@vpkaatje: ik heb met testen al zo vaak een teleurstelling gehad dat ik liever mijn ongie afwacht. En woensdag is mijn NOD ook pas. Dus ga nog niet testen om mezelf te beschermen.... ik ben wel benieuwd natuurlijk maar ik moet sterk zijn...
Knap hoor dat je kunt wachten Sonneke! En ach, nog maar twee dagen! Hier eindelijk ook goed nieuws! Ik kan het bijna niet geloven, maar er zit rechts een ei van 19 mm! Dat betekent dat ik as woensdag wordt geinsemineerd! Mijn bms is nog wel dun, 3 mm, maar de gyn hoopt dat deze de aankomende dagen nog dikker gaat worden. Vanavond moet ik pregnyl spuiten, zodat ik over 36 uur mijn eisprong heb! Voor de zekerheid weer bloed geprikt (Oestradiol) en als het deze ronde niet raak is, dan moet ik de volgende ronde gelijk met 112,5 E gaan spuiten ipv 75. Ow, ik ben zo benieuwd! Zelf acht ik de kans klein gezien mn bms, maar het zou toch geweldig zijn als het meteen raak is?
@kitty: super! wat een goed nieuws! Het positief blijven denken en het duimen heeft toch geholpen! Echt goed dat je nu weet dat je eitje kan groeien, dat is echt super fijn om te weten lijkt mij! Weet jij waarom ze die oestradiol bij jou prikken? Dan gaat het ineens snel he dat je woensdag al je inseminatie krijgt. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, wanneer moet je man dan zijn zaadjes inleveren? of is dat al gedaan? Tja, nog 2 daagjes voor mij. Ik probeer er niet teveel aan te denken en verwacht van de ene kant gewoon mijn ongie. Maar van de andere kant heb ik ook wel wat klachtjes Kus Sonneke
Spannend hoor! Voor jou eigenlijk nog spannender dan voor mij. De klachten kunnen een goed of een slecht teken zijn. Oestradiol wordt geprikt om het oestrogeen niveau te bepalen. Vrijdag was deze 105? Kan dat? De waarde was telkens erg laag, dus vandaar de nieuwe meting, zodat dit voor een evt volgende ronde meegenomen kan worden. Woendag moet ik tussen 8:00 en 8:30 de zaadjes inleveren. Ze worden bewerkt en om 12:00 worden ze bij mij geinsemineerd. Ik heb verder geen idee hoe het gaat. Voor mij ook spannend dus. Nou, we houden elkaar op de hoogte!
@Kitty: Ja super spannend voor ons allebei woensdag! Mijn oestradiol was op cyclusdag 3 geprikt (nog zonder clomid) en deze was < 100. Ik weet eigenlijk ook niet precies wat dit betekent en waarom ze dit geprikt hebben. Maar goed we moeten maar weer afwachten! Heel veel succes woensdag en ik duim voor je! Kus Sonneke
Jeetje wat knap Sonneke. Nou ik duim voor je hoor! - Kitty, heb op ander forum al even gereageerd op je supernieuws!! - Morgenochtend weer een echo.... heb nu sinds enkele dagen weer telkens steekjes in mn onderbuik aan beide kanten. Hoop zooooo dat er nu eindelijk een eitje is!
Hoi Kitty, vpkaatje en Ukke, Ik ben zojuist ongie geworden...:x Dit is precies 14 dagen na mijn eisprong! A.s vrijdag heb ik een belafspraak met de gyn. Zal ik donderdag weer gewoon met 50 mg clomid beginnen of zal ik naar de 100 mg moeten wat denken jullie? Groeten Sonneke
Bms was vorige keer 7,3.. was nu 8,5 mm. Geen eitjes te zien. Grootste follikel nog steeds 9 mm. Vrijdag kijken of er toch nog iets is gaan groeien, anders met provera beginnen en alles afbreken. Dan Clomid 100 mg. Getverderre!
@vpkaatje: wat balen dat er nog geen eitjes te zien waren!!! Ik baal met je mee vandaag! Maar we moeten de moed erin houden en vertrouwen houden! Kus Sonneke
Ja moeilijk is dat he Sonneke. Ik heb al zitten rekenen en ik wil wel een voorjaarskindje, dat geeft me nu meer lucht. Als ik dan in aug zwanger ben, in april uitgerekend ben... mei en juni verlof heb, vakantie/ouderschapsverlof neem in juli en augustus. Helemaal super. Dan heb ik nu 5 maanden de tijd. Klinkt allemaal geweldig... maar het is maar een manier om nu minder te balen en het slaat helemaal nergens op!
