Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, neeeeeeej wat balen zeg!! Hoe kan dat nou!! Heh bah
    nou ik baal met je mee hoor. Sterkte!! Gelukkig ben je
    nog wel gebeld vandaag, anders zit je je helemaal op te
    vreten. Dus nu 100 eenheden. Grote sprongen maak je dan.
    Ik ging van 75 eenheden naar 83. En nu prik ik nog steeds
    83. Morgen mijn eitjes bekijken ohhhhhhh zo spannend!!!!
    -
    Sonneke, ja ik baal me hier ook een stekker. WAAROM
    alleen maar steeds die ellende bij ons viertjes. Waarom
    wordt er dan niet gewoon even iemand zwanger om even te
    voelen dat het de goede kant op gaat en dan de rest
    volgen. De volgorde kan me niet eens wat schelen, al zal
    ik ook de vierde zijn. Maar ohh wat hoop ik toch dat er nu
    eens goede tijden komen!
    Knap van je dat je niet test trouwens. Ben benieuwd hoor
    poehhh.. Hoe voel je je verder nu? Niet meer misselijk of?
    Nou ik hoop dat de misselijkheid van HCG komt natuurlijk!
    Maar om eerlijk te zijn, ik was vandaag ook spuugmisselijk
    en een hoofdpijn pff.

2. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    83EH hoe kun je die nou spuiten dan?
    Mijn Puregon pen gaat steeds met 25... en dan 2 tikjes ertussen
    Ja inderdaad grote sprongen, maar het doet echt NIETS bij mij tot nu toe...
    Wat een ELLENDE... laten we nou we nou eens de goede kant opgaan met zijn allen.

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja echt superbalen zeg Ukke. Apart dat Clomid wel wat deed en nu Puregon niet. Bij mij deed juist de Clomid niks. Nou hopelijk slaat die hogere dosering wel aan!
    Ik spoot eerst 75 eenheden. En dan nu dus een tikje erbij. En dan zit je op 83. Bij nog een tikje op 91 en dan bij het volgende tikje op 100. Ik moest er toen een tikje bij doen dus. Jij gelijk 25 eenheden. Is dus 3 tikjes. Zo zie je maar weer, elke gyn is weer anders. Wel apart. Begin zenuwachtig te worden voor morgen, belachelijk.

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, nou helaas 1 eitje is niet mee gaan groeien en die andere groeit gemiddeld 1 mm per dag. Die is nu 15mm. "Het gaat gestaag" zei ze. Vrijdag terugkomen en waaaaaarschijnlijk dan de Pregnyl of anders zaterdag. En klusadvies: donderdag en zaterdag. Oh wat hoop ik dat het gaat lukken allemaal. Vrijdag Pregnyl, zaterdag bevruchting? Misschien maar ff weekendje weg boeken ofzo...

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik hoop echt dat je vrijdag een mooi groot eitje hebt. Dat is je echt gegund! Ik ga duimen voor je!

Ukke, toen ik je stuk las, dacht ik gelijk, waarom laat je je bloed niet controleren? Maar dat is ook gedaan las ik later.
    Ik heb nl de eerste ronde ook 75E gespoten en na ruim een week geen verbetering/groei, dus hup naar 112,5E. Weer weinig actie, dus bloed prikken en nog steeds een laag Oestradiol gehalte. Dus hup weer verhoging naar 150E en toen kwam er eindelijk actie.
    Ik zou komende dinsdag vragen (als er nog weinig actie is), om weer je bloed te prikken op Oestradiol. Dan weet je of je lichaam/eierstokken wel aan het werk zijn, of dat ze even wakker geschut moeten worden.
    Bij IVF ga ik met 150E beginnen. Ik ben erg benieuwd hoe mijn lichaam reageert. Ik moet na 4 x prikken al voor de 1e echo en bloed prikken. In de middag word ik gebeld of de dosis hoog genoeg is (adhv echo resultaten en bloedtest), of dat ik misschien wel meer of minder moet gaan spuiten. Ik kan me voorstellen dat ze dit niet standaard doen, maar misschien is het zeker voor jou wel de moeite waard.

