Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis idd een hele grote stap en ik was daar altijd zo "op tegen". Niet echt op tegen, maar meer gevoelsmatig. Het moet op natuurlijke wijze gebeuren "uit liefde voor elkaar". Maar nu zijn we al ruim een jaar bezig, gaan al richting de 1,5 jaar en dan begint het toch steeds meer te knagen.
    Ikke maandag naar de gyn, ben blij dat ik om een echo gevraagd heb. Vandaag namelijk alweer dag 36 met negatieve ovutest. Opereer me dan nu maar. Waarom nog wachten. Spannend maandag brrr. Hoop dat er of een groot ei zit rechts of dat er niks zit en dan ik dezelfde week nog ingepland kan worden. Ga er echt om vragen dan.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet eerlijk. Mn schoonzus is nu hoogzwanger en moet nog 4 weken. En zij is later gestopt dan ik met de pil.....
    En vpkaatje, ik hoop echt dat er een ei zit. Want telkens een negatieve test wordt je ook niet vrolijk van. Zeker omdat je wacht op een ongi. Een zwangerschap is niet verkeerd, maar die kans was wel erg klein he? Nog een paar daagjes en dan weet je het....

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschap is idd erg kleine kans. Sowieso kan ik nu onmogelijk zwanger zijn, omdat ik steeds al ovutesten heb gedaan vanaf die laatste echo bij de gyn. Toen zat er een eitje van 12 mm. En de kans zat erin dat die niet door zou groeien. Dat is eigenlijk steeds al een beetje het probleem. Nou ik wacht 't maar ff af. Er zal misschien intussen wel een eitje gegroeid zijn. Maar heb steeds vaker buikpijn, dus is wel oke dat ze er even naar kijken. Dacht eerst nog jeetje waarom kan ik niet gewoon geduldig afwachten, maar zo denk ik er nu al niet meer over.

Frustrerend van je schoonzus. Ik ken het gevoel. Collegaatje en vriendin die later gestopt zijn met de pil en de een is al bevallen en de ander is uitgerekend. Echt dan baal ik zo van mijn eigen lichaam he.

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag cd 39 en mn test nog altijd neg. Maandag gelukkig voor een echo. Ben zoooo benieuwd!
    En hoe is het met jullie allen? Goed weekend!

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach tja.. alles gaat zo zijn gangetje.. nog steeds op t wachtbankje.
    Het volgende symptoom dat mijn eisprong echt geweest is heeft zich al een paar dagen aangediend... namelijk zere borsten :D maar niet anders dan normaal, eerder misschien wat minder pijnlijker.....
    Verder voel ik niets anders dan normaal, behalve dat ik afgelopen week behoorlijk verkouden geweest ben en daardoor wat vermoeider dan normaal, maar dit trekt nu ook al weer redelijk weg.
    Mijn temperatuur blijft nu al 9 dagen 37.1 en 2 dagen 37.2, dus dat is redelijk stabiel maar wel hoog.... meestal keldert hij bij mij een dag voor eisprong naar 36.8 en dan 36.4, maar vooralsnog ben ik nog steeds aan het (af)wachten.
    Maar uitgaande van mijn temp. verhoging dan is het nog 5 dagen tot mijn NOD...
    @VPKAATJE ik baal zo voor jou! Gatsie damme.. ik zit nu vooral in de mood dat ik blij ben dat de clomid uberhaupt nu al 3 x met deze dosering heeft gewerkt (al komt het ei wel steeds later) t komt in ieder geval.... dat het niet bevrucht of innestelt iedere keer is weer een volgend probleem....
    Hoop op meer duidelijkheid voor jou morgen!
    @Kitty en Sonneke hoe gaat het met jullie?

PS Hebben jullie gisteren op RTL 4 gezien: Vechten voor je leven in de baarmoeder? BIZARRRRR........ Je zorgen zijn niet voorbij zodra je zwanger bent, soms begint het pas.... ik vond het soms gewoon een beetje eng :S

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Spannend voor jou morgen! Je hebt dan in ieder geval wel duidelijkheid!
    Heel frustrerend dat ze later gestopt zijn en meteen zwanger zijn... Ik kan er ook niet meer zo goed tegen! Echt iedereen in mijn omgeving is meteen de eerste ronde zwanger! Waarom wij nu niet !!!

