Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: aangezien alles goed was bij de oogarts mag/moet ik de eerste 3 IUI met clomid en pregnyl doen. Daarna nog 3 x IUI met menopur. Ik had van de ene kant gehoopt dat ik de clomid niet meer mocht gebruiken.... omdat menopur een iets grotere kans geeft op een geslaagde IUI. Maar aan de andere kant vind ik het nu ook wel prettig dat ik nog niet hoef te gaan spuiten en gewoon met tabletjes toe kan.
    Ik krijg er overigens nu wel utrogestan bij, heb jij dat ook??

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, hmm vreemd idd die temp. Tsja je kan niet
    zo veel doen nu, temp bij blijven houden... misschien
    gaat ie wel telkens iets omhoog en dan zal je idd
    je ei wel gehad hebben al.
    Balen voor je dat je nu nog door moet gaan met die
    irritante Clomid.
    -
    Ukke echt balen die gekke cyclussen van jou. Wat bij
    mij allemaal veel te lang duurt, gaat bij jou allemaal
    veel te snel lijkt het.
    -
    Kitty ja ik kan in november waarschijnlijk beginnen
    met de injecties. Dit alleen als de operatie meevalt en
    er geen tweede operatie nodig is...
    Ze had het over een pen. Dus dat zal dan wel Gonal F
    zijn? Maar jij gebruikt Menopur en is die beter?
    -
    Het is best confronterend... ik was eigenlijk
    best sterk en ging ervoor! Wilde positief blijven,
    maar toen ik vanmiddag thuiskwam met mn doosje
    provera en mn nieuwe pilstrip en er lag een dikke
    envelop in de brievenbus vol met ovulatietesten;
    toen moest ik even een traantje wegpinken. Jeetje
    wat ellendig allemaal. Heb gewoon geen eitjes...
    en geen eitjes is geen zwangerschap, is zelfs geen
    IVF. Moed zakte me even in de schoenen. Hoop nu
    maar dat die Provera snel zn werk doet. En dat
    ik na het staken met de provera niet te lang hoef
    te wachten op die stomme ongesteldheid. :'(

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ik vind het echt heel rot voor je dat je nu "stil staat" En eigenlijk een stukje terug moet....
    Het is goed om eens te huilen, dat geeft niks en lucht lekker op!

@ukke: hoe is het bij jou? Definitief naar de volgende ronde of is er nog hoop...

@kitty: Voor mij is het wel fijn dat jij ook al IUI krijgt dan kan ik dingen aan jou vragen enzo.

Hier vandaag temp van 36,93. Dit is weer 0,03 hoger dan gisteren. Tja het blijft vreemd normaal voel ik altijd echt mijn ei, heb dan enorme eipijn en kan niet normaal gaan zitten...
    Dit heb ik nu allemaal niet gehad!
    Zoals vpkaatje al zegt kan ik nu weinig doen!!!

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik krijg geen Utrogestan. Dat schrijven ze toch alleen voor als je LF te kort is? Ik zal het eens vragen.

Vpkaatje, even doorzetten en dan liggen alle kansen weer open. Je hebt nu iets om naar uit te kijken en dat zal misschien wat rust geven. Het is idd niet eerlijk hoe het zo gaat, maar we moeten vooruit blijven kijken en blijven geloven dat het gaat lukken.

Ukke, al nieuws?

Vorige ronde ging ik als een speer. Helaas valt het nu tegen. Mn bms was nog erg dun, 4 mm en t grootste eitje (nu links) was 13 mm. Hmmm.....Schiet dus niet op. En ik maar denken dat Menopur veel beter zou zijn.....Ik heb een artikel gevonden dat Menopur iets meer kans op een zwangerschap heeft. Is maar iets van 10%. Denk daar nu maar niet te veel over na vpkaatje, eerst je operatie.... :(

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    BOEEHOEEEEE zit officieel op CD2 morgen weer aan de clomid... mensen kinder wat gaat dat snel zou bijna vergeten de clomid te slikken.
    Vanochtend temp gedaald naar 36,7 en zelfs doorgelekt.... als dit geen ongie is ;)
    In ieder geval niet zoveel last van menstruatiepijn... toch gek dat je dat de ene keer wel kunt hebben en de andere keer niet.
    Ik baal ook wel als een stekker dat het WEER niet gelukt is.....
    Kan deze ronde ook niet naar de gyn, want dat lukt gewoon echt niet met mijn werk. Heb komende maand veel nieuwe leerlingen die instromen dan kun je ze niet opschepen met een 'invaller' ... ach mijn man is er ook nuchter onder die zegt doe eens even lekker relaxed die gyn loopt niet weg... dat is waar, maar ja... ik wil zoooo graag....

