Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaauuuuw, Ukke, wat bijzonder zeg!! Daar mag je zeker trots op zijn!

Sonneke, hoe is t met je ei :D?

Hier, alweer gestart met de hormonen. 10 april 1e FM, dus ik ben benieuwd of er deze keer wat meer follikels gaan groeien dan de 1e keer.....

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Super dat je weer begonnen bent in je nieuwe cyclus! Ik hoop zo dat het deze ronde wat gaat worden met ons!

Hier was het nog spannend gisteren en vandaag, pffff
    Mijn eitje was gisteren namelijk 14,9 mm. Hij zou vandaag minimaal 17 mm moeten zijn om zaterdag de IUI te krijgen. Indien hij vandaag niet minimaal 17 mm was dan was al het spuiten deze ronde weer voor niks... in die zin dat ze op 2e paasdag geen IUI doen en het zou dus een ronde worden waarin we zelf moesten proberen....
    Dus ik gisteren dat ei instralen, haha!
    Vanochtend 4e FM en jawel hoor ei was 17,8 mm!
    2,9 mm in 1 dag gegroeid, ik zeg applaus voor het paas ei!!!!!
    haha, mijn dag kon al niet meer stuk...

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, kan je nagaan, dat het eerst zo langzaam ging. Echt, zo fijn dat je nu de IUI hebt gehad. Op zaterdag dus, als ik het goed begrijp. Nu de lange wachtweken. En ja, geef jij even het goede voorbeeld deze ronde en dan volg ik je snel!
    Ik heb morgen mn 1e FM. Ik ben erg benieuwd! Dan gaat het echt weer beginnen :).

4. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Hoe was vandaag je 1e FM? Ik ben benieuwd!

Hier inderdaad zaterdag de IUI gehad! Met maar liefst 23 miljoen zwemmertjes! Nu weer aan de utrogestan....
    En 2 lange weken wachten....

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, wauw, wat een goede score! Dat wordt lang wachten, hoewel, je bent al bijna op de helft.

Hier gaat het wel goed. Veel last van moeheid en hoofdpijn. Maar ook wel weer goed nieuws. Vandaag 2e FM en wat denken jullie? Ik krijg maandag al de punctie. Heel erg spannend. Ook dan beginnen voor mij de lange wachtweken. Kunnen we elkaar steunen!

6. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: jeetje wat een goed nieuws voor jullie! Dat is echt al snel! Hoeveel eitjes zaten er nu dan? Hopen op een vruchtbare oogst! Ik duim voor je

Inderdaad ik zit al weer op de helft! Gaat ook wel weer snel hoor!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat het snel gaat. En voel je je al anders dan anders.

Ik had op de echo ongeveer 10 eitjes. 1 van 19 en 1 van 17, 2 van 15 en de rest tussen de 10 en 15 mm. Dus goed genoeg blijkbaar om maandag de punctie te krijgen. Ik moet vanavond om 22:15 de pregnyl zetten. Want maandag om 10:15 de punctie.
    Ik had trouwens nog mazzel dat ik er vrijdag aan dacht dat ik de pregnyl niet in huis had. Dus ik naar de apotheek. Bleek dat pregnyl pas begin mei zou binnenkomen. Otriville kost 38 euro. Maar ik had geluk. Er was een kleine partij binnengekomen, maar deze was snel verdeeld....onder andere aan mij! Scheelt me weer een hoop geld.

8. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Jeetje dan heb je echt geluk gehad ja! Ik vond het ook zonde eigenlijk om zoveel geld bij te betalen! Ik heb er bij de apotheek al 1 gereserveerd voor hopelijk geen volgende ronde! Wel lief van de apothekers assistente!
    Jeetje dat is wel een hele goede score toch! Zoveel eitjes!

Wat ik hier een uurtje geleden had, 2 keer enorme onderin mijn buik. Steken die ik nog nooit zo gevoeld heb....
    Ik moest gewoon even stoppen met lopen zo'n last had ik.
    Had jij ook last van innestel pijntjes??
    Ik stuur je even een pb'tje moet je de link maar eens bekijken.... ook heel vaag!

9. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ik denk dat ik een pb'tje gestuurd heb maar ik weet niet of je hem hebt gekregen...

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik heb je berichtje gehad hoor!!

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En enige wat ik mij kan herinneren is dat ik af en toe een steekje had in mn onderbuik en dat ik na een week al ongikrampjes had en ik dus echt dacht ongesteld te worden.

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: tja ik weet ook niet hoe het voelt...
    Heb je het linkje al bekeken?? Ik ben benieuwd wat je ervan vind...

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje en Ukke, hoe is het met jullie?

Ik heb de punctie erop zitten. Het viel mee, maar ook weer tegen. Ze moest een paar keer aanprikken en soms flink porren, omdat de naald er niet doorheen wilde. Dus achteraf voel ik dat wel. Gelukkig kreeg ik een zetpil, dus nu wordt de pijn wat minder. Ik ga de rest van de dag lekker rustig aan doen en verder met het fotoboek van de vakantie. De uitslag was ook goed. Er zijn 9 eicellen gevonden. Om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, gaan ze deze keer ICSI doen. Vorige keer had ik nl maar een bevruchting van de 6 eicellen, terwijl normaal ruim de helft tot driekwart bevrucht zou moeten zijn. De zaadkwaliteit viel ook een beetje tegen. Dus vandaar ICSI ipv IVF. De zaadcel wordt dus in de eicel geinjecteerd. Morgen hoor ik de uitslag hoeveel eicellen zijn bevrucht. Echt spannend!

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: jeetje wat een goede opbrengst! maar liefst 9 eicellen! En hopelijk met ICSI ook 9 bevruchtingen! Dat zou natuurlijk super zijn als ze er ook nog kunnen invriezen!!
    Ik duim voor je!

15. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Kitty, spannend allemaal weer voor je. Hoeveel eicellen zijn er nou uiteindelijk bevrucht? Heel VEEL succes!

En Sonneke, hoe ist bij jou? Je kunt vandaag testen zie ik aan je handtekening?

Hier gaat het "niet oke". Had laatste keer drie eicellen... maar twee zijn doorgegroeid in plaats van gesprongen. Dus heb twee cystes, waarvan de grootste 6 cm. Krijg de kans of ik uit mezelf ongesteld word (wat toch niet gebeurt) en krijg dan over poosje Provera (waar ik niet goed tegen kan) en daarna kijken of de cyste uit zichzelf weg is. De gyn denkt dat er een reeele kans is dat ik weer geopereerd moet worden. Dus lig nu enkele maanden uit het traject en moet nu gewoon afwachten.

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: wat een ellende weer voor jou! Ongelooflijk! VInd het echt niet normaal dat jou dit allemaal weer moet overkomen! Ik leef enorm met je mee!
    Als er 2 zijn doorgegroeid is er dan wel 1 gesprongen??? Want dan wordt je 14 dagen na die eisprