Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Sonneke ! Ik ben morgenochtend heel misschien online. Ik moet na de echo door naar de fotograaf en naar de centrale balie van de gemeente, want mijn rijbewijs moet vervangen worden. Heb ik meteen een goede smoes dat ik te laat ben op mn werk. De tijden van de gemeente zijn ook zo onhandig, hahaha. Als ik niet voor 10en heb gereageerd, dan wordt het pas 's avonds.....
    Vpkaatje, veel succes morgen! Ukke, hoe is het met jou?

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja echt zo spannend. Begin nu echt zenuwachtig
    te worden, net als mn eerste afspraak. Ben zo bang dat het
    een enorme teleurstelling gaat worden.
    Kan waarschijnlijk nog wel even online voor mn werk. Hangt
    er wat vanaf hoe lang het deze keer uitloopt.
    Jij nog dagje langer wachten... maar 't schiet op.
    Kitty, veel suc6! Ben benieuwd!! Denk dat ik het 's avonds

pas lees.

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ben geweest en ondanks dat de arts zegt dat ze tevreden is; baal ik als een stekker. Ik had gehoopt dat er een beginnend rijpend eitje te zien zou zijn. was er wel bang voor dat dit niet het geval zou zijn.

De gyn zei dat mn baarmoederslijmvlies 5 mm is. Dit is voor cd10 normaal. Pas als het baarmoederslijmvlies zo'n 8 a 9 mm is; zal er een eitje gaan rijpen zei ze erbij. Er was nu dus nog niks te zien. Ja, aan beide kanten meerdere eiblaasjes.
    Ik vroeg of het erg is dat er meerdere eiblaasjes zitten. Nee dat was niet erg, als ze maar niet allemaal gaan groeien.
    Een eitje kan nog wel op dag 21 gaan rijpen. Dus ze had ook niet verwacht dat er nu al iets te zien zou zijn.
    Moet vrijdag (cd14) weer terugkomen voor een echo. Kijken of er iets veranderd is. De buikpijn heb ik genoemd en ze vond dit positief. Mn eierstokken hebben heel lang niks gedaan, het is een teken dat er iets gebeurt nu. Afsluitend zei ze "Het gaat precies zoals ik had gehoopt".
    Dat klinkt natuurlijk helemaal goed, maar toch is mn onzekerheid en "angst" nog niet weggenomen nu. Omdat er nog steeds van alles kan gebeuren. Vorige keer dacht ze ook dat er wel 1 blaasje verder zou rijpen en dat was toen ook niet het geval.
    Tsja, eerst zien, dan geloven. Blijft voorlopig dus spannend.

Bloedonderzoek was goed verder. (Volgens mij was er alleen getest op Chlamidia.)

Volgens mij zijn er veel dames die wel een eitje hebben al bij de eerste follikelmeting...

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Vpkaatje: Echt balen dat er nog geen eitje aan het rijpen is! Je was er al een beetje bang voor he.
    Het is kut dat dit dan weer bevestigd word!
    Gelukkig was je BMS normaal!
    Op CD 14 zullen ze er vast iets meer over kunnen zeggen.
    Ik heb ook wel het idee dat clomid 50 mg bij veel meiden aan slaat maar jij hebt mischien 100 mg nodig.
    En dat je die pijnklachten hebt is denk ik ook wel positief...

Kop op meid, de moed niet laten zakken, CD 10 is nog erg vroeg ook!

Liefs en een dikke knuf,
    Sonneke

5. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wie weet Sonneke, voel me wel wat dippig nu hoor. Denk je echt dat het normaal is dat er op cd10 nog niks te zien is? :(

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachten op een ei

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ik zal je ook al mijn eieren uit de koelkast toesturen. Wie weet helpt het ;)

Ik heb natuurlijk nog niet zoveel ervaring met hoe die eiers groeien. Maar bij mij was er op CD 12 een eitje van 13,5 mm te zien. Aangezien ze 2-3 mm per dag groeien zou ik op CD 10 een eitje van 7 -9 mm gehad hebben.
    Ik weet niet precies vanaf hoe groot ze het bepalen als een rijpend eitje?

Houd de moed erin hoor!

X

8. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden hier ben ik ook weer even online...