Sonneke, gek he, het is bijna niet meer spannend om te testen. Stel je voor dat je nu zwanger raakt. Dat moet wel heel gek zijn na alle rondes hiervoor. Ik hoop natuurlijk niet dat je ongesteld wordt, maar de volgende ronde ga jij toch ook hormonen spuiten?

Ik ben afgelopen maandag voor een echo geweest. Ze hebben alles netjes gemeten, hoe groot mn baarmoeder is, mn eierstokken, etc. Mn bms was 4 mm (door de pil). Verder geen afwijkingen, dus niets staat in de weg om met IVF te beginnen. Ik heb ook nog een prikinstructie gehad, maar dat stelde weinig voor, omdat ik alles eigenlijk al wist. Alleen decapeptyl is nieuw, maar dit zijn kant en klare spuitjes. Scheelt weer mengen. Ik heb gisteravond de laatste pil genomen. Nu maar hopen dat ik over enkele dagen (ik denk zaterdag) ongesteld ga worden en dan mag ik ook eindelijk gaan beginnen!

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Het goede nieuws is in ieder geval dat er 1 is gaan doorgroeien! Bij mijn groeien ze gemiddeld 2 mm per dag. Ik moet altijd bij 17 mm pregnyl zetten. Wat is eigenlijk de reden dat jij ook pregnyl moet spuiten? Of is dat standaard bij puregeon?

@ukke: gelukkig ben je nog terug gebeld, nu maar hopen dat inderdaad de 100IE wat doet! Ik duim voor je.

@kitty: Spannend voor jou, ik hoop dat je snel ongie word! Aangezien ik deze ronde geen IUI heb gehad ivm IUI stop moet ik nog 1 ronde met clomid proberen en daarna moet ik gaan spuiten! Het zou inderdaad wel heel vreemd zijn als het nu ineens raak zou zijn...
    Maar het is inderdaad niet spannend om te testen het is toch altijd negatief!

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Kitty!! Ik hoop het zo, zou echt fantastisch zijn!
    Voor jou schiet het nu ook eindelijk op. Er gaat weer wat
    gebeuren. Goed dat je "goedgekeurd" bent!! Echt supersuper-
    spannend hoor dat hele traject van jou.

8. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty is door de APK! Ik ga zo voor je duimen meid!

Ik moet altijd standaard prikken op oestradiol, dat staat bij elk onderzoek vast naast de echo... het hoort erbij! Gek dat elk ziekenhuis zo anders reageerd.
    Mijn Oestradiol was zo laag dat ik gelijk een hele bups omhoog mag weinig tot geen activiteit ;)

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke ik hoop dat die hele bups nu wel aanslaat bij je. Het is toch even een inregelcyclus. Als ze straks weten waar je goed op reageert, is het een volgende keer makkelijker en sneller.
    Ik morgen weer echo, brr... hoop op een groot mooi ei (en liefst nog twee) en dat ik gelijk de Pregnyl mag zetten.

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier goed nieuws, ben helemaal hyper!! Rechts is 1 eitje doorgegroeid, was woensdag nog 15mm, zat nu rond de 19mm! Heb thuis gelijk Pregnyl gezet. Gisteren hebben we geklust, nu moeten we morgen weer klussen. Als het goed is springt ie morgenavond (cd15). Mijn bms was 10,3mm dus ook supermooi. De omstandigheden zijn nu super, kom maar op met die bevruchting (en innesteling!) Het moet nu toch es gebeuren hoor. Van een begincyclus van langer dan 100 dagen naar een cyclus van rond de 30 dagen, dat ik dit nog mag beleven!

