ha ha lach als een boer met kiespijn die trotsheid zal nu wel snel weg zijn, kon het niet laten, want mijn man zei "anders doe je toch vandaag even een testje" nou toen kon ik me niet meer inhouden ennuhh spierwit hoor... dus ga echt dinsdag wel ongesteld worden, anders had ik vandaag 11 dpo toch echt wel een heel licht streepje moeten zien....
Zegt niets hoor. Want het kan ook zijn dat je gewoon nog weinig HCG in je bloed hebt. Echt hoor meid, zolang je nog niet ongesteld bent, kan er nog van alles gebeuren. Het leuke is dat de gyn het iig MIS heeft gehad. Vandaag bijna mn Provera vergeten. Moet er weer ff aan wennen . Volgende week wordt het eindelijk mooi weer. Neem je nog een dagje vrij? Het is wel erg verleidelijk he? Al weet ik niet of het voor jou makkelijk is om zomaar vrij te nemen.
Ja dat voelt aan de ene kant heel stoer, dat ik gelijk had en mn gyn niet... aan de andere kant denk ik, geef me pillen en ik test en temp zelf wel... moet wel 2 a 3x per week naar dat ziekenhuis vliegen voor echo's en als dan blijkt dat ik foute informatie krijg dan denk ik waar doe ik t voor... ze zei dat mn eitje ingeklapt was en dat ik binnen een paar dagen ongesteld zou worden... daar word je toch niet vrolijk van. Terwijl er dus wel een eitje zat en als ik zelf niets had bijgehouden dan was ik vrolijk met wijn enzo doorgegaan. (Nou doe ik dat toch al niet veel hoor, maar toch...) Krijg wel minder vertrouwen in daar. Wel meer vertrouwen in mn eigen lijf terug omdat het dus toch goed is gegaan. Nou ja, nu nog zwanger worden, want soms denk ik WAT is het probleem toch? Alle omstandigheden zijn goed we doen t op t juiste moment en dan toch weer ongesteld. Pff Ja wennen he als je weer wat moet slikken. Moet je er tien slikken? Moest ik wel toen, maar sommigen krijgen ook een andere hoeveelheid mee. En vijf dagen later werd ik toen ongesteld. Hoop dat je snel ongesteld wordt en dat je weinig last hebt van de bijwerkingen. Ik werd echt GEK van die provera. Let dus steeds op mn lichaam he, dat is zo irritant... vandaag weer hele dag steken onderin mn buik, een hele bolle opgezette buik, vreselijk kortaf en kribbig tegen mn man, hebben ook al ruzie gehad pff. En eigenlijk weet ik dat ik gewoon niet lekker in mn vel zit en dat dat t hele probleem is. Maar toegeven no whay. Was vanmiddag ook ontzettend misselijk en onrustig in mn buik, bijna overgegeven. Toen wat gegeten en toen was t over. Mijn borsten zijn vandaag ook gevoelig en licht pijnlijk. Dat ken ik eigenlijk niet.....
Ohja het vrijnemen... ik werk deze week vier dagen. Bleghh want, het wordt prachtig weer he. Wat ga jij doen?
Ik werk ook vier dagen en ik denk dat ik woensdag extra vrij neem. Heb ik gewoon zin in. Ik denk ook elke keer waarom is het mij niet gegund? Waarom nestelt het eitje zich niet in. Ik was vandaag ook enorm chagerijnig en deed best hard tegen manlief. Hij kon niets goed doen. Komt dat door de Provera? En als je dan hoort dat een bekende nederlander hup zo snel zwanger wordt, dan is het allemaal niet eerlijk......Ik ga zo maar naar bed. Welterusten en tot snel!
Ik had enorm last van de Provera, dat deed echt TE veel met mijn geest. Ik heb staan schreeuwen tegen mijn man (ben echt geen schreeuwer), ik werd er echt gek van. Voelde me enorm onrustig en ellendig. Ik wil die provera nooit weer. (Maar ja, als je er afhankelijk van bent....) Dus kan goed komen door die Provera en kan ook na het slikken nog een beetje een nasleep hebben. Ik heb het ook wel wat door de Clomid hoor, maar wel in mindere mate. Mijn temp is vandaag iets lager. Verder alleen steken links in mijn buik die helemaal doortrekken naar mn linkerheupgewricht. Verder nergens last van. 12dpo, wordt nu spannend!
