Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje
    Jeetje meid dat is wel heftig. Je verwacht iets moois en dan brengt het toch nog zoveel spanning met zich mee.
    Hier kun je altijd je hart luchten.
    Succes en sterkte
    knuffel

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ben net terug van de echo.
    Eitje staat op springen 22,5 mm!!
    Baarmoederslijmvlies is mooi dik.
    Gyn heeft meteen een samenlevingstest gedaan....
    Deze was helaas niet goed. Er waren geen levende zaadcellen gevonden.
    Hebben jullie hier ervaring mee en weten jullie mischien of hier iets aan te doen is??
    Volgende week bloed prikken om te kijken of de eisprong goed was en 24 Maart heb ik een bel afspraak met de gyn om te kijken hoe verder.
    Wachten wachten en nog eens wachten. Verschrikkelijk he!

Groeten Sonneke

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Sonneke,

Wat goed dat je eitje op springen staat! SPannend.
    De samenlevingstest niet goed? Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar is dat niet zoiets dat jouw omgeving te zuur oid is, waardoor de spermacellen niet overleven? Hier kun je volgens mij pillen voor krijgen om dit op te lossen, maar dit weet ik niet zeker hoor. Ik dacht zoiets gehoord te hebben.
    Evengoed het blijft spannend en gewoon flink aan de klus ;) je weet maar nooit.

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: de gyn zei alleen dat de zaadjes dood waren. Ze heeft verder hier niks over gezegd. Het was ook niet mijn eigen gyn en ze zei dat ik vervolg stappen maar met haar moest bespreken. Ik ben er ook vandaag zomaar tussen gezet... Dus had ook niet echt tijd om uitgebreid alles te vragen.
    En de test mag max 12 uur na gemeenschap zijn en dit was net op het randje.
    Wij wisten ook niet dat ik die test ging krijgen natuurlijk...

5. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben bij gyn geweest vanmorgen. Uitslag zaad goed (20?). Startecho gehad dag 3 cyclus: baarmoederslijmvlies nu mooi dun, eierstokken rustig, geen cystes. Goed nieuws dus tot zover. Vanavond eerste Clomid. Dinsdag 15/3 weer terugkomen voor follikelmeting (als er uberhaubt een follikel is), blijft spannend en afwachten of de Clomid aanslaat.
    -
    Sonneke dankje! Ja het is echt irritant die hormonen. Maar mn
    temp is nu mooi laag, dus de Provera is mn lichaam weer uit.
    Hoop dat ik niet zo veel last krijg van de Clomid. Gyn zei dat
    als ik lichtflitsen zie dat ik dan moet stoppen. Alle andere
    bijwerkingen waar ik evt last van krijg horen er gewoon bij.
    Ben benieuwd. Voel me vandaag weer wat stabieler. Mn man belde
    zonet ook gelijk hoe het gegaan was bij de gyn.
    Jij een eitje van 22,5! Bij 20 springt ie toch al?
    Mooi dat je eitje zo goed groeit, maar wel balen van de
    samenlevingstest. Spannend zeg. Ik heb ook geen idee wat
    daar aan te doen is. Klussen heeft dan niet zoveel zin he,
    nou ja altijd proberen. Niet geschoten, altijd mis. Maar
    wel jammer dat deze gyn je niet meer wilde vertellen over
    wat er aan te doen is, nu zit je in onzekerheid.
    -
    Ukke ook bedankt! Fijn hoor dit forum!

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vpkaatje: Ja ik vind dit forum ook echt super. Ik wilde ook echt na samenlevingstest meteen naar huis om het met jullie te delen!
    Je kunt elkaar echt wel steunen zo.

Fijn dat je man meteen belde na het bezoekje. Hij leeft dan toch wel met je mee hoor!
    Bij mij was mijn baarmoederslijmvlies op CD 12 ook nog dun en nu was die echt veel dikker. Toch raar om te zien hoe zich dat allemaal ontwikkelt he.
    Ook super dat je mag starten met clomid. De bijwerkingen vallen echt wel mee denk ik hoor.
    Ik zou ze gewoon na het avondeten innemen. Als je dan al bijwerkingen hebt dan is het 's nachts en dan hebben jij en je man er minder last van ;)

Ik was ook helemaal niet echt voorbereid op de samenlevingstest, op andere topics lees ik dat ze moeten klussen en dan meteen die test. Maar bij mij was het al 12 uur geleden. En dit is wel de max aantal uren wat er tussen mag zitten.