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, irritant! Altijd makkelijk gezegd om een maandje te wachten....

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, het voelt inderdaad als een stap terug. Kitty
    weet intussen hoe dubbel het voelt om aan de pil te moeten.
    Wat ik nog het heftigste vind, is niet eens de operatie...
    maar het feit dat er op cyclusdag 40 nog geen enkel eitje
    aan het rijpen is. Komt dat wel goed, ben er soms bang voor.
    Snap dat het voor jou goed voelt dat Kitty ook al IUI krijgt.
    Is wel prettig he, er dan samen over te kunnen "praten".
    Want dat is toch wel weer even heel heftig en spannend.
    Irritant dat je nu weinig kan doen ja. Afwachten niks aan he.
    -
    Kitty balen zeg dat het zo langzaam gaat. Een bms van 4 is
    niet echt super nee. Morgen dus volgende FM en dan zal je
    IUI wel uitgesteld worden?
    -
    Ukke ja begrijp dat het heel erg balen is. Jij hebt steeds van
    die gekke cyclussen en veel te kort eigenlijk. Eigenlijk het
    tegenovergestelde van mij. Ik baal van lange cyclussen,
    maar het voordeel is wel dat ik niet telkens die stomme
    menstruaties heb ;)
    Misschien wel even goed hoor idd geen echo's enzo. Geeft
    op een andere manier even wat rust in je hoofd. Aan de andere
    kant is het dan wel heel onzeker. Tenminste zo heb ik dat
    deze keer zonder de echo's wel ervaren. Je wilt toch graag
    weten waar je aan toe bent. Maar ja, je kunt natuurlijk wel
    tempen en ovu's doen. -
    Ik stuur een berg positieve gedachtes het heelal in en al het geluk en klavertjes vier van de heeeeele wereld. Ik wens jullie alle drie een vruchtbare en succesvolle maand. Hoop echt zo dat 1 van jullie nu eindelijk eens zwanger zal zijn en dan volgt de rest vanzelf.
    Hier de tweede Provera genomen, begin alweer wat labieler te worden. Heb al stiekeme gedachten om na de 9e al te stoppen ipv er 10 te slikken. Word ik ook eerder ongesteld en kan ik eerder bellen en eerder geopereerd worden. Sommige dames hoeven het maar 5 dgn te slikken, waarom ik nou 10? Maar ja, laat ik maar doen wat de dokter zegt ;)

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ik vind het erg vervelend voor je dat je labiel word van de provera. Ik hoop niet dat je het vaker moet gaan gebruiken maar ik heb de vorige primolut gehad en ik heb daar geen klachten van gehad. Ik moest dit 7 dagen gebruiken.

Hier vanochtend een temp van 36,96. Dus hij klimt elke dag iets omhoog...
    Ik heb vandaag wel aan de rechter kant wat eipijn gehad, hebben jullie dit ook weleens na je eisprong??

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Mijn gyn zei dat ik bij de IUI wel utrogestan krijg. Beetje vaag allemaal die verschillende meningen!
    Balen dat je BMS nog zo dun is! Volgens mij kan daar die utrogestan ook bij helpen !!

@ukke: Ik zou ook helemaal onzeker worden van jou cyclussen!! En balen dat je niet naar de gyn kunt ivm je werk!! Maar mischien is inderdaad een beetje afleiding ook wel goed! De tijd gaat echt heel snel ja! Ik was de vorige keer ook bijna vergeten de clomid te starten!!!

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, wat is het verschil tussen primolut en provera denk je? Ik zit er namelijk aan te denken om (stiekem ahum) niet alle tien in te nemen, omdat ik de goede hoop heb dat ik na iets minder tabletten ook wel ongesteld word.
    Gek bij jou hoor met die wat klimmende temp. Eipijn niet echt na de eisprong gehad... wel wat steekjes enzo. Maar niet zo erg als bij de sprong.