@VPKaatje
    Ik snap dat je baalt, maar inderdaad niet opgeven. Je lichaam wordt nu ineens flink aan het werk gezet. Misschien heeft het ook even de tijd nodig om hier aan te wennen?
    Maar het vervelende is dat je niets 'concreets' kan doen, behalve afwachten of de hulpmiddelen van buitenaf meewerken.
    Voor de rest is het denk ik ook belangrijk om te ontspannen en er zo relaxed mogelijk mee om te gaan (zei zij die zelf ook altijd zegt gemakkelijker gezegd dan gedaan).
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog weinig inzicht heb in wat zou moeten op welke cyclusdag, ook omdat ik eigenlijk niet onder controle sta.. dus wat er zou moeten gebeuren rond CD 10 dat weet ik niet, ik weet wel dat bij sommige vrouwen het eitje pas later gaat rijpen en springen.

Wie weet brengt Pasen nu eens ECHTE eitjes :D

Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn borsten doen nog steeds zeer :cool: vooral als ik mijn BH uitrek, verder lijken mijn stemmingen wat wisselender, af en toe wat krampjes in de buik... alles wat op een aankomende ongi lijkt eigenlijk. Niks vreemds verder.
    Ik heb afgelopen vrijdag bloed laten prikken. Stond zo weer buiten, hoefde niet eens voor het parkeren te betalen laat maar zeggen.
    Woensdag ga ik naar de gyn voor een echo en ik denk ook de uitslag van het bloed. Ook zal ik vragen hoe en wat nu verder.... waarom geen controles?????? ;)

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    vpkaatje, jij hebt ten minste nog een bms van 5 mm. Die van mij is nog steeds 2 mm op dag 14..... Wel balen dat er nog niet duidelijk een ei te zien is. Hopelijk heb je vrijdag meer geluk! Het komt vast helemaal goed. Zeker als ze zeggen dat het helemaal gaat zoals verwacht! Anders zal ik een eitje van mij naar je doorsturen. Links groeien er nu nl drie. En rechts twee, alleen de grootste nog steeds niet groter dan 14 mm. Dat is ook frusterend hoor, dit is al mijn 4e echo! Tja en wat te doen....doorspuiten en terugkomen. Tja, alsof ik niets beters te doen heb :D.
    En Ukke spannende dag ook voor jou as woensdag. Heel veel succes! En Sonneke, helaas geldt het niet voor mij dat mn eitjes 2 a 4 mm per dag groeien. Waarom groeit er niet 1 of 2 eitjes door!!!

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja misschien is dat het wel. Misschien
    zijn de eiblaasjes al wel 9 mm, maar dat ze zegt
    dat er nog geen eitje zit. Het is nog niet rijp.
    Daar zeg je me wat. Had toch moeten vragen hoe
    groot de blaasjes waren nu eigenlijk.
    Misschien was dat eitje van jou wel een rijpende
    follikel van 13,5.
    -
    Ukke ja zal proberen positief te blijven. Al valt
    dat niet altijd mee. Moet me gewoon tussen de
    echo's door ook op andere leuke dingen richten en
    wat afleiding zoeken.
    Ja we duimen met zn allen voor een super sociale
    paashaas!!
    Spannend voor je woensdag en goed dat je het gaat
    vragen hoor!
    -
    Kitty, ja mijn baarmoederslijm doet steeds perfect
    zn werk. Mooi dun vlak na de ongesteldheid, mooi
    dik rond het einde van de cyclus. En nu dus een
    goede opbouw, daar ben ik ook wel blij mee. Maar ja,
    als er geen eitje is kan me dat baarmoederslijm
    ook gestolen worden. Maar goed.... ik weet het, het
    had ook anders gekund....
    Wel shit voor je dat het bij jou zo dun is zeg.
    Kitty, ik een eitje van jou, jij paar mm baarmoederslijm
    van mij.

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Vandaag een spannende dag voor mij....
    Heb bloed laten prikken, progesteron.
    Deze moet in de luteale fase tussen de 10 - 90 zijn.
    Natuurlijk meteen vandaag op het werk mijn uitslag opgezocht.
    Hij was 78! Dus volgens mij heb ik een goede eisprong gehad. :)
    Ik ben erg blij! Maar ik vind het voor jullie k*t dat bij
    Vpkaatje: het eitje niet wil groeien...
    en bij kitty de eitjes niet goed doorgroeien en het BMS te dun is
    en dat Ukke eigenlijk helemaal geen houvast heeft wat betreft deze 1e cyclus met clomid!

Ik heb gelukkig afgelopen weken voldoende afleiding gehad, op het werk en ben net een opleiding begonnen....
    Heb wel het idee dat je door wat afleiding er niet continu mee bezig hoeft te zijn.