@ukke: Spannend voor jou op het wachtbankje, je temp is wel hoopgevend! Ik was en ben nu nog steeds blij dat ik elke maand een eisprong heb met de clomid maar waarom word hij nou nooit bevrucht!?

Hier een weekendje weg geweest naar mijn schoonouders op de camping. Dus van het weekend niet kunnen klussen.
    Hebben jullie wel eens een astroloog gebeld om te vragen hoe de toekomst er uit zal zien?? Mijn schoonmoeder had het daarover maar ik vind dat best eng...
    Mijn schoonmoeder had vorig jaar eens gebeld en gevraagd of ze oma zou worden en toen zei ze voorlopig nog niet...
    Daar had ze zeker gelijk in :x

Hopelijk weet ik morgen meer...

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ben terug van een weekendje weg. Heerlijk met ons 2en naar het zuiden van het land. Was erg leuk.
    Verder geen nieuws. Ik mag woensdag weer naar t zkh voor een echo.
    Sonneke en Vpkaatje, heel veel succes morgen!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, mooie hoge temp heb jij. Hopen dat ie nu zo
    hoog blijft. Altijd weer spannend he, dat wachtbankje.
    (Al heb ik daar nog maar een paar keer opgezeten...)
    Dat hele zwanger worden is moeilijk, maar ik stond er
    vandaag ook ineens bij stil dat er idd nog van alles
    fout kan gaan. Vecht je jaren voor een kindje, wordt
    het niet gezond geboren... hoe vaak hoor je dat wel
    niet. Maar goed, daar moet je niet te vaak bij stil
    staan. Dan word je gek.
    Ja hier vandaag cd 40 en de test nog altijd negatief.
    Vorige keer met deze dosering Clomid had ik op dag 28
    een ei en op dag 42 werd ik ongi. Kun je nagaan.
    Ben echt zooooo benieuwd wat er morgen te zien is.
    -
    Sonneke, ja balen is dat he. Nu is er iemand in mijn
    omgeving voor de tweede keer zeer snel na de eerste
    zwanger. Heb er echt moeite mee. Dit is eigenlijk voor
    het eerst dat ik er ECHT moeite mee heb. Heb het altijd
    voor iedereen gegund en ben voor iedereen blij, maar
    mij zakt de moed echt in de schoenen nu hoor.
    Heb wel eens contact gehad met een tsja hoe heet dat...
    iemand die met de planeten zich bezig houdt. Deze kan je
    een lijst geven met extra vruchtbare periodes, de
    zogenaamde tweede eisprong, dan schijn je een extra kans
    te maken. Als de kosmologische eisprong en de biologische
    eisprong samenvallen maak je zelfs 85% kans om zwanger
    te raken. Dit is ook de reden dat sommige vrouwen die
    al jaren in het traject zitten ineens toch zwanger
    raken terwijl het bijna niet mogelijk was. Ik hou er
    elke maand rekening mee, dat we klussen wanneer dat
    kosmologische moment is. Ach baat het niet...
    Verder heb ik ook al een jaar contact met twee
    paragnosten. Deze kijken regelmatig voor me en helpen me.
    Echt heel apart, kreeg vorige keer een datum en precies
    op die datum had ik een positieve ovulatietest. Ze
    hebben het beiden (echt los van mekaar) al die tijd al
    over dat ik een oktober zoontje ga krijgen. Alleen welk
    jaar, dat kunnen ze niet zeggen. Hoopte het vorig jaar
    al. Maar goed, als ik in januari zwanger zou raken,
    dan hebben ze gelijk.
    Succes morgen!
    -
    Ahh lekker weekendje weggeweest dus Kitty. Fijn!!
    Veel succes alvast voor woensdag.

