Ja oestradiol geprikt, was erg laag, dus ga nu 75 EH spuiten! Omdat ik PCO heb starten ze voorzichtig, omdat de kans groot is dat er anders teveel eitjes rijpen... Ik hoop dat het prikken vanavond weer wat beter gaat....
Gelukkig mag je wat meer spuiten. Hopelijk heeft dat wel nut. Wanneer mag je terug? Vpkaatje, ik heb al een paar dagen erg last van mn borsten. Erg opgezet. Met sporten vanochtend deed het gewoon zeer. Ik heb dit nog nooit gehad. Kan dit te maken hebben dat ik weer opeens de pil gebruik en ook al een geruime tijd? Heb jij daar ervaring mee?
Ben benieuwd hoe Sonneke terugkomt van vakantie. Hoop dat ze alles net als ik; toch wel "los kan laten". En hoop maar dat het met die evt cyste wat meevalt, want is anders wel een rot begin van 2012 zeg en zeker omdat we af hebben gesproken allemaal in deze eerste cyclus van het nieuwe jaar zwanger te worden! - Klopt, idd vervelend Ukke. Toch had ik liever dat iemand anders het overnam bij ons, dan maar weer een paar keer een vreemde, maar nu staat het zomaar een hele maand of langer stil vanwege een vakantie van twee weekjes. Belachelijk eigenlijk. (Route 41, dat is bij ons de gyn. Die route 41 komt me intussen mn keel uit.) Vervelend dat er nog niet veel gebeurde nu... Maar het is beter dat het wat langzaam gaat dan te snel hoor... dan heb je zeker alles voor niks gedaan. En ze kunnen met Clomid nooit ophogen tijdens dezelfde cyclus en dat is het mooie van Puregon, dat dat dus telkens opgehoogd kan worden, net zolang tot het goed werkt. Dat vind ik echt ideaal. Mooi dat je naar 75 EH gaat nu. En idd niet te snel ophogen, kan alleen maar nadelige effecten hebben. Zeker bij PCO. Bij mij is het ook een beetje zo. Mijn linker eierstok heeft ook die kralenkettingen aan eitjes. Rechts heeft afgelopen cyclus voor het eerst een eitje geleverd en deze kant heeft dat pco- achtige niet. Maar het kan dus ook zijn bij mij dat links gaat werken en dan ineens zes eitjes laat rijpen. Succes 10 januari!! 1 Dagje na mij. Alleen heb ik 9 januari alleen maar zo'n vervelende startecho. Ik zie uit naar mijn eerste FM. - Kitty, ik heb geen idee met welke dosering ik ga beginnen maandag. Ik verwacht weer 83 eenheden, omdat daar het eitje wel ineens bij geen groeien. Maar het zou best kunnen hoor, dat ik gelijk een tikje erbij moet doen. Ik had uiteindelijk een cyclus van 41 dagen, waarvan ik 23 dagen geprikt heb. Ik begin liever met 83 eenheden en dan na een week ophogen dan dat ze meteen eentje meer doet en dat het dan ineens te snel en niet goed gaat. Maar goed, ik hoor het wel. Ben in ieder geval blij dat ik eindelijk weer kan beginnen joehoe! Wat heb ik hier weer lang op moeten wachten. En dat wachten-gevoel daar weet jij helaas alles van. Ik heb eigenlijk al vanaf de operatie bloedverlies. Volgens de gyn kon het geen kwaad. Waarschijnlijk is het mijn baarmoedermond die beschadigd is tijdens de operatie. Die is enorm doorbloed en gaat door het echo-apparaat en door het klussen elke keer weer open. Dat denkt zij. Aan de andere kant, als ik een echo heb en een week later weer een echo, heb ik al een paar keer gezien dat het bms iets afgenomen was. Dus dan is het lijkt mij toch bloed wat echt uit de baarmoeder komt. Maar goed. Heb nu dus ook telkens heeeele kleine beetjes bloedverlies. Echt niks aan... maanden achter mekaar met inlegkruisjes te lopen. Wat betreft die pijnlijke borsten. Ik heb geen idee eigenlijk, zou zomaar kunnen dat dat komt door het pilgebruik. Ik had meestal bij doorslikken dat ik pijn in mijn baarmoeder kreeg. Dat ik echt voelde van ik MOET nu gewoon ongesteld worden. In de tijd dat ik gewoon standaard aan de pil was en ik wel es doorslikte dan wist ik dat dat het moment was om toch maar weer eens een stopweekje in te bouwen. Bij mij reageerde mijn baarmoeder er dus op. Bij jou misschien je borsten wel. Want die zijn bij jou toch meestal rond je ongi sowieso gevoeliger? Kijk, die pijnlijke borsten heb ik eigenlijk nog nooit zo gehad. Ik denk dat als je stopt, dat ook die klachten weer weg gaan ja. - Heb trouwens, dat nu het nieuwe jaar weer begonnen is en de vakantie weer voorbij is; dat werkelijk iedereeen in vrienden, familie en collegakring me begint te vragen naar hoe nu verder. Ben er alweer zo zat van. Elke keer dat cassettebandje weer afdraaien. Heb me voorgenomen er 1 met ze over te praten. Het is natuurlijk ook goed bedoeld en daarna weer alles voor mezelf te willen houden. Ben er al zo veel mee bezig. En daarnaast heb ik mijn man en jullie om erover te praten. En dat vind ik echt genoeg! Anders ben je met je gedachten nooit meer elders.
Het bloedverlies is in lichte mate begonnen vandaag. Denk dat het morgen echt doorbreekt en dat betekent dat ik de startecho op cd2 heb maandag aanstaande. Want ik denk dat ik morgen pas als dag 1 kan tellen. Eindelijk gaat het dan weer beginnen. Het begin van een nieuwe kans! En helaas weer last van mijn valkuil... ben alweer plannetjes aan het maken voor het geboortekaartje en de kinderkamer. Het gaat vanzelf, kan het niet tegenhouden. Maar wil het juist niet, want dan wordt het weer zo'n frustratie als het weer es niks wordt.
@VPKAATJE... herkenbaar die valkuil, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste weken (sinds ik ziek ben geweest) echt heel erg down ben. Pfff.. voel me nog steeds niet fit, spieren doen me nog zeer, ben ontzettend aangekomen, houd vocht vast en vast ook vet... Laatste week zie ik weer om mij heen veel verschillende nieuwzwangere... en steeds meer krijg ik het gevoel van SHIT zou ik er toch rekening mee moeten houden dat? Zelfs mijn man heeft nu voor het eerst uitgesproken dat we het er wel over moeten hebben... Wordt er zo hopeloos van! Vandaag voor de 5e keer 75 EH gespoten.. en vandaag vruchtbaar rekbaar slijm. De ovutest blijft echter nog spierwit. Begin nu ook krampjes in mijn eierstokken te krijgen, zou er dan daadwerkelijk wat gaan groeien?
Ukke, zo herkenbaar wat je voelt. Dat dippige heb ik ook een hele poos gehad. En als het in het traject weer wat tegenzit, zal ik dat opnieuw zo gaan voelen denk ik. Eigenlijk voel ik me op het moment wel vrij optimistisch, het zal toch een keer moeten lukken?! Denk ik dan. Maar ja, ook wij hebben wel die momentjes dat we er ernstig rekening mee houden dat het misschien ook gewoon niet lukt. Ik denk dat we hier nog veel te vroeg mee zijn Ukke. Er is nog zoveel mogelijk. Dat kindje komt er wel hoor, echt! Ik weet het zeker. Alleen tsja, al die nieuwzwangeren, bah ik zie het ook veel om me heen en het is en blijft "pijnlijk". Veel succes met de Puregon en nog even uitgaan van het beste Ukke... wacht die FM maar af, wie weet! Ik begin alweer wat meer onrust te voelen in mezelf en ben flink aan het opruimen geslagen. Ik wil het kamertje leeg hebben voordat ik zwanger ben; dus heb nog genoeg te doen. De onrust komt; omdat ik maandag weer naar het ziekenhuis moet na al die weken. Zal er weer aan moeten geloven bleghhhh. Ben trouwens ook giga aangekomen het afgelopen jaar, wel 2 kledingmaten, het is echt verschrikkelijk Al die middelen zullen daar ongetwijfeld flink aan bijgedragen hebben.
Vandaag cd3 en kreeg complimenten hoe goed ik het uitgekiend had... ik was ook de eerste patient van haar na haar vakantie, haha hoe enthousiast! Alles was rustig (toch altijd weer vervelend die startecho als je hartstikke ongi bent). Vanavond mijn eerste Puregon prik weer. Begin nu met 83EH, daar ben ik vorige keer mee geeindigd. Vorige keer heb ik 23 dagen moeten prikken, streven is tussen cd14 en cd21 een ei zegt ze. Een cyclus van 4 a 5 weken is mooi voor mij. vorige keer was ie 6 weken en dat is eigenlijk te lang. (Ja vertel mij wat haha) Volgende week maandag eerste FM weer. Dus oehhhhhhhh wat hoop ik dat er dan al een mooi eitje zit! Heb gewoon de neiging om stiekem bij te spuiten. (Doe het niet hoor.)
VPKaatje Ik zeg een goed begin...... Vandaag op school dikke knuffels gekregen van een aantal collega en zelfs de directeur! Dat 2012 maar HET jaar mag worden voor mij. Geeft toch wel een lekker gevoel dat ze meeleven en weet wat er speelt. Morgen voor mij DDAY ik verwacht er nog niet veel van, mijn ovutesten zijn omowit.. wat betekent dat als ik nu weer moet ophogen mijn cyclus wel erg lang wordt en waarschijnlijk ook niet meer bruikbaar????? Mijn Puregon voorraad slinkt nu 'sneller' ik mailde het ziekenhuis want in dit gat waar ik woon doen ze er een week over om uberhaupt Puregon in huis te krijgen! Ik heb nog maar voor 5 dagen, maar nu bestellen ze het in het ziekenhuis en kan ik morgen een voorraadje meenemen.. pfiew... Tja VPKaatje ik twijfel ook wat nou als ik meer spuit Trouwens even over de Puregon gesproken. Ik heb van die buisjes met 300IE maar als ik 6x 50 spuit of 4x75 dan zit er altijd nog een restant in bij jullie ook?
Ukke, volgens mij kan dat wel kloppen dat er wat over blijft. Niet druk over maken verder. Spannend hoor dat jullie weer 'back in business' zijn. Ik mag volgende week voor een uitgangsecho. Hopelijk niets raars te zien en dat ik dan eindelijk ongi mag worden en kan starten! Ik ben de zere borsten wel beu.
Heej Ukke, ja fijn he als je zo veel steun krijgt van je collega's en zeker van je baas. Ik moet zeggen bij mij ging het ook zo, voelt heel warm! Soms denk ik er wel eens aan om ander werk te zoeken. Maar op die momenten dan denk ik, ik wil jullie nog niet kwijt. Je bouwt ook echt wat op met je team he. Je cyclus is niet zomaar opgegeven hoor. Ik had vorige keer met prikken een cyclus van 42 dagen, waarvan ik 23 dagen geprikt heb. Mijn gyn zei vandaag dat het 't streven is een ei te hebben tussen cd 14 en cd 21. Maar goed als het net als bij mij vorige keer iets langer duurt is het ook nog geen ramp. Over die hoeveelheden... mij is verteld dat er standaard meer in zit dan 300EH. Toen ik 75EH moest spuiten, kon ik er 5x mee spuiten. En toen ik later over ging op 83EH kon ik er nog steeds 5x mee spuiten. Dus dat klopt wel hoor. En op het moment dat er nog een beetje in zit, kan je kiezen voor een nieuwe ampul pakken... of dat laatste beetje te spuiten en daarna nog bij te spuiten met een nieuw ampul. Nou moet ik zeggen, sinds kort wordt het vergoed, dus doe ik er niet moeilijk over en pak gewoon een nieuw ampul. Dat vergoeden is nog maar sinds kort. Dus we hebben geluk. Want mij is verteld in de apotheek dat twee ampullen normaal 285 euro zijn. Ik moest 23 dagen prikken, dus reken maar uit. Dat zijn dan dure cyclussen he. Ik kan me voorstellen dat de dames enkele jaren geleden elk laatste restje eruit haalden. Ohja en meer spuiten is verleidelijk, maar kan je beter niet aan beginnen. Ik heb het vorige cyclus ook meerdere malen gedacht. Maar zijn hebben er voor geleerd en als je bij gaat spuiten; heb je gewoon een grotere kans dat het te snel gaat of dat er teveel gaan rijpen, zeker met pcos. - Kitty, kan me voorstellen dat je daar zat van wordt hoor, die zere borsten en dan is het ook nog es gewoon balen dat je nu moet wachten. Want wachten duurt zooooo lang! Eindelijk volgende week weer een start voor je en ik hoop met je mee dat alles mooi rustig is!! We hebben natuurlijk nog steeds de deal dat we allemaal in januari/februari (in ieder geval deze cyclus) zwanger zijn he.
VPKaatje Wow.. zoveel geld.. OMG WT* serieus, dat zou ik echt niet kunnen betalen hoor.... en om nou een lening af te sluiten Nou dat is dan ons voordeeltje... het wordt vergoed (voor zolang het duurt) Kitty Spannend een uitgangsecho! Kun je ook weer van 'start' hopen dat we dan nu eens de finish halen (in de zin van het uitblijven van de ongie en een stoot HCG in je lijf) Vandaag weer een controle echo... 75IE lijkt wat te doen borrelen 2 eitjes zijn nu wat groter, nog niet mega 12mm geloof ik en 9mm. BMS dikt ook nog wat meer aan, dus dat zag er prima uit. Minder fijn is mijn linkereierstok, die verstopt zich steeds en dan duwen ze dat echo ding naar binnen heb er nu nog last van maar goed die doet het niet zo goed, daar zitten bijna nooit eitjes in. Enkel kleine verwaarloosbare blaasjes. Ook weer bloed prikken en in de middag gebeld. Ik blijf 75IE spuiten (dus t zal wel aanslaan) en moet volgende week dinsdag pas weer terug (hoera dat komt goed uit met mijn werk), maar ik moet vanaf zaterdag ovutesten doen, want de kans bestaat dat er zondag een eisprong is! En dan hoef ik niet meer te komen, enkel Pregnyl spuiten. Komt er geen ei dan gaan ze dinsdag kijken en Pregnyl dag bepalen. Nou weer een heel verhaal....
Kan je nagaan, als je ziet hoeveel medicijnen ik heb meegekregen. Twee dozen Decapeptyl en zes dozen Menopur, twee doosjes Pregnyl, zes pakjes Utrogestan, dan loopt het behoorlijk in de kosten! Bij mij op t werk weet alleen mn manager het, maar zij is met vakantie. Verder niemand, dus ik kan het niet echt met iemand delen. Dat is wel jammer, maar gelukkig heb ik mn familie en mn mannetje natuurlijk om erover te praten. Ik heb ook een tijdje gedacht om wat anders te doen. Maar toch idd de band die je met je collega's hebt opgebouwd, dat is ook heel wat waard. En als er doorgroeimogelijkheden zijn, waarom zou je dat switchen?
