Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, bij IVF wordt er een kwakje zaad bij de eicel gebracht en dan moet de bevruchting natuurlijk plaatsvinden. Bij ICSI wordt er een zaadcel in de eicel geinjecteerd. Dit doen ze alleen als het zaad heel slecht is. Dat is bij ons niet het geval, vandaar dus IVF. Maar als het aantal bevruchtingen laag is (normaal wel de helft, bij mij maar 1 vd 6), dan willen ze de volgende keer nog wel eens ICSI overwegen. Het zou eventueel ook deel IVF en deel ICSI kunnen. Maar het kan best zijn dat er geen reden is gevonden dat het aantal bevruchtingen zo laag was. Wat ik al zei, misschien domme pech. Wel spannend hoor! Volgende week dus nog een echo en een gesprek met de arts, dan heerlijk met vakantie en daarna weer beginnen! Joehoe!!!
    En jij gebruikt toch ook Pregnyl? Heb je deze al gekregen van het zkh? Ik hoop dat ik volgende week geen problemen heb met de leveringen. En ach, Pregnyl voorlopig toch niet nodig, maar in dit soort schaarse tijden wel verdomd handig om optijd in huis te hebben!

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou idd heel spannend voor je. Geniet straks eerst maar van je
    welverdiende vakantie. En dan weer helemaal ervoor gaan. Hopelijk
    dan met meer succes!
    Idd ik gebruik ook Pregnyl... heb er ook alweer eentje in huis.
    Maar weet je.... hou je zorgen voor morgen... eerst genieten,
    die Pregnyl heb je voorlopig nog niet nodig. Stel je zou er nu
    niet eentje kunnen krijgen, dan gelijk na je vakantie vragen.
    Er is gelukkig nog tijd genoeg.

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar :). Ik moet me er idd niet druk om maken en gewoon afwachten. Volgende week wel proberen te krijgen en als het niet lukt, dan komt het na mn vakantie wel!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    "Een mens lijdt het meest van het lijden dat men vreest"
    Dat hou ik mezelf op zulke momenten maar voor. Dan zit ik
    me een potje druk te maken over iets wat nooit gebeurt.
    Dat wat als en stel dat... dat probeer ik los te laten. Het is
    allemaal al moeilijk genoeg. En op het moment dat er
    daadwerkelijk slecht nieuws komt of iets tegenzit, dan heb
    je daar niks aan kunnen veranderen door je er vantevoren
    al druk over gemaakt te hebben.

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is de volgende ronde weer een feit! Ongie geworden...
    Vandaag echt een jank dag gehad.
    Nu gaan spuiten met menopur, hopelijk zorgt dat wel voor een goede uitkomst!
    Het word echt steeds zwaarder om het verborgen te houden op het werk...
    Straks met die echo's om de dag met de menopur zal ik er niet meer onderuit komen denk ik!

Hoe gaat het bij jullie?

6. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    o nee Sonneke, dat is balen meid :x
    Natuurlijk liever ander nieuws gehoord......

Ik zag er ook heel erg tegenop om het op mijn werk te vertellen. Maar het is me alles meegevallen. Collega's waren heel medelevend en begrepen het als ik even wat minder goed in mijn vel zat. Ze waren ook heel betrokken en gunde me van harte dat de behandeling een keer aan zou gaan slaan.
    Ik moet zeggen... volgens mij heb ik in heel mijn leven nog nooit zo'n opluchting ervaren als dat moment. Het bracht ongewild toch veel spanning met zich mee.

7. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet natuurlijk wel gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Hier vandaag alweer 10 weken... we hobbelen rustig verder. Volgende week dinsdag de eerste officiële termijnecho bij de verloskundige. Dan ben ik 10wkn6dgn spannend hoor! Kan natuurlijk nog van alles mis zijn gegaan.... ik probeer er maar niet vanuit te gaan, maar ja je moet natuurlijk wel realistisch blijven. Als deze termijnecho ook goed is ga ik echt genieten!
    Weinig last van kwaaltjes. Niet misselijk, nog steeds moe en last bij ontlasting... na een heel drukke dag soms last van mijn banden, maar een lekker warm bad en wat slaap inhalen en ook dat is verdwenen...
    Niets te klagen... ga het geklep naar het ziekenhuis zowaar missen :$

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: spannend a.s dinsdag voor jou! Het zou wel lekker zijn als je nu echt kan gaan genieten! Hoe zat het bij jou ook weer?? Hoeveel rondes had jij clomid gehad? En had jij toen een goede eisprong??
    Wat was de rede dat jij ging spuiten?? Ik hoop dat hetzelfde bij mij zal gebeuren... eerste ronde spuiten en zwanger...

@kitty: Hoe is het bij jou?? Wanneer heb je vakantie?

@vpkaatje: Hoe ver ben jij nu in je cyclus?