Nu wordt het zeker spannend voor je. Wel balen dat je temp iets is gedaald. Ik hoop ook echt dat dit de laatste keer is dat ik iets moet slikken, de pil of Provera, what ever. Al die rommel, nooit meer aan beginnen. In het ziekenhuis vertelde een arts in opleiding dat je min 4 x per jaar ongesteld moet worden. Anders is dat niet goed voor je bms. Maar laatst hoorde ik weer dat je makkelijk 10 jaar lang de pil mag doorslikken. Huh? Dat spreekt elkaar toch tegen? Het enige verschil zijn de hormonen.....
Mijn huisarts zei altijd dat het geen enkel kwaad kan, het doorslikken van de pil. Het enige is, dat als je doorslikt, dat je op een gegeven moment een doorbraakbloeding kunt krijgen. Daarom raadde ze mij wel aan om de paar maanden een stopweekje in te bouwen toendertijd. Heb 'm altijd vaak doorgeslikt, vond ik prettig, want had altijd veel last van de menstruatie. Nu denk ik wel es... is dat doorslikken toch het probleem/oorzaak van mijn lange cyclussen? Nahjah, doe er toch niks meer aan. Mn cyclus is nu rond de 40 dagen en daar ben ik op 't moment al heel blij mee. Alleen die stomme eileider verwijding grrrr. Daarom zat er deze keer iets meer druk achter, om zwanger te zijn.. dan had ik mooi de evt operatie naar volgend jaar kunnen doorschuiven. Nu is het maar wachten en zien hoe lang het allemaal duurt.
Mn temp is zelfde als gisteren maar deze twee dagen wel iets lager dan daarvoor. Waardoor ik er nu vanuit ga dat mn temp morgen nog wel iets zal zakken en ik in de loop van de dag mn ongi kan verwachten. Heb ineens helemaal geen testdrang meer...
Ow nee . Word je toch ongi.....Balen. En vandaag had ik zo'n zin in lekkere dingen. Zal t door de Provera komen? Heb net een hele reep chocolade op .
Oeps hihi en nu misselijk? Geen idee of dat door de Provera kan komen. Ik werd er alleen heel chagerijnig en labiel van. Vanmorgen mn temp gezakt, vandaag 14dpo, maar alleen wat bruinverlies bij afvegen. Gisteren na het klussen wel heeeeel klein beetje bloed. Ook helemaal geen buikpijn ofzo. Vaag.
Nog steeds niet doorgebroken? Hmm, zal het dan toch? Maar als je temp is gedaald, dan is dat ook geen goed teken....Afwachten maar!
Nee ik vind het heel vaag hoor... ja mn temp is net zo laag als anders wanneer ik ongesteld wordt. Normale temp voor mn ei is 36,4, na mn ei loopt ie op tot 36,9 en dan wanneer ik ongesteld word dan zakt ie terug naar 36,6. En dat is ie nu dus ook. Ik verlies kleine spoortjes bloed... dus meer roze en echt maar heel weinig. Mn buik begint nu wel gevoeliger te worden. Dus denk dat het morgen doorbreekt. Wel apart hoor, 15 dgn na de eisprong. Vind ik wel heel lang.
Oh nee . Het zit ons niet mee. Alle hoop om misschien niet geopereerd te hoeven worden is vervlogen.....Ga je de komende dagen nog met Clomid beginnen? Of wacht je eerst de afspraak af?