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik heb die gedachten toen ook met de pil gehad. Waarom de strip afmaken. Als ik eerder stop, dan word ik ook eerder ongesteld. Ik heb beide keren gewoon de pilstrip afgemaakt. Ik zou dat persoonlijk echt doen. Wat zou die ene dag uitmaken?

En thanks voor positiviteit. Dat heb ik wel ff nodig. Ik ben al de hele week moe en erg emotioneel. Het lijkt wel alsof er zowat elke week 1 of 2 meiden in mn omgeving zwanger zijn. En daarbij valt mn haar echt met bossen uit en zit ik helemaal onder de pukkels. Mn vriend is gelukkig ook iemand die zegt dat ik positief moet blijven en dat het allemaal goed komt. Hij is helemaal geen prater of iemand die zijn gevoelens laat zien, maar gisteren heeft hij alles aan mn ouders (vooral mn moeder ;)) verteld. Ik was er niet bij. Hij was ook erg emotioneel en hij kon het niet meer voor zich houden. Ik had het echt niet verwacht van hem en ik ben eigenlijk ook wel blij nu ze het weten. Mn moeder zei dat we het veel eerder hadden moeten vertellen, maar ja, je hoopt na elke IUI dat het raak zal zijn.

Sonneke, raar he dat de protocollen zo verschillen. Ik zie mn gynaecoloog nooit tijdens een IUI cyclus, maar ik kan bij de inseminatie aan de arts assistent vragen naar de voor/nadelen en misschien kan ik het alsnog krijgen. Is jou nog iets verteld of je na je pregnyl nog een keer je bloed moet laten controleren op Progesteron? Want elke keer zeggen ze wel dat ik een eisprong heb gehad, maar echt harde bewijs heb ik niet.....Ik heb nog nooit mn eisprong gevoelt. Ik voel wel eens wat steekjes in mn zij, maar of dat daar iets mee te maken heeft?

Ukke, Ja, de wil is er, maar soms zit het allemaal niet me he? Pfff, deze ronde wel gewoon Clomid?

En ik vandaag dus mn 2e FM. Zag er wel wat beter uit. Bms 7 mm en grootste ei 16 mm. Deze keer dus links meer actie dan rechts. Het was wel even schrikken dat vandaag een man de echo deed. Hij moest het denk ik nog leren, want het ging allemaal niet zo vlot. En rechts zaten mn eitjes dicht tegen elkaar en voor elkaar, dus was lastig te meten. Toen nam de echoscopist het maar weer over. En links ging gelukkig een stuk makkelijker. Nou ja, hij moet het ook leren. Morgen weer terug en dan hopelijk maandag (zoals gepland) mn IUI. Zo, ik heb wel weer genoeg geschreven :) Fijn weekend alvast meiden!

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ik heb geen idee wat het verschil is tussen primolut en provera. Ik denk voorkeur van de gyn. Maar mischien wel met iets minder bijwerkingen...?? Ik moest 3 x daags een tablet innemen en dat 7 dagen lang.
    Is die provera ook 3 x daags of 1 x??
    Ik zou ze ook gewoon alle 10 innemen, stel dat je met 9 dagen geen of juist later effect hebt dan kun je jezelf voor die ene dag wel voor je kop slaan toch!
    Wat betreft die temp tja ik vind het ook een beetje vreemd...
    Nu vanmorgen was hij 36,79 dus weer iets gezakt... Maar dat is zeker nog wel hoger dan voor mijn ei want dan zit ik altijd rond 36,4 en 36,5
    Vreemd eej!
    Ik heb zondag een maandag wel wat krampjes gehad maar niet zo heftig als vorige eisprongen. We kunnen niks anders doen dan afwachten denk ik...
    Mischien is het juist wel positief dat het nu niet net als altijd verloopt...

