Provera wanneer beginnen?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Ukke, Feb 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vkpaatje: Jeetje zeg wat is er allemaal gebeurd toen ik weg was!
    Ik begrijp dat je echt enorm baalt en verdrietig bent!
    Probeer wel om van die afspraak met die andere gyn het positieve in te zien. Mischien heeft hij of zij wel heel andere ideeen en een tweede mening kan nooit kwaad toch??
    En inderdaad je begint je lichaam wel beter te begrijpen en aan te voelen!

De vakantie was super, wel wat regen gehad. Zijn uiteindelijk van west frankrijk door gegaan naar de costa brava (noord oost spanje). De volgende vakantie is ook al weer bijna geboekt.
    We gaan niet bij de pakken neer zitten! In januari willen we naar Egypte. Alleen nog even vrij vragen :)
    En je mag tot de 7 maanden zwangerschap vliegen dus komt helemaal goed!

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sonneke,

Hoe was je vakantie? Vpkaatje en ik hebben je gemist!
    Met mij gaat het wel aardig. Ik mag op zich niet klagen als je naar vpkaatje kijkt. Ik ben dus ongesteld geworden na mn 3e IUI. Heel erg balen natuurlijk, maar je moet doorgaan. Ik op gesprek bij de FA. In eerste instantie was er geen aanleiding om niet door te gaan met IUI. Ik zou dan wel overstappen naar Menopur, een natuurlijk middel. Gonal-F is nl synthetisch. Ik loop terug naar de balie, word ik teruggeroepen. Ze wil toch dat ik een HSG krijg. Alleen mn bloed was nog niet gecontroleerd op Chlamydia antistoffen, dus eerst bloed prikken en een week later HSG. Dat moet voor de eisprong, omdat je niet zwanger mag zijn. De HSG was een paar minuten echt verschrikkelijk. Alle pijn snel vergeten toen de foto er netjes uitzag. Geen rariteiten dus. Volgende dag een belafspraak en ik heb Provera meegekregen. Als ik ongesteld word (nu hopelijk wel), dan mag ik dus door met mn 4e IUI. Ik heb de komende 3 mnd een vergrote kans om zwanger te worden. Hopelijk heb ik daar wat aan! Want dan zit er nog een lentekindje in :)

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker hoor als je nu al je volgende vakantie gaat boeken. Moet ik eig ook doen. Een heel goed vooruitzicht :).

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja er is idd heel veel gebeurd, heb vele spanningen
    gehad, veel verdriet en had vorig weekend echt
    een baaldag, zat enorm in de put, heb de heeeeele
    tijd gehuild... ruzie gemaakt met mn man etc.
    Zat er zo door. Deze week wel weer vol energie
    en wat positiever. In zoverre, ik ga er wel weer
    voor, maar hou wel rekening met operatie en nog
    lang wachten op een zwangerschap.
    Mooi dat je een fijne vakantie hebt gehad. En dat
    je alweer lekker plannetjes aan het maken bent
    voor de volgende vakantie. Wij ook hoor. Willen
    deze week een vakantie gaan boeken. Waar naartoe
    weten we nog niet precies. Canarische eilanden,
    Griekse eilanden, Mexico of?
    Geeft in ieder geval even een fijn vooruitzicht
    in al die vervelende weken/ maanden.
    -
    Kitty, 9e dag Provera nu? Dus morgen nog 1 en
    dan wachten op je ongi zeker. Pff, maar het is
    een super idee dat je wel verhoogde kans maakt
    straks he.

5. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Meiden,
    Ik ben ook weer terug van vakantie! Ik heb jullie gemist hoor.. bah...

