Provera wanneer beginnen?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Ukke, Feb 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: wat fijn dat je er weer bent! Hopelijk heb je het leuk gehad tijdes je daagjes weg!
    Het is echt spannend voor jou volgende week ik hoop zo dat er goed nieuws is!
    Normaal heb ik altijd wel een ongie dat ik denk jeetje houd het nooit op. En dan heb ik ook heel veel bloedverlies. Deze keer was ik op vakantie en heb ik ook tampons gebruikt, ik vond nu dat ik minder bloedverlies had dan normaal. Maar het kan ook komen omdat ik niet goed in kan schatten wat de tampon heeft geabsorbeerd zeg maar.
    Maar goed ik denk dat ik vandaag of morgen mijn eisprong wel zal hebben want heb ei krampen.

@kitty: Ja dat wachten dat nutteloze wachten duurt altijd zo lang! Hopelijk snel een ongie voor jou dan kun je er weer voor gaan!

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja het zal nog wel een paar dgn duren denk ik. Maar dan mag je ook weer gaan tellen. En wie weet mag je deze keer wel doortellen :)
    Wachten duurt altijd lang, wachten om te testen duurt ook superlang, maar dat voelt nog wel zinvoller, dan wachten op een ongi. Nou succes in ieder geval!!

Sonneke, ja heb een paar fijne dagen gehad. Even eruit doet altijd wel goed. Maar ja, de onderhuidse spanning is niet echt minder. Doe mn best wel om positief te blijven en er minder over na te denken, maar door de Clomid voel ik me toch wel es etra dippig. Hoop dat ik stiekem toch snel zwanger ben en dat ik alle gedoe achter me kan laten. En dat hoop ik voor jullie allemaal ook natuurlijk!

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cd9 hier, over 4 nachtjes naar de gyn brrrrrr.... een bezoekje aan de gyn is nog nooit zo spannend geweest als deze. Kom ik weer terug in het fertiliteitstraject of niet? Pff

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Het is echt enorm spannend voor je! Ik leef met jullie mee!

5. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend VPKaatje, ik leef ook met je mee en hoop op het allerbeste

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!! :) Ik hou jullie op de hoogte.

Heb enorm veel last van de bijwerkingen van de Clomid. Buikpijn is gelukkit nu wel weer over. Veel last van gehad. Nu meer onuitstaanbaar gedrag en soms heel huilerig. Erg wisselend, moeilijk voor de mensen om me heen. Maar heb het niet onder controle. Zou er niet iets homeopatisch zijn wat ik erbij kan slikken om wat stabieler te zijn denk je?

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    vpkaatje, als je daar zoveel last van hebt, kan het ziekenhuis daar niet iets voor uitschrijven? En je kunt dit misschien bij andere meiden van t forum die Clomid slikken navragen? Pff, ik zou er gek van worden.

Gisteravond had ik ook last van een dipje. Zag het ff niet meer zitten. Zo irritant dat je niet weet wanneer je ongi wordt. Volgende keer ga ik weer aan de pil. Want ik zit nu al dag 24 dus het is niet zo dat je door de Provera weer sneller verder kunt. In mijn situatie dan.
    En ik kreeg ook het nieuws dat t nichtje van mn vriend zwanger is. Geen idee of het bij haar snel is gelukt, maar meer omdat het bij haar wel lukt en zij ook nog een stuk jonger is dan ik, dan voel ik me helemaal down. Was ik maar eerder begonnen, bla bla bla. Soms reageert mn vriend hierop dat ik niet zo moet zeuren. Gisteren was hij heel lief en zei dat het allemaal wel goed komt. Ik hoop het zo!

Hoe is het met jullie verder Sonneke en Ukke?

8. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    MWAHHH hier gaat het verder wel....
    Maar ik herken je gevoel goed hoor Kitty! Soms denk ik ook laat het gewoon nu komen... WAAROM BIJ MIJ NIET!
    Gisteren was een vriendin op bezoek. DIe is zwanger, mbv insemenatie, maar beide keren raak! Eerste keer helaas voor haar een miskraam maar nu dus wel goed (gelukkig) Ze weet wel van mijn situatie en we hebben het er ook wel over en kunnen ons verbazen over het feit dat je lichaam gewoon niet doet wat het zou kunnen doen.
    Mij beangstigt het vooral dat het 'gewoon' niet gaat lukken en dat ik het traject van iui oid in ga. (dit mag je toch maar 3 pogingen doen?) Killing lijkt me dat.... dat maakt me wel onzeker en bang en het gevoel dat het nooit gaat lukken.
    Mijn vriend zegt ook steeds. Het komt wel goed, geef het de tijd.....

Maar goed, vandaag of morgen dus mijn NOD... denk ik, maar nog geen enkele symptomen, gisterenavond beetje ongiekramp, ook geen zw symptomen hoor. Ik denk dat ik misschien toch weer wat later mijn ei gehad heb... irritant dat ik dat iig niet weet... nou ja de nieuwe clomid kan ik in ieder geval vanmiddag ophalen, al hoop ik dat ik dit niet nodig heb ;)
    En voor nu, het weekend staat alweer voor de deur, dus druk, druk, druk...helemaal volgepland (ach beetje afleiding iis ook wel lekker....

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, dan ga je wel eerst testen voordat je aan de Clomid gaat? Spannend hoor, ik zou me niet in kunnen houden om te gaan testen. Ik bedenk me net, sinds ik in de MMM zit, heb ik nog nooit een zwangerschapstest gedaan. Ik werd nl altijd voor NOD ongesteld....Ik heb er laatst een gekocht van Clearblue. Die was in de aanbieding, dat kan ik niet laten liggen toch?
    En je krijgt zeker 6 IUI's. Soms meer, maar dat ligt ook aan de oorzaak. Als manlief genoeg zaadjes heeft, dan gaan ze wel eens langer door. Maar als je zoals ik elke keer een maand moet overslaan :)x), dan ben je een jaar bezig en als je dan nog niet zwanger bent.....IVF/ICSI. Maar daar wil ik echt nog niet over na denken.....Fijn weekend!

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Kitty, wat waardeloos he... het is ook allemaal
    heel rot en moeilijk. Zeker nu het toch steeds maar
    langer en langer duurt en je de zekerheid helemaal
    niet hebt dat het dit jaar nog lukt. Toch probeer
    ik zelf maar steeds te denken, kom op, je moet pos
    blijven, anders werkt dat het ook weer extra tegen.
    Maar ja, dat is lang niet altijd makkelijk.
    Shit voor je dat je ongi niet doorbreekt, hoop dat
    je niet zo lang meer hoeft te wachten.
    Bij jou gaat het wel steeds heel vervelend hoor
    met die pillen slikkerij pff demotiverend.
    -
    Ukke, ja is ook moeilijk... je zit ook op een leeftijd
    dat het gewoon logisch is dat collega's en vrienden
    zwanger gaan worden. En hoe blij je ook bent voor hen,
    het is voor jezelf wel even extra pijnlijk.
    Ik ken trouwens iemand die 6x IUI gehad heeft en
    3x IVF. Dus op zich is er nog wel van alles mogelijk.
    Alvast een heel fijn weekend, probeer er maar wat
    van te genieten en ik hoop natuurlijk voor je dat je
    ongi lekker wegblijft... dat zou een mooie
    verrassing zijn!
    -
    Brrr maandag komt aardig dichtbij. Mijn man was
    altijd heel positief, maar als ik nu vraag hoe hij
    denkt dat het gaat komen zegt ie "ik denk dat je
    geopereerd moet worden...." Hij is zelf nu ook echt
    minder vrolijk. Je kan je voorstellen dat de sfeer zo
    nu en dan ook beetje bedrukt is. Al proberen we
    er wel wat van te maken hoor, maar 't hangt wel
    als een donderwolkje boven ons. Zal blij zijn als
    maandag achter de rug is. En of het dan wel of
    niet moet gebeuren, ik weet dan in ieder geval
    waar ik aan toe ben. (Behalve als ze eerst een
    kijkoperatie willen doen... dan is het weeeeer
    wachten. Maar dan hoop ik ondertussen dat deze
    Clomid100 toch snel werk heeft verricht, dat er
    een heel mooi ei klaarstaat en dat die lekker snel
    springt en bevrucht wordt. Daar hou ik me stiekem
    nog wel wat aanvast.)

