Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: blijven genieten is inderdaad erg belangrijk!
    Wat betreft het tempen lig ik er deze week uit... Heb namelijk nachtdienst! Dus dan is het tempen niet betrouwbaar, helaas...

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat er niets meer fout kon gaan.....Tot vanochtend. 2 eitjes van 18 mm en 2 van 19 mm. Grrrr, overstimulatie. Ik mag niet verder met de IUI en heb Provera meegekregen. Echt zo balen! Ik heb gevraagd of de gyn mij wilde bellen. En dat heeft hij eindelijk om 4 uur gedaan. Ik wil nl nog een keer IUI en dan misschien toch IVF. En ik mag gaan informeren bij de IVF polie en hij zal voor een doorverwijzing zorgen. Dan ben ik straks niet de dupe als het niet lukt en ik een paar maanden moet wachten tot ik weer verder kan. Dus morgen maar vragen. Zo gek, echt alle goede hoop ineens vervlogen :(.

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: nee wat een ellende! Ik had zo gehoopt dat het goed zou komen met je eitjes! Het is deze ronde voor iedereen heel onzeker of verdrietig! Ik heb gehoord dat je voor ivf op een wachtlijst komt en dat je in de tussentijd nog wel door kan gaan met iui.

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik zit in de ziektewet, ik trek het allemaal niet meer... heb zo zitten janken en ben daarna na een gesprek met mijn baas naar huis gegaan. Ik blijf deze week thuis met als advies "doe wat leuks en probeer wat tot jezelf te komen"
    -
    Sonneke, jammer dat je nu even niet kan tempen he!
    -
    Kitty wat ontzettend balen!! Bahhh wat is dat toch steeds met ons en nu jij ook aan de Provera. :(
    -
    Ukke hoe is het met jou?

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ik denk dat het goed is voor je om even thuis te blijven! Zo kun je weer even tot jezelf komen en ga leuke dingen doen om je zinnen te verzetten! Als je niet goed voor jezelf 'zorgt' kan je ook niet voor een ander zorgen! kusjes voor jou xxx

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden! Het word hier steeds vreemder! Nu net wat bloed bij het afvegen na het plassen. En wat krampen net boven mijn schaambeen... Vreemde ronde dit!

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb jij misschien toch een innesteling gehad zondag? En dus een dip in je temp en nu innestelingsbloed?

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje:Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken! Laten we hopen dat je gelijk hebt :)
    Hoe is het met jou?? Voel je je al iets beter??

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    vpkaatje, wat goed dat jij je aan je gevoelens overgeeft. Echt heel vervelend, maar misschien nu het beste.

Sonneke, zou toch mooi zijn als t een innesteling is! Wat zal de week nu lang duren!

Ukke, hoe is het met jou?

Met mij gaat het wel aardig. Net 3e pilletje Provera ingenomen. Ik loop al drie dagen uit te stellen op langs de IVF poli te lopen. Volgens mij zitten ze de komende maanden hartstikke vol, maar ik wil toch vragen wat de wachttijd is. Ik durf de stap gewoon niet te zetten. Stom he?

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Het lijkt mij inderdaad ook wel een hele stap om langs zo'n ivf poli te gaan. Is dat bij jullie in hetzelfde ziekenhuis??
    Dat zou dan wel heel prettig zijn!
    Je kunt ze toch ook altijd even bellen om te vragen wat de wachtlijst is??

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, in het ziekenhuis waar ik werk. In het ziekenhuis waar ik nu loop voor de IUI (is een stuk dichtertbij) doen ze niet aan IVF. En zeker omdat een IVF nog meer tijd gaat kosten, dacht ik dat het wel makkelijk is om het te doen waar ik werk. Kan ik ook mooi al mijn uitslagen ed volgen ;)

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik hoop met je mee! Hier gaat het redelijk.
    Heb vandaag weer paar keer flink gehuild. In de
    bijlsuiter van de provera staat dat je last kan krijgen
    van neerslachtigheid en depressie. Nou ik weet zeker dat
    ik nu dankzij de provera thuis zit. Heb me namelijk
    altijd nog heel sterk kunnen houden en nu lukt dat ineens
    niet meer. Het is vergif voor me en ik ga een volgende
    keer aangeven dat ik iets anders wil, voor mij geen provera
    meer.
    -
    Kitty, er zat nu niet zoveel anders op, ik begon te
    huilen en stopte gewoon niet meer. Kon niks anders
    doen dan zeggen dat ik het niet meer trek en naar
    huis gaan. Tis wat met die "hormonsters".
    Ik snap wel dat het lastig is, maar als je het echt
    graag wilt weten; moet je toch maar even verstand op
    nul zetten en ervoor gaan. Wat is vervelender, er langs
    gaan en de vraag stellen of alle onzekerheid en dat je
    het graag wilt weten? ;)
    -
    Ukke, ben echt zeeeeer benieuwd hoe het met je gaat.

13. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel, vanavond of morgen wat uitgebreider. Accu laptop is leeg :(
    en ga zo weg.