@vpkaatje: Ja inderdaad je hebt gelijk. Een kindje in november/december is minder leuk (haha) Wij gaan voor het voorjaarskind... Dan hebben we nog even de tijd... Kus Sonneke
Sonneke, balen hoor dat je ongesteld bent geworden. Je had toch wel een eisprong en de grootte was toch ook goed? Dan zullen je denk ik niet een hogere dosis geven. Bij vpkaatje gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren. Wel een mooi bms, maar geen groei van je eitjes. Zo hebben we allemaal wel wat he? Ik zat al te rekenen en stel dat het deze ronde raak is, dan kan ik een kerstkindje krijgen. Aan de andere kant wil ik ook veel liever in de zomer vrij zijn. Dat had ik ook gehoopt na het stoppen met de pil, maar het voorjaar is ook helemaal prima. Zelf ben ik van mei, dus zo rond die tijd is ideaal! We zien wel hoe het gaat lopen. Ik mag morgen naar het ziekenhuis voor de inseminatie. Echt spannend! Mn buik is wel een beetje gevoelig. De prik van gisteren was niet zo fijn. Het is zelfs een beetje rood...
Ik heb net een ovulatietest gedaan (ze liggen er toch) en voor het eerst twee streepjes! Het linkerstreepje knalt er echt uit. Dat is toch een goed teken? Recht is toch het controlestreepje?
@kitty: Ja dat is zeker wel een goed teken! Ik hoop voor je dat de insemineren niet pijnlijk is. Doen ze dat gewoon op de poli? Ik ben wel benieuwd. Morgen heb ik een belafspraak met de gyn. Dit is naar voren gezet aangezien ik donderdag alweer met clomid moet gebruiken natuurlijk. En ik weet niet of ze nog bloed wil laten prikken op CD 3. Ik zal het mrogen wel horen. Zal ook vragen wat die negatieve samenlevingstest inhoud en wat ze daar verder mee gaan doen. Veel succes en sterkte! Dikke kus,
Balen Sonneke dat je ongie bent geworden. Weet helemaal hoe het voelt.... BAH. Ik heb net mijn laatste Clomid genomen en mijn dipsticks zijn binnengekomen. Mijn humeur is om te schieten en ben stront stront stront chagerijnig..... Vandaag weer naar het ziekenhuis geklept.... zo kom je er nooit en zo.... moest naar dermatoloog, op verwijzing HA. Blijkt dat het uiloopt en een uur later ben ik aan de beurt. Blijkt het ook nog alleen maar spreekuurt te zijn en contateerd ze dat de vlekken toch echt operatief verwijderd moeten worden... kan ik WEER een nieuwe afspraak maken.. GRRRRRRRR..... En druk op het werk (ik denk steeds maar oh, laat er maar een kindje komen, dan kan ik minder werken) EN de de derde op rij is zwanger bij mij op het werk.... Ik moet nu echt mijn eisprong gaan spotten. Hoe doen jullie dit, gelijk na laatste clomid met testen beginnen? OP welke CD hebben jullie meestal je eisprong? Ik had hem met ronde 1 clomid al gelijk op CD 11 En nu zit ik dus al op CD 10 maar kreeg vanmiddag pas de dipsticks.. dan morgen al testen? PS KITTY is het goede nieuws dat je een posi ovu test hebt.. nou aan de slag dan maar
@Ukke: Als ik jou was zou ik dan morgen maar meteen beginnen met testen ja. Als je je eitje al zo vroeg hebt dan moet je er op tijd bij zijn anders mis je hem straks nog.... Bij mij had ik een positieve ovu test op CD 17. Ik hoop dat hij deze ronde iets vroeger komt maar ja... Morgen moet ik de gyn bellen om te kijken hoe verder. Ik denk zelf ook dat ik wel met 50 mg door mag gaan. CD 17 is volgens mij nog net wel goed. @Kitty: ik denk aan je, veel succes! Kus Sonneke
Sonneke, ja hihi dus we gaan voor zwanger in augustus. (Ahum ahum, liefst natuurlijk morgen nog) Misschien is het nu toch je negatieve samenlevingstest wat ervoor gezorgd heeft dat je nu ongesteld bent. Heh bah. Hopelijk is er zeer gemakkelijk wat aan te doen. Ukke dus ook al zo'n k*thumeur, bah niks aan he. Die stomme medicijnen hormoonrommel ook. En dat van je werk, daar kan ik me helemaal in vinden. Bij mij op werk ook aantal zwanger en aantal thuis aan het genieten. Denk ik ook wel es, pff als het eenmaal zover is een paar maandjes thuis, wat heerlijk. Beste is trouwens testen vanaf cd8 als je een vroege eisprong hebt. Zou je later beginnen, dan voel je je toch alleen maar onrustig Kitty, mooi dat je een positieve test hebt, is een heeeeel goed teken! Moet ook, want morgen is een belangrijke dag spannend hoor. Denk aan je.
