Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke balen van je ongi, maar mooi dat je nu gewoon op deze manier verder kunt. Is goed nieuws en ook wel wat rustiger zonder al die controles. Toch maar ovutesten gebruiken?

2. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga zeker ovu testen gebruiken. Ik kan mijn eisprong ongeveer vanaf dag 10 verwachten! Vorige keer ook wel geklust een dag voor de eisprong, maar dus toch niets gelukt ;)
    We gaan lekker door en heerlijk om weer ongi te zijn, want dit is gewoon duidelijk een begin zo CD 1 :D
    Nog tips voor ovutestjes... beetje betaalbaar en goed werkend?

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ukke,
    Wat balen zeg dat je ongi bent geworden! Aan de andere kant kan je nu wel met de volgende ronde beginnen. Gelukkig hoef je niet meer ziekenhuis in en uit. Ik begin het nl al een beetje zat te worden om 3 a 4 keer per week er naartoe te moeten. Vandaag weer geen vooruitgang, dus de echoscopist heeft mijn casus voorgelegd bij mijn gyn. Ik moet mijn dosis verhogen naar 112,5 E en vrijdag terugkomen voor een echo. En dan moet het weer bij de gyn worden voorgelegd, want dit schiet natuurlijk niet op. Gelukkig heb ik net een nieuwe pen gehaald.....

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, ik bestelde ze altijd bij Sensitest... vandaag bestellen = morgen in huis. Staat niks op de verpakking. Altijd keurig in orde en goed betaalbaar. Ook de zwangerschapstesten kan je daar goedkoop bestellen. Bij mij was op de ovutesten altijd wel een lichtroze streepje te zien, maar je zag m dan ook duidelijk steeds donkerder worden tot ie echt dubbelknalpaars werd. Een aanrader dus.

Ja Kitty dat is wel intensief hoor. Dan hoop je zeker dat het heel snel zal lukken, want je moet er toch niet aan denken dat dit zo een half jaar doorgaat. Dan kan je wel knettergek worden. Ik moet momenteel 2 per week naar het ziekenhuis, maar wanneer er echt een eitje gaat rijpen dan moet ik ook vaker. Ben steeds wel blij weer heen te kunnen omdat ik toch ook wel heel erg benieuwd ben. Maar het is ook telkens wel spannend en kost best wat energie. Tsja en voor het werk ook echt niet handig.

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: wat balen van je ongie! Wel fijn dat je zo door mag gaan en dat je zo vroeg in je cyclus al een eitje hebt!
    wat betreft ovu testen gebruik ik goedkope dipsticks en als ik dan een dikke streep heb dan doe ik een clear blue. Als ik dan een smiley krijg dan weet ik zeker dat het mijn eisprong is!

@kitty: ik snap dat je al een beetje begint te balen van die ZH bezoekjes! Hopelijk met de hogere dosering meer geluk!

@vpkaatje: voor jou vrijdag ook een spannende dag!

Ik duim voor jullie!

Kus Sonneke

6. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, het is voor jou nu in de rust, niks doen, alleen maar wachten. Wat zal dat nu een goed gevoel geven zeker!!

Tis spannend morgen, ga uit van het slechtste. Begin wel al wat zenuwachtig te worden.

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Tja het is voor mij afwachten ik kan er niks meer aan doen....
    Ik ga er maar vanuit dat ik volgende week ongie word aangezien ik een negatieve samenlevingstest had!
    Voor jou word het zeker spannend, hoe laat moet je er zijn? Ik ben enorm benieuwd en zal voor je duimen!

@kitty: Voor jou ook veel succes morgen!!

@ukke: Wanneer begin je ook al weer met de clomid??

Groeten Sonneke

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Helaas weer geen voortuitgang. Ik heb met de gyn gesproken (bijna 45 min op gewacht) en ik moet weer de dosis verhogen en bloed laten prikken. Maandag weer terug voor een fm en daarna weer overleggen met de gyn. Hij gaat mijn casus in de groep gooien, want het lijkt alsof mijn eierstokken niet worden wakker geschut. Dat schijnt heel seldzaam te zijn, dus ik hoop niet dat ik dat heb. Anders weet ik ook niet hoe ik nu verder moet. Misschien aan de Menopur gaan ipv Gonal-F? Schijnt ook voor goed voor de dikte van je bms te zijn. Ik moet er maar niet te veel over nadenken en gewoon maandag afwachten. Ik baal er wel van. Aan de andere kant, het is voor een goed doel toch?
    Hoe is het met jullie verder?

