Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het niet voor jullie! IUI is nl ook niet alles. Maar ja, als je al meer dan 1 jaar bezig bent en het nog niet is gelukt......dan is het een mogelijkheid.....
    Ik word nu al gek van Menopur. Kost veel tijd, veel gepruts met mengen en spuitjes die niet lekker werken. Prikken is ook veel gevoeliger en overal zie je al plekjes zitten. Hmm, ik hoop niet dat ik dit nog een week lang moet gebruiken....

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Nee IUI is ook niet alles dat besef ik mezelf wel goed. Maar ik heb gewoon niet alle vertrouwen in de clomid alleen. Vooral ook omdat 1e zaadonderzoek en 1e samenlevingstest allebei niet goed waren.
    Ik wacht het gewoon af...
    Ik sta er in ieder geval voor open en ws mag ik dan gewoon met clomid verder en dan 1 keer per cyclus spuiten voor de eisprong op te wekken...

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee IUI lijkt me ook vreselijk. Het is allemaal niks.

Voel me intussen soms heel goed en sterk, andere momenten voel ik me heel bang en verdrietig. Dat me dit moet overkomen. Zie heel erg op tegen de narcose, de beademing, de uitslag. Ben zo bang dat er meer is wat niet goed, bv mn baarmoeder ofzo. Kan mezelf op momenten dan ook helemaal gek maken. Het gaat nu sowieso weer veel langer duren... doe nu ovutesten, als ik een positieve ovutest heb; dan duurt het nog twee weken tot de ongi en dan kan ik bellen en dan 1 a 2 wkn later ingepland worden voor de operatie. Wat wil zeggen vanaf positieve ovutest nog 3 a 4 wkn wachten en dan is het zover. Vind het zo spannend. En 6 wkn na ingreep mag ik waarschijnlijk niet met zwanger worden bezig zijn, mag zelfs mogelijk 6 wkn niet eens klussen ivm littekentje achter baarmoedermond. Tssss.
    In plaats van met rompers en slabbers hou ik me bezig met het goed inpakken van een toilettas en het zoeken naar een mooie nieuwe ochtendjas. Heb zo veel gehuild de afgelopen week. Ben nu weer iets stabieler.

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Het is soms ook wel goed dat je lekker kan huilen. Lucht meestal wel op!
    Moet je nagaan hoe lang we nu al met z'n 4 kletsen en er is er nog niet eentje die zwanger is geweest...
    Daar zakt de moed je toch wel een beetje van in de schoen toch??

5. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voelt zo dubbel, andere keren deed ik ovutesten om
    te kunnen zien wanneer ik weer kans maakte om
    zwanger te worden. Nu doe ik de testjes om te kunnen
    uitrekenen wanneer ik dan geopereerd ga worden. Het is
    zo dubbel allemaal. Vandaag cd20 en nog steeds zeeeer
    licht testje. Maar vorige keer heb ik met Clomid100
    ook pas op cd29 een ei gehad.
    -
    Sonneke je hebt gelijk. Het is toch niet best... vier
    jonge meiden waarvan er geen eentje een keer zwanger
    kan worden. Maar ja, aan de andere kant, we hebben
    ons natuurlijk niet voor niets bij dit forum provera
    ingeschreven. Geeft ook al aan dat er iets niet klopt.
    Weet je, we komen er wel hoor! Wij bewijzen dat we
    er alles voor over hebben om een kleine vast te kunnen
    houden en dat gaat beloond worden, let maar op!!

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met jullie Kitty en Ukke?

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij komen er zeker! Blijf erin geloven en dan komt het allemaal goed.

Ik was best zenuwachtig voor vanochtend, mn 1e FM. Het ging eigenlijk heel erg goed. Ik heb twee eitjes van 15 mm en mn bms was ook 5 mm. Dikker dan ooit! Dus wie weet wat woensdag me brengt...Twee grote eitjes en een dik bms? Zou echt fantastisch zijn.

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: inderdaad we moeten even geduld hebben maar dat zal vast beloond worden!

@kitty: Dat is super goed nieuws!! Ik ben erg blij voor je!

9. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty JEEJ zet hem op... de voorwaarden zijn goed....

Ik ben even wat afwezig geweest op het forum en zal komende week ook wat 'minder' actief schrijven... Ik lees wel mee hoor!
    Ik zit me hier toch een partij te klungelen..... Ik zat/zit/had/heb dus clomid, nou had die ************** zuster dus te weinig clomid voorgeschreven, heb gebeld en kon ik dan weer een recept ophalen....maar vrijdag liep mijn werk uit en zaterag ja hoor tuurlijk apotheek dicht :S (lang leve het dorp) dus clomid te weinig :) Ik dacht: 'ruk' dan neem ik twee dagen maar 100 mg ipv. 150 of ik had kunnen kiezen tussen 1 x 150 en dan zondag maar 50... maar ik dacht ik verdeel het wel. Heb er dus niet zo veel vertrouwen in deze ronde. Ook omdat ik niet kan komen voor een samenlevingstest (kan geen vrij krijgen op mijn werk, lang leve het onderwijs)
    School vandaag weer begonnen. Leuk om zo aan die allerkleintjes les te geven, soms ook wel moeilijk ;)
    Ach en onze tijd komt inderdaad nog....

