Ik ben ook strontmiselijk... Vanochtend mijn temp. een graad gezakt naar 36,4, hij schommelt zo dat het er steed meer op begint te lijken dat er geen goede eisprong is geweest. Al twee keer een temperatuurdip na de eerste verhoging..... Ik heb nu vooral zere / bolle ogen en niet een van het huilen Volgens mij heb ik echt een griep onder de leden die niet wil doorzetten. Zere benen, zere ogen, verkouden, misselijk, veel slijm.... Ja het is zeker zo dat een operatie niet niks is. Ik ga het ook wel op mijn werk vertellen welke optie ik ook kies. Maar het zou al prettig zijn als je al een half jaar lang geen 'troep' meer hoeft te gebruiken..... spuiten e.d. Maar goed inderdaad zo'n narcose JEZUS wat zijn dit nou weer voor opties...................
Het is zo een beetje zo'n gevoel zo als je net een huis hebt gekocht... jongens ik ga shoppen! En dan niet voor een broek, maar voor een keuken.
Hmm balen Ukke!! Ik dacht echt dat je een ei gehad had. Kan op zich nog steeds, je kan ook een innestelingsdip hebben he. Maar ja, ik geloof ook dat je gewoon wat ziekig bent. Tsja toch jammer dat ze niet ff een echo hebben gemaakt, had je iets meer duidelijkheid gehad. Persoonlijk zou ik kiezen voor injecties. Het was dat ik weinig keus had, ik moest gewoon geopereerd worden. Maar ben steeds nog zo moe enzo en ik denk dat dat nog steeds de nasleep van de narcose is. En die LEO geeft ook geen 100% garantie toch? - Hier 4dpo en hele dag al steeds misselijk. Maar niet zo erg meer als gisteren. Mijn darmen doen ook gezellig mee. Tis echt in de war. Ben benieuwd of het allemaal door de Pregnyl komt of omdat ik beetje ziekig aan het worden ben ofzo. Tussen 5 en 7dpo kan het innestelen plaatsvinden toch? Jeetje heb al zo lang niet meer op t wachtbankje gezeten dat ik geen idee meer heb van alles. Dan zou het vanaf morgen kunnen gebeuren. Spannend hoor. Was het maar vast volgende week dan had ik een testje kunnen doen.
Zo ik ben opgelucht en blij, maar tegelijk ook bang voor wat er komen gaat... de vragen, het medeleven, het zwanger worden an sich (gaat het lukken binnenkort?) Afijn.... even kort gezegd mijn baas en wat directe collega's zijn officieel op de hoogte!!!!!!!!!!!!!! Dus daarom blij en opgelucht want zelfs mijn baas zei, je doet wat nodig is en werk is een bijzaak, dat regelen we! WOW.... jeetje... WAUW.... OK dus injecteren en vaker terug komen hoeft dus geen probleem te zijn! Doet deze optie ook officieel weer mee. Ben bang dat ik dan nog wel een HCG zal krijgen... in ieder geval een samenlevingstest. Wat zijn jullie ervaringen met HCG's?
Ukke, een HSG valt echt wel mee. Vergelijk het maar met IUI. Enig verschil is dat ze vloeistof inbrengen en je dat kan voelen als ongikrampen. Dat ga je zeker voelen en je zal ook wat bloed/vloeistof gaan verliezen, maar het lijkt mij echt vele malen beter dan narcose/operatie. Ik zou daar echt voor gaan. Als dit niet helpt, dan kan je deze optie altijd nog overwegen. En wat een opluchting dat ze op je werk zo goed reageerden. Tja, eigenlijk niet anders verwacht, maar toch fijn die bevestiging. Ik moet het nog vertellen, maar ik wacht volgende week even af. Mijn misselijkheid is afgenomen. Gelukkig. Ik vind het steeds spannender worden. Nog 3 dagen en dan de 1e test wagen!