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja die samenlevingstest dat was balen. Maar ja,
    wie zegt niet dat de eerste snelste eitjes in een razend
    tempo naar boven zwemmen en het eitje bevruchten al voordat
    de rest is afgestorven. In een paar uur zijn ze boven en
    de test wordt pas na een flink aantal uren gedaan. Nou ik
    hoop het alsnog voor je. Gelukkig hoef je niet heeeeel
    lang meer te wachten. Dinsdag is je NOD.
    -
    Kitty, ik vind het echt zo rot voor je! Jeetje zeg.
    Ik hoop echt voor je dat ze iets voor je kunnen doen.
    Het klinkt allemaal niet echt positief als ik je verhaal
    zo lees. Maar gelukkig is er heel veel mogelijk in deze
    moderne tijd.
    -
    Ben vanmorgen naar zkh geweest voor follikelmeting
    op cd14. Mn bms was 7,3 mm (vorige keer op cd10 5 mm),
    dit was heel mooi. Eitjes gaan normaal pas rijpen wanneer
    je bms 8 a 9 mm is zei ze vorige keer. Het is dus nog
    niet zo vreemd (al voelt het wel als balen) dat er nog
    steeds geen eitje rijpt bij mij nu. Ik krijg nog een
    week de tijd, als er dan nog geen eitje rijpt, dan weer
    provera en clomid ophoging. Er waren vorige keer allemaal
    eiblaasjes te zien. Nu weer, allemaal tussen 2 en 8 mm
    en eentje 9 mm. Pas vanaf 10 mm worden ze meegeteld.
    Het is nu hopen dat de ene follikel van 9 mm dinsdag
    is gaan groeien! Maar ik ga er niet meer van uit.
    Op zich kan er nog van alles. Dus is niet mega negatief,
    maar blijft spannend en onzeker.

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty: Jeetje kitty wat een k*t bericht weer! Wel fijn dat je je gyn nog hebt kunnen spreken. Nu heb je wel iets meer duidelijkheid. En het is zeker voor een goed doel, dus je mag de moed niet opgeven!

@Vpkaatje: het is wel waar wat je zegt over die samenlevingsstest ja. En op het moment dat die test is afgenomen heb ik pas de dag erna mijn eisprong gehad. Er hoeft natuurlijk maar 1 zaadje te overleven uiteindelijk ...
    Het is voor jou wel goed nieuws dat je BMS in ieder geval dikker is geworden! Dat is volgens mij wel een goed teken.
    Als ik het zo een beetje uitreken is je BMS in 4 dagen 2,3 mm dikker geworden. Als je BMS nu dinsdag op CD 18 ook 2,3 is gegroeid dan zit je op 9,5 mm en dan is het dus zeker mogelijk dat dat eitje van 9 mm CD 18 boven de 10 mm zit.
    Dan wachten ze deze cyclus nog af, of niet?

Meiden wat is het toch een vreemd en moeilijk traject he dat zwanger worden....
    Maar goed we weten waar we het voor doen....

Zet hem op meiden en geniet van het weekend!

Dikke Kus Sonneke

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, we moeten niet lopen stressen, maar het van een positieve kant zien. Misschien dat dit helpt bij het zwanger worden. Want down zijn daar wordt je alleen maar chagi van. Gelukkig heb ik jullie en mijn partner waar ik mee kan praten. De rest weet nog van niets......

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Het is inderdaad belangrijk om positief te blijven. Anders word de toch al zware MMM nog erger. Ik denk ook altijd maar zo ik ben blij dat we de stap naar de MMM hebben gezet want anders waren we nu nog aan het proberen...
    Ik vind het fijn dat we hierin nu begeleid worden. Ik heb dan toch het idee dat je er niet alleen voor staat.

De steun van jullie vind ik ook enorm fijn,
    jullie weten precies wat we doormaken!

Dikke kus Sonneke

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, wat lief dat je hebt zitten rekenen. Je hebt
    gelijk. Er is nog best een goede kans. Moet dinsdag
    maar gewoon afwachten. Het feitn dat mn buik zo pijnlijk
    was, was ook een teken dat mn eierstokken iets deden.
    Het is nu nog de vraag of dat genoeg is. Spannend hoor.
    Ik moet dinsdag en vrijdag weer voor een echo. Vrijdag
    is de laatste kans. Als er dan een eitje groter is dan
    10 mm; dan wachten we deze cyclus nog af, zo niet dan
    krijg ik weer provera en hogere dosering clomid.
    Voor ons beiden dinsdag dus een spannende dag. Ik hoop
    echt zooooo voor je dat dat ene snelle krachtige
    zaadje jou eitje heeft gevonden!
    -
    Kitty: Ik vond het eerst heel rot dat ik een arts nodig zou
    hebben om eventueel zwanger te raken. Ik zie het nu anders.
    En daarom idd is positief blijven heel belangrijk. Anders
    wordt het wel een heeeeeeeeeele heftige tijd, het is allemaal
    al moeilijk en vervelend genoeg. Maar iemand zei tegen
    mij... een arts heeft jarenlange studie gehad om ons
    te helpen. Als niemand door een arts geholpen zou willen
    worden dan heeft die arts een moeilijke zware en dure
    studie gehad om daarna een uitkering te krijgen. De
    artsen geven ons een duwtje de goede richting in.
    Een pilletje of een spuitje... de rest doen we zelf.
    9 Maanden zwangerschap en al die jaren opvoeding. -
    Fijn weekend allemaal!! En hopelijk hebben St. Patrick
    z'n klavertjes vier (17 mrt) iedereen hier veel geluk
    gebracht.

