Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee klopt Kitty, maar heb vermoedelijk al een kleine cyste gehad in mn eierstok die uit zichzelf weggegaan is en een kleine cyste in mn baarmoeder. Dus mn lichaam is er niet vies van zeg maar.
    Maar eerst niet vanuit gaan. Idd over iets meer dan een week is het achter de rug. Daar leef ik erg naartoe. Ben blij te weten waar ik nu aan toe ben. En hoop echt dat er geen tweede operatie nodig is, dat ik eindelijk ECHT kan gaan proberen zwanger te raken.

Sonneke, ik begrijp precies hoe je dat voelt en bedoelt. Je wilt jezelf toch beschermen tegen een volgende teleurstelling. Dat kan geen kwaad.

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Volgens de echoscopiste zou ik vandaag mijn eisprong krijgen. Ik doe nu ook ovutesten maar nog niet positief. Wat moet ik nu doen als er "weer" geen eisprong komt? Ik temp overigens ook dus kan het 2x checken!

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ja lastig, je hebt geen afspraak meer toch? Alleen pas weer wanneer je je ongi hebt toch?
    Nou ja 2x dgs ovutesten doen en eerst maar afwachten. Baaaalen!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja Sonneke, sommige eitjes springen bij 18 mm en sommigen pas bij 22 mm. Dus misschien doet ie er nog wel een dagje langer over. Dan wordt mogelijk je test morgen wel ineens positief. Hoop het voor je.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, lastig he? Wat dat betreft weet je door de Pregnyl dat je zeker een eisprong krijgt. En Bij Clomid springt je ei toch wat later? Zou dus heel goed kunnen dat ie nog gaat springen. En een ovutest is ook niet 100% betrouwbaar....

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, heb je al een positieve ovutest?

En Ukke hoe is het met jou?

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: hier eergisteren nog geen positieve test. Gisteren niet meer getest. Toen zijn we maar symphonica in rosso met nick en simon !
    Ik zal morgen wel weer tempen! Even nergens aan gedacht! Heerlijk!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh dat is ook wel es lekker he Sonneke! Nou ik hoop voor je dat je snel een positieve test zult hebben. Dan weet je weer even waar je aan toe bent.

Ukke, where are you?

Kitty, dinsdag weer naar gyn dus...

Hier alles rustig. Ben in gezonde spanning aan het
    wachten op donderdag. Hoop dat het allemaal wat
    mee valt. De uitslag en het herstel...

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt vast helemaal goed, vpkaatje! Even doorbijten en straks weer voor de volle 100% er tegen aan. Zijn we misschien toch straks gelijk zwanger?
    Hier verder rustig. Ik had vrijdag mn hoogzwangere schoonzus verteld dat wij ook een een tijd bezig zijn om zwanger te worden en dat dit niet lukt. Ze werd er helemaal emotioneel van (die hormonen toch). Ik ben nu wel blij dat ze het weet. Ze leeft erg mee en zei al dat ik altijd welkom ben als de kleine er is. Dat is erg lief :). En gisteren is dus mn nichtje geboren. Vandaag al even snel langsgegaan. Echt zo leuk. Dan heb ik wel een brok in mn keel.....Dinsdag hoop ik maar op goed nieuws......

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

I'm still in the running for hollands new mum....

PFFF... ja heb het zo gehad, nog steeds, daarbij erg veel drukte van school en ben momenteel veel van huis. Ik lees wel mee en volg jullie actief via mijn mobiel :D en denk aan jullie, maar reageren komt er vaak niet van... :(
    @ Sonneke
    GAAF ben je al naar SYmfonica in Rosso geweest? Ik ga vrijdag!
    Aan het wachten dus op een positest... ik heb officieel een hekel aan dipsticks.. ik geloof meer in de termometer, maar ja vaak is het dan al te laat, maar dan weet ik wel of ik mijn ei gehad heb ;)
    Ik hoop dat je je ei snel vindt.

@VPKAATje,
    Spannend meid! Donderdag is het zover. Krijg je nu een LUO behandeling? Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je er daarna wil vol voor mag gaan. Positief erin gaan! Succes...

@Kitty17
    Wat goed dat je het verteld hebt! Bij ons weet een goede vriendin van mij het, die ondertussen ook op knappen gaat staan. En verder niet....
    PFF... wat een gedoe eigenlijk om zwanger te worden...