Ukke, goed man dat je het eindelijk verteld hebt!! Had je echt eerder moeten doen. Aan de andere kant, je was er nog niet aan toe. Als er veel vragen komen, kan je ook zeggen dat je het er liever niet telkens over wilt hebben. Dat werk je afleiding is en dat je dat graag zo wilt houden. HSG heb ik gehad tijdens de operatie, dus kan ik niet over meepraten, toen was ik in narcosel. Schijnt niet zo lekker te voelen... heb ik gehoord. - Kitty, jeeeeeeeetje HOE spannend!! Nou ik duim voor je hoor. Laat ons maar zien hoe je dat doet.... zwanger zijn!
Jeetje wat heb ik veel gemist! Heb het de afgelopen week zoooo druk gehad, pffff. Ukke wat fijn dat je collega's en baas zo goed reageerde. Als ik jou was zou ik echt voor de hormonen en het HSG gaan. Ik vond het echt alles meevallen! Van te voren 1 gram paracetamol en voor je het weet is het voorbij. Een operatie daarentegen lijkt mij doodeng! Spannend voor jou kitty, ik hoop zo dat jij de eerste mag zijn die weet hoe het is om zwanger te zijn! Het heerst denk ik vpkaatje ik ben ook grieperig en misselijk. Echt slopend eej die wachtweken! Ik ben net terug van mijn 1e FM op CD10. Mooi ei van 16 mm aan de linkerkant, morgenavond pregnyl en dan zaterdag de IUI. Weer een perfecte timing! Ik ben er blij mee en ik wil dat het nu een keer gaat lukken want ik ben er een beetje klaar mee! Zojuist nieuwe utrogestan gehaald, ik moest 7,50 bij betalen. Was dat bij jou ook zo Kitty ? Je gebruikt er toch2 per dag?? Misschien dat ik dat ook wel ga doen. Ik vind het zo'n troep, 6 per dag! En dan ook nog elke keer zoveel bijbetalen!
Ukke, Sonneke heeft gelijk en ik kan het weten. Ik heb me met name de eerste dagen na de operatie afschuwelijk gevoeld. Een pijn op mijn borstkas om nooit weer te vergeten. Dat is de gas die ze in je buik spuiten die dan nog niet opgelost is in je lichaam en dat drukt dan tegen je middenrif en schiet langs je middenrif naar je schouders. Het was een pijn waarvan ik me zo voorstel dat een hartinfarct voelt. Ik wil je niet bangpraten, maar wil je wel waarschuwen. Niet iedereen heeft hier zoveel last van, maar het kan dus wel. Verder zijn bij mij mijn wondjes gaan ontsteken. Mijn navel is aan twee kanten in en uitgescheurd. Verder heb ik nu nog steeds vermoeidheids en concentratieproblemen door de narcose. Het is een raar ding. Je moet natuurlijk doen wat goed voelt, maar je moet niet vergeten wat voor impact het kan hebben. Het injecteren daarentegen heb ik GEEN last van. De enige last die ik ervan heb is dat ik regelmatig voor een echo moest. Maar ik vermoed dat het bij jou makkelijker te sturen is, aangezien jij altijd wel een eisprong hebt gehad. Ze zeiden tegen mij dat als je goed ingesteld bent, dat je dan maar 3x voor een echo hoeft per cyclus. Startecho, follikelmeting en uiteindelijke echo om te kijken of je Pregnyl kan krijgen. - Sonneke, ja best wel. Al sta ik er deze keer wel heel anders in als andere keren. Toen ging ik er altijd al beetje vanuit dat het wel zou slagen. Dat heb ik deze keer niet. Natuurlijk heb ik wel iets hoop en ook wel ietssssss vertrouwen. Maar echt veel meer dan dat niet. Ik hou mn dpo dagen wel bij, maar temp niet en let ook minder op signaaltjes. Hopelijk blijft dat tot mn nod, want voel me er wat rustiger onder. Heb over het algemeen ook genoeg afleiding, want heb 't best druk. Voor jou supergoed nieuws!! Wauw wat een mooi ei al zo vroeg in je cyclus! En dan alweer bijna IUI. Wat gaat de tijd snel he. Nou hopen dat het deze keer wel gaat slagen! Wat betreft het bijbetalen. Volgens mij gaan er heel veel dingen veranderen. Heb nooit hoeven betalen voor de pil en nu moest ik een stripje ophalen bij de ziekenhuisapotheek voor de maand december en moest ik 6 euro nogwat betalen. Vaag. Maar ik ga m wel opsturen naar de zorgverzekeraar. Misschien kan jij dat ook wel doen hoor! - Kitty, voor jou begint het nu echt helemaal spannend te worden zeg. Misschien ben je al wel zwanger!! Oh ik hoop het zo voor je!! Nog paar dgn wachten en dan kan je eindelijk testen!
