Provera wanneer beginnen?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Ukke, Feb 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik voel me ook niet echt geweldig.....
    En ik leef met je mee....

LEO, ik weet het niet precies, maar dat is een soort van behandeling/operatie aan je eierstokken... dan branden ze wat weg/dicht (eiblaasjes) in de hoop dat de eierstok zich gaat richten op het ontwikkelen van 1 eicel ipv de energie steken in het maken van meerdere eiblaasjes. en de doorgang naar de eierstok wordt dan beter (volgens mij vooral bij PCOS patiënten) dat is wat ik er van begrepen heb maar goed vind dat nou ook niet direct een geweldige oplossing...
    En toch... waarom lukt het ons nou maar niet om zwanger te raken... zit ook echt in zo'n down mood :x

Moet de positieve swing nog weer krijgen hoor...

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    kan t huilen niet meer onder controle houden....
    huil en blijf maar huilen

3. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hele dikke knuf voor jou Hier mag je altijd je hart luchten! Wij zijn er voor je

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag overlegd en moet wel gewoon elke cyclus Clomid100 gebruiken... anders heb ik geen cyclus meer... of van meer dan 100 dgn. Dus afspraak is nu: zodra ik ongesteld wordt, dag 1 bellen, dan afspraak maken tussen 7e en 14e cyclusdag. (Wel gewoon dag 3 t/m 7 Clomid slikken) en mocht er tot de 14e dag geen kijkoperatie gepland kunnen worden, dan mag ik nog evt tot dag 20... maar dan wel eerst een echo om zeker te weten dat er geen eitje gesprongen is. Ik heb waarschijnlijk toch geen ei voor cyclusdag 28.
    Heb al heel wat gelezen en op youtube bekeken over laparoscopie. Pff tis gewoon een operatie, alleen met een kleinere snede. Heftig hoor. Ben er al wel iets rustiger onder.
    Jullie zijn lief voor me!

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ik vind het echt zo k*t voor je die operatie! Als ik het zelf zou moeten ondergaan zou ik hier ook doodongelukkig van worden! Waarom werkt ons lichaam niet gewoon zoals het behoort!!!??
    Aan de andere kant zal het de situatie hopelijk wel verbeteren. En zelf als bij eileiders dicht zouden zitten heb je altijd nog IVF of ICSI. Dus de hoop niet opgeven meisje!
    Er zijn echt maar weinig mensen die onbedoeld kinderloos zijn!
    Dikke knuf voor jou! En ik leef met je mee!

@ukke: balen dat je bruin verlies hebt gehad! Bij mij is het dan ook altijd einde verhaal!
    Konden we maar een aantal jaar vooruit kijken, dat zou vast een hele geruststelling zijn!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    vpkaatje, ik heb het zo met je te doen! Ook een dikke knuffel van mij. Gelukkig mag je wel verder met Clomid. Ik zou anders ook helemaal gek worden. En idd, geef niet op! Je/ wij komen er wel, al komen we onderweg wat hindernissen tegen.

Toch nog een beetje goed nieuws hier. Op de echo was helemaal niets te zien. Mn bms was 2 mm en verder geen activiteit in de eierstokken. Dus vandaag Menopur meegekregen. Volgende week maandag weer terug....Nieuwe ronde, nieuwe kansen voor mij.