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cd41 negatieve test, echo gehad... NIKS te zien. Baarmoederslijm zag er mooi uit, opgebouwd uit drie perfecte lagen. Geen cystes, maar ook geen eitjes. Aan beide kanten niet. Gyn zegt dat ik misschien de eisprong wel gemist heb. Maar ja, ik heb al vanaf begin elke dag een test gedaan en soms zelfs 2x als ie iets donkerder werd. Maar hij is echt nooit positief geweest hoor. En geen buikpijn-eipijn gehad en geen gevoelige borsten/ pijnlijke tepels. Dus daar geloof ik niet zo in. Clomid slaat gewoon niet meer aan. Bloed laten prikken op HCG, Oestrogeen en Progesteron. Want ja theoretisch gezien zou ik toch zwanger kunnen zijn zegt ze. Morgen telefonisch spreekuur. Nou ik denk gewoon dat alles in de hobbel is en ik hoop dat ik morgen te horen krijg dat progesteron nog heeeel laag is, zodat ze me nu extra snel in kunnen plannen voor de operatie. Anders moet ik dus nog deze cyclus uitzingen en dat kan er wel weer eens een worden van rond de 100 dgn. Balen.

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: jeetje balen dat er niks te zien was.... Inderdaad denk ik ook eerder dat clomid zijn werk niet meer doet. Je weet zelf echt wel of je wel of geen eisprong gehad hebt!Hopelijk is je progesteron inderdaad laag en kan de ok ingepland worden!

Bij mij vandaag zeker meer duidelijkheid gekregen.
    Na deze ronde gaan we met IUI beginnen. Ik moet morgen eerst nog langs de oogarts om te kijken of ik nog clomid mag gebruiken aangezien ik tijdens gebruik ervan lichtflitsen zie.
    Als dit goed is en ik mag nog clomid gebruiken dan de eerste 3 keer met clomid en de volgende 3 met menopur.
    Indien de oogarts clomid afraad moet ik meteen met menopur beginnen.
    Ik heb het gevoel dat het allemaal nu "echt" gaat beginnen....

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Sonneke, in ieder geval gaat er iets gebeuren bij jou, dat moet goed voelen lijkt me. Menopur is injecties?
    Ik ga zodra de operatie achter de rug is voorstellen of ik met injecties kan beginnen, heb helemaal geen vertrouwen meer in die Clomid. Wel spannend dat IUI he! En wat vindt je man ervan? Voor hem ook even wennen denk ik.

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeh, Sonneke, eindelijk duidelijkheid! Toch IUI! Ik zou persoonlijk voor Menopur gaan. Echt, ik had gewild dat ik hier gelijk aan was begonnen. En niet eerst Gonal-F. Nou ja, dat is altijd makkelijk praten achteraf.
    En Vpkaatje, geen ei.....Grr, wat kan het nou zijn? Want om tot dag 100 te wachten....Dan word je echt helemaal gek. Als je niet zwanger bent, kan je dan toch niet aan de Provera? Dan maar een onttrekkingsbloeding? Of kan je misschien nu toch al geopereerd worden. Ik hoop voor je dat je morgen weet waar je aan toe bent. \

13. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag roze afscheiding????????? 5 dagen voor NOD, mijn temp was vanochtend nog wel 37.0 zal hij toch gaan dalen? Wel nog steeds zere borsten en ontzettende hongerrrrrr..... verder niks dan dat ik mij te buiten ben gegaan aan ontzettend veel, lekker en ongezond voedsel :S
    Afwachten maar weer

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik denk einde oefening, vandaag rood bloedverlies... temp. nog wel 37.0

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Ukke, 5 dgn voor je NOD, maar hoeveel dpo zit je dan? Op zich kan roodverlies innesteling betekenen he, maar ja echt gunstig ziet het er niet uit voor je. Balen zeg!
    (Werk je je handtekening ook weer bij? ;) )

Kitty, ja ik heb hier al een briefje klaarliggen voor als ik straks gebeld word door mn gyn. Als er echt uit het bloed komt dat ik nog geen ei heb gehad en er is dus ook niks te zien op echo (waar ik dus ook van uit ga dat ik geen ei heb gehad) dan wil ik of nu graag ingepland worden voor operatie of met provera beginnen zo snel mogelijk. Wil dit in ieder geval niet af gaan wachten... deze lange nutteloze cyclus.
    Wat is eigenlijk het verschil tussen Gonal F en Menopur?