Sonneke, ik moest ong 2,50 bij betalen. Dat is voor 30 stuks. En mijn gyn zei dat ik niet zo'n hoge dosis nodig heb. Dus het is het overwegen waard. En wat snel zeg dat je Pregnyl mag spuiten. Ik moest zelfs nog terugkomen toen ik een ei van 17 mm had. Raar toch, dat het bij ons allemaal zo verschilt. Zaterdag is wel een fijne dag. Moet je dan weer op de SEH? Vpkaatje, ik weet niet of de zorgverzekeraar dit gaat vergoeden. Het is geen eigen risico, maar het is het proberen waard. Ik voel me redelijk. De ene keer misselijk, moe en zwaar hoofd. Andere momenten gaat het wel weer. Ik denk dat het in de lucht hangt. Hopelijk ben ik er snel van af. En de tijd gaat idd nu wel snel. Ik kan er bijna niet meer van slapen. Ik ben zo bang dat het niet raak is. Dan stort mn wereld wel in elkaar. Voor even dan, want ik weet natuurlijk hoe we verder gaan in januari. Maar het zou wel een mooi kadootje zijn als ik dit weekend weet dat ik wel zwanger ben....Het is fifty-fifty....
Ik ben bijna zenuwachtig met je mee Kitty. Jemig! Mn gevoel is er goed bij, jij gaat ons straks misschien wel heeeeel mooi nieuws vertellen. Als dit niet zo is, dan snap ik dat dat een heeeeele erge domper is. Pff. Zelf voel ik de druk ook wel wat nu. Ik wil gewoon nog zwanger zijn in 2011. En als ik t nu niet ben, dan wordt dat m ook niet meer vanwege die stomme pil. Maar ja, de vakantie is dan wel weer lekker. En dan moet ik ook in januari maar weer mer frisse moed verder. Waarom niet morgen al een testje proberen?
Kittyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy wat komt het nu alweer dichtbij!! Vandaag 6dpo, voel me heel normaal, ben niet misselijk meer enzo. Echt helemaal niet meer. Ook wat minder moe. Tis nu 8 dgn geleden dat ik de Pregnyl zette. Is het sowieso 10 dgn voordat het eruit is? Of kan t ook iets sneller denk je?
Haha, rustig aan hoor vpkaatje met testen. Eerst mag ik . Ik ga het morgen proberen. Ik zal zsm een berichtje plaatsen. Kan het zijn dat als ik morgen negatief test, dan ik later alsnog positief kan testen? En als ik jou was, zou ik ook tot dag 11 of 12 wachten, hoe moeilijk het ook is.
@kitty: Ow ik ben ook zo benieuwd!! Ben vriendin teste pas een week na NOD positief dus ik zou zeggen, geen bloed geeft moed! @vpkaatje: Ik heb zojuist mijn 2e pregnyl gezet en ik moet zeggen het ging beter dan de vorige keer. Maar het blijft echt heel raar om jezelf te prikken! Wat betreft het aantal dagen dat je last hebt van de pregnyl, geen idee.