Ukke, is je ongi al doorgezet. Balen :(

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Super goed nieuws voor jou! Hopelijk snel een mooi ei te vinden!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Sonneke! Ja ik weet het wel... het is
    niet einde oefening nu. En de gyn zei ook dat
    als de ene eileider weg is of in mijn geval
    nu verstopt zit... dat het dan kan zijn dat de andere
    eileider het eitje opvangt en dat je alsnog zwanger
    kan raken. Maar ik lees op internet dat de andere
    eileider daar een jaar voor nodig kan hebben om
    die functie over te nemen. Ik denk dat ik best nog
    zwanger kan worden.... op natuurlijke wijze of
    door IVF bijvoorbeeld... alleen het heeft nog een
    lange weg nodig.
    Deze cyclus zit het eitje aan de verkeerde kant en
    de kans is zoooo klein dat de andere eileider het
    eitje op gaat vangen. Dus ga hem echt wel benutten
    hoor... ik bedoel aan onze inzet zal het niet
    gelegen hebben. Maar ik ga er absoluut niet van
    uit dat ik deze cyclus zwanger zal raken. De volgende
    cyclus moet ik geopereerd en daarna zal ik nog een
    poosje buikpijn houden en mag ik misschien wel niet
    eens klussen. Dus dan is het zomaar november. En
    bovendien... misschien moet ik dan ook nog wel een
    tweede keer onder het mes. Dus moet niet te veel
    aan baby's denken e.d. want het kan nog wel eens
    heel erg lang gaan duren. Vind het afschuwelijk..
    -
    Kitty... veel succes deze ronde, duim voor je..
    hoop dat het je nu toch eens mee zal vallen!
    -
    Ukke balen hoor dat je ongi bijna doorbreekt
    of intussen al doorgebroken is... :( Jammer hoor.
    Hoop toch in ieder geval dat jullie drietjes
    zwanger raken deze komende periode!

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Het is allemaal zo oneerlijk! Maar je kunt er niks aan doen1 Elke keer moet je jezelf groot houden als er over kinderen word gesproken of gevraagd: en jullie nog geen kinderen??

Vanmorgen bij collega op kraamvisite geweest. Ze is dmv de 3e en laatste ICSI zwanger geworden van een tweeling.
    Dus vertrouwen houden want er zijn nog kansen genoeg!

Weten jullie trouwens hoe dat zit met IVF en ICSI. Je krijgt een punctie en bij die punctie halen ze eitjes uit je lichaam. Zijn dat dan de cryo's waar ze over spreken??
    Je kunt er dan meerdere hebben en die worden dan ingevroren. Volgens mij kun je voor 1 IVF poging meerdere terugplaatsingen krijgen...
    Dus volgens mij heb je wel meer kans dan 3x een terugplaatsing. maar ik weet dit niet zeker hoor.
    Hopelijk weten jullie er meer vanaf....

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    't is inderdaad lastig wanneer dat soort vragen gesteld worden... voor mij verandert dat nu wel een beetje, aangezien ik er straks enkele weken uit zal zijn.... de familie/vrienden/werk zal het nu wel moeten weten. Er zijn ook al steeds meer mensen die het weten. Dus ik krijg de vraag al niet zo vaak meer. Tis balen dat ik erover "moet" vertellen, want vind het zo prive, aan de andere kant... ik kom er nu gewoon niet meer onderuit.

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lastige is dat je niet weet waar het misgaat. Want volgens mij moet het zaad echt van hele slechte kwaliteit zijn om voor ICSI in aanmerking te komen. En IVF klinkt saver, omdat niet een zaadje, maar het sterkte zaadje voor een bevruchting kan zorgen. Zeker als je ook leest dat bij ICSI kans is op een chromosoomafwijking?
    En ik denk dat er bij poging 1 meerdere eitjes worden verwijderd en afhankelijk hoeveel er bevrucht worden, wordt de rest in de vriezer geplaatst? Ach, misschien moeten we er nog niet te veel over nadenken, al kom ik toch steeds dichter bij dit traject.....

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ja inderdaad ik denk ook dat het zo zal gaan. Ik dacht altijd dat je maar 1 terug plaatsing zou krijgen. Dus dat valt me weer mee!
    Inderdaad komt het wel dichterbij ja! We zullen wel zien hoe ver we moeten gaan...

13. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongi hier in alle hevigheid losgebarsten hoor... morgen weer aan de clomid... komende maand lukt het niet om een samenlevingstest te doen.. kan gewoon geen vrij krijgen....
    Dus dat wordt volgende maand.... als ik dan uberhaupt nog een cyclus heb

Vandaag op mijn werk gehoord dat een collegaatje van mij bevallen is, ze was 26 weken zwanger. Kindje leeft nog wel, maar ja...... afwachten nog... spannend hoor...
    Geeft mij wel weer angsten.. ben je straks zwanger kun je ook nog zoiets aan je broek krijgen :(

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: balen van je ongie!!!!!
    26 weken is inderdaad wel erg vroeg! Collega waar ik vanmorgen geweest ben is bevallen met 28 weken van een tweeling. Kindjes zijn nu thuis en het gaat "goed". Het is altijd afwachten wat ze er eventueel aan over houden natuurlijk!
    Maar laten wij eerst maar eens zwanger worden! Want vooralsnog is zelfs dat nog een probleem ;)

15. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt en ik ben zo geneigd om op de zaken vooruit te lopen ......
    Dromen, plannetjes maken...
    Maar, Sonneke, je hebt helemaal gelijk.... eerst maar eens zwanger worden pffffffffffff... dat valt niet mee, dat is al een hele bevalling en die echte voor ons straks een 'eitje' ;)

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja ik denk dat dan ook... nog niet teveel bij nadenken. Maar ja, het kan zomaar zover zijn. Als mijn eileider verwijderd moet worden en mn andere is evt ook verstopt... of er groeien echt alleen maar eitjes aan de verkeerde kant, tsja dan zal ik ook vrij vlot in het IVF gebeuren geplaatst worden denk ik.
    Maar ja, eerst het een, dan het ander. Wil daar nu nog niet aan denken.

Ukke, ja is logisch dat je vooruit kijkt. Doe ik ook nog steeds hoor. Ene moment ben ik bang dat t nooit zal lukken en wil ik niet denken aan baby's en kleertjes... andere momenten ben ik toch weer aan het rondneuzen naar leuke accessoires voor op de kinderkamer. Sterkte met je ongi! Hopen op een goede cyclus die nu gaat volgen.

Sonneke, ergens zegt mijn gevoel dat jij van ons viertjes de eerste gaat zijn met HET goede nieuws. Ach je weet het niet he. Hou je het wat vol met het wachten?

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

Aug 25, 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ik hoop dat jouw voorgevoel goed is :D
    Maar natuurlijk hoop ik dat jullie heel snel volgen!
    Ik moet zeggen dat ik er helemaal niet mee bezig ben deze keer. Ik ben eigenlijk al een beetje bezig met het gesprek van 12 September en me een beetje aan het inlezen over vervolg trajecten.

Vannacht heb ik gedroomd dat ik zwanger was en dat de bevalling echt een eitje was. Ik heb nog nooit gedroomd over zwangerschap of bevalling...
    Ik zeg ook altijd maar hoe moeilijker het erin gaat des te makkelijker gaat het eruit;)

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde net dat een kennis is bevallen van een tweeling met 30 wkn. Eng he? Zwanger raken is een ding, zwanger zijn van een gezond kind en voldragen en natuurlijk bevallen is een 2e.
    Zo maar weer mixen....

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

Aug 31, 2010
    1,905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is en blijft een wonder he, alles met mekaar, het zwanger worden, de ontwikkeling en dan de bevalling etc.

Ik ga er 100% van uit dat ik niet zwanger zal worden voor de ingreep. Heb ook af en toe contact met een paragnost en deze zegt dat het in eerste instantie nog even de vraag is of het gelijk kan gebeuren, de OK, maar dan gaat 't toch door en ze kan zien dat ik enorm veel angst in me heb op het moment dat ik van het bed de operatietafel opschuif.
    Voor de OK krijg je de keus om een kalmeringstabletje te nemen, heb nu dus ook besloten dat ik dat absoluut ga doen. Ach en waarom niet he. Voel me wat onrustig. Wil nu zo snel mogelijk mn ei, zodat ik ook zo snel mogelijk ongi word en dan zo snel mogelijk alles achter de rug heb.

Sonneke, mooie droom he, maar des te confronterend bij het wakker worden. Als je echt door hebt dat het maar een droom was.

Weet je dit forum heet provera, maar we kunnen er straks misschien wel IUI van maken... ;)

Share This Page