Vpkaatje, op dag 7 alweer.....Echt irritant als het niet doorbreekt. Sonneke, je zou verwachten dat alles digitaal gaat in t zkh, maar nee hoor, ik krijg een a4tje mee waar wordt bijgehouden hoe groot je eitjes zijn en op welke dag je zit. Op de achterkant staat het protocol, dus bij starten mag geen follikel > 18 mm hebben, enz. Bij mij wordt ook een voorlopige IUI datum gepland. Dan krijg ik t potje mee, een stencil dat ik moet invullen op de dag van de IUI, dus wanneer zaad is geproduceerd, hoeveel dagen onthouding en of je man nog ziek is geweest. Op de laatste echo, dus een eitje > 18 mm, dan geef ik de definitieve datum door en moet ik Pregnyl spuiten. Dan IUI en daarna afwachten of je ongi wordt. Heel kort door de bocht dit, maar dan heb je een idee. Bij Clomid gaat het idd iets anders. Dan krijg je een andere kleur mee, hahaha. Helaas heb ik geen kopietje voor je kunnen maken. Ik had vanochtend mn echo en er was nog vrij veel activiteit. Geen eitje groter dan 18 mm, maar toch 17, 15, 14 en 12 mm (zoiets). De echoscopiste toch maar overleggen. Mn eigen gyn was er niet, maar het kwam erop niet dat ik niet mag starten . Even geen hormonen voor mij. Nu is mijn gyn dus op vakantie en ik had al op 11 okt een afspraak staan. Dus die maar door laten gaan. Ik heb wel om een echo gevraagd. Tja, je weet maar nooit of ik toch nog kan starten. En verder zei de echoscopiste dat ik misschien toch niet alle 6 de IUI's hoef te ondergaan, want zij en de plaatsvervangende gyn zagen ook eindelijk in dat het zo helemaal niet lekker gaat. Dus ik hoop eigenlijk dat ik toch nog een poging mag doen over twee weken en dat ik dan voor IVF ga.....Ik ben maar wat blij dat ik de intake al heb staan. Maar misschien kan ik voorrang op de wachtlijst krijgen? Ik zie het allemaal wel. Vandaag heb ik vrijgenomen. Achteraf gezien blij, want ik was wel erg verdrietig vanochtend. Zo maar lekker genieten van het mooie weer!
@kitty: Jeetje wat een ellende weer, denk je dat je alles gehad hebt dan gebeurd dit voor de 2e keer! Al die tegenslagen... het is gewoon om niet goed van te worden.... Hopelijk krijg je nog wel echo's om te kijken of alles een beetje rustiger word. Toch vreemd dat het allemaal zo anders gaat. Ik ben nu ook wel benieuwd of bij mij alles in orde is. Ik krijg dinsdag mijn 1e FM dus we zullen wel weer zien! Bedankt voor je info echt heel fijn!! @vpkaatje: Jeetje voor jou ook allemaal ellende eej! Ik hoop zooooo dat je ongie doorbreekt dit is echt killing! Wat ga je nu doen als je binnenkort niet ongie word??
Kitty jeej wat een verhaal. Snap dat je even verdrietig was. Wij snappen het maar al te goed hoe dit steeds voelt. Echt zo waardeloos he. Hoe voel je je nu? - Sonneke, nou ik ga zometeen slapen en dan is het wanneer ik wakker word de 8e dag na stoppen. Officieel te laat voor doorbreken dus. Normaal tussen 3 en 7 dgn, nou dat is dus niet gebeurd. Zo balen. Heb met mezelf afgesproken dat ik het weekend nog afwacht en als ik dan maandag nog niet ongi ben; dan ga ik maandagochtend bellen. Wat ik op verschillende plekken lees is dat als Provera niet aanslaat, ik misschien dan wel een maand aan de pil moet om een ongi op te wekken. Dat zou toch wel echt heeeeel erg balen zijn. Duurt het allemaal nog veel langer. Ik hoop zo dat ik morgen wakker word en dat het dan doorbreekt. Pff
Mijn temp de laatste dagen: 36,7 - 36,6 - 36,8 - 36,9 Mijn normale temp is 36,4 dus toen hij afzakte naar 36,6 toen dacht ik dan zal het vandaag of morgen wel gaan gebeuren. Maar nu gaat ie weer omhoog. Wat is dit?!?!?! Heb gisteren een zwangerschapstest gedaan, had alleen nog een clearblue digital liggen. Wel balen, want die schijnen nog niet heel vroeg te kunnen testen en als ik toen (toen ik 's avonds dacht eipijn te voelen, tijdens de kuur Provera) een eisprong gehad heb, dan zou ik vandaag 12dpo zitten. De test zei gisteren: "niet zwanger" maar er was wel een licht tweede streepje te zien. Maar ik lees wel vaker dat dit bij de digital heel normaal is, omdat die ook wel wat op lh reageert? Nou ja, in ieder geval... ik bel maandag pas naar de poli. Als het een eisprong geweest is, dan kan het nog zijn dat ik zondag ongesteld ga worden. Is dit niet het geval, dan lijkt het me handig maar es met de poli contact op te nemen hoe verder. En tsja ben ik dan wel ongesteld geworden, dan moet ik ook maandag bellen. Nou laten we hopen dat het zondag doorzet. Maar baal er wel van dat het bij mij NOOIT volgens de boekjes gaat.
Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden. Echt zo irritant dat het niet loopt zoals we hadden gepland! Vandaag ben ik met manlief naar het strand geweest. Echt heerlijk met zn 2en in de zon. Dat was echt genieten .
@vpkaatje: Jeetje die onzekerheid echt om gek van te worden!! Die temp is wel hoog... Of kan dit ook door de provera komen??? Ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid hebt! Zondag is de dag voor jou! Ik duim voor je! @kitty: Heerlijk..... naar het strand. Super weer voor eind September! Ik heb heel mijn huis gepoetst.... ons huis staat te koop en zaterdag hebben we open huis.... Dus ook spannend!
Ohh spannend ja Sonneke, hebben jullie iets anders al op het oog? Of eerst verkopen, dan kopen? - Kitty heeeerlijk dagje naar het strand, waar zijn jullie geweest? Wij zitten er ook aan te denken om even een dagje zee te doen. Heerlijk. - Hier hele avond lichtbruinig en zeer veel slijmverlies. Ken dit niet. Wat heeft dit nou weer te betekenen. Voorbode? Ik wil dit weekend echt ongi worden hoor. Anders ga ik heel hard schreeuwen.
@ VPKaatje... hmmm... waarschijnlijk gewoon rommel wat eruit moet. Ik heb de drie keer dat ik Provera gebruikte ook drie keer een andere afscheiding gehad... geen peil op te trekken. Houd het even in de gaten of het niet stinkt weer veranderd of over gaat in ongie... PFFF... irritant hé Mijn temp vanochtend 37,1 dus ik denk dat mijn ei nu geweest is.. vandaag beetje kramp in de buik... en nu weer op die stomme wachtbank...
Succes met wachten Ukke, jij bent altijd zomaar weer terug op die wachtbank he. Ik weet al niet eens meer zo goed hoe dat voelt. Is bij jou die rommel dan altijd overgegaan in ongi? Zonet van die kleine roze propjes. Dit is echt heeeeel erg raar.
Nou, ik ben nog steeds ongesteld. Het is al de 5e dag. Dat heb ik nog nooit gehad. Voor mij idd ook geen Provera meer :S
@vpkaatje: we willen het inderdaad eerst verkopen en dan zien we wel verder. We zijn er helemaal klaar voor.... laat ze maar komen morgen! Je hebt alle kleuren al voorbij zien komen alleen nog geen rood?! @kitty: Bij mij is ongie ook wel eens wisselend in aantal dagen. Meestal 4-5 dagen. Krijg je nu na je ongie weer een uitgangsecho en dan misschien beginnen?? @ukke: Jeetje jij alweer op het wachtbankje... gaat wel snel altijd bij jou... Dat is wel fijn want zo heb je wel kansen!
Kitty, op zich wel goed, vijf dgn ongesteld... dan wordt je lijf mooi opgeruimd van binnen. En dan nu maar een mooi nestje ontwikkelen voor die kleine! - Sonneke Dus vandaag is het zover voor jullie Ja hier alle kleurtjes, maar vandaag al niks meer. Het is de 10e dag na het stoppen van de Provera. Nu heb ik alleen mn hoop nog op morgen gevestigd, want als ik morgen ongesteld ga worden; dan weet ik 100% zeker dat ik een eisprong gehad heb tijdens de Provera kuur. Maar ik ga er maar niet meer teveel vanuit. Het zal maandag wel bellen worden en ben dan heel erg benieuwd wat ze gaan doen. Pff Spannende ronde voor jou Sonneke!!
2 keer wel, 1 keer niet, toen kwam de ongie een week later, na het gestopt was alsnog... Vreemd, vieze rommel... Ja ik zo altijd weer op de wachtbank en dan weet ik eigenlijk al dat het weer niets wordt heb gewoon altijd al het gevoel gehad dat ik niet zomaar zwanger zou kunnen raken. Heb nu ook niet echt een gevoel van yesss... nu zou het wel eens kunnen... Volgende ronde probeer ik echt om de samenlevingstest en/of HCG te doen... Maar eerst weer wachten. De vorige cyclus en deze zijn wel erg gelijk... precies zelfde dag temp. verhoging, zelfde dag ei... zal ik ook wel weer op zelfde dag ongie worden
Wij willen ook verkopen en verhuizen!!!!!!!!!! Huis staat (nog) niet te koop hoor, maar denk dat onze kanzen echt 0,0 zijn hier. Rondom ons in de straat/wijk staan dezelfde huizen (of mooier opgeknapt/verbouwd) soms al 2 jaar te koop :S Wij willen emigreren naar Zweden! Maar dat is denk ik een 4 jarenplan... maar we werken hier naar toe dus wie weet. Wij wonen hier nog niet zo lang en kennen nog weinig mensen en weinig contacten hier in de buurt. Vanvavond gaan we bij buren op visite. Ongeveer zelfde leeftijd, alleen wel met 2 kleine kinderen... Tsja... en hier het wachtbankje, maar het voelt niet steeds als een kans hoor! Er gaat gewoon steeds iets mis ...
