is niet erg, alleen ze moeten nu wel klein blijven eigenlijk.
@ukke: Ik duim dat je vakantie vrijdag met super goed baby nieuws mag beginnen! @kitty: Heel veel succes op je wachtbankje en ik hoop dat als ik thuis kom jij ook een positieve test hebt gehad!!! @vpkaatje: 2 eitjes zou wel mooi zijn ja! Ik duim voor je dat ze allebei zijn doorgegroeid en morgen op springen staan! ik had geen melding gehad dat jullie nieuwe berichten hadden gepost... Dus ik dacht vandaag zal toch eens kijken Bij mij hier alles volgens planning. Gisteren enorme eipijn gehad en ik voelde aan mijn lichaam dat dit mijn eisprong moest zijn. Ik kon het toen niet na laten om 1 ovutestje te doen, deze was dan ook smiley! Ik vind het echt fijn dat ik mijn lichaam nu begrijp en mijn ei voel! Verder ga ik me er niet teveel mee bezig houden en van woensdag op donderdag nacht lekker op vakantie! Lieve meiden jullie moeten mij vanaf morgen even missen Maar ik zal aan jullie denken!
Geniet ervan Sonneke! Er even lekker niet mee bezig zijn dat doe ik nu ook en dat bevalt mij prima, na de vakantie gaan we weer aan de slag!
Hey Sonneke, wauw dat is goed nieuws ja! Mooizo! Jij en Ukke straks lekker op vakantie. Zoals het nu lijkt zal die van mij wat minder leuk zijn. Ik heb vandaag slecht nieuws gehad. Maar het blijft even spannend en afwachten. Vorige keer waren er nog twee eitjes te zien. Er is waarschijnlijk 1 in mekaar geklapt en de andere is stil blijven staan. Er zit nog maar 1 eitje van 13 mm. Het stagneert. Moest bloed laten prikken op LH, FSH en progesteron. Verder is die zwarte vlek toch reden voor ongerustheid. Ze denkt toch aan een eileiderverwijding. Ze gaat het met een andere arts overleggen en vrijdag hoor ik dan hoe verder. Waarschijnlijk zal ik dan doorgestuurd worden naar andere gyn en zal ik geopereerd moeten worden. Het geeft te grote kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Er moet dan een stukje eileider verwijderd worden. Ben hier erg van geschrokken en heb me dan ook even ontladen (flink gehuild) in de auto op de terugweg naar huis.
Ja, ik ben er nog en ik zal er voor je zijn als je daar behoefte aan hebt de komende tijd! Dit is niet niks en ik hoop voor je dat het mee gaat vallen. Mijn wachttijd gaat rustig voorbij. Ik heb echt veel minder klachten dan de vorige keren. Zelfs geen gevoelige tepels. Soms een kleine druk op mn onderbuik bij het plassen en verder niets. Ik twijfel of ik nog moet vragen mn progesteron te controleren. Want ik wil graag weten of mn ei is gesprongen. Kan ik zo maar bellen en hierom vragen? Want de arts moet toch een opdracht hiervoor geven? Ik las trouwens in het zkh waar ik werk, dat er altijd op progesteron wordt gecontroleerd en dat je op dag 12 of 13 na de IUI een bloedtest krijgt op HCG. Ook krijg je na elke mislukte IUI een telefonische afspraak met de gyn en dan ga je samen bespreken wat er anders moet. Nou, bij mij in dat zkh is dat allemaal niet. Dit is al de 3e ronde dat ze weten dat mn bms dun is. En wat doen ze er aan? Helemaal niets. Voelt wel een beetje als een verloren kans
Fijn dat jij hier wel gewoon bent nog. Had jij nou ook Facebook? Heb Ukke en Sonneke al gevonden, vind het ook leuk jou gezicht erbij te zien. Of doe je dat liever niet? Voelt voor jou zo ook heel onzeker he. En tjsa ook vaag dat ze niks doen aan dat dunne bms. Zeker als het voelt als dat alle moeite voor niks is. Je kan evt je temperatuur ook gaan opnemen 's ochtends, dan kan je zien of hij hoger is dan normaal... dan weet je ook dat je je ei gehad hebt. En anders kan je er gerust om vragen volgens mij hoor.
Hee meiden, Even snel, nog niets te voelen of te zien. Kwam vandaag tot het besef dat ik eigenlijk ook helemaal geen zere borsten heb :S dus toch geen eisprong? Nou ja iig ik ga morgen met vakantie en dan moeten jullie mij even missen... over 3/4 weken ben ik er weer en dan hoop ik op veel goed nieuws Fijne vakantie allen! Laat het weer alleen wat beter worden :S
Ukke fijne vakantie, geniet ervan! - Ik zie erg op tegen morgen, ben zo bang dat ik geopereerd moet worden en dat ik nu moet stoppen met de pogingen om zwanger te worden. Ben al twee dagen verdrietig en huil veel. Op mn werk kan ik amper nog mn zinnen verzetten.
Vpkaatje, hoe is het gegaan? Kan me heel goed voorstellen dat je er emotioneel van wordt. Wie niet? Heel menselijk. Ik hoop dat het is meegevallen! Ik zal je ff een PBtje sturen.