@kitty: Ik begrijp je heel goed ik kan er ook niet meer tegen om al die zwangere te zien, en dan die leuke zwangerschaps praat :x
    Ik denk dat het wel goed is dat je ouders het nu weten! Het is echt een heel ingrijpend iets, ook al sta je daar niet altijd bij stil. Wij hebben het onze ouders verteld toen we de MMM in gingen. Mijn ouders hebben ook 10 jaar op mij moeten wachten, dit lukte ook allemaal niet dus ze begrijpen ons echt heel goed!
    Ze hebben bij niks over progesteron gezegd. Dit heb ik met clomid al wel een aantal keer moeten laten bepalen en dit was altijd goed.
    Maar je kunt ervan uitgaan als je ongeveer 14 dagen na je IUI ongie word dat heb je zeker een eisprong gehad!!!
    Heb je weleens ovu testjes geprobeerd?? Of werken die niet met de pregnyl?
    Jeetje een man als echoscopist dat zou ik ook niet fijn vinden!
    Wel fijn dat er vooruitgang in zit en dat je voorlopige datum blijft staan!
    Hoe werkt dat eigenlijk met IUI. Hoe laat krijg je inseminatie?? En hoe laat moet je de zaadjes inleveren??
    Zo ik heb ook wel weer genoeg getypt :)

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat dacht ik ook vanochtend. We hebben toch zo veel te vertellen ;). Ik word dus altijd 11 dagen na IUI al ongesteld. En dit is niet erg is mij verteld. Het staat geen zwangerschap in de weg zeg maar. En ovutestjes heb ik zeker geprobeerd. Van die dipsticks. Altijd wel positief, maar blijft ook de dag erna nog positief. Dat maakt me alleen maar onzeker, dus daar doe ik maar niet meer aan. En als ik morgen te horen krijg dat mn ei groot genoeg is, dan moet ik om 21:00 mn Pregnyl spuiten (handig, ik heb morgenavond een verjaardag) en na 39 uur, dus maandag om 12 uur krijg ik de inseminatie. Tussen 8:00 en 8:30 kan je dan het potje inleveren en een paar uurtjes later weer terug dus....Echo's en IUI's worden ook in het weekend gedaan. Is dat bij jou ook zo?

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ik weet niet of ze bij ons ook in het weekend IUI en echo's doen. Dat lijkt me wel toch als mijn eisprong in het weekend valt...
    Dat is wel handig voor manlief! Hij is altijd al om 5.30 uur of soms nog eerder de deur uit voor werk door de weeks.
    Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.... Ik hoop dat ik het op het werk nog even kan verzwijgen... Maar ja als je iedere keer " weg " moet valt het ook wel op...
    Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat je een goede eisprong hebt. Alleen de timing is bij jou mischien lastig als je hem niet voelt springen. Anders kon je nog proberen iets eeder de pregnyl te zetten ofzo om de timing wat te verbeteren.

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden!

Wat een druk weekend hebben we allemaal weer.... :D
    Hier mijn temp vanmorgen 36,76 dus weer gezakt....
    Snap er niks meer van!!

Hoe is het bij jullie??

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, dat is wel erg vroeg?

Ik ben vrijdag, zaterdag en vandaag naar t zkh geweest. Echt een ramp, mn eitjes groeien maar heel langzaam. Nu heb ik er een van 17 mm, 2 van 16 mm en 1 van 15 mm en nog wat kleinere. Duimen jullie voor me dat er 1 of 2 doorgroeien naar 18 mm en de rest niet? Want anders ben ik bang dat deze ronde zal eindigen in een overstimulatie :(. Morgen weet ik meer....