Ik ben zoooo moe, clomid moe, baby moe, termometer moe, ovutesten moe.... maar goed ik ben klaar met clomid deze ronde zit nu op CD 9 en moet echt gaan ovutesten.

2 dagen geleden veel dikkig bruin/wit verlies en ook nu veel wit verlies dus ik denk dat deze ronde weer een rommelpotje word.......

ik denk aan jullie!

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeellllllppp wat heb ik nu weer....
    Meer bloedverlies zomaar zonder aankondiging van ongie krampen. En veel te vroeg....
    Als ik zondags al mijn ei heb gehad dan zou ik op zijn vroegst pas zondag ongie worden!
    Mijn LF is altijd precies 14 dagen!
    Ik heb natuurlijk wel getempt ondanks nachtdienst. Vandaag om 16.00 uur 37,09. In hoeverre dit echt betrouwbaar is is natuurlijk moeilijk te zeggen....

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig Ukke wat is dat toch steeds vaag bij jou. Waarom zeggen ze daar nou niks van bij de gyn?
    En die moeheid, ik snap je helemaal!!
    -
    Sonneke, wat zijn onze lichamen toch een stelletjes prutsers zeg. Wat een vaag verhaal bij jou nu ook. Is het teveel bloed voor innestelingsbloed? Pff
    -
    Hier veel pijn, mn benen, mn heupen, mn buik, mn nek, mn schouders, mn hoofd :( Had dat vorige keer ook bij de provera. Heb mn laatste gehad. Dus hoop dat het nu snel de betere kant op gaat, emotioneel gezien ook. Laat die ongi maar komen nu.
    Over twee weken operatie? Spannend hoor...

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, laat die ongi maar komen! Dan weet je idd waar je aan toe bent.
    Ik heb gisteravond mn 4e pilletje ingenomen. Gelukkig nog niet erg veel last van. Arme vent van mij. Gister kwam ik thuis, weer helemaal rode ogen. Hij was net terug van zijn ouders en hij heeft het ook aan hun verteld.....Die schat. Ik doe het hem niet na....
    Sonneke en Ukke, ik zou echt aan de hormoonspuiten gaan. Sonneke bijna natuurlijk en Ukke, tja, ja moet er niet te veel mee bezig zijn, maar je wil ook je ei niet missen. Wanneer mag jij weer naar de gyn?
    X

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja heftig he, dat is het voor de mannen ook. Mijn man begint er steeds meer last van te krijgen. Is er veel mee bezig. Heeft het ook intussen op zijn werk verteld, dus familie, vrienden, werk, iedereen weet het al zo'n beetje. Voelt ook wel es dubbel, vind zwanger worden eigenlijk iets voor ons tweetjes en nu weet iedereen het.. tenminste zo voelt het.
    Vandaag bij afvegen paar kleine bloedsliertjes, dus zal over paar dgn wel komen denk ik. Nou zal blij zijn als ik maandag het ziekenhuis kan bellen. en ik hoop dat ze me dan ook al gelijk een datum kunnen geven. Ik weet niet hoe dat gaat.
    Hoop voor je dat de bijwerkingen wat mee zullen vallen bij jou.

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net de IVF poli gebeld. Ik durfde op mn werk niet te gaan, dus dan maar bellen. En ik kan 3 nov terecht. Dus over 6 weken. Ik moet met manlief komen. Stiekem hoop ik dat ik over een week of 5 a 6 de afspraak kan cancellen....er is ook nog eens 3 maanden wachttijd, pfff.....

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Wat goed dat je gebeld hebt! je weet nu waar je aan toe bent. Al duurt het welleens waar nog wel even kunnen jullie er een beetje naar toe groeien.
    Voor manlief is het zeker ook heel heftig. pfff wat doet ons lichaam ons aan!
    Wat betreft die hormoon injecties ik moet eerst 3 rondes met clomid doen en daarna 3 rondes met menopur.

@vpkaatje: Ik ben blij voor je dat je ongie al in zicht komt! Ik denk dat ze je wel snel een datum kunnen geven hoor voor ok. Ze plannen je dan gewoon in toch?!

Nou hier is het wel heeeel erg veel bloedverlies, ik weet natuurlijk niet hoeveel dat bij een innesteling is...
    Het gekke is 1) ik heb totaal geen ongie krampen 2) mijn ongie is zeker 4 - 5 dagen te vroeg...
    Ik ben nu uit de nachtdienst dus ik kan morgen vroeg weer tempen.
    Vrienden van ons zijn ook net zwanger en hebben afgelopen weekend ook bloedverlies gehad. Gisteren en echo alles was goed!
    Toch een raar iets die ongie/bloedverlies

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke,
    Zou wel raar zijn. Bij mij komt standaard op dag 11 bloedverlies, maar dit is wel erg vroeg. Dat worden een paar spannende dagen dus. Kan dus nog alle kanten op! En zie het maar zo, als deze ronde niet is gelukt, dan mag je nu echt gaan beginnen met IUI.....Krijg je bij Clomid eigenlijk ook Pregnyl? Zal wel he?

Deel Deze Pagina