Ukke, ja het wordt gelukkig vergoed. De Pregnyl valt wel weer mee, want die is maar 11 euro ofzo. Maar goed, we hoeven het niet te betalen gelukkig. Maar was toch bij de apotheek even aan het wachten, dus vond het wel leuk om es te weten. Nou het begint er bij jou al wat meer op te lijken he, al is 12 mm natuurlijk nog erg klein. Want pas vanaf 14mm gaan ze echt meegeteld worden. Ik heb al vaak gehad dat ze weer gingen krimpen. En dan is het weer wachten op nieuwe eitjes. Bij mij deed eerst alleen mn linker eierstok iets, maar de vorige cyclus kwam er ineens een ei van rechts. Dus wie weet gaat je andere eierstok straks wel wat doen. En zo niet, nahjah, als er maar eentje zit die mooie eitjes aanmaakt toch. - Ja Kitty, jij zou zo een handeltje kunnen beginnen wat dat betreft. Bij mij op mn werk niet echt de doorgroeimogenlijkheden die ik zou willen, maar goed. Even rust op het werk is nu wel goed. Kan altijd nog es switchen. Maar op het moment is het wel erg prettig zo en als ik es problemen heb qua ziekenhuisbezoekjes en werk, dan is er altijd wel een collega die iets voor me kan doen. Dus wat dat betreft fantastisch. - Vandaag tweede Puregon prikje. Oehhh ik kan niet wachten tot volgende week maandag!! Ben zo benieuwd of er op cd10 al iets te zien is.
Hoi Meiden! Er is weer veel gekletst hier tijdens mij afwezigheid! Vannacht terug gekomen van een geweldige relaxte vakantie in Egypte! Ik heb echt enorm genoten! Wat betreft mijn situatie. Ik heb geen idee of het een cyste is of een ei... Ik ben er heel relaxed onder en ik wacht gewoon mijn ongie af. Meer kan ik toch niet doen! We hebben op vakantie elke dag geklust dus daar zal het niet aan liggen Jeetje nu zijn jullie allemaal aan de spuit. Bij mij ook vanaf volgende ronde!
Sonneke, wat is dat snel gegaan zeg! Nu alweer terug en ik ben blij dat het je zo goed gedaan heeft. Als ik me zo indenk hoe ik me voelde toen ik net terug kwam van vakantie. Wat kan dat een mens goed doen he. Zon, zee, strand, samen zijn en genieten. Heb veel aan je gedacht ivm je eventuele cyste. Hopelijk blijkt het gewoon een ei geweest te zijn. En wanneer moet je nu weer heen? - Ik heb mn derde prik gezet en deze was voor de allereerste keer pijnlijk. Mn buik doet daar nu nog steeds pijn, dus zal morgen wel een blauwe plek zijn. Apart, vorige cyclus 23x geprikt, nooit problemen. Nahjah. Tis niet anders. De tijd kruipt... ik wil dat het nu al maandag is en dat ik kan kijken of er al iets te zien is. Pff
@vpkaatje: Ja het is echt heel erg snel gegaan! Niet normaal! Ik heb nu 2x pregnyl gezet en ook 1x kwam er na het prikken meteen een drupje bloed, deze was ook pijnlijk. Ik hoop zo voor je dat er wat zien is volgende week! Ik wacht maar gewoon mijn ongie af en dan op CD 3 voor een echo. Ik heb afgelopen zaterdag wel wat eipijn gehad maar ja ik had toen ook enorme buikpijn/spierpijn van het hoesten omdat ik zo erg verkouden ben, nog steeds trouwens!
Sonneke! Fijn dat je weer terug bent.. dus lekker relaxed vakantie gehad? Vanavond bij mij de Puregon ook pijnlijk. Soms voel ik niets, nu voelde ik zelfs de naald erin gaan... pfff :x Ik heb een soort ongieachtige krampjes... teken van groeiende follikels? We wachten weer af. Ik start morgen met ovu's
Ukke, als je al pijn voelt bij het inbrengen van de naald, dan zit je blijkbaar in een hard stukje, dan kan je 'm er misschien beter gelijk uithalen, nieuw naaldje pakken en nieuw plekje uitzoeken. Die pijntjes, dat kunnen idd wel groeiende follikels zijn. Ik heb dat ook wel vaak. En zeker tegen de tijd dat ze bijna groot genoeg zijn om te springen. - Ik zit nu op cd6 en ben nog steeds behoorlijk ongi, vandaag ook buikpijn erbij. Wat ik afgelopen 5 dagen amper gehad heb. Echt heel vaag. Bloeden mag van mij nu wel stoppen pff, straks heb ik een mooi ei en is mn bms niet dik genoeg. - Sonneke, dus je gaat uit van zaterdag een ei. Dan is het wachten nu wel weer heel spannend zeg pff. Wat doet je temp?