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ik duim voor je dat er 2 doorgroeien en dan evt. Di iui of niet? Hoe is bij jullie de regel wat betreft het aantal eitjes? Bij ons is het bij 1 en 2 gewoon iui en bij 3 dan laten ze de keuze aan ons! Tja mijn temp is deze ronde een beetje vreemd. Maandag had ik Hoge temp, zondag wel wat eipijn. Vanaf maandag allemaal negatieve ovutesten. Dus tja lastig verhaal voor mij deze keer!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja je hebt ook wel gelijk met het afmaken van
    de strip. Maar ja, die ene dag, tsja dat is een
    gevoel. Elke dag is toch weer een dag ;) En de dagen
    kruipen al zo. En heb zo megaveel last van de Provera.
    fijn dat je ouders het nu ook weten, kan je er met
    hen ook over praten en weten ze wat jou bezighoudt.
    Zeker nu je je zo rot voelt. Hoop dat je je snel wat
    beter zult voelen. Het is wel moeilijk he altijd maar
    sterk en positief te blijven. I know.
    Ik heb trouwens een vrouwelijke fertiliteitsarts en
    mn gyn is man. Vind het wel een vreemd idee dat ik
    helemaal bloot ben van onder tijdens de operatie en
    dat er een hele club mensen omheen staan. Er moet
    ook vaginaal een buis ingebracht worden en een klem
    op mn baarmoederhals. Jech.
    Heej maar uhh spannend voor je nu met die meerdere
    eitjes. Ik duim duim duim voor je dat er eentje
    heel mooi doorgroeit en de rest pauze neemt. Succes!
    -
    Sonneke wat doet jou temp vaag zeg. Hoeveel dagen
    was hij nou al hoog? En dan nu een dipje. Misschien
    is ie morgen wel weer opnieuw hoog.
    Wat hebben jullie lekker zitten kletsen trouwens deze
    dagen. Ik heb even rust genomen. Werd echt knettergek
    van de Provera. Pijn in mn benen, super labiel en kribbig.
    -
    Tsja hier eigenlijk weinig nieuws.. nou ja...
    Heb nummer 6 van de Provera geslikt, heb er superveel
    last van. Het is echt een rotmiddel!
    Gisterenavond ineens eipijn!! Dus doe een ovutest,
    was erg donker. Vandaag was ie licht. Dus nu denk ik
    dat ie misschien paar dgn geleden wel positief
    geweest is en dat ik toch stiekem een ei heb gehad?
    En dat terwijl ik Provera slik. Nou ja, heb besloten
    niet te bellen naar de poli, want de pijn was aan de
    verkeerde kant. De operatiekant zeg maar. Dus toch
    kansloos. Nog drie tabletten en dan is het wachten
    op mn menstruatie en dan kan ik eindelijk bellen.Oh en temp bijhouden heeft geen zin want die is
    door Provera toch omhoog. Heb ook niet geklust na
    de pijn. Heb maar 1 ding in mn hoofd en dat is dat die
    operatie maar zo snel mogelijk moet plaatsvinden.
    Alles staat stil. Ik werk en eet en slaap en kan niks
    plannen. Geen vakantie, geen weekendjes eerst.
    Voelt alsof mn leven in de wacht staat. Echt belachelijk
    misschien, maar ik weet helemaal niet hoe dit af gaat
    lopen en of ik misschien een tweede keer geopereerd
    moet worden enzo. Dus een vakantie plannen is veel
    te onzeker.
    Heb zo'n zin om spulletjes voor kinderkamer te gaan
    kopen en kleertjes enzo. Af en toe kom tdat gevoel
    omhoog en probeer ik zo snel mogelijk weer weg te
    stoppen. Ver van mijn bed.

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Heb jij weer dat je ineens eipijn hebt!! Van de ene kant is het goed dat hij dan toch aan de verkeerde kant zit. Anders had je nu al een aantal dagen provera gehad.... En het geeft jouzelf meer rust nu denk ik. Je moet je nu richten op de OK en ik snap dat je niet verder wilt / kunt kijken dan de uitslag daarvan! Maar probeer wel te blijven genieten meid! Het valt echt niet mee ik weet het leven is nog ellendiger als je geen leuke dingen doet en alleen maar zit te sippen! Ik begrijp je echt wel maar er is nog zoveel meer om van te genieten....!
    Ik hoop voor je dat je snel ongie word en dat de ok dan niet lang op zich laat wachten!

@kitty: hoe is het bij jou? Hoe was je FM?

@ukke: Hoe is het met jou??

Ik heb mijn templijstje toegevoegd. Ziet er best vreemd uit toch? Normaal zit ik voor mijn ei rond de 36,4 of 36,5 Ik denk dat ik zondag mijn eisprong gehad heb. Toen had ik eipijn maar heb geen ovutest gedaan. Was een weekendje weg en had ook geen ovutestjes bij...

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer ook van andere dingen te genieten, maar kan gewoon echt niks plannen en dus geen vooruitzicht. Dit omdat alles te onzeker is. En de operatie zal over een paar weken wel plaatsvinden vermoed ik. Hoop het want het duurt allemaal veels te lang.
    Een gek templijstje heb je idd. En tsja je temp maar bijhouden nu en zien wat er gebeurd, ik denk ook dat je zondag je ei hebt gehad. Maar dat weet je over een paar dagen pas echt zeker... als je temp blijft stijgen.

Deel Deze Pagina