We zullen wel zien we gaan in ieder geval nog goed klussen!

Dikke kus Sonneke

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik kijk ook meteen na mijn werk naar dit topic :). Echt zo fijn om dit met jullie te delen! Ik ben ook zo benieuwd wat jullie hebben meegemaakt!
    Wauw, spannend hoor Sonneke! Gaat je eitje nu toch echt springen? Wel balen van de samenlevingstest. Ik vind het altijd zo'n momentopname. Want stel nou dat het wel na een uur zou zijn? Aan de andere kant, als de zaadjes niet lang overleven, hoe zal het dan gaan met de bevruchting? Dan zou om de dag klussen niet genoeg zijn. Toch heb je maar een lucky shot nodig....En wat kan je hier tegen doen? Geen idee? Misschien ook IUI? Wel balen dat je als een nummertje wordt behandeld he?
    En fijn dat jullie bms goed dik is! Ik ben echt benieuwd hoe het met mijn bms is!

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Tja ik hoop dat mijn eitje wel gaat springen. Heb wel heel de dag al beetje buikpijn. Ik ben benieuwd. Op andere topics zag ik dat de samenlevingstest niet 100% betrouwbaar is en niet bij ieder ziekenhuis gedaan word.
    Inderdaad ook wel een momentopname ja.
    We zullen het allemaal wel zien...

Jij nog 2 daagjes en dan Fm. Ik ben bij jou ook erg benieuwd!

Groeten Sonneke

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan ik me voorstellen Sonneke. Wat een gigantische domper he. Die samenlevingstest. Pff! Gelukkig blijf je er positief onder. Heb zonet de eerste Clomid genomen. Ben misselijk, nou dat kan niet zo snel van de Clomid komen. Hoop echt dat die misselijkheid niet erger wordt.
    Vind het een fijn idee dat mijn baarmoederslijmvlies in ieder geval wel een goede opbouw heeft. Nu mooi dun en verderop in de cyclus mooi dik. Dat is echt een opluchting en mn man zn zaad gelukkig ook oke. Dan is het alleen dat stomme eitje wat hulp nodig heeft en hopelijk heeft die genoeg met deze clomid. Vind het echt heel spannend.

Kitty ja je denkt ook echt aan de anderen he. Leuk is dat. Je hoopt het voor iedereen zo ontzettend dat het eindelijk eens raak mag zijn.

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Zo ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Al dat gedoe en die verschillen rondom de Clomid. Wordt er ook gewoon een beetje boos van, waarom gaat dit nou weer zo bij mij....
    Maar goed... ik ga hier volgende week zeker achteraan. Jammer dat ik deze dag niet bij mijn 'vaste' gyn ben, want die werkt die week niet.
    Heb al wel de hele week zere borsten en zeurderig gevoel in mijn buik, alsof ongi eraan komt. Het vreemde is dat het eigenlijk allemaal een beetje te vroeg begonnen is in de Clomid cyclys. Ik zou mijn ei dan al op CD 11 of 12 gehad moeten hebben, had toen trouwens wel vruchtbaar/rekbaar slijm en daarna direct weer witte afscheiding.
    Om het verhaal nog verwarrender te maken, daar waar dit hele topic mee gestart is, ik had geen idee wanneer ik met Provera moest starten. Ik had alles in de kast liggen en wilde even 'ademhalen'. Afijn wordt ik dus ongi... dus ik gyn gebeld wanneer ik met provera moet starten en hij zegt.. gewoon direct. Dus na 2 dagen ongi met provera gestart een week lang. Daarna een dag niets en de zaterdag weer een beetje bloed, dus dat zal wel restant zijn. Daarna met Clomid begonnen en een 'vroeg' ei of een eigen ei...
    of geen ei natuurlijk....
    Maar goed ik wil dat het volgende week was dan is deze 'vage' ronde maar voorbij en heb ik duidelijkheid :S Dit vind ik vreselijk.....
    Zo dat wilde ik even delen