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

@ VP Kaatje
    Ik hoop dat die eitjes bij jou snel gaan groeien en rijpen!!!
    Erg spannend! Zet hem op!

@Kitty17
    Gadverredamme wat vervelend... heb jij weer, en dan ook nog iets wat ze zeldzaam is, maar goed ze zijn er mee bezig en ik hoop dat je snel iets in handen hebt wat werkt... Succes

@Sonneke
    Ja zwanger worden is zeker een vreemd traject.
    Maar nu je eenmaal in de MMM weet je in ieder geval dat er optimaal meegekeken en ondersteund wordt.

Ik heb vandaag mijn 2e Clomid ingenomen. DOe dit nog steeds bij het ontbijt en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen.
    Verder ga ik goed in de gaten houden wanneer mijn eisprong is... spannend....

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, snap niet waarom ze mij aanraden de Clomid 's avonds te nemen. Volgens gyn was dat beter. Had zelf ook al gehoord van anderen dat je 's avonds minder last hebt van bijwerkingen.
    Succes! Ben benieuwd.
    Ben toch al wel weer wat zenuwachtig voor dinsdag. Ben zo bang dat er nog steeds geen eitje is.

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    HMMM.. Mijn gyn heeft niets gezegd, alleen dat ik clomid het best tijdens een maaltijd in kon nemen. Ontbijt is ook eten ;) Ik heb verder helemaal geen last van bijwerkingen. De eerste ronde Clomid heb ik 's nachts een keer overgegeven, maar of dat echt van de clomid was :(
    Verder nergens last van, ja misschien van eetbuien, want heb ineen wel honger voor 10 :) (dat is dan weer jammer)
    Spannend voor jou of er een eitje gaat groeien. Ik ga zeker voor je duimen dinsdag :D Ik hoop dat de eitjes hier nu ook weer aan het groeien/ontwikkelen zijn. We zijn immers gestart met ronde 2 Clomid... maar ik heb dan ook weer geen echo's. Het loopt zowiezo heel verschillend. Mijn gyn laat me, indien mijn cyclus weer onregelmatig wordt, pas over 5 maand terug komen.
    Ik ben benieuwd wat de komende maanden ons gaan brengen......
    Al het beste voor jullie allemaal :D Mooie grote rijpe bevruchte en ingenestelde eitjes

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Ukke!
    Dus ronde 2 gaat nu echt beginnen! Wel raar he dat je geen controle verder krijgt. Als deze dosis goed voor jou is, dan zal het wel zo zijn. Je moet de gyn maar op zijn woord geloven :). Ik hoop zeker op mooie eitjes voor ons allen! Ik mag maandag, dus zal jullie 's avonds op de hoogte brengen hoe groot mijn eitje is (hopelijk > 18mm??).

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, ja dat is wel fijn. Nu kan je gewoon net als ieder ander proberen zwanger te worden zonder alles eromheen. Hoop dat deze ronde Clomid toch aanslaat bij mij, dan hoef ik ook niet zo vaak meer heen denk ik.

Allemaal succes deze week!!

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Ik heb dit weekend nachtdienst. Dan slaap en werk ik alleen maar eigenlijk :)
    Het weekend gaat dan wel lekker snel voorbij! Des te eerder is het woensdag en ga ik elke keer met spanning naar de wc...

@kitty: Het is weer spannend morgen... ik hoop zo voor jullie dat je eitje gegroeid is!

@ukke: Volgens mij maakt het niet veel uit wanneer je de clomid inneemt. Als je geen bijwerkingen hebt is dat alleen maar erg prettig!

@vpkaatje: Spannend voor jou de dinsdag weer...
    Er staat deze week voor een ieder van ons elke dag weer iets spannends te wachten!

Dikke kus Sonneke

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik zou gewoon al testen vandaag als ik jou was!! :)

Deel Deze Pagina