Als ik jullie ervaringen zo over Clomid lees, dan ben ik blij dat ik hormoonspuiten heb. Daar heb ik echt totaal geen last van gehad. En heel herkenbaar hoor. Op mijn werk ook de een na de ander zwanger. Ik wil ooooook! Het lijkt me ook heerlijk om minder te werken. Enige nadeel is dat ik min 32 uur moet werken, maar met ouderschapsverlof (onbetaald helaas) kan ik 2 jaar lang 1 dag extra in de week vrij nemen. Ook dat heb ik al allemaal uitgezocht . Over de ovulatietesten, je moet er inderdaad niet te laat mee beginnen, zeker als je een vroeg ei hebt. Ik zou er een dag of 4 voor je verwachte ei mee beginnen. En vanaf die tijd om de dag klussen. Dus Ukke, heb je al getest? En? Sonneke, hoe was je belafspraak? Hoe gaat ronde 2 verlopen? Voor mij ook een spannende dag. Vandaag de inseminatie. Eerst de zaadjes ingeleverd en om 12 uur weer terug. Echt heel charmant. Je zit op een stoel met je benen over de leuning. Felle lamp erop. Klem erin. Helaas liep ze tegen wat weerstand op. Is heel normaal zei ze, je baarmoeder kan iets gekanteld liggen. Toen pakte ze een andere klem en dat deed best wel pijn. Ze wilt natuurlijk goed mikken met de zaadjes (vooral rechts ) en vandaar deze oplossing. Het was eigenlijk zo voorbij. Ik had wel last van bloedverlies, maar ook dat hoorde erbij. 15 min daar gelegen en weer naar huis. Echt een heel apart gevoel. Maar ik voel me echt happy. Vorige keer had de laborant berekend dat er misschien krap een miljoen goede zaadjes konden worden geinsemineerd. Vandaag hoorde ik dat het er 4,8 miljoen waren! Wauw, dat was dus een hele goede score! Mijn bloedresultaten waren ook binnen. Afgelopen week was mijn oestrogeenwaarde 61 en vrijdag 105. Afgelopen maandag over de 500! Deze waarde is helemaal goed als je op de helft van je cyclus zit. Voor mij dus twee zorgen minder. Eigenlijk drie, want de kans dat mijn bms dikker is geworden, is door de hoge oestrogeen ook groter geworden. Dit is dus al met al een hele verbetering tov vorige week! Dat had ik nooit gedacht! Nu 2 weken afwachten. Erg spannend. Of ik word ongesteld of ik ben zwanger. Beiden zou er mooi zijn! Want had ik ooit nog gedacht ongesteld te worden of helemaal mooi zwanger te worden op de korte termijn? Zo, erg lang verhaal van mij . Ik hoop dat jullie ook snel goed nieuws krijgen!
Kitty wat een lang verhaal maar met zoveel positieve berichten, dat is in ieder geval een goed begin... zaadjes zet hem op Kan me voorstellen dat je je niet zo charmant voelt. Ik bedenk mij altijd waarom er in g*dsnaam zoveel mannen gyn zijn (tenminste bij mij in het ziekenhuis) fyb je ergens op ofzo :x:x Net alsof je je bedenkt na je co schap, wat vind ik het allerleukste nouuu...... ik word gyn hahahahaha.... Maar goed, de gyn schijnt het allemaal niet meer te zien en op routine te draaien, juist voor de vrouw die daar met de benen wijd ligt is vaak alles nieuw Maar goed even overheen zetten en niet teveel bij nadenken. Het is voor een goed doel. Mijn humeur trekt weer wat bij, maar kan nog wel behoorlijk chagie zijn Vanochtend gelijk getest met die dipstick, de teststreep was lichtrose dus ben denk ik nog op tijd voor mijn eisprong begonnen heb namelijk ook nog geen vruchtbaar slijm gezien, dus ik hoop dat hij elke dag donkerder wordt? Wat nou als je nu elke dag test dan mag je wel flink wat in huis halen... ik heb er nu 30 besteld, dus kan voorlopig even voorruit...
Haha, idd. Ik had gelukkig een vrouwlijke dokter en ze zei idd dat ze wel wat gewend is. Ik zou je testen elke dag doen en dan ook rond hetzelfde tijdstip! Liever niet in de ochtend, maar bijv uit je werk? Lichtroze streepje is nog hoopgevend. Hopelijk kleurt deze snel donker! Dan klussen .