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je helemaal Ukke en dat is nou juist het stomme idd van dat je niet onder controle gehouden bent. Want je zegt, een eigen ei, een clomid ei of geen ei, maar je hebt ook nog de optie meerdere eitjes. Het zegt nu helaas helemaal niks. Het is misschien maar goed dat je je eigen gyn niet hebt, dan kan je er ook es met een andere gyn over praten en misschien zegt die wel hoe het wel gemoeten had. Want ik snap het echt niet dat ze je niet vaker bekeken hebben met de echo. Sterkte meid!
    En suc6 de 16e!

Hier eerste Clomid voor de nacht gehad. Geen bijwerkingen ervaren, ben wel een keer wakker geweest voor toilet, maar geen opvliegers etc. Heb nu wel gevoelige onderbuik, hele week met mn ongesteldheid niet gehad. Misschien is dat dat het beetje Clomid-bijwerkinkje. Nou ja, als het daar bij blijft...

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja erg vreemd, nog vreemder... ik kreeg een stappenplan mee, hierin staat dat je met provera start en zodra ongi komt op derde dag begint met clomid dat je de 21e bloed gaat prikken en de 26e voor echo komt. Dit is gewoon een standaardbrief van het ziekenhuis :S

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb zojuist een positieve ovu test gehad. Toch wel prettig dat ik die gedaan heb. Want ik krijg nu verder geen FM meer. Nu weet ik toch dat mijn ei snel zal springen.
    De volgende ronde zal ik mischien ook wel met ovu testen aan de gang moeten en dan weet ik dat hij in ieder geval klopt..

@Vpkaatje: Wat goed dat je (nog) geen bijwerkingen hebt van de clomid. Laten we hopen dat het zo blijft!
    Fijn dat je BMS mooi dun was en een goede opbouw. Dat is ook wel belangrijk. Zaad ook prima. Wat houd jullie nu nog tegen zou je denken...
    Wat dat betreft zitten wij in dezelfde situatie qua onderzoeken en uitslagen.

@Ukke: Ik begrijp je frustratie heel goed! Ik zou dit inderdaad ook met je gyn gaan bespreken want dit is al een onzekere periode en je kunt je nergens aan vast houden of bevestiging krijgen.
    Ovutesten heb je niet gedaan of wel? Op welke cyclusdag zit je nu?

@kitty: Morgen je 1e FM ik ben zo benieuwd! Hopelijk volg je snel met een mooi eitje ;)

Meiden weer heel veel succes en we houden de moed erin eej!

Dikke kus Sonneke

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sonneke
    CD 18

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Balen Ukke dat het zo tegen zit. Ik heb ook een standaardformulier van het ziekenhuis en deze moet ik ook elke keer meenemen. Als je straks terug moet, zeker met je rare cyclus, moet je vragen of je cyclus wat meer gemonitord mag worden mbv echo, dus voor je eisprong, op dag 3 en dag 9 (dat is bij mij). Alleen bloedprikken om te controleren of er een eisprong is geweest, is niet voldoende. Ook lastig dat je nu een andere gyn hebt. Maar biedt ook kansen! Vrijdag weer terug dus.....

En Vpkaatje, ik ben blij dat je weinig klachten hebt. 1e pilletje is binnen. Hoeveel moet je nog slikken? Tot dag 9? En dan weer een echo?

En Sonneke, een positieve ovutest, wat goed! Wat doe je nog op t forum :p. Ow, ik hoop zo dat het ondanks de negatieve berichten toch lukt om deze ronde zwanger te raken!

Ik mag morgenochtend....Ben toch wel een beetje zenuwachtig. Ik ga daarna gelijk door naar mn werk, dus ik zal morgenavond verslag doen :).

