Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, nee dat ga ik niet volhouden normaal gesproken.
    Maar bij deze... ja dat gaat me wel lukken, want had
    vanavond roze verlies. Ik geloof niet zo in inneselingsbloed.
    Dus het is gewoon kleine voorbode op de ongi die gaat komen
    vrijdag.Fijn dat je door de drukte wat minder bezig bent
    met die lange wachtweken.
    -
    Kitty, wel lang, maar dat betekent dat er dus ook genoeg
    te vertellen en te vragen is. Je steekt er altijd van alles
    van op. Het zal je tijdens het traject een hoop vragen besparen.
    Vragen die je nu nog niet hebt, maar die echt wel gaan komen.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, ik ga me vandaag maar opgeven. Ik ben benieuwd!
    Vpkaatje, komt je ongi eraan? En Sonneke, houd jij het nog vol? Heb je klachten?
    Ukke, hoe is het met jou? Heb je al een keuze gemaakt?

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, ja ben ook erg benieuwd wat je gaat kiezen.

Hier intussen iets donkerrood verlies en enorme hoofdpijn.
    Zal idd wel voorbode zijn, vandaag 12dpo en zal morgen of
    overmorgen wel echt doorbreken. Dan dus met de pil
    beginnen. Slik

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begin trouwens te twijfelen... zou aan de pil en dan tweede week van januari weer terug en dan verder met injecties... kan ook zonder pil. Alleen kans megagroot dat er dan niks gebeurt en dat ik dan tweede week van januari provera ga krijgen tien dagen en dan wachten op ongi en dan dus pas in februari weer kan injecteren. Wat zouden jullie doen?

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ja ik ga kiezen voor de injecties... heb het op mijn werk verteld en toch wat minder ingrijpend, bedankt ook voor jullie advies....
    PFFF af en toe.
    Morgen moet ik naar de HA. Ik heb loop al weken te klungelen (ik dacht griep) maar voel mij verder wel lekker, alleen lichamelijk. De ene ontsteking lijkt de andere op te volgen en dan aan mijn spieren op rare plekken... op mijn achterhoof, in mijn liezen, in mijn rug, achter de schouderbladen, mijn oogspieren... trekt meestal na een dag weer weg nou werd ik 2 dagen geleden met zere wijsvingers wakker... zo slaperig laat maar zeggen en de dag erna twee slapende/tintelende handen en mijn vingers zo dik dat mijn trouwring knelde (ben normaal bang dt ik hem verlies zo los zit hij) en deze bijna niet meer afkreeg! Dikke opgezwollen vingers, gevoelloze vingertoppen.. ook al 2 nachten slaaparmen vanaf de ellebogen... wat is dit nou weer... bijwerkingen van al die hormonen die je ineens niet meer neemt? Stress? Gek ook dat het steeds aan twee kanten van mijn lichaam is.....
    Zegt een collega die mijn dikke handen en vingers had doodleuk ben je zwanger ofzo? Dan kun je carpaal tunnelsyndroom (of zoiets krijgen)
    Gelukkig zei ze er sorry achteraan en konden we er allebei om lachen.. ze weet het ook....
    In ieder geval zit ik er weer lekker mee... gisteren hele koude handen nu hele warme tintelende handen .... hmmm... iets niet helemaal in orde, misschien toch allerlei stress......

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, het kan een virusje zijn, maar als het niet over gaat, dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Want dit klinkt erg heftig! En wat spannend dat je voor de injecties gaat. Wanneer moet je ook al weer naar t zkh?

Vpkaatje, je gaat toch op vakantie? Is dat de reden dat je half januari pas verder kan? Ik zou gezien je ervaring met Provera ervoor zorgen dat je ongesteld wordt als je kan starten met injecties. Ik heb wel eens gehad dat ik mocht starten zonder een ongi, maar als je ongesteld wordt van Provera, dan ben ik bang dat je bms toch opbouwt zonder hormonen en dan mag je niet zomaar starten.
    Ik heb net de pil opgehaald en ik ga vanavond beginnen. Over 2 weken dus naar IVF-arts en ik ga zeggen dat ik al met de pil ben begonnen en dat ik graag begin januari wil starten. Desnoods slik ik de pil wat langer door. Toch?

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Wat goed dat je een keuze hebt gemaakt! Ik zou ook echt voor het spuiten gaan hoor! Wat betreft jou klachten ik herken er wel een aantal. Ik heb ook met vlagen last van gezwollen vingers als ik wakker word. En die slapende armen en handen heb ik ook wel vaker. Inderdaad een virusje wat Kitty zegt kan ook wel.... en al die hormonen die wij krijgen of in jouw geval gehad hebben afgelopen jaar zal ook wel van invloed kunnen zijn!

@vpkaatje: Ik zou gaan voor de pil! als je zoveel klachten van die provera hebt dan zou ik daar niet voor gaan. En met de pil weet je precies waar je aan toe bent. Je hebt dan die "ronde" geen kans op een zwangerschap, maar indien je niks gebruikt zal je ook van jezelf geen eisprong krijgen waarschijnlijk en dus alsnog aan de provera gaan zonder dat je een kans hebt gehad! Ik begrijp dat het zeker een dubbel gevoel is als je zwanger wilt worden en dan de pil gaan gebruiken!

@kitty: inderdaad heel goed van je dat je al op je voorwerk bent met die pil. Je hebt het dan zelf in de hand en kan beter anticiperen als er meteen plaats is voor de IVF. Ik zou ook voor de pil kiezen in jouw situatie!

Hier gaat alles zijn gangetje! Een tijdje terug vertelde ik over een kennis die meteen zwanger was bij het starten van de utrogestan. Zij is nu bevallen van een tweeling. Dit is allemaal niet goed gegegaan. Ze heeft heel veel bloed verloren en ligt op de IC aan de beademing omdat ze blijft bloeden. Ook is ze inmiddels geopereerd en hebben ze haar baarmoeder verwijderd. Pffff ik word er gewoon niet goed van als ik zulke verhalen hoor!
    Dan denk ik echt laat maar zitten, ik wil echt mijn eigen leven nooit op het spel zetten voor een kindje! Dit bewijst natuurlijk weer dat als je eenmaal eindelijk zwanger bent je er zeker nog niet bent en van alles kan nog mis gaan!

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, goed dat je een weloverwogen beslissing hebt genomen.
    En ik denk dat je er goed aan doet te gaan injecteren.
    Maar wat een vervelend en raar verhaal joh met al die
    kwaaltjes. Succes bij de huisarts morgen. Allergie misschien?
    Gelukkig kon je om die opmerking van je collega lachen,
    persoonlijk vind ik 'm een beetje misplaatst. Maar ja, ik
    was er ook niet bij.
    -
    Kitty idd de pil gewoon wat langer doorslikken. 2012 Krijgt
    een spannende start voor je. Ik ga idd op vakantie binnenkort.
    En ook de fertiliteitspoli gaat twee weken dicht met de
    kerstvakantie. Dus deze samenloop zorgt ervoor dat ik niet
    met injecteren mag beginnen, omdat ik dan ook geen echo's
    kan krijgen. Ben wel blij dat ik zelf ook met vakantie ben,
    anders had ik wel heeeeeel erg gebaald van die sluitende
    poli. De poli sluit en dus moet ik aan de pil. Zou wel
    heel erg dubbel voelen.
    Ga idd maar gewoon aan de pil. Dan kan ik gewoon gelijk
    starten zodra de poli weer opengaat en ik mocht de pil
    gewoon doorslikken. Maar nu bedenk ik me opeens. Als ik 9
    januari weer terecht kan op de poli. Wanneer moet ik dan
    met de pil stoppen? Zou ik dan 9 januari voor een startecho
    moeten op cd3? Of.... wat denk je?
    -
    Sonneke, ja je hebt gelijk. En als ik de pil niet zou slikken,
    zou ik ook beetje hoop hebben en die zou dan compleet
    onterecht zijn.Ik weet nu gewoon zeker dat ik niet zwanger kan
    worden. Geeft dan ook rust. En zorg er gewoon voor dat ik
    in januari gelijk kan starten. Ga een aftelschema maken haha.
    Ach ik krijg die injecties niet voor niets, als zelfs de
    clomid niks meer deed in de hoogste dosering, hoe kan ik het
    dan in mn hood krijgen dat ik zonder wil proberen? Achterlijk...
    Maar ja, komt omdat t idd zo dubbel voelt die pil nu.
    Eerst de operatie en nu dit weer. wil gewoon een keer serieus
    verder en de ene na de andere kans.
    en jeetje wat een heftig verhaal van je kennis!! Het zal je
    maar gebeuren. En voor haar man ook spannend zeg nu. Tsja je
    weet het maar nooit, het blijft een zeer complex verhaal.
    -
    Ga morgen starten met de pil. Jeetje, nu heb ik eigenlijk een
    maand lang niks meer te vertellen... alleen maar te lezen bij
    jullie. Dan moeten jullie er maar een mooi verhaaltje van
    maken hoor. Sonneke!!! Je weet wat je te doen staat nu he...
    zwanger worden! :)

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: ik zou inderdaad precies een schema maken dat je op het moment dat de poli open gaat op cd 2 zit, dan kun je de volgende dag terecht voor je uithamgsecho. heb je nog medicijnen liggen of een receptje? wat een druk nu bij mij, haha! ik ben de enige die onze eer dit jaar nog kan redden! ik denk dat ik onder deze druk zal bezwijken en met jullie naar 2012 zal gaan!

10. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug van de huisarts,
    Niets ernstig, wel vervelend....
    alles valt en hangt samen met...... HORMOMEN (klotedingen)
    Natuurlijk van langdurige opbouw van clomid tot lang gebruik op hoogste dosering naar niets gegaan! Je lichaam reageert gelijk!
    Ik moet maandag weer naar de gyn en gelijk bloedwaardes prikken....
    Gelijk weer wat te bespreken bij de gyn...

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, oeeeeeeh laat die druk maar los, want dat werkt
    zeker niet goed. Sorry, mijn schuld. Laat dat bevruchte eitje
    maar lekker in alle rust innestelen.
    Ik had al een recept meegekregen voor de pil en heb meteen
    een heel doosje gehaald, zodat ik gewoon door kan slikken
    tot de poli weer opengaat. Maar ik vind het nu lastig.... als
    ik 9 januari een afspraak maak voor startecho... wanneer
    moet ik dan mn laatste pil nemen?
    -
    Ah bah Ukke... wat vervelend... die stomme hormonsters!!
    In ieder geval succes maandag.
    -
    Eigenlijk wel vaag, gisteren op 12 dpo gelijk doorgebroken
    die ongi, te vroeg sowieso en bovendien ook wanneer het
    echte roodverlies begon, ook diezelfde dag nog ongi.
    Nahja, vandaag dag 2 en ik begin vandaag met de pil.
    Gisteren was ik daar geestelijk nog niet aan toe. Dom he...
    Voelt ineens zo definitief. Maar het knopje is nu wel om
    en ik denk dat ik deze fijne pauze wel nodig heb en dan ga
    ik in januari weer met frisse moed verder.

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik ben op dag 5 begonnen met de pil. Zelfde schema aangehouden als ik normaal om de 28 dagen ongesteld werd. En als de poli op 9 januari open gaat, dan zou ik een weet van te voren met de pil stoppen. Meestal wordt je na 4 dagen ongesteld en dan op dag 3 op de maandag voor een FM. En liever iets te vroeg, dan te laat stoppen. Dan zullen we denk ik rond dezelfde tijd weer mogen beginnen, ten minste als de IVF arts zegt dat er plek is. Ik zit er een beetje tegen op dat ik straks heel lang moet wachten. Eerst maar de infoavond afwachten.

Ukke, zo zie je maar dat het niet niks is die hormonen. Ik ben al op dag 7 vandaag en nog steeds last van mn borsten. De hormonen zijn denk ik nog niet mn lichaam uit. Even een maandje rust door de pil.

Sonneke, ik vind het zo spannend voor je! Ik hoop dat je volgende week goed nieuws brengt. En anders gaan we straks in januari/februari alle vier tegelijk zwanger raken :).

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Kitty, ik denk dat januari een topmaand wordt voor ons
    viertjes.
    Ik zat er aan te denken 3 januari de laatste pil te nemen, dan 9 januari heen voor de eerste echo.
    Hoop voor je dat je echt wat hebt aan die info avond, wanneer is die? En hopelijk hoef je straks niet al te lang te wachten.

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    As woensdag al en de week erop heb ik weer een afspraak staan. Eerst met mn eigen gyn en de dag erop met de IVF-arts. Ik hoop echt dat ik begin jan mag starten. Nog 1,5 week wachten en dan weet ik het.
    Wanneer ga jij met vakantie? Ik wil ook, ik ben echt jaloers :)

En Sonneke en Ukke, hoe is het met jullie?

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dat schiet nu dus al op Kitty... wel goed dat ze zo'n avond organiseren en goed van je dat je heengaat. Zou ik ook doen.
    Eind deze week gaan we al weg, ja echt superveel zin in, lekker samen ertussenuit is sowieso al heerlijk en natuurlijk een paar flinke zonnestralen doen ook wonderen. Die pil is nu toch wel prettig. Ben sowieso niet ongesteld op vakantie en hoef ook niet me bezig te houden met ovulatietesten etc. Geeft wel soort rust. En ach als ik terug ben van vakantie, dan is het nog maar twee weken en dan kan ik alweer met injecteren beginnen als het goed is.
    Denk je dat 3 januari laatste pil goed plan is, als ik 9 januari m'n eerste echo weer gepland heb?