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) blij :) blij :) blij :)

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: wat een super goed nieuws! Ik ben echt zo blij voor je! En dan zo vroeg al in je cyclus!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw vpkaatje, onze duimen draaien heeft dus goed geholpen! Op aan de klus ;).

En hier ongesteld geworden, dus vandaag met de hormomen beginnen en volgende week vrijdag eerste FM!

14. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

Voor VPKaatje

15. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eierstokken zijn iig aan het werk! Ik voel krampjes, maar wat een kluns ben ik toch ook.......

Ik heb eersgisteren teveel gespoten denk ik (en nee dat deed ik niet eens in de verleiding van een tikje erij, want......)
    Ik moet nu ineens 100 spuiten... het ampul was bijna leeg en ik spoot en dat ging wel heel snel (normaal voel ik wel wat weerstand) check t ampul en er lijkt niets uit te zijn :(:(:(:(
    Deed die t nou wel of niet? Moet ik nog een keer spuiten of niet... niet spuiten is niet goed, teveel is ook niet goed... ik dacht echt weer iets voor mij!
    Gedacht, gekeken, gedacht, gecheckt het ampul zit gewoon nog even vol.. ik weet het bijna zeker.. nog een keer deze hoeveelheid spuiten kan niet, zkh bellen kan ook niet...
    Dat wordt kiezen uit twee kwaden.. of teveel of te weinig...
    Ik besluit om nog eens 50 te spuiten, dan is de hoeveelheid iets te hoog of te laag. De dag erna spuit ik voor de zekerheid aar 75IE
    Wat een geklungel... het is toch al zo'n rare cyclus... dinsdag moet ik weer naar het ziekenhuis en wat een gedoe om een vervanger te regelen! Ik ben er welgeteld 3 dagen mee bezig geweest! En alle leidinggevende schuiven het steeds weer op mijn bordje... kun je meedenken voor een oplossing? hmmmm....

16. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dit jaar ofiicieel mijn pechjaar ingeluid?
    NEHEHEHEHEHEHHEHEHEHEEEEEEEEEEEEEE

Ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet, maar...
    financiele tegenvaller is natuurlijk ook zwanger raken en dan van alles moeten kopen/aanschaffen, dus...........

17. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ja ik ben echt superblij. Echt een cyclus van minder dan 30 dagen, hoe is het mogelijk. Dan weet je weer even waar je het voor doet. En jij vandaag testen? Duim-duim-duim!!
    -
    Kitty, mooizo!! Dus dan gaat het eindelijk beginnen. Spannend, nou ik zal flink voor jou duimen hoor.
    -
    Ukke, thanks voor je smileys hihi
    En jeetje wat een verhaal bij jou zeg pff. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben. Ik hoop voor je dat je lichaam er geen hinder van ondervindt. En natuuuuuurlijk duim ik ook voor jou!

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps hebben een hotelletje geboekt ;) dus ben er even niet

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, we hoeven geloof ik niet te vragen waarom, hahaha! Veel plezier!

Ukke, irritant zeg. Het kan ook nooit eens meezitten. Maar gebruik jij nou een prikpen? Heb je het uiteinde helemaal goed uitgetrokken? Kan je dan wel 100 E spuiten? Het blijft toch gokken. Met menopur moest ik 3 ampullen over 2 dagen verspreiden. dan 2x 0,5 ml in een spuitje. Het was altijd net iets meer of iets minder. Moet niet zoveel uitmaken hoor. Je hoort t dinsdag ;)

20. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Heel veel plezier dit weekend en klus ze!

@ukke: Ja dat geklungel is echt weer iets voor jou! Haha!

@kitty: Een spannende cyclus en periode voor jou!

Hier vandaag ongie geworden! Dus inderdaad de zaterdag dat ik eipijn had is het vast een ei geweest. Die andere aan de rechterkant is dus weer een cyste geweest. Op CD 9 was deze 21 mm. Dus ik ben benieuwd naar mijn uitgangsecho.

Deel Deze Pagina