Ja ik had eigenlijk de hele ronde al het gevoel dat het deze keer niks meer zou worden. Maar had nog wel wat hoop omdat ik toch een verrassingseitje kreeg en omdat ik dan misschien die operatie niet hoef te ondergaan eerst. Maar ja, misschien valt dat ook wel een beetje mee... dat weet ik nog niet, al is de spanning er wel en dat zal ook niet meehelpen. Vandaag cd2, morgen begin ik met Clomid. Een lagere dosering dan vorige keer, omdat mijn arts dacht dat mn lichaam daarvan van streek raakte en dat geloof ik wel. Heb nu dus Clomid100 en die moet ik cd 3 t/m cd7 slikken. Heb dan voorlopig geen echo's. Pas de 15e aug bij de andere arts en ik weet niet of hij dan ook naar mn eierstokken gaat kijken of alleen naar de verwijding. Ik hoop hoop hoop dat er nu heel snel een eitje gaat rijpen. Want dan gaan ze geen gekke onderzoeken doen denk ik... als er een redelijk groot eitje zit de 15e dan gaan ze dat misschien toch eerst afwachten?! En misschien raak ik dan wel snel zwanger. Dit is allemaal wishfull thinking. Soms kan ik me wel opvreten. Dan word ik wakker en het eerst wat ik denk is "oehh zal binnenkort es voor nieuwe nachtkleding, voor in het ziekenhuis". En hoe is het met jou?
Hoi Meiden! Ik ben weer terug van vakantie! Kunnen jullie mischien even een update geven van hoe het met jullie gegaan is en hoe jullie er nu voor staan. Er zijn heel veel berichten geplaatst namelijk Hier is alles rustig. Ben op vakantie ongie geworden en zit nu op CD 11. Ik heb jullie wel gemist hoor! Dikke kus Sonneke
Heeeej Sonneke, wat fijn dat je er weer bij bent zeg!! Jammer dat je ongi geworden bent... had echt anders gehoopt voor je. Hier is het allemaal heel vaag gegaan. De vorige keer dat ik bij mn fertiliteitsarts ben geweest paar weken geleden toen was mijn progesteronniveau voor de tweede keer geprikt en was de week daarvoor iets verhoogd, waardoor ze dacht dat ik misschien een eisprong had gehad. Week later (mn laatste afspraak bij haar) was progesteron niet extra omhoog gegaan en ze vertelde me dat mn eitje waarschijnlijk ingeklapt was, dat mijn lichaam enorm van streek is geraakt van de hogere dosering Clomid (150) en dat ik waarschijnlijk binnen enkele dagen wel ongesteld zou worden. Ik vertelde dat ik dacht de dag eerder een eisprong gehad te hebben. Ze wilde geen echo maken en ze wilde me niet geloven. Als je gelijk hebt dan word je over twee weken ongesteld en anders binnen een paar dagen. Baalde dat ze geen echo wilde maken en voelde me heel onzeker en down. Verder zei ze dat ik eerst niet bij haar terugkom, omdat ik naar een andere gynaecoloog moet ivm de zwarte vlek. Ze denkt aan een hydrosalpinx (verwijde eileider, met een verstoppen met vocht erboven... bij evt bevruchting kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen) en ik zal hier volgens haar aan geopereerd moeten worden. Dit betekent dat ik eerst het fertiliteitsproject uit zal stappen en een operatie met herstel etc ga krijgen van maanden en maanden. Ik voelde me zo rot, was kapot en verdrietig! Maar ik werk binnen een paar dagen niet ongesteld. Ben mn temp bij gaan houden en die was mooi omhoog gegaan. Die progesteronwaarde was dus heel vaag, dat die hoger was dan normaal voor een eisprong... maar had dus wel zelf gelijk. Want 15 dagen nadat ik dacht een eisprong te hebben gehad werd ik ongesteld. Vandaag cd3. 15 Augustus moet ik naar de andere arts en zie daar enorm tegenop. Ben er wel bang voor. Maar ja, probeer er niet TE veel aan te denken. Vandaag begin ik wel met Clomid100 (even een dosering lager... omdat ik zonder Clomid helemaal geen eigen cyclus heb en 100 ging toen wel goed...) Ik mag wel proberen zwanger te raken, dat maakt niet uit. Het is alleen wel zo dat als ik zwanger raak, dan moet ik gelijk voor een vervroegde echo om te checken of het op de juiste plaats ingenesteld is. Maar ja... ga cd 14 ofzo al naar die andere gyn en dan heb ik echt nog geen ei gehad... want heb met Clomid100 cyclus van 45 dagen ongeveer en misschien nu nog wel langer. dus als blijkt dat ik geopereerd moet worden en dat de kans te groot is dat het misgaat, dan ga ik wel condooms gebruiken. Zo dat is het hele verhaal zo'n beetje.