Ik heb inderdaad een ei gehad op 29 September, dat was CD 17... nu zit ik op 11DPO
    Op 9DPO Vrijdag zakte mijn temp van 37,2 naar 36,9 en ik had zoiets van ojee... einde oefening.. laat de ongie maar komen.... (mijn vorige luteale fase was ook erg kort) maar gisteren was hij weer 37,1 en vandaag weer 37,2 dus ik moet nog gewoon wachten!
    Ik voel niks, behalve wat zere (.) (.) maar dat is ook niets nieuws. Als ik nu ongie wordt binnen drie dagen dan heb ik dat mooi gepland, want dan kan ik voor de nieuwe cyclus iig naar het ziekenhuis omdat dit midden in mijn herfstvakantie valt! JOEPIE......

11. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan vergeet ik helemaal te melden dat we er op het werk weer 2 zwangeren bij hebben, (waarvan 1 vmk) pfff ongelooflijk toch...

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, je banner klopt ook niet meer, dus het is altijd een verrassing voor ons waar je nu zit. Maar het ziet er wel erg goed uit! Ik hoop dat je niet ongi wordt en je over een paar dagen een mooie test in handen hebt! En als je toch ongi wordt, heb je dan weer een gesprek met de gyn? Ga je verder met Clomid?

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe! Hier als een kind zo blij met een positieve ovutest !! Ik heb net getest! Dus zo meteen maar aan de klus!

Gisteren naar nick en simon het was echt super! Heb echt genote! Super leuk met acda en de munnik!

@ ukke; ik moet altijd zo lachen om jouw opmerkingen! Pfff zware competitie hé dat hollands next mom! ik doe er ook aan mee !

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty
    Als ik een nieuwe cyclus begin zal ik een nieuwe banner doen, kunnen jullie weer gluren ;) Ik heb nu nog steeds clomid 150 en tot nu al 3 goede eisprongen mee gehad. Als ik nu ongi word ga ik nog een keer clomid slikken en rond de eisprong voor HCG en samenlevingstest en dan..... ik zou t niet meer weten? Lijkt me toch ook niet dat je eeuwig aan de clomid kunt blijven.

PFF.. heb afgelopen weken als een gek zitten (vr)eten... ik voel het gewoon dat ik ontzettend ben aangekomen... vandaag op de weegschaal... nu weet ik dat rond je menstruatie een vrouw altijd wat zwaarder is... maar ik ben gewoon 6kg aangekomen! Niet normaal!!!!
    Maar als ik stress heb kom ik ook altijd aan....
    Ik zit nog voor een paar dagen op de wachtbank, over 4/5 dagen weten we weer meer :D
    Heb trouwens (sinds vorige ronde clomid eigenlijk) ook ontzettend last van puistjes, nou ja zeg gerust PUISTEN.... pfff... allemaal ook rond de mond van die dikke harde hahahaha... waarvan je littekens krijgt :p
    Lekker lelijk
    Komt denk ik ook van de (vr)eten
    MOrgen weer afgelopen, zei ik al een paar weken geleden ;)

@Sonneke
    Jaaaah een positest! Dat word een feestje in bed, zet hem op!

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: tja ik herken mezelf ook wel in de gewichtstoename. Ik heb echt het idee dat ik een hele dikke buik heb...
    Maar ja wat wil je ook met een cyste van 7 cm aan de ene kant en een springend ei van > 2 cm aan de andere kant...;)
    Wat betrefd dat feestje in bed....:) dat viel alles mee, ik had enorm veel pijnklachten aan de kant van de cyste en dan ook nog links omdat mijn ei echt op springen stond...

Temp hier vanochtend 36,61 dus dat is 0,2 hoger zaterdag!

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook steeds links en rechts steekjes. Ik hoop niet dat het cystes zijn. Morgen zal ik het weten.....

En Ukke, ik heb ook last van grote puisten. En ik heb al snel littekens, dus ik moet er ook echt vanaf blijven. Irritant he? Ik merk ook dat ik tijdens een ronde erg aankom. Zo na mn ongi gaat het er gelukkig wel snel af. Ik denk dat ik nu op 1 a 2 kg meer zit dan voor ik begon. Dus het valt wel mee.

Sonneke, toch proberen deze ronde? Je hoeft niet aan de Provera? Gelukkig maar. Want die troep hoef ik ook niet meer.

Ik heb voor morgen een hele lijst vragen. Nu eerst maar hopen dat er niets geks op de echo te zien is. Het rommelt wel, maar zijn het mn eierstokken?