Meiden zet hem op en ik duim voor eitjes!

Kus Sonneke

12. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wat ik nu weer heb!
    Ging net naar de wc en verlies ipv witte afscheiding ineens wat licht/bruinig roze afscheiding niet vloeibaar, maar meer in de zin van slijm... Toch de ongi die eraan zit te komen? Wel wat vroeg zo op CD 25 ?????
    Ik ben benieuwd morgen :-O Misschien dat die Provera en Clomid gewoon niets uitgehaald hebben, want tel er 7 bij op en dan zit je op 32 dagen, dat heb ik wel vaker gehad ;)

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Mischien is het wel een innestelingsbloeding! Dat zou natuurlijk ook niet onmogelijk zijn!
    Ik hoop het zo!

Kus Sonneke

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word hier helemaal gek van... ik hoop het nu toch ook maar... zal morgen wel niet veel wijzer worden.
    Het allergekste is dat mocht dit echt raak zijn, dan is dit kindje verwekt op de dag dat we afscheid van mijn opa namen. Dat is dan ook wel weer bijzonder... maar goed nog even afwachten, morgen meer duidelijkheid, ik houd jullie op de hoogte

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: dat zou dan toch wel heel mooi zijn, en weet je soms denk ik dat het ook zo moet zijn. Het is zo vaak dat er iemand overlijd en er dan iemand (net) zwanger is!
    Ik hoop het!

Groeten Sonneke

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, maar mijn plofbuik voelt nu wel net alsof er ongi aankomt.. ik ben moe dus duik mijn bed in, morgen horen jullie meer

:D
    Slaap lekker

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag morgen weer.....Spannend he?
    En Ukke, ik hoop dat het een innestelingsbloeding is en geen aankomende ongi! Zou toch geweldig zijn als je al na een ronde zwanger zou zijn?
    En voor jou ook goed nieuws Sonneke! Op naar de volgende afspraak. Wat gaan ze dan doen?

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukke: Sterkte en succes morgen, duim mee dat er geen duivels komen!

@Kitty: Jij ook heel veel succes morgen, wanneer kun je verslag uit brengen?
    Ik heb volgende week woensdag mijn NOD en vrijdags bel afspraak met de Gyn.
    Ik denk dat ik volgende ronde weer met clomid 50 mg mag starten want ik heb een goede eisprong gehad op CD 17 volgens mij is dat nog wel netjes.
    Ik ben benieuwd... nog een weekje afwachten...

Ik denk aan jullie!

Dikke kus Sonneke

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, wat een fantastisch nieuws!! En nu maar hopen dat
    je 22 mrt een positieve test in handen hebt!! Echt erg
    spannend. Mooi dat het zo aangeslagen is zeg.
    Voor ons k*t idd, maar onze tijd komt nog wel hoor.
    Ik heb ook veel afleiding gezocht. Op zich lukte dat
    wel aardig, alleen had nogal veel buikpijn van de Clomid
    en dan ben je er toch weer veel over aan het piekeren.
    Mn buikpijn is over. Ben zo benieuwd naar vrijdag of
    er dan eindelijk een eitje te zien is. Anders zakt de
    moed me in de schoenen denk ik.
    -
    Ukke, spannend, misschien innesteling ja?
    Spannende dag morgen!! Oehhhhhh

20. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik dan weer....
    Nou vanacht wakker omdat ik naar de wc moest en jawel hoor daar was de ongi. Zette vanochtend ook goed door.
    Ben bij de gyn geweest en ze hebben dus afgelopen vrijdag bloed geprikt en er is een eisprong geweest (CD11). De Clomid is goed aangeslagen en ik start nu op CD 1 ik blijf gewoon met 50mg ik heb genoeg clomid in huis en hoef ook niet terug te komen, behalve als mijn cyclus veranderd, dus de clomid zijn werk niet meer doet of als ik na 5 maand niet zwanger ben. Op mijn vraag of er geen controles nodig zijn was het antwoord dat dit verder niet gebruikelijk is bij deze dosering en in mijn situatie. Want ik heb soms wel een eisprong, maar niet regelmatig en ik kan clomid dus zien als een hulpmiddel om een regelmatiger cyclus te krijgen. Ze zei dat het controleren niet echt nodig is omdat er wel een ei groeit en springt. Op mijn vraag van die meerdere eitjes zei ze dat het risico er wel was, maar erg klein bij deze dosering.
    dussss.... start over twee dagen opnieuw met Clomid. :D

Deel Deze Pagina