Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Mooi dat alles goed is gegaan en meer zwemmertjes is meer kans!!!
    Hier vandaag lichte rommelingen, maar ook veel last van mijn darmen gehad.
    Mijn temp is wel aan het zakken, was vanmorgen 36,67
    Morgen is pas mijn NOD mijn banner loopt 1 dagje voor!
    Als ik morgen rond deze tijd nog geen rood zie dan begin ik wel een beetje hoop te krijgen...
    Maar goed we wachten maar weer af!
    Het is inderdaad wel prettig om nog even niks te zeggen, ik heb alle onderzoeken enzo ook allemaal nog creatief kunnen plannen en schuiven :)

@vpkaatje: Hoe is het met je ovutesten?? En heb je al eipijntjes gehad??

@ukke: hoe is het met jou??

2. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, ik dacht dat ik gisteren al gepost had... hmmm misschien toch weggeklikt toen manlief naar bed kwam.
    Mijn ovu's verkleuren nauwlijks :S
    Mijn afscheiding wordt wel wat meer en eiwit rekbaar zeg maar :( Verder ook niet echt ovupijn en mijn temp (vandaag vergeten) blijft nog redelijk laag 36,7 ongeveer.....
    Na ei heb ik meestal 37,3 dus ik denk nog geen EI ik ben er bang voor dat hij niet komt door mijn geklungel.....
    We houden het maar in de gaten bah, verder heb ik er geen zin meer in (testen, wachten op ei, wachten op bevruchting, wachten op ongie) maar ja je moet wel.....
    Ik ga weer even moed verzamelen.

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ik begrijp heel goed dat je het dan nog lekker
    stil houdt. Had ik dan ook gedaan. Tsja heb het 7 maanden
    lang alleen aan een enkeling verteld. Nu kon ik
    er gewoon niet meer onderuit, tsja zit straks paar
    weken in de ziektewet, men moet t nu wel weten.
    Geen provera, omdat ik het rommel vind, ik wil absoluut geen
    provera meer, daar heb ik zo'n last van. En verder willen
    ze mn cyclus nu niet meer verstoren. Het zijn nu cyclussen
    van zo'n 40 a 45 dagen en dat is nog wel te overzien.
    Bovendien tsja als er een eitje groeit, al hoe langzaam
    ook, willen ze dat nu ook niet onderbreken. Ook al is de
    kans nog zo klein dat ik er zwanger van word. Vorige
    cyclussen had ik een positieve test rond de 28ste cyclusdag
    dus als het goed is zit het er van de week wel aan te komen.
    Idd heel aardig dat hij je nog even aanspreekt, je gyn.
    Voelt allemaal wat minder nummertjes-achtig dan he.
    Nou spannend weer hoor. Jeetje!
    -
    Sonneke: Hier testjes op cd 25 weer wat lichter. Dus wordt
    niet positief dit weekend. Ze hebben me voor de gek gehouden.
    Dacht echt dat ze wat donkerder werden... nahjah.
    Zal nog wel paar dgn duren of langer. Vorige keer ook
    pas rond de 28ste cyclusdag, dus het kan nog. Moet maar
    even geduld hebben nog. Geen eipijntjes en geen eislijmpjes ;)
    Voor jou superspannend deze dagen zeg! Wel balen dat je
    temp is gezakt, is meestal niet zo'n gunstig teken. Maar
    ja, zolang er geen bloed is, is er nog hoop! Ik duim
    voor je! Ik ga trouwens na mn ei deze cyclus niet tempen.
    Het heeft toch allemaal geen zin. De kans dat ik zwanger
    zal worden van een ei aan de verkeerde kans is zo klein,
    verspilde energie. Ga 'm uiteraard wel benutten, maar
    dat tempen daar ben ik wel wat klaar mee. Ik wacht gewoon
    mn ongi af tegen die tijd en dan ga ik naar het ziekenhuis
    bellen zodat ze me in kunnen plannen.
    -
    Ukke ik snap je heel goed. Af en toe voelt het even zo
    nutteloos he. Maar weet je, hou hoop, hou moed, jou tijd
    komt ook vanzelf. We moeten echt geduld hebben en positief
    blijven! Dat werkt namelijk alles in je lichaam ook weer
    tegen he. Waardeloos, maar ja. Heej zet 'm op meid!!
    Wij gaan allemaal moeder worden!

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: je ei komt echt wel! Je moet vertrouwen houden! Inderdaad wat vpkaatje zegt! Positief blijven denken!

@vpkaatje: Ik vind het echt enorm knap dat je er zo over kunt denken! Moeders worden we allemaal!!

@kitty: Duim duim duim voor jou!

Vandaag hier ongie geworden! Ronde nr 14 is een feit!!!

5. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shit Sonneke, hoopte zoooooo voor jou dat t nu eindelijk eens zo mocht zijn. Niet dus. Nou succes met ronde 14 oef!

Ja ik MOET positief blijven. Anders is alles voor niets. Zo voel ik 't. Al valt dat echt niet altijd mee en bijnaaaa elke dag huil ik ook wel heel eventjes bij mn man uit. Gewoon paar tranen en dat is 't dan weer. Kijk het neemt niet weg dat ik best op zie tegen alles. Maar vertrouwen hou ik wel, absoluut! Daar doe ik dit allemaal voor. Ze gaan de problemen oplossen, zodat ik WEL zwanger ga worden.

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, positief blijven is soms moeilijk. Maar je moet haast wel, anders hou je het niet vol. En jezelf af en toe laten gaan is ook helemaal niet erg.

Sonneke, echt zo balen voor je! Ronde 14, dat zijn toch niet alleen rondes met Clomid? Zo raar, wij hebben elke keer zo'n goed gevoel bij je, maar toch word je weer ongesteld :S

Ukke, bij jou al goed nieuws?

Hier gaat alles zn gangetje. Ik voel me goed. Geen last van mn buik of gevoelige tepels oid. Ik ga het allemaal meemaken de komende 1,5 weken.

7. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ovu werd vandaag al iets donkerder dus ik krijg weer hoop :D

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op welke dag zit je nu dan Ukke? En nu maar hopen dat je ovutesten donkerder gaan worden!

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja bij Sonneke hebben we steeds zo'n goed
    gevoel. Maar ik heb het bij jou ook elke keer wel
    eigenlijk. Ook deze keer weer. Gos wat zou het
    mooi zijn en gos wat gun ik het je! Maar ja, dat heb
    ik al zo vaak gezegd he ;) Ik gun het jullie alle
    drie natuurlijk.
    -
    Ukke, misschien hebben we wel tegelijk een positieve
    ovu. Bij jou is het alleen een kans en bij mij is
    het een stap dichterbij de operatie. Voelt wel
    wat dubbel.Hoop vor je dat ie snel positief wordt!
    Mijn testje was vanmorgen ietssssss donkerder als
    gisteren. Het zit er volgens mij nu echt wel aan te
    komen. Al vind ik het wel lang duren hoor. Vandaag
    cd26.

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @VPKaatje
    Ja dat snap ik aan de andere kant, het is allemaal heel spannend, maar je kunt het ook maar weer gehad hebben!

Ik zit nu op CD12 normaal ha ik met werkende clomid al een ei gehad, maar ik merkte de tweede ronde 150mg dat de clomid wel werkte (oeff) maar mijn cyclus al wel weer langer werd van de 25 naar 30 dagen, dus ik denk dat mijn cyclussen nu eerst langer worden voor het effect helemaal uitdoofd :( nou ja als er een ei komt ben ik blij, maar hij word wel iets donkerder, maar komt nog niet in de buurt van een posi test hoor. Ik mag trouwens wel weer eens nieuwe dipsticks gaan bestellen

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag cd27 en nog steeds een negatieve ovutest grrr. Vanmiddag naar het ziekenhuis voor de gesprekken ivm de operatie brr.

Ukke ik heb net ook weer een hele nieuwe bestelling geplaatst pff, heb er alweer heel wat versleten. Die positieve test schiet maar niet op. Vorige keer bij Clomid100 had ik vandaag al een positieve. Maar ja spanningen werken het ook tegen he. Nou ik hoop in ieder geval nu echt wel dat 't es opschiet.

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een positieve ovutest!!!!!!!!!!
    Niet te geloven! De derde keer achtereen dat clomid werkt en dat het effect niet is uitgedoofd met 150mg!
    En dat ook nog met mijn geklungel... dus ik heb eigenlijk 'minder' clomid gehad...
    Hoe nu verder, natuurlijk vanavond klussen en nu elke dag? dus morgen en overmorgen?
    En mijn afscheiding is ook echt slijmerig en doorzichtig en rekbaar, dus t klopt allemaal tot nu toe......
    OOOH k ga het gewoon spannend vinden (hoe raar is dat :S)
    Hebben alleen nog niet geklust dus wordt een romantische avon.. hahaha heb mijn man al gezegd dat hij posi was, zegt hij nou zullen we dan maar... uhmmm.. nu? krijgen zo visite ;)
    Nee vanavond toch maar...