Jammer dat het bij jullie ook nog geen 'goed' nieuws is... van mij ook niet :(
    Ik ben 3 weken geleden gebeld voor mijn bloed, dat was goed, dus een eisprong (op mijn huwelijksnacht ;) ) maar goed ik werd diezelfde dag ook ongie... en jezus wat een pijn ik was er goed ziek van en heb 2 dagen in bed gelegen, misschien door clomid 150... maar goed, weer met clomid 150 gestart en hopen dat het effect niet uitdooft zoals het bij alle andere doseringen steeds wel deed...... heb niet kunnen checken op ei, want zat in de bushbush van Zweden.... als ik uberhaupt een ei gehad heb, dan zit ik nog ongeveer een week op de wachtbank, maar ben dr bang voor.......
    De gyn zei dat ze nog een samenlevingstest wilde doen en daarna ook de doorgang van mijn eileiders wilde checken, dat zijn de laatste twee dingen van het reguliere onderzoek wat nog niet gedaan is :( en dan .... tja vertel t maar.........

De vakantie was btw super! Zulk warm weer gehad! elke dag tussen 28-35graden! #Elke dag lekker gezwommen in meren/zee... en Stockholm is fantastisch :DD nu ga ik even mijn zooi opruimen

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahhh we zijn weer compleet :):):):)

Ukke mooi dat je zo genoten hebt! En superfijn voor ons dat je weer terug bent. Jammer dat ook jij nog geen goed nieuws hebt. Jammer dat je niet zwanger bent geworden, was wel heel speciaal zeg een ei in je huwelijksnacht!
    Succes met opruimen etc.

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Mooi dat je ook weer terug bent! Jammer dat je ook weer aan een nieuwe ronde bent begonnen.
    Tja inderdaad wat gaat er na die onderzoeken?? Ik weet het ook niet.
    Ik heb die onderzoeken al gehad en allebei goed.

@vpkaatje: Ja inderdaad super fijn om een leuk vooruitzicht te hebben!

@kitty: ja die hsg is wel even pijnlijk ja. Bij mij vertelde ze dat ik 6 maanden daarna vruchtbaarder zou zijn....
    Maar tot op heden nog geen resultaat :x

Ik moet over 2 maanden terug naar de gyn en dan heb ik de keuze of ik nog wil verlengen met clomid of verder ga met behandelingen. Dit is wat de gyn mij in januari al had gezegd.
    Dus ik ben benieuwd. Ik weet eigenlijk ook niet wat ik moet doen. Elke maand een ei is natuurlijk goed maar als hij nooit bevrucht word hebben we er ook niks aan.

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ken iemand die na Clomid eerst nog injecties kreeg, daarna IUI behandelingen en toen in het IVF traject terecht kwam. Zo uiteindelijk na jaaaaren zwanger geworden.

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog iets meerd an een week dan kom ik bij die andere gyn, vind het zooo spannend!! Hoop zo dat operatie niet nodig is

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, je bent er ook weer! Ook al geen goed nieuws :(. Maar je zit alweer op de wachtbank, dus wellicht ben jij de 1e met goed nieuws deze ronde?
    Voor mij mn laatste pilletje Provera vandaag. Ik ben zo benieuwd of en wanneer ik ongesteld ga worden. Ik ben er helemaal klaar voor. Kom maar op met de nieuwe ronde.
    Sonneke, ik hoop echt niet dat het voor jou nodig is om over te stappen naar injecties, IUI oid. Maar tussentijds evalueren is heel belangrijk vind ik. Bij mij in het zkh zijn ze daar laks in en ik heb het idee dat ik 3 verloren rondes heb gehad, gezien mn dunne bms. Hoewel de FA zei dat dit onzin is?? Het zkh waar ik werk volgen ze een heel ander protocol. Er wordt op elke echodag bloed geprikt op Oestrogeen en na de eisprong wordt er op Progesteron getest. Soms denk ik wel of ik niet gelijk moet overstappen. Maar wie zegt dat ik dan gelijk aan de beurt ben? Moet ik nog langer wachten en ik ben nu toch echt wel toe aan een nieuwe kans. Want dit wordt de 4e kans in 10 mnd tijd.....

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ik ga even een paar dagen ertussenuit... heb nu geen tijd gehad om te reageren op jullie berichtjes, maar doe ik zodra ik terug ben. Dikke knuffel!