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: je hebt morgen een afspraak met gyn om te kijken hoe verder. Pof is dit al de. Ontake voor ivf? Spannend allemaal ! Krijg je ook een echo? Ik denk hier geen provera! Eitje is wel gesprongen denk ik! Nu maar hopen dat hij de cyste mee naar buiten neemt! Haha!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dat ik weer heel wat geklets gemist heb. Heb
    gelijk maar ff bijgelezen.
    Hier alles rustig. Nog wel poosje buikpijn gehad,
    ook toen ongi al gestopt was. Zal me niks verbazen
    als ze nog iets als endometriose tegenkomen donderdag.
    Het is spannend, maar op moment ben ik wel rustig en
    wacht alles rustig af. Vermaak me ondertussen prima
    met wat omhangen, wat lezen, Gooische Vrouwen film kijken
    etc.
    Bedacht me net, het gaat nu allemaal ook wel weer snel.
    Stel de operatie gaat goed en ik kan na de pilstrip
    gewoon weer verder... Rond 28 okt zal ik wel ongi
    worden. Dus dan begint meteen mijn nieuwe ronde met
    hopelijk echte kansen!
    Weet al niet eens meer hoe het voelt om te wachten
    op een ei. Pff ik ga me wel inschrijven bij stichting doe
    een wens. ;)
    -
    Kitty zou heel leuk zijn ja als we tegelijk zwanger
    zouden zijn. En liefst nog alle vier he ;)
    Fijn dat je het je schoonzusje verteld hebt. Voor haar
    ook fijn dat je haar in vertrouwen neemt. En het is wel
    goed als mensen die dicht bij je staan weten wat jij
    allemaal doormaakt.
    Voor mij ook nooit geen Provera meer.
    Vandaag dus naar gyn... ben benieuwd! Wish you luck!
    -
    Ukke, mooi toch ondanks alle drukte af en toe wat
    van jou te horen. Wat is een LUO behandeling?
    Ze gaan een baarmoederfoto maken en daarna de eileider
    die niet goed is, proberen te fixen. Als dit niet
    lukt, dan moet ie tijdens een tweede operatie
    verwijderd worden. Ik ga er vooralsnog vanuit dat
    het allemaal mee zal vallen. Wilde in eerste instantie
    van het ergste uitgaan om me verdere teleurstellingen
    te voorkomen. Maar dan maak ik mezelf helemaal gek.
    Dus positief blijven heeft op dit moment de beste
    uitwerking.
    Het is frustrerend he al die zwangeren om je heen pff
    Spannend voor jou nu! 13dpo vandaag? Oehhhhhhhhhhhhhh
    Ohja en jij hebt last van puisten door de Clomid he...
    nou ik heb op de achterkant van mijn bovenarmen een
    heeeeeleboel kleine puistjes. En dat terwijl ik normaal
    altijd een hele gave huid heb. Ik zat me al te bedenken
    hoe ik daar nou weer aan kwam. Zal ook wel door al die
    hormonsters komen. En ook ik ben heeeeel erg aangekomen.
    Vanaf moment dat ik ben begonnen met Clomid en nu, ben ik
    zeker 7 a 8 kg zwaarder. En dat terwijl ik eigenlijk voor
    de Clomid al wilde gaan afvallen.
    -
    Sonneke
    , ben superblij voor je met je positieve ovutest.
    Hahah ben dan gewoon zo blij voor je dat het bijna zo
    zou voelen alsof ik er zelf eentje heb. Belachelijk niet.
    Maar ja, je leeft hier zo met mekaar mee.
    Ja Hollands next top mom. Hmm ik lig eruit op moment.
    Ik mag een volgend seizoen weer meedoen zeker.

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja inderdaad het gaat dan ineens toch wel weer heel snel voorbij...
    Donderdag is de operatie al! Inderdaad positief blijven denken! Het valt zeer zeker niet mee maar anders voel je jezelf nog veel ongelukkiger en dat is op dit moment (nog) niet nodig!
    Ja leuk eej dat je zo met elkaar meeleeft! Met mijn man en degene die het weten van ons deel ik ook altijd jullie verhalen. Mijn moeder snapt echt wel heel goed dat zo'n forum echt wel heel fijn is.
    Ze vraagt dan ook wel eens hoe het met jullie gaat...:)

@kitty: Ben je al bij de gyn geweest ?? Ik ben enorm benieuwd!

20. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig hier de eerste ongie verschijnselen, temp vanochtend ook gezakt dus voor mij CD 1 GAAN WE WEER....

Deel Deze Pagina