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke wat mooi zeg!! Nou je weet wat je te doen staat! Vanavond klussen en ja morgenavond zou ik het dan gewoon nog een keertje doen (en dan niet alll te laat...)
    -
    Clomid100 doet hier zn werk niet goed. Had vorige keer al een positieve test op deze cyclusdag. En test is nu nog licht. Maar spanningen kunnen de cyclus ook vertragen en ja die heb ik natuurlijk best veel gehad de laatste tijd.
    Gesprekken waren oke, veel te horen gekregen en heb mn vragen kunnen stellen. Van alles te horen gekregen over de beademing, de algehele narcose, wat ze gaan doen, waar ze gaan snijden etc. Vind het allemaal wel erg spannend hoor. Maar hoop dat ik nu toch es snel mn eisprong krijg, dan komt mn menstruatie eerder en dan kan ik geholpen worden. Hoe eerder hoe beter, kan ik weer "verder met mn leven". Voelt alsof het in de wacht staat nu.

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, kan je de visite niet afbellen :p. Hup aan de klus!

Vpkaatje, ik kan me voorstellen dat je tegen de operatie op zit. Ik heb echter ook gelezen dat na een dergelijke ingreep de kans op zwangerschap vele malen wordt vergroot. Dus ook al is er een eileider minder, de kans is er nog steeds!

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, waarom is de kans dan ineens groter?
    En mochten jullie in dezelfde cyclus als de baarmoederfoto zwanger raken?

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Super goed dat je een positieve ovutest hebt gehad! Hopelijk over 2 weken een andere positieve test!

@vpkaatje: Tja dat wachten is nu voor jou echt dubbel! En het duurt allemaal al zo lang. Inderdaad die spanningen zullen er niet aan meehelpen!

@kitty: hoe gaat het met jou?? Hoe voel je je??

Hier de afgelopen dagen, druk, druk, druk. Ik was gewoon bijna mijn clomid vergeten in te nemen gisteren! :$
    Gelukkig nog net op tijd eraan gedacht!
    Afgelopen maandag in mijn nieuwe functie begonnen....
    Echt super leuk en veel afleiding! Heerlijk!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik begin nu toch te twijfelen, maar bij jou worden toch ook je eileiders doorgespoten? Had ik op dit forum geloof ik gelezen. Kan ook op een andere site zijn geweest.

Sonneke, gelukkig was je nog op tijd! En leuk dat je een nieuwe functie hebt. Nog wel bij dezelfde werkgever? Je zit toch in t onderwijs?

En hier gaat het redelijk. Vandaag was ik erg moe, niet vooruit te branden. Lijkt me nog wel erg vroeg toch om een typisch kwaaltje te zijn? Misschien hangt het wel in de lucht?

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier op cd29 intussen en al 8 dgn zijn mijn ovutesten duidelijk donkerder. Maar ze willen maar niet positief worden. Ben er helemaal klaar voor, voor die operatie. Dus laat dan nu ook maar komen. Heb het idee dat er iets blijft steken ofzo. Waarom springt dat ding nou niet? Grrrrr Had allang mn ei moeten hebben. Duim maar voor me dat ie vandaag/vanmiddag ofzo of anders morgen toch nog positief wordt.... Doe al 2 a 3x dgs een test omdat ie echt donker is, wil m niet mislopen.
    -
    Sonneke nieuwe functie? Vertel? Gefeliciteerd, leuk hoor! Oef dus nog net op tijd aan gedacht je Clomid in te nemen. Gelukkig maar!
    -
    Kitty, inderdaad, mijn eileiders worden doorgespoten met een contrastvloeistof om te kijken hoe open/verstopt ze zijn. Dat is volgens mij hetzelfde als de HSG ofzo? Dit doen ze voordat ze mijn eileider gaan openen. Dan weten ze ook of de andere goed is namelijk.
    Spannend voor je dit wachten he!! :)

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ik duim duim duim voor je dat je snel een positieve test in handen hebt!! Dan kun je ook weer verder!

@kitty: Tja het is nog wel vroeg voor symptomen denk ik, maar ja je kunt nooit weten! Voor jou ook duim duim duim!

Sinds januari ben ik begonnen met de opleiding tot praktijkopleider. Dit is een nieuwe functie binnen onze organisatie, dus deze moeten wij als groep opzetten en invulling geven.
    Vanaf vorige week zijn de nieuwe leerlingen gekomen. Dus vol aan de bak! Ik werk daarnaast nog als verpleegkundige op dezelfde afdeling, dus een dubbele functie!

20. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sonneke
    Leuk! Wij hebben zo ook een opleider in de school :D

AL mijn hoop is weer gezakt tot het 0 punt :$
    2 dagen geleden een posi ovutest en nu al twee dagen weer 'minder' maar mijn temperatuur blijft laag.... 36,5 dus ik ben er bang voor :S
    Gadverredamme... en in mijn omgeving natuurlijk weer 3 mensen zwanger... helemaal heppie de peppie en ik krijg zometeen een keer een rolberoerte! tjonge jonge......

BLEHHHHHHHHH

Deel Deze Pagina