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw Kitty good news!! Wish you luck!

Sonneke, over 3 dgn testen? Voel je al wat? :)

Jeetje wat een gedoe Ukke! Denk dat je er goed aan gedaan hebt om het zo te verdelen. En ik heb niet het idee dat 100 0f 150 zoveel uitmaakt. Bij mij maakte 150 mn cyclus 3 dagen korter dan bij 100 mg. Hoop voor je dat het niks uitmaakt.

Hier cd 20 met nog steeds een megalichte ovutest. Heb het al wat collega's verteld vandaag. Ook heeft mijn man het nu op zijn werk verteld. Tsja zal binnenkort geopereerd worden en dan neemt hij zorgverlof. Toch handig als het op het werk nu bekend wordt. Wel shit, want vind het zo prive. Maar ja, kom er nu echt niet meer onderuit. :'(
    Werk gaat wel lekker, heb er wel mn afleiding door.

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Jeetje wat een ellende. Dat zal ook jou weer niet gebeuren!!
    Ik denk dat je het zo wel goed hebt opgelost!
    Je had bij mij anders ook wel 2 tabletten clomid op kunnen komen halen hoor! (verzenden via de post was ook geen optie meer op zaterdag).

@vpkaatje: Ik moet zeggen ben er niet zo mee bezig. Ik voel mezelf hetzelfde als altijd.
    Ga ervan uit gewoon ongie te worden!

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sonneke
    Daar heb ik inderdaad ook nog aan gedacht! ;) ach we zien wat deze ronde gaat brengen ;)

@VPKaatje
    Straks als iedereen het weet is het spannende er ook wel af en is het misschien wel fijn dat je collega's op e hoogte zijn. Ook als het dan even wat minder gaat!

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Sonneke dat kan je ook maar het beste doen, wel knap hoor! Nou ik hoop in ieder geval dat je ernaast zit met je gevoel.

Ukke, idd beter nu een aantal collega's het al weten. Al wil ik er niet steeds over praten, maar dan weten ze in ieder geval wat mij bezighoudt.

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, zou balen zijn als je toch ongi wordt.

Ukke, is er geen weekenddienst bij een apotheek? of op de huisartsenpost? Misschien veel gedoen voor 1 pilletje. Ach ja, afwachten wat deze ronde gaat brengen

Vpkaatje, wat lief dat je man zorgverlof gaat opnemen! En hoe voelt dat nou dat collega's ervan op de hoogte zijn? Ik heb nl nog steeds niets verteld. En ik wil het misschien ook gaan vertellen, zeker als deze ronde weer mislukt. Stel je voor dat ik toch over moet gaan op IVF/ICSI....Dat is nog heftiger/intensiever dan nu, dus dan kan ik niet anders. En nu veel smoesjes en soms zeg ik gewoon dat ik naar het zkh moet, maar niet waarvoor. En ik heb veel geluk dat het tot dusver vaak op een vrijdag, zaterdag of zondag gepland is. Dan ben ik sowieso vrij. Morgenochtend mn 2e FM. Ik ben benieuwd!

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend voor je morgen Kitty! Ben benieuwd. Ja het voelt heel dubbel dat ze t op t werk nu ook weten. Aan de ene kant vind ik t zoooo prive en baal ik dat ik t eigenlijk wel moet vertellen nu. Aan de andere kant, iedereen is heel lief voor me.
    Weet je, sommigen hebben niet altijd goed begrepen waarom ik zo'n gek werkrooster heb sinds een half jaar of dat er op het laatste moment geruild moest worden. Dat wordt nu allemaal wel ineens duidelijk en krijg je ook meer begrip.
    Het vertellen vond ik heel moeilijk, moest ik me zo voor opladen. Wilde niet emotioneel worden. Want dat ben ik steeds al. Weet je, die operatie heeft zo'n inpact he. Heb nachtmerries... lig te piekeren, ben best wel bang voor de ingreep en zeker wat eruit komt.
    Heel lief idd dat mn man zorgverlof gaat nemen, ik had er zelf niet eens bij stilgestaan dat dat kon eigenlijk. Kan hij me mooi vertroetelen.
    Hoorde trouwens dat ik waarschijnlijk 6 wkn niet zwanger mag raken erna. Jeej dat vind ik best wel lang hoor.
    Het vertellen op je werk moet je trouwens doen wanneer je er klaar voor bent, je moet er helemaal achter staan. Wens je er in ieder geval heel veel succes bij mocht je besluiten het te gaan doen.

Sonneke ik zou bijna plaatsvervangend een test voor je willen doen haha. Oehhhh ik hoop 't zo voor je he!

Ukke hoe ziet de komende periode er voor jou uit?

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, even een kort berichtje. Ik ben vanochtend dus in t zkh geweest en ik heb een mooi groot ei van 20 mm en daarnaast nog een van 16 mm. En mn bms was 8 mm!!! Ik heb een foto meegekregen voor onder mn kussen, hahaha. Vanavond dus Pregnyl en vrijdag de inseminatie. Wat kan het ineens snel gaan!
    X

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Super goed nieuws voor jou! Echt heel fijn! Ik voel dat dit jouw ronde gaat worden!! Duim Duim!

@vpkaatje: 6 weken niet zwanger worden... tja is wel lang... zo'n 1,5 ronde. Maar mischien kun je we in week 3 of 4 ofzo starten met provera.Of krijg je die ronde na de operatie ook Clomid? Want anders ben je na 6 weken in ieder geval klaar om bevrucht te worden!!
    Super dat je man zorgverlof gaat nemen, dan heb je het idee dat jullie het een beetje samen doen...

@ukke: Is er bij jou al een eitje onderweg??

Hier nog even geduld, zaterdag mijn NOD!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Kitty wat een goed nieuws! Wauw! Ben echt
    blij voor je. Duim voor je. Hoop dat het nu toch
    eens raak zal zijn hoor!
    -
    Misschien juich ik nu te vroeg, maar heb 't idee
    dat mn ovutest vanmiddag toch ietsje donkerder was.
    Nou heb ik dat wel es vaker en kan ook weken zo
    blijven... maar toch even de vraag. STEL dat ie
    morgen positief is. Morgen kunnen we niet klussen.
    Hebben het zostraks wel gedaan en vrijdagavond weer.
    Is dat dan wel goed genoeg? Op zich wel toch? Om
    de dag is altijd goed zeggen ze. Alleen ze raden
    ook altijd aan om t de dag van positieve test te
    doen. En dan doen wij 't pas vrijdagavond weer...
    zou dat wel genoeg zijn?
    Nogmaals oef eerst maar afwachten of de test
    positief wordt.
    -
    Sonneke,Ja 6 wkn niet zwanger worden is lang, zeker omdat
    het nu nog misschien 5 weken duurt voor ik geopereerd
    word. Dus 11 weken vanaf nu? Pff. Ja ik krijg waarschijnlijk
    wel weer gewoon Clomid. Omdat ik zonder Clomid geen
    cyclus heb. Heb daar nu ook overleg over gehad, omdat
    ik nu ook maar een hele kleine kans maak om zwanger
    te worden. Maar zonder Clomid was het wachten op de
    operatie wel heel erg lang.
    Uhh zaterdag je NOD, spannend!! Jeej komt nu echt heel
    dichtbij hoor. En nog steeds geen stiekeme testdrang?

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn ovutestje wordt geleidelijk iets donkerder. Gisterenavond nog eentje gedaan en die zag eruit alsof ie vandaag wel positief zou moeten zijn, maar nog niks hoor. Maar ga nu wel over op 2x per dag testen. Dus ben benieuwd of hij vanmiddag wel positief is. Het mooie hiervan is dat mn cyclus dan korter zou zijn dan voorheen. En dat met een minder hoge dosering Clomid. Ben ik wel blij mee. Eerst maar even afwachten, misschien word ik nu wel voor de gek gehouden. En tsja, hoe eerder het ei, hoe eerder de operatie. Dus nu krijg ik ook gelijk alweer de zenuwen in mn lijf brr. De kans op zwangerschap met een ei aan de verkeerde kant is wel zoooooo klein! Kan nu wel wat extra geluk gebruiken eigenlijk.

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik lees in je banner dat je vandaag mag testen. Ga je dat ook doen? Hoe voel je je? Denk je dat je ongesteld gaat worden? Spannend hoor. Ik ga duimen voor je!

Ukke, hoe voel jij je nu? Komt er al een ei in zicht?

Vpkaatje, ik heb het voordeel dat ik geen vaste tijden werk. En ze hebben het niet erg in de gaten dat ik soms veel weg ben. Deze ronde viel ook erg mee. 3x een echo en dan ben ik meestal tussen 9 en half 10 op mn werk. Dus zolang het geen geroddel oid oplevert, laat ik het zo. Maar in jouw situatie had ik het ook gedaan. Zeker nu de operatie eraan komt. Zou erg jammer zijn als je zolang niet zwanger mag worden. Aan de andere kant is 6 weken best te doen. Als je nu op een ongi wacht, waarom heb je dan geen Provera meegekregen? Of willen ze je toch de kans geven om deze ronde nog zwanger te raken?

Ik heb dus vandaag mn IUI gehad. 2,3 mln zwemmers, iets meer dan de vorige keer. Nu afwachten. Op de gang kwam ik mn gynaecoloog nog tegen. We zeggen elkaar altijd gedag en nu vroeg hij ook hoe het ging. Toch aardig, en grappig dat hij me nog herkent.

Deel Deze Pagina