Hier vandaag uitgangsecho gehad, alles was rustig. Zojuist mijn eerste menopur gezet. Viel best mee...
    Mijn pregnyl heb ik al weer binnen, je kan er niet vroeg genoeg op azen...

9. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sonneke uiteindelijk had ik met de hoogste dosering clomid een eisprong... Maar effect doofde wel uit en cyclussen werden langer. De reden dat ik moest spuiten was dat een bijwerking van clomid is dat je bms van zeer slechte kwalitemaandt word. Bij mij oom het geval.... Dus vandaar Puregon. Ik heb 7 maand clomid gehad

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, schiet nu op he, hou je het nog wat vol, het wachten op de eerste officiele echo bij de verloskundige?

Kitty, ik weet niet wanneer je gaat maar in ieder geval een fijne vakantie gewenst!

Sonneke, balen van je ongesteldheid. Succes met de volgende ronde. Ik ben nu voor de 4e keer aan het spuiten, het is deze keer opgehoogd... maar nu had ik op cd14 4 eitjes van 11 mm. Het schiet niet echt op en het is ook maar hopen dat ze niet alle vier doorgroeien. Blijft spannend. Ben er wel zat van elke keer die echo's, dus hoe lang ik nog door ga voordat ik een "lange" pauze in ga lassen, weet ik nog niet.

11. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste officiële echo bij de verloskundige gehad en wat hebben we genoten!

Hartje klopte nog, dat zag ze direct.
    Het kindje lag er voorbeeldig bij dus direct een foto gemaakt. HEt lag stil en was aan het slapen. Ze ging het wakker maken door in mijn buik te porren. Zo bizar hoe een kindje daar al op reageert!
    Trappen en zwaaien. Toen het een beetje bekomen was van de schrik en stil lag had het de hik......aaaawwww..... schattig.
    Ook wel horror... dat dat gewoon in je groeit....

De meting was 10 weken 5 dagen. Een dag minder dan ik zelf had uitgerekend, maar zeker in de buurt! Binnenkort de tweede echo en dan 8 lange weken wachten... pffff

Hoe gaat het met jullie meiden?

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, wauw zeg! Klinkt allemaal zo bijzonder. Wat moet dat speciaal zijn dit te zien na al die tijd van onzekerheid etc in het oh zo zware traject. Ben zo blij voor je!

Tis verder erg rustig hier he.... Hier alles goed hoor.

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Jeetje wat een vreemde ervaring is dat ja. Je wacht er al zo lang op en dan is het echt zo bizar!

Hier in spannende afwachting van mijn 1e fm met de menopur. A.s vrijdag krijg ik die. Ik ben zo benieuwd wat het heeft gedaan!

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de 1e FM gehad. Er zit 1 eitje van 11 mm.
    Hij groot dus niet echt heel erg hard maar er groeit in ieder geval iets op de menopur.
    Maandag weer voor een nieuwe echo...

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik ben weer terug van vakantie!

Ukke, heb je een foto? Ik ben benieuwd! Echt heel bijzonder gevoel moet dat zijn zeg!

Sonneke, bij Menopur gaat het wat minder hard, maar de eicellen zijn wel beter van kwaliteit.

Vpkaatje, hoe gaat het met jou?

Hier, ik heb echt heerlijk genoten van mijn vakantie! Ik ben helemaal klaar voor mijn nieuwe ronde. Nu wachten op mn ongi en dan gaan we er weer voor!

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ik ben blij dat je weer terug bent.... het was hier zo stil...
    Wat fijn dat je weer helemaal opgeladen bent voor de volgende ronde!
    Hopen dat je ongie snel komt! Wanneer heb je de laatste pil ingenomen??

Hier vandaag 2e FM gehad. Het gaat inderdaad wel een stuk langzamer dan met de clomid ;)
    Nu 2 eitjes 1 links van 11,5 mm en 1 rechts van 12,5 mm
    Mijn BMS zag er ook heel anders uit nu dan normaal met de clomid.
    Ik moet woensdag weer voor een echo en dan maar hopen dat mischien zaterdag de iui kan plaats vinden want maandag is het natuurlijk 2e paasdag...

17. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
  18. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar is ie dan... wat een voorbeeldig kind ;)
    Lijkt op mij

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukke: Hij/zij ziet er prachtig uit! Zal hij/zij ook vast van zijn/haar moeder hebben, haha!

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, welcome back, idd wat Sonneke zegt helemaal opgeladen voor een nieuwe poging. Fijn

Sonneke, misschien krijg je wel een Paas-ei?!

Ukke wauw mooi kindje :) Heel bijzonder dat je nu al alle vormpjes ziet van een echt mensje, terwijl je het nog niet eens echt heel duidelijk aan je buik ziet he.

Deel Deze Pagina