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geniet ervan vpkaatje, dat heb je zeer zeker verdiend!

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Geniet ervan!

Doen jullie trouwens nog een zwangerschapstest voordat jullie beginnen met clomid of spuiten.
    In de gebruiksaanwijzing staat dat menstrueren alleen geen indicatie is voor wel of niet zwanger zijn. ;)
    Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan...

14. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik altijd wel, want mijn gyn hamert daar dan wel weer op....
    Had vanochtend wel stijging temp. dus denk dat ik wel een EI heb gehad! Dat zou alleen al positief zijn, dat Clomid zijn werk weer doet... ;)

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe dat nooit. Maar ik krijg altijd eerst een echo voor ik moet starten met een nieuwe behandeling.
    Wachten duurt lang tot ik ongi word. Ik heb wel het gevoel dat ik ongi moet worden, maar het zet nog niet door.

16. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kitty
    Wanneer is je NOD? De mijn rond aankomend weekend denk ik..
    Ik vind dat wachten ook lang duurt.... :(
    Ik krijg nooit geen 'start'echo... wat een verschillen in protocollen hé!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, ik heb Provera geslikt. Zondag de laatste genomen en vandaag nog niet ongesteld....Duurt ook lang als je erop zit te wachten. Wil je het niet worden, komt het toch (onverwacht). Nu mag het komen en dan komt het maar niet....

18. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat klopt dat had ik ook wel ergens vluchtig gelezen. Balen meid! En net zoals je het zegt, wil je het niet dan komt het, wil je het dan komt het niet. Ik hoop dat ze er snel aankomen...
    Ik ben ook helemaal padje af (in de war/gedesorienteerd of hoe we het ook maar even noemen) Ik heb gewoon de hele vakantie gedacht dat ik maandag weer zou moeten beginnen, blijk ik me gewoon vertelt te hebben en school begint pas een week later.
    Het voelt als een cadeautje zo'n extra week, maar ben nog steeds ervan in de war... hoe kan ik nou..... ik snap er niets van......
    maar goed, een extra weekje, lekker genieten en al weer vol met leuke dingen :D

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik denk dat dat een beetje afhankt van de mate van het bloedverlies. Sommige vrouwen verliezen een klein beetje bloed en denken dan dat het hun menstruatie is. Terwijl er dan toch soms sprake is van een zwangerschap. Ik verlies zelf in die mate bloed dat dat echt geen zwangerschap meer kan zijn. Op cd3 begin ik dan met de Clomid en na die drie heftige dagen is er bij mij geen twijfel meer mogelijk. Ik test dus niet.

Kitty ik hoop voor je dat het snel doorbreekt. Ze zeggen meestal binnen 3 en 10 dgn ofzo? Bij mij kwam het na vijf dagen toen met de Provera. Balen ja dat wachten.

Ukke, wat fijn dat je een ei hebt gehad en wat fijn dat je een weekje langer vakantie hebt! :) Geniet er maar lekker van.

Ik heb trouwens ook altijd een startecho gehad. Alleen deze keer niet. De 3e cyclusdag voor een echo. Dit is dan niet alleen om te checken of je niet zwanger bent maar bij mij werd altijd gezegd dat het was om zeker te weten dat er geen cyste is gaan ontwikkelen alvorens met de clomid te starten.
    Deze keer was het niet nodig, omdat ik juist in dosering omlaag ben gegaan. En dat ging vorige keer ook goed met de 100.
    Vind het heel spannend mn afspraak voor volgende week. Ben best bang dat ik inderdaad geopereerd moet worden en dat het zwanger worden een half jaar tot een jaar opgeschoven gaat worden.

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds niet ongesteld hier. Het is ook pas dag 3.....
    En vpkaatje, heb je een paar leuke dagen gehad? Nog een klein weekje wachten. Echt spannend wat er gaat gebeuren! Logisch dat je zenuwachtig bent.

Share This Page