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Spannend voor jou a.s woensdag de informatie avond! Ik ben echt benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen. En nog even geduld en dan weet je wanneer je mag starten! Hopelijk is dit heel snel!

@vpkaatje: Heeeeerrrliiijjjjkkk op vakantie naar de zon :D, waar ga jij ook weer naar toe en wanneer kom je terug?
    Wij vertrekken 3 januari naar Egypte! Heerlijk ik heb er echt al heel veel zin in!

@Ukke: Hoe is het met jou??

Hier alles rustig, nou ja op mijn darmen na dan, haha. Heb een virus infectie en een werkverbod. Het is nu wat rustiger dus hoop woensdag weer te mogen gaan werken!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, dat is balen zo'n infectie! Beterschap en hopelijk gaat het snel weer beter.

Vpkaatje, dat moet wel voldoende zijn hoor! En als je vrijdag weggaat, dan hoop ik voor je dat ze vliegen op schiphol ivm verwachte storm! Brrr....

18. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Ladies,

Hier weer even mijn verhaal om bij te kletsen.
    Ik zit vandaag thuis, ook een werkverbod en morgen zal ik ook nog thuis zijn.
    Ik heb last van dikke vingers, vocht vasthouden, daardoor ischias, zere spier die achter schouder loopt, zere knieën... wat eigenlijk niet. De huisarts zei al dat het kwam door de hormonen en de gyn bevestigde dit. Lekker dan weer. Omdat ik geen cyclus heb zonder clomid raakt mijn lichaam overstuur omdat het natuurlijk nu 1,5 jaar wel een cyclus had..... kom in gewicht aan en ben moe....
    Het is niet alleen te wijten aan de hormonen, maar ook aan stress (tja dit alles gaat je natuurlijk ook niet in de koude kleren zitten en drukte op het werk) kou en een tikje van de griep/infectie.
    Afijn, ik kan nu bijna niet lopen en zit lekker met een kruikje op de bank. En moet eerlijk zeggen dat had ik ook wel weer eens even een keer nodig.....
    De gyn heeft een echo gemaakt en inderdaad geen 'goede' eisprong geweest, veel kleine blaasjes en ontzettend veel en dik bms.
    Nu provera mee en dan moet ik donderdag 22 december terug en gaan we starten met prikken van puregon en krijg ik instructie. Als ik het goed begrijp spuit ik puregon en daarna pregnyl. Ik krijg deze cyclus ook een PCT als deze goed is mogen we lekker zelf klussen als deze niet goed is doen ze er direct IUI bij!
    Vandaag moet ik eerst een zw test doen voor ik officieel met provera mag beginnen en dan is vandaag provera dag nr. 1 want die test zal toch echt negatief zijn ;)

@Sonneke, ook dus in de lappenmand beterschap meis!
    @VPkaatje kan ik niet manplaatsvervangend mee. Goed voor mijn gewrichten die zon en kunnen we lekker bijkletsen ;)
    @ Kitty voor jou ook een spannende tijd
    Ik heb wel het gevoel dat er bij ons allemaal 'ontwikkeling' in zit... misschien nog niet in de juiste richting (zwangerschap) maar de weg er naar toe is ook belangrijk ;)

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, gelukkig weet je waar het aan ligt. Het zal zeker een samenloop van omstandigheden zijn. Stress, hormonen, winter....niet echt bevordelijk voor je gezondheid. En toch wel een goed teken dat je bms zich goed ontwikkeld. Nu nog een eitje. Hopelijk gaat Puregon helpen! Eerst die rot Provera en dan starten met een nieuwe ronde! En is het lab niet tussen kerst en oud en nieuw dicht? Want als je snel een mooi eitje hebt, is het lab dan wel open voor IUI?

20. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het lab is dicht komende twee weken, maar volgens mij zijn er wel controle echo's.... dus het is wel fijn dat ik dan weet of er wat gebeurd, uberhaupt ;)
    Ik hoop dat dit weer nieuwe kansen gaat geven, soms word ik echt hopeloos met iedereen die maar zwanger wordt zo zelf en ik die dan maar van alles moet slikken en prikken en waar je je nog lamlendig door voelt ook... grrrr

Deel Deze Pagina