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kort want moet zo weg...
    Ik ga vandaag starten met provera, er was niks uit het bloedonderzoek gekomen, dus feitelijk zit ik op cyclusdag 42 met 0 eitjes. Zodra ik ongesteld ben kan ik bellen en dan gaan ze me proberen in te plannen tussen cyclusdag 7 en 14. Ik begin ook op de eerste dag van de ongesteldheid met de pil. Deze slik ik 21 dagen. Dit zodat ik niet weer zo'n lange nutteloze wachttijd heb. Dat wil zeggen dat ik na de operatie de pilstrip op moet maken en dan mn menstruatie weer af moet wachten. Dan ga ik met injecties beginnen. Dus in november kan ik weer verder gaan met proberen zwanger te raken en dan hopelijk met meer kansen. Het is allemaal nogal shit en spannend, maar ben opgelucht dat er nu wat vaart achter gezet wordt.

Hoe zat het ook alweer? Provera met avondeten innemen, DE pil voor het slapen gaan en de injecties ook 's avonds?
    zo zeg kom ik na allllll die maanden weer terug op het onderwerp van ons forum.

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: wat een ellende weer! Hopelijk is t een innesteling zoals vpkaatje zegt! @ vpkaatje: balen dat je in nov pas weer voor het echie kunt gaan! Maar wel beter dat je nu duidelijkheid hebt! ik zit nu te wachten tot ik naar de oogarts kan, 15.15 uur. Ben benieuwd wat hij zal zeggen, eigenlijk wil ik ook liever gaan spuiten... Kan ik het ogen testje saboteren?

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat ogentestje niet kunnen sabboteren... Ik had een iets verhoogde oogboldruk maar dit kon geen kwaad. Helaas

Hier verder wel iets vreemds met mijn temp...
    Normaal zit ik voor mijn eisprong rond de 36,4 en na mijn eisprong ga ik geleidelijk naar de 37,0 -37,2.
    Nu was mijn temp maandag ochtend 36,83 ik dacht ik heb niet goed geslapen dus daarom mischien iets hoger. Vanochtend was het 36,9!!
    Ik vind het een beetje vreemd, zou ik dan mijn eisprong zondag al hebben gehad?? toen had ik wel iets eipijn maar niet zo erg als altijd... Gisteren voor het eerst een ovutestje gedaan, negatief.
    Eipijn is nu ook zo goed als verdwenen.... Hebben jullie een verklaring??
    Ik hoop trouwens dat ik dit zonder te veel fouten getikt heb want ik heb druppels in mijn ogen gehad voor de testjes bij de oogarts! En het lezen is moeizaam/wazig. Maar goed dat ik geleerd heb om blind te typen , haha

19. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit op 10DPO ... vanochtend echt vervelende buikkramp... heb het ook warm vandaag, morgen maar weer tempen. Ik denk dat het gewoon mijn ongie is, want temp ging zo mooi omhoog na mijn eisprong... pffff... innesteling daarvoor is het ook te slijmerig? *SORRY* voor...
    Jullie horen het wel weer

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, spannende momenten. Bij mij was mn ongi gelijk doorgebroken. Geen slijmverlies oid. Ik hoop dat het bij jou niet doorzet, want nu mag het toch eindelijk wel eens bij iemand raak zijn....

Vpkaatje, dus je mag ook gaan spuiten? Weet je al wat? Gonal-F is erg makkelijk gezien de prikpen. Het is een synthetisch middel en Menopur is een natuurlijk middel, nl uit de urine van vrouwen uit de overgang. En er zit LH in. Ik spuit na het eten, dus ook 's avonds.

Sonneke, mag je nu ook gaan spuiten, of moet je toch aan de Clomid? Kan je niet zelf aangeven graag voor Menopur te willen gaan?

Deel Deze Pagina