Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer een dag voorbij.....

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, we zitten bijna op de helft! Ik kan niet wachten :) En Vpkjaatje, ik zette mijn injecties altijd in mn buik. Links of rechts maakt niet zoveel uit :).

3. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, jeee bijna op de helft.. voel je al iets? ;)

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, niet echt. Ik heb wel weer lekkere trek. Goed teken of slecht teken?

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm ik ook ligt aan t weer ;)

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty en @ukke: Spannend voor jullie! Nog iets meer dan een weekje en dan weten jullie meer.
    @Kitty: Die utrogestan heb je die in vaginale tabletten?

@Vpkaatje: Enorm bedankt namens mijn collega voor je verhaal.

Hier morgen om 9.00 uur voor 1e FM! Spannend!

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Ukke en Kitty, nog iets meer dan een week, kunnen jullie
    eindelijk testen!! Spannendddddd.
    Kitty, ja ik heb besloten ze ook in mn buik te doen. Ook handiger
    op mn werk, hoeft niet de hele broek uit. Deze prikjes vallen
    me erg mee. De Pregnyl doe jij ook zelf toch?
    -
    Sonneke, heeeeeel veel succes voor je FM!! Ook spannend
    weer hoor!! Duim voor je.
    Oooh had je het verhaal toch al wel gehad op de andere
    mailadressen? Heb m dus ook nog een keer gestuurd naar het
    maialdres wat je stuurde in een pb. Nu heb je 'm 3x ;)
    -
    Vandaag cd5 en tweede spuit gezet. Ben zo benieuwd vrijdag,
    tis dan cd8. Dan is er vast nog niet zoveel te zien of wel?
    Vandaag voor het eerst weer gewerkt. Best pittig, wilde alles
    weer gewoon doen en mn buik was wel erg gevoelig. Maar
    goed, even door de zure appel heen en ben nu ook trots
    op mezelf hoor.

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jooooooooooeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhoooooooooooeeeeeeeeeeee!
    Hier ook goed nieuws!
    Ik heb naast mijn cyste een ei van 17 mm! Cyste is nu 2,5 cm! Dit is prima!
    Morgenavond ga ik ook spuiten !! pregnyl, ik ben benieuwd hoe dat bij jezelf is...
    Zaterdag om 10.30 uur IUI!
    Ideale timing! We zijn allebei vrij!
    Toch wel snel op CD 13 IUI!
    Hoe is dat bij jou altijd Kitty en bij jou ukke op welke CD zat jij?
    Ik ga ook beginnen met utrogestan! 3 x daags 2 vaginale tabletten, pfff dat is wel veel!
    vpkaatje, ik inderdaad je verhaal nu 3 x ontvangen, maar dat geeft niet hoor ;)
    Spannend voor jou de vrijdag! Ik ben zo benieuwd, je krijgt (nog) geen IUI toch of wel??

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super nieuws Sonneke!! :) Wauwie! Spannend die pregnyl
    bij jezelf zetten, ga ik ook doen. Hoor wel van jou hoe
    dat was. Idd mooi vlot zeg.
    Ja dat verhaal, ik had m naar de mailadressen gestuurd die op je facebook stonden en kreeg later een pb van je met een ander maialdres. Dus dacht ohh dan zal ze die andere wel niet meer gebruiken. Vandaar nu 3x hah.
    Vrijdag idd spannend is dan cd8. Heb nu twee keer geprikt. Heb er nog geen last van. Ben ontzettend benieuwd of er nu een mooi eitje gaat rijpen. Twee mag ook ;) IUI was nog niet nodig, omdat zaad goed was. Heb nog geen samenlevingstest gehad.
    Vind het ook nog wel prettig dat ik geen IUI hoef te hebben tot nu toe. Hoop dat het op deze wijze lukt.

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zaad van mijn mannetje is ook goed, maar ja als ze niet overleven in het baarmoederslijmvlies is er ook weinig kans ;)

Ik had op CD 13 mijn echo en toen zat er een ei van 22,5 en bms 12mm.. 's avonds pregnyl gespoten en CD 15 IUI
    Nu een week over de wachttijd heen, voel niets geks...
    Op zaterdag doen ze bij ons geen IUI's :$

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Ik wist ook niet dat ze het op zaterdag deden. Maar ik ben er wel blij mee. Alleen er zit wel een groot nadeel aan!!
    In het weekend doen ze de IUI's op de Spoedeisende hulp.
    Mijn collega's die aan het werk zijn hebben altijd een overzichtje wie er op de SEH binnen komt!
    K*t hoe ga ik dat nou weer oplossen!

@vpkaatje: ja ik zal je laten weten hoe het was, de pregnyl.
    Wel fijn dat je mocht gaan spuiten, hopelijk een mooi groot ei a.s vrijdag!

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1332 Ukke, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    @Sonneke
    Spannend joh! Kun je ook mee doen... JEEEEEJ
    Hmmm... kun je in het kader van 'privacy' niet iets regelen? Andere naam, pruik op en gaan ;)
    Ik snap dat het vervelend voor je is.

Hier een eerste symptoom te bespeuren, mijn borsten beginnen langzaam aan pijnlijk te voelen :D maar goed dat zegt niets hoor, want dat heb ik altijd na 'ei' dus... gewoon nog maar even geduld :p
    Trouwens vanochtend was mijn temp. 37,3 .... zo hoog heb ik het ook nog nooit gezien! Heerlijk zo hé speuren naar de oh zo gewenste eerste signalen...

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Tja ik zal vragen of hij het niet gewoon op de polikliniek kan doen.
    Jeetje echt heel spannend voor je! Wel heel positief dat je temp zo mooi hoog is!
    Over een weekje zul je het weten...
    Heb jij ook utrogestan gekregen??

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, want ik was helemaal niet op de IUI tour.
    Ik zat vrolijk aan de clomid, die tot ieders verbazing in de dosering 150mg al 4 goede eisprongen opleverde en nu zelfs zo mooi dat het een ei van dus 22.5 was en dik bms... ik kwam echter voor een samenlevingstest en tja harstikke negatief... dus ze wist genoeg. Bijwerking van Clomid.. dus Pregnyl mee voor het eerst... en hoe het verder gaat als ik niet zwanger ben, geen idee... Ik heb geen clomid meer in huis en ik weet niet of ik dat nog wel ga krijgen.
    Ze zouden mij bellen, nog niet gebeurd, mis wel telkens een oproep al 3 dagen, maar ja onder werktijd kan ik niet opnemen.
    Ik bel iig zelf wel als ik meer weet ...

Ja mooie hoge temp. Dat is wel weer goed.. echt killing die wachtweken....

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke ja klopt, het zaad van jou man wordt aangevallen.
    Bij mij is dat nog niet bekend. Dus vandaar nog geen
    IUI. Maar als ik nou komende paar keren met injecties
    niet zwanger word, zullen ze dat vast ook wel es gaan
    tetsten denk ik. Cd13 een groot ei, dat is super.
    Eigenlijk moest ik cd11 terugkomen, maar die dag kan
    ik ECHT niet. Vandaag cd8 al vrijdag. Nou ja, wie weet.
    Hoop dat er in ieder geval iets zit wat groter dan 12
    a 14 mm is. Oehhh zo spannend voor je! Al schijnt
    Pregnyl ook bepaalde symptomen te kunnen veroorzaken.
    Het is toch HCG wat je je lichaam in spuit.
    -
    Ohh wat lastig Sonneke! Tsja, misschien ontkom je er
    nu niet aan het toch te vertellen. Bij mij op het werk
    weten ze het nu ook allemaal vanwege de operatie. En
    op zich vind ik het nu niet erg meer. Ze weten wat
    er speelt en als ik een keer een mindere dag heb,
    dan hebben ze daar begrip voor.
    -
    Kitty en hoe gaat het wachten bij jou? :)
    -
    Vandaag weer zoveel buikpijn en dat terwijl mn ongi
    bijna over is. Pfff dat is dus die endometriose. Toch
    maar es met de huisarts overleggen, want naproxen
    helpt niet meer. Of in ieder geval... niet genoeg.
    Derde spuitje gezet. :)

16. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden, ik loop alweer achter :)

Sonneke, ik wist niet dat je zo'n korte ronde kon hebben met Clomid. Op dag 11 al Pregnyl zetten! Wauw, dat heb ik nog nooit gehad. Mijn record is op dag 12 Pregnyl en op dag 14 IUI. En normaal duurt het langer. De 1e keer rond dag 21 en afgelopen keer op dag 18 de IUI. En ik hoef maar 2x daags 1 tablet Utrogestan. Jij krijgt veel meer en ik lees dat andere meiden dat ook krijgen. Waarom krijg ik dan zo weinig? Nou ja, het zijn echt hele kleine balletjes die je idd vaginaal moet inbrengen. Ik draag wel de hele tijd inlegkruisjes, want er komt behoorlijk wat troep uit. Bij mij valt het wel mee, maar jouw dosis wordt 3x hoger, dus bereid je maar voor ;). Ik heb regelmatig echo's op zaterdag of zondag gehad en dit is dan altijd op de poli. Hetzelfde geldt voor de IUI. Dus wat gek dat dit bij jou op de SEH is? Zit het lab een beetje in de buurt? Heel veel succes iig vanavond met de Pregnyl. Valt echt mee. Gewoon langzaam spuiten en blijf ontspannen. Dan is er niets aan de hand.

Ukke, ik voel me nog steeds niet anders dan anders. Soms nog wat last met plassen dat er zo'n druk is op mn onderbuik. Verder kan het nog alle kanten op denk ik.

Vpkaatje, fijn dat het spuiten meevalt. En dag 8 is idd wel erg vroeg. Bij mij houden ze dag 9 aan, maar als dat in het weekend valt, doen ze de vrijdag of de maandag. Waarschijnlijk zul je dan zondag of maandag weer terug moeten. Zeker als je eitjes nu opeens wel snel gaan groeien. Spannend hoor. Liever te vroeg een echo, dan te laat ;)

Ik kon vannacht niet zo goed slapen. Ik zal alleen maar zwangere meiden om me heen :S. Straks naar t zkh voor intakegesprek. Ik ben zo benieuwd!

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty,
    * Waar is die Utrogestan eigenlijk voor?
    * Zet jij de Pregnyl altijd in je buik, daar zo onder je navel?
    Hij mag evt. ook in je bovenbeen.
    * Bij ons is de poli ook op zaterdag en zondag gesloten. Dus
    als er bij mij al een mooi eitje zou zitten (waar ik nog niet
    in geloof hoor) dan kan ik zondag niet eens terugkomen. Zelf kan
    ik eigenlijk ook pas dinsdag weer. Zou dit een probleem zijn?
    * Vanaf welke cyclusdag spuit jij? Ik ben cd4 begonnen.
    * Succes met je intake gesprek, spannend hoor!

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje,
    Utrogestan is Progesteron en zorgt ervoor dat je bms in stand blijft. Zeker bij vrouwen met een korte LF kan dit een middel zijn om deze fase te verlengen. Bij IUI is dit niet gebruikelijk. Bij IVF wel, want mij is vanochtend verteld dat je bij het starten van de cyclus hormonen krigt om alles stil te leggen. Na een paar dagen komt daar Menopur bij en gaan je eitjes groeien. En dan krijg je dus na de terugplaatsing extra progesteron, omdat je lichaam op dat moment een te kort heeft. 3x daags 2 tabbletten. Ik krijg het omdat ik erom heb gevraagd. Alleen een lagere dosis, dus de kans is aanwezig dat mn ongi erdoorheen komt.
    De pregnyl zet ik altijd links of rechts van mn navel. Een beetje naar voren zitten, buikrolletje vast pakken en prikken maar.
    Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt, maar stel nou dat je ei zo rond de 15 mm is, dan kan je niet 3 dagen niet komen. Want zometeen zijn het er opeens te veel? Maar wees gerust, bij mij duurde het de eerste cyclus met 75E tot dag 21 tot ik Pregnyl mocht prikken. Maar mijn ervaring is wel dat je bijna niet kan schuiven met dagen. Zeker niet als er veel activiteit is en je eitjes al flink groeien.
    Ik begin altijd op dag 3, tenzij dit in het weekend valt. Want een uitgangsecho doen ze niet in het weekend. Ik ben ook wel eens op dag 4 begonnen. Is echt niet te laat hoor.