@vpkaatje: Ja spannend vandaag... Ik denk dat er niemand komt hoor... Het is hier verdacht rustig... Het duurt tot 15.00 uur. Al die inspanning weer voor niks, maar ja dat zijn we ondertussen wel gewend dat het ons niet mee zit... @ukke: ik kan er soms echt heel boos om worden dat sommige mensen zomaar de 1e ronde zwanger zijn, en wij er zooooo lang over moeten doen! Dat is toch niet normaal! en oneerlijk! In de tijd dat wij nu bezig zijn had een ander al 2 kids kunnen hebben.
Bij jou gaat het steeds vreemd Ukke, tsja dan kan je blij zijn met korte cyclussen, maar je hebt ook al wel heel veel kansen gehad en dan snap ik dat het vertrouwen steeds minder wordt. Ik heb altijd gedacht als je eenmaal bij de gyn komt, dan zal het wel een stuk vlotter gaan. Maar zelf heb ik wel eens het gevoel dat ik terug bij af ben en eigenlijk nog een stap achteruit. Hey meid, succes! Ik zeg het elke keer, maar ik gun het je zo ontzettend! - Sonneke, is er toch nog iemand geweest? Balen hoor. Wij waren dagje naar zee en daar zagen we een ideaalplaatje... twee jonge mensen (onze leeftijd, misschien zelfs nog iets jonger), zoontje en dochtertje. Lekker met zn viertjes op het strand, foto's aan het maken, lekker happy. Beiden zitten we er dan naar te kijken en voelen we toch een soort jaloezie in een bepaalde mate... en ook verdriet en angst. Gaat het ons ook nog lukken? - Vanavond eindelijk rood!!! Wel donker en vooral slijm. Maar verwacht dat het nu morgen echt door gaat breken. Eindelijk! Maandag ga ik bellen, morgen eerste pil van de strip... deze een maand slikken. Dan zal ik van de week te horen krijgen wanneer ik geopereerd ga worden. Spannend hoor. Ben opgelucht, maar komt nu ook wel ineens heeeeel dichtbij hoor. Trouwens... had al eerder verteld dat ik dacht eipijn gevoeld te hebben he. En toen ineens duurde het maar dat die ongi kwam... ik weet nu zeker dat ik een ei heb gehad. Vandaag namelijk 14dpo als ik tel vanaf die pijn. En dan morgen doorbreken dan klopt mijn theorie helemaal. Het is namelijk nu 10 dgn geleden dat ik met de Provera gestopt ben. Dus toch een stiekem ei? Ook alweer een opluchting. Mn eierstokken doet toch nog iets?
Sonneke, nog kijkers gehad? Je hebt het niet getroffen met dit mooie weer. vpkaatje, zal dan eindelijk je ongi doorbreken? Ik hoop het zo voor je! Ukke, hoeveel rondes met Clomid heb je nu gehad? Want het lijkt me zeker verstandig om nu toch eens de HSG te doen. Stel nou dat er iets verstopt zit, dan weet je dat iig....Samenlevingstest heb ik nooit gehad, maar ook in jouw situatie niet verkeerd denk ik.... Hier nog steeds ongi. Pff, snap er helemaal niets van. En dat al op dag 7. Gisteren befrijfsuitje gehad. Was er leuk, maar ook erg warm! Het zonnetje komt ook weer goed door, dus op naar het strand vandaag? Nog 9 dagen en dan mag ik naar de gyn. Ik denk dat ik dan misschien wel mag starten. Door mn snelle en heftige ongi zijn mn eierstokken zo van slag. Ik heb om een echo gevraagd en stel nou dat alles rustig is, dan zal ik ongetwijfeld snel weer mogen beginnen .
Kitty, hmmm ik dacht gisteren echt dat het vandaag zou doorbreken ivm donkerrood slijm bij afvegen. Vandaag is het alleen nog maar bruin... wat is dit nou toch steeds? Dan kan ik dus maandag ook nog niet bellen. Nou hopelijk gebeurt het vanavond nog. Vreemd bij jou zo lang ongi. Maar goed, dan is het even helemaal mooi opgeschoond. En nog even iets meer dan een weekje wachten en dan kan je ook alweer heen. Hey geniet van het lekkere weer vandaag.
@vpkaatje: Balen dat het niet wil doorzetten. Waarom moet het toch allemaal zo moeilijk gaan, wat is daar het nut van?? @ukke: Ik zou als ik jou was ook een HSG vragen en inderdaad een samenlevingstest, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Spannend naar Zweden verhuizen. Wij hebben ons huis gewoon te koop gezet en we zien wel of we het verkocht krijgen en hoe lang het zal staan. @kitty: 7 dagen ongie is wel erg lang, hopelijk word het snel minder en kun je voor een uitgangsecho. Gisteren is er niemand geweest voor het open huis Ik denk dat het te warm was, dan hebben ze wel wat anders te doen dan naar een huis te gaan kijken!