Kitty, ja het kan best hoor dat als je negatief test dat hij later nog positief wordt. De innesteling is bij de een wat sneller als bij de ander. Dus eer het HCG hoog genoeg is kan er bij de een ook langer overheen gaan. Hoop echt voor je hoor dat je morgen goed nieuws kunt brengen hier. Spannend en knap van je dat je nog niet eerder getest hebt. - Morgen voor mij 7dpo. Zaterdag is de Pregnyl er wel uit bij mij denk ik. De week erop zaterdag is pas mijn nod, schiet echt niet op. Ben nu van plan 7 december (12dpo) een eerste test te doen. Dan is de Pregnyl ook al 14 dgn geleden, dus is er dan sowieso wel uit. - Sonneke ja gek he, dat prikken van jezelf. Bij Puregon had ik dat veel minder, maar zo'n prikpen is anders. Het gekke is, t naaldje van de Pregnyl is verder wel hetzelfde als bij de pen. Maar t is echt het idee van injectienaald in je eigen buik. Vreemd gewoon. En ja het middel is ook wat dikker. Nou veel succes gewenst he!!
Nou meiden, daar komt ie.......... Wat zal het zijn, positief of negatief? De kans is 50/50, 1 op 2, ja of nee..... Ik zal jullie zeggen, hartstikke negatief. Echt balen, maar het komt gelukkig niet als een grote klap aan. Dat heb ik wel als je plots ongesteld wordt. Tuurlijk ben ik erg teleurgesteld, maar Sonneke wat je zegt, zolang ik nog niet ongesteld ben, kan het nog alle kanten op. Hoewel ik er geen goed gevoel bij heb. Maar goed, ik houd moed en ga nog even door met Utrogestan. Ik weet in ieder geval zeker dat de Pregnyl uit mn bloed is. En morgen of zondag ongi worden vind ik niet zo handig, dus nog 2 daagjes doorgaan, nog een testje wagen en dan is het over en uit voor dit jaar. Ik ga vanmiddag naar de huisarts voor mn haaruitval en ik zal meteen om een nieuw recept voor de pil vragen. Dan kan ik die vast gaan slikken voor ik over 3 weken weer naar de IVF arts moet, bah . En nu ik dit schrijf, krijg ik last van mn onderrug :S
Heh getsie Kitty, ik had het zooooo gehoopt voor je!! Tsja het kan op zich nog steeds, maar waarschijnlijk had je al wel positief moeten testen als het echt positief zou zijn. Dus zou nu ook maar van een ongi uitgaan. Nou echt jammer, shit, balen etc. Je weet nu zeker dat je weer aan die stomme pil moet. Dat ga ik over een week ook zeker weten. Eigenlijk weet ik 't nu al, want ik ben echt niet zwanger deze cyclus. Voorgevoel is zo sterk. In januari weer een nieuwe kans en voor jou het spannende IVF traject in. 1 Groot voordeel, het eitje hoeft niet alles zelf te doen qua innestelen en bovendien zetten ze er meer terug, dus meer kansen meteen. - Vandaag 7dpo, nog steeds bij vlagen misselijk. Kan echt niet meer van de Pregnyl komen. Dat is al 9 dagen geleden. Dus is er morgen al wel uit. Is toch omdat het heerst. En heb echt enorm veel hoofdpijn. Vervelend. Ben trouwens wel "blij" dat mn ongi nog komt voor de vakantie. Daarna dus de pil, dus een ongi tijdens mn vakantie hoef ik niet bang voor te zijn. Maar leuk zwanger worden tijdens de vakantie kan ik ook wel uit mijn hoofd zetten. Tis wel frustrerend, want iedereen weet dat ik geopereerd ben en aan het injecteren ben intussen en ik ga ze niet van alles op de hoogte houden. Krijg nu allemaal reacties van ohhh en dan ga je straks lekker op vakantie en wie weet dat t dan ineens zomaar toch spontaan lukt. "Dat hoor je wel vaker als je er helemaal uit ben en ER MINDER MEE BEZIG BENT" Arghhh die opmerkingen maken me zo kwaad. Ten eerste is het logisch dat ik er veel mee bezig ben, want moet continue naar dat stomme ziekenhuis voor een echo en prik mn hele buik lek. Ten tweede kan ik niet spontaan zwanger worden in de vakantie, want dan ben ik aan de pil. Ten derde heeft het niet zwanger kunnen worden te maken met grotere problemen dan het feit dat ik "er teveel mee bezig ben". Pffff
Grrr, ik ben ook erg bang voor zo'n reactie als meer mensen het te horen krijgen. Gelukkig is het me nog bespaard gebleven. Je bent er te veel mee bezig....Nou, ze moeten het eens weten. En als ik straks toch met IVF moet beginnen, dan zullen ze die opmerking denk ik niet meer zo snel maken. Aan de ene kant ben ik blij als ik met IVF mag beginnen. Het is dan wel de eindfase, maar stel nou dat ik een tweede wil, dan zou ik weer met IUI moeten beginnen. En ik moet er echt niet aan denken om er straks weer zo lang over te doen. Aan de andere kant wil ik gewoon nu zwanger zijn, lekker in de zomer vrij zij, heerlijk kunnen meekletsen met andere moeders hoe geweldig het allemaal is....erg dubbel allemaal.