Beetje verlaat mijn reactie hier, maar was gisteren nog druk. En 's avonds was ik zooooo moe van alles. De zwarte vlek moet toch bekeken worden door andere gynaecoloog. Heb afspraak gemaakt, is over maand pas. Was geen spoed, anders had ik wel eerder heen gekund. Maar vind het zelf ook wel fijn, want dan kan ik alles even laten bezinken. De had het trouwens over een hydrosalpinx (?) een verstopping en daarboven een ophoping van vocht in de eileider, waardoor het eitje er niet door kan. Heb er even op gezocht maar het kan op twee manieren verholpen worden... openen of weghalen. Weghalen kan via kijkoperatie, maar dan schakel je 1 kant uit en dat wil ik echt niet. Mijn eierstokken zijn al zo problematisch. Openen is wel een grote operatie. Maar heb zelf zoiets van, wat moet dat moet. Grote operatie wil zeggen... wachtlijst drie maanden, operatie, daarna herstel enkele maanden en paar cyclussen mag ik dan niet zwanger worden. Krijg echt niet gelijk hormonen, dus twee cyclussen wil bij mij zonder hormonen zeggen een half jaar. Dus als ik daadwerkelijk geopereerd moet worden dan kan ik mijn zwangerschapswens wel een jaartje vooruit schuiven. Verder zaten er links geen eitjes. Rechts is een vaag verhaal. Er zaten daar eerst dus twee. Vorige keer kreeg ik te horen dat 1 daarvan gstopt was met groeien en nog steeds 13 mm was en de grootste waarschijnlijk in mekaar geklapt is. De gyn snapte er niet zoveel meer van dus moest bloed laten prikken woensdag. Gisteren was de uitslag progesteron 3,7 dus iets omhoog. Ze zei misschien heb je toch een eisprong gehad. Dus moet volgende week mijn bloed weer laten prikken, dan zou de progesteronwaarde hoog moeten zijn. 3,7 is een waarde die je in de schema's terugvindt in de luteale fase. MAAR: mijn ovutesten zijn continue hartstikke negatief geweest. Ik heb geen gevoelige/pijnlijke tepels en heb ook geen buikpijn gehad. Nou heb ik vandaag mijn temp gemeten... normaal is hij altijd 36,4. Nou had ik zondag mn temp gemeten en toen wa ie 36,2 (toch eisprong dan die dag?), de dag erna was ie weer gewoon 36,4. Vandaag gemeten (als ik zondag ei zou hebben gehad zou ik nu 6dpo moeten zitten en zou ik toch echt een hogere temp moeten hebben). Vandaag om 6 uur was mn temp 36,4 en toen heb ik nog geslapen tot 10 uur en toen was ie 36,7. Eerste maar invullen he? Ohja en normaal ziet ze altijd in de baarmoeder vocht als er een ei is geweest, nu ook niet. Dus ik geloof er niks van. Maar hoe kan de progesteronwaarde dan beetje omhoog gaan? Stiekem hoop ik dat het toch een eisprong is geweest of dat er toch nog eentje komt, alvorens ik naar die andere gyn moet. Dat ik dan al zwanger ben en dat die operatie nu eerst niet hoeft.
Vanochtend kwam alles eruit van de hele week... was steeds al wat verdrietig, maar moest ook weer verder want ja werk gaat ook door. Vanmorgen flink gehuild, hield nooit weer op. Wat een opluchting. Heb nieuwe ovutesten besteld, had toch dezelfde moeten houden. Had altijd de normale dipsticks van sensitest en nu de extra gevoelige. Maar die zijn nu continue heel donker. Terwijl ik er nog eentje had van de normale en die heb ik ook gedaan gisteren en die was superlicht. Deze lijken dus continue positief. Maar ja, zal er wel mee verder gaan, misschien gaat ie straks dan wel echt knallen. Maar geloof er niet zo in, maar goed, heb straks geen echo's meer, dus wil dan wel dit even doen. Temp vanmorgen 36,3 dus een eitje heb ik echt nog niet gehad. Maar ja, hoe komt het dan dat de progesteronwaarde iets verhoogd was? Vaag allemaal he.
Wat !!!! Tsss, kunnen ze nou nooit eens duidelijk zijn in het zkh :x:x? Een grote operatie kan echt niet, want dan ben je voorlopig uitgeschakeld. En misschien een rare vraag, maar als de andere kant niet verstopt zit, dan kan je toch alsnog zwanger worden en is een operatie voorlopig niet nodig? Of is het niet zo makkelijk gezegd? Is het gevaarlijk als je er niets aan doet? Anders hadden ze er wel een spoedje van gemaakt, toch? Je progesteron gaat natuurlijk pas na de eisprong omhoog, ik geloof een week erna een piek. Dan kan je progesteron nog laag zijn en volgende week een stuk hoger. Dan heb je misschien toch je eisprong gehad. Maar als je ei aan de 'verkeerde' kant is gesprongen, dan heeft het niet zo veel nut..... En je ovutesten blijven ook negatief.....Misschien op het verkeerde moment getest? Spannend week dus weer, met een hoop onzekerheid. Hier gaat het nog hartstikke goed. Vanochtend voor het eerst last van gevoelige tepels. Is dat een goed teken? Ik vind het zo laat. Sowieso heb ik het idee dat mn ei veel later is geweest. Ik weet het niet, het is zo vaag allemaal. Nog minder dan een week wachten. Als het tegen zit, zal ik donderdag ongesteld worden..... Maar duimen dat ik het niet word? Een beetje positief nieuws kunnen we hier wel gebruiken.
Volgens Freya is de waarde tussen de 1.0 en 3.0 normaal voor de FF. En in de LF moet de waarde tussen de 12 en 60 liggen. Dus hopelijk komt deze score uit je volgende bloedtest? En die ovutesten, ik had dus pregnyl gespoten en ik deed gelijk een testje. De volgende ochtend weer een test en overduidelijk positief. De dag erop weer een test en nog steeds positief. Meer heb ik er niet gedaan, maar het is vaag toch? Want dit zegt dus helemaal niets. En alles eruit gooien lucht zeker op! Kom op, onze tijd komt nog hoor!