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, mooi dat je een positieve ovutest had! Toch stukje bevestiging! Dan springt je ei op dag 19 ofzo? Op zich netjes, al is dag 14 het streven. Sonneke, ja ben benieuwd hoe snel wij allemaal zwanger zullen zijn. Ik toch misschien last van bijwerkingen. Ben vanmiddag en vanavond doodmoe. Tenminste mn ogen, die vallen zowat dicht de hele dag al. En heb last van maagpijn. Het zijn er gelukkig maar vijf. En heb zonet de tweede gehad.

Ukke, Kitty heeft gelijk. Gewoon aangeven hoor! Echt voor jezelf opkomen, zeg maar dat het je zo onzeker maakt.

Kitty, ik moest dag 3 t/m 7 de Clomid slikken. Zit nu op dag 4, dus heb zonet intussen de tweede van de vijf gehad. Op dag 3 heb ik een startecho gehad en op dag 10 (maandag 14e) heb ik weer een echo om te kijken of er een eitje aan het rijpen is. Spannend!!!!!!! Ik verwacht van niet en dat er een ophoging van de Clomid nodig is. Hier heeft de gyn me ook al een beetje op voorbereid. Maar ja, je moet eerst laag beginnen.
    Succes morgen!! Wat vervelend dat je daarna meteen naar je werk moet. Kan je niet eens even tot jezelf komen. Jammer ook dat je morgenavond pas op het forum kan!!!!

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: gisteren dus een positieve ovutest. En 's avonds heb ik echt enorme ovu pijn gehad. Links onderin mijn buik aan de kant waar mijn eitje zit. Ik heb nog niet echt vaak een eisprong bewust gehad maar ik denk dat hij gisteravond gesprongen is. Dat zou wel mooi zijn want dat is dan CD 17.
    Hoe gaat het met je bijwerkingen? Ik had wel last van hoofdpijn maar dit was meestal meteen of kort na inname.

@Kitty: En en en ?? We zijn benieuwd. Hopelijk ben je snel thuis van je werk!

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik ben ook nog even wezen sporten! Maar joehoe, ik ben er weer. Nou vanochtend dus de echo. Rechts een eitje van 11 mm en links een eitje van 14 mm. Was wel raar om te zien! Vorige keer zag ik echt niets, maar nu duidelijk een eitje te zien. Vrijdag moet ik terugkomen voor de 2e meting. Hopelijk is iig een eitje groter dan 18 mm! De echoscopist vertelde verder niets, dus ik vroeg gelijk hoe het met mn bms (endometrium) gesteld was. Ik zag nl dat deze nog erg dun is. Wat bleek: 2 mm. Ze zei wel dat het dun was, maar verder praatte ze er een beetje omheen. Ze had zeker haast? Ik meteen googlen en ik las dat het tussen de 7 en 13 mm moet zijn. Nog even doorgroeien dus! Please! Meiden, fijne avond verder en we spreken elkaar snel! X

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAUW kitty wat goed 2 eitjes! en de afmetingen zijn ook wel goed volgens mij. Mischien groeien ze allebei wel door en worden ze alletwee bevrucht! Een tweeling! Ik draaf weer een beetje door denk ik maar ik hoop het ook zo voor jou!

Duim voor je dat je BMS mee groeit!

Kus Sonneke

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, mooi dat je eitje waarschijnlijk gesprongen is.
    Toch wel bijzonder eigenlijk he. Dat je het met zo'n
    test kan vaststellen en dat je het daarna ook echt voelt
    springen.
    Hier weinig bijwerkingen van de Clomid. Heb er nu drie van
    de vijf gehad. Gisteren wel hoofdpijn gehad overdag, maar
    heb twee paracetamol genomen en daarna was het weg.
    Ben wel steeds moe, maar heb het ook druk, dus dat zegt niks.
    Het valt me alles mee.
    -
    Kitty, ik duim ook voor je voor een dikker wordend
    baarmoederslijmvlies. Want als je eitje straks springt
    en bevrucht wordt zal het zich ook lekker moeten kunnen
    innestelen!
    Hoe zit dat trouwens als je twee rijpende eitjes hebt en
    de ene springt op een gegeven moment. Sterft de andere
    dan af? Heb je dat wel es gevraagd?

Deel Deze Pagina