Snap je zo goed Kitty. En inderdaad die tweede daar kan ik me nu ook al druk over maken. Aan de ene kant denk ik dat dus zo van pfff straks al die ellende nog een keer. Dan mag je na de bevalling wel gelijk weer opnieuw gaan proberen zodra het weer mogelijk is. Aan de andere kant laat ik het dan ook weer los en denk ik, ik hoop maar dat die tijd komt dat ik me weer druk kan maken om een tweede, wil in ieder geval zeggen dat die eerste lukt. IVF voelt als laatste kansen en tsja is in wezen ook wel zo. Nou ben ik weer kwijt, hoeveel pogingen mag je ook alweer doen? En zou je daarna zelf gaan betalen voor een extra poging mocht t toch niet lukken binnen het vergoede aantal keren? Of heb je daar nog niet over nagedacht. Heb ook geen idee wat zoiets kost. Mijn man zegt altijd ik zou geen extra poging doen als het niet lukt dan houdt het een keer op. Heb ook gezegd tegen hem... sta er maar eens voor, dan piep je wel anders. Als je dan niet doorzet krijg je later spijt en als je het wel geprobeerd hebt, weet je voor jezelf dat je er alles aan gedaan hebt wat binnen je kunnen lag. Heb toch vandaag even een testje gedaan, was zo benieuwd naar die Pregnyl hihi kon t niet laten hoor. 9 Dgn na de Pregnyl nu en een heeeeeeeel licht streepje te zien nog. Als het goed is is t er morgen wel uit dan toch? Nou ik ga morgen niet weer testen.
Haha, jij kan het ook niet laten om te testen. Mn moeder zei net, kan je maandag niet nog een keer testen? Nou, ik denk dat ik tegen die tijd wel ongi ben. En bij IVF krijg je 3 pogingen vergoed. Maar in de praktijk heb je vaak meer pogingen, want als er goede embryo's overblijven (er mag immers maar een embryo worden teruggeplaatst), dan kan je die in een volgende cyclus gebruiken. Dat rekenen ze niet als een kans. Dat zou helemaal top zijn. Als ik ze dan 2 jaar ingevroren laat, dan hoef ik bij een 2e niet weer een punctie te ondergaan. Dat klinkt mooi natuurlijk. Nu eerst maar zien hoe de 1e keer zal gaan verlopen.
Nee ik kon t inderdaad niet laten haha. Test vast begin komende week nog wel een keer. Bij een vriendin van me hebben ze elke keer twee teruggeplaatst. Bij jou dus 1 per keer? Apart dan. Haah ik snap je moeder wel. Ik heb mijn moeder nog niks verteld over mijn joehoe eisprong dat ik eindelijk reactie heb gehad op de injecties. Hoop gewoon stiekem beetje dat ik ineens zwanger ben en haar kan verrassen. Houden we nu tenminste nog een beetje voor onszelf. Al is het soms wel lastig en ik wil haar ook niet buitensluiten, maar ja volgens mij begrijpt ze dat wel.