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: je angst dat het nooit zal lukken is wel herkenbaar. Maar aan de andere kant denk ik ook weer hoeveel mensen ken ik die ongewild kinderloos zijn. Dat zijn er echt maar heel weinig.
    voor IUI of ivf ben ik (nog) niet bang en ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik uiteindelijk deze behandelingen nodig ga hebben.
    Zo'n voorgevoel heb ik altijd al gehad.

@kitty: ja onbegrijpelijk dat heel veel meiden gewoon zo zwanger worden zonder maar enige moeite of verdriet.
    Ik vind dit soms echt heel oneerlijk. Wat is de reden dat wij zo af moeten zien?!
    Bij IUI brengen ze dan de zaadjes in je baarmoeder toch?

@vpkaatje: ik kan goed geloven dat de onzekerheid je echt breekt. Dan weet je nog liever waar je aan toe bent dan die killing onzekerheid! Die bijwerkingen van clomid zijn echt vervelend voor je! Je kunt vragen aan de gyn of inderdaad aan andere meiden of er iets voor is.
    De enige bijwerking die ik heb van clomid 100 mg is dat ik op het moment dat ik ze gebruik regelmatig lichtflitsen zie. En ik heb de laatste tijd sinds ik clomid gebruik ook dat als ik op de trap loop de leuning vast moet houden en vooral niet naar de treden moet kijken want dan weet ik gewoon niet meer hoe ik moet trap lopen:(
    Hebben jullie hier ook last van of klinkt het niet herkenbaar?

Fijn weekend iedereen!

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja apart he dat je zo'n voorgevoel kunt hebben. Ik ook, heb altijd al gezegd "ik kan geen kinderen krijgen, of in ieder geval niet gemakkelijk" Ik denk ook dat als ik eenmaal zwanger ben, dat het dan enorm veel van me zal vergen. (Dit vanwege andere gezondheidsproblemen.)
    Bij IUI brengen ze idd het zaad in de baarmoeder.
    Die bijwerkingen die je van de Clomid hebt, moet je wel mee heen hoor. Tegen mij werd gezegd toen ik het voor het eerst meekreeg "als je lichtflitsen ziet, dan moet je gelijk staken en bij me kome"n, de rest van de bijwerkingen horen erbij".
    Alleen zelf vind ik dat de bijwerkingen te heftig worden om dragelijk te houden. Dus ik heb mezelf voorgenomen dat ik het volgende doosje nog wel neem, maar dat als het dan weer zo erg is; dat ik dan die rommel niet meer wil en dan zeggen ze maar wat er verder mogelijk is.
    Maar ja, ik ben nu eerst het fertiliteitstraject uitgegooid, moet ik eerst maar weer es zien in te komen ;)

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Tegen mij hebben ze dat niet gezegd. Het is ook alleen als ik de clomid gebruik. Ik heb op internet een beetje erover zitten lezen. Meer meiden hebben het wel en de gyn laat het meestal aan diegene zelf over of ze nog wel of niet de clomid nog willen gebruiken.
    Bij mijn hsg hebben ze gezegd dat mijn baarmoeder heel hoog ligt. Zou het daardoor mischien steeds niet lukken??
    Je stelt jezelf elke keer allemaal vragen he zou het hieraan liggen of daaraan.
    Je hebt gelijk dat je de clomid niet meer neemt met zulke bijwerkingen. Er zijn zeker nog wel andere medicijnen met minder bijwerkingen.