Ik ben dus terug van de intakegesprek. Het viel me wel een beetje tegen. Op zich weet ik allemaal wel wat me te wachten staat, maar ze wil niet direct met IVF beginnen. Ze vind dat ik nog niet zo heel lang bezig ben en ik eigenlijk wel 6 IUI's moet doen. En daarnaast willen ze het zaad van mn man nog een keer testen in het lab en bij mn dossier opvragen, zodat ze een idee heeft hoe mijn cyclussen zijn verlopen. 22 december moet ik weer terug. Dat is pas over 1,5 maand.....Ik en ook de ivf arts hoopt natuurlijk dat het allemaal niet nodig is en dat ik deze of de volgende ronde zwanger raak. Zelf heb ik wel weer een dipje. Ik krijg wat last van mn onderrug en heb wat hoofdpijn en ben moe. Een van de bijwerkingen van Utrogestan is hoofdpijn en misselijk (zwangersschapskwaal), dus het zegt allemaal nog niets. Ik ben zo bang ongesteld te worden! Ik hoop dat ik het mis heb!

En Ukke en Sonneke, hoe is het met jullie?

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Hoe is je intake gegaan???
    Ik krijg inderdaad wel erg veel, 3 x daags pfff dat betekent ook op het werk 2 bollen planten...
    Maar goed ik zal maar braaf doen wat ze zeggen, ik krijg ze nu in ieder geval!
    Ik heb ook nog nooit zo'n korte ronde gehad, normaal eisprong op CD 16. En nu dan 3 dagen eerder op CD 13 IUI.
    Maar mijn ei was gisteren 17 mm als hij 2 mm per dag groeit dan is hij zaterdag 23 mm dus dat is wel een goede groote toch.
    Gaat hij zo wie zo springen binnen 36 - 48 uur na de pregnyl??

@vpkaatje: de utrogestan is een vorm van progesteron. Deze zorgt voor een mooi dik BMS en zorgt ervoor dat de omstandigheden om in te nestelen zo optimaal mogelijk zijn. Zo heb ik het begrepen.

Ik ben toch best een beetje zenuwachtig voor zaterdag en dan vooral het feit dat ze het op de SEH gaan doen.:$
    Ik heb net even de poli gebeld en het probleem uitgelegd. De secretaresse snapte mijn angst en gaat dit bespreken met de gyn die zaterdag de IUI doet. Ik kan morgen terug bellen.
    De secretaresse vertelde al dat de gyn daar waarschijnlijk niet moeilijk over zal doen en de IUI gewoon op de poli zal doen.
    I hope So!!!
    Vanavond de pregnyl inderdaad..... Spannend!

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, hoe laat moet je prikken? Spannend! En je ei springt sowieso. Wanneer precies is lastig te zeggen. Bij mij in het zkh krijg je na 39 uur de IUI. Je ei springt meestal na 36 uur. En wat fijn als je toch op de poli je IUI krijgt.
    En ik had vandaag de afspraak in t zkh waar ik werk. Net bedacht ik me of dit wel zo slim is. Al mijn collega's kunnen nl mijn dossier zien. Maar aan de andere kant, ik ook. En ik kan er vanuit gaan dat ze niet zomaar een dossier gaan lezen toch? Anders moet ik toch een collega in vertrouwen nemen en vragen of ze mijn dossier kunnen afschermen? De IVF arts zei trouwens halverwege het gesprek, ik ken je ergens van, hahaha. Dat kan dus kloppen, want ik heb al een paar keer met je gesproken ;).
    Ik heb vanmiddag trouwens nog lekker geshopt! Echt fijn! Want ik schrok wel een beetje toen ik op de weegschaal moest staan :S

Deel Deze Pagina