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag hier trouwens een smiley en eipijn. Ik vind het altijd moeilijk in te schatten wanneer hij nou echt springt. Als hij vandaag springt dat klopt mijn banner precies :D

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij voelt je ei altijd, nietwaar? Ik voel dat nl nooit. Best vervelend, want je weet niet of en wanneer je ei echt springt.
    Mijn banner klopt nog wel, alleen niet dat ik over zoveel dagen mag testen. Want zwanger zal ik niet zijn. Ik heb wel de hele tijd (al een week) lage rug pijn. Waarom zet mn ongi dan niet door? Ik heb al besloten dat ik maandag bel en dinsdag een echo wil. Want misschien komt ie wel helemaal niet. Wie weet ben ik wel zwanger......Nee, die kans is echt 0,001% ofzo.

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: sinds ik clomid gebruik voel ik inderdaad altijd mijn ei. Dit is echt wel heel fijn ja. Wanneer had je je laatste provera ingenomen??
    Ik had een keer primolut en toen werd ik 3 dagen later of zo ongie.
    Wat is nu de reden dat je ongie niet komt? Zit je nu na je 3e IUI of niet??

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht deze ronde geen IUI doen ivm HSG. Ik word van mezelf niet ongesteld, vandaar dat ik twee keer eerder aan de pil moest. Dit keer kreeg ik Provera mee. Ik wilde nog zeggen of dit wel zou helpen, gezien mn eerdere ervaring. Maar ik dacht, misschien valt het wel mee, heb ik nu een korte cylus en kan ik dan gelijk door met IUI nr 4. Maar tot dusver nog niets dus.....Dan maandag maar bellen of niet?
    En afgelopen zondag mn laatste pilletje ingenomen. Nu op dag 6...

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ohja dat is waar. Door vakantie heb ik niet alles terug gelezen. Bij mijn HSG mocht ik daarna wel gewoon proberen zwanger te worden. Ze zeiden zelfs dat ik extra kans had.
    Volgens mij (ik heb er niet zoveel ervaring mee hoor) moet je binnen een week wel ongie worden. Als er maandag nog niks is zou ik mischien dinsdag even bellen.

19. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat staat mij ook te wachten komende maanden een HSG en een samenlevingstest..... eerst maar eens wachten op de ongie... die is er nog steeds niet. Vandaag is het cyclusdag 26, dus kan nog gemakkelijk komen....... met (werkende)clomid zit ik meestal op 25 dagen en de laatste keer op 28 dagen, dus ik wacht nog even tot maandag af.
    Wat een rotweer is het vandaag he? Lekker de hele dag al binnen en een stuk of 10 broden en kwarkbolletjes gebakken... lekker de vriezer in en als we dan straks weer moeten werken hebben we lekker brood ;)

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker! Zelfgemaakt brood is echt lekker :). Geukkig komt het zonnetje eindelijk door. Volgende week schijnt wel aardig te worden. Het wordt wel eens tijd!
    En een HSG is wel aan te raden, zeker als je al een paar maanden bezig bent en verder alles goed is. Als zal je denk ik eerst een samenlevingstest krijgen? Dat heb ik niet gehad. Maar dat zal wel door de IUI komen?
    Ik vond het ook een beetje raar dat ik geen IUI mocht doen. Stel nou dat ik van mezelf een eisprong heb, dan kan je toch ook zwanger worden? Beetje jammer. Vandaar dat ik ook maandag ga bellen. Ik zei het laatst tegen vpkaatje, in bijna 10 maanden heb ik nog maar 3 kansen gehad.....Door de HSG heb ik de komende 3 mnd wel een verhoogde kans op zwangerschap. En ik ga over naar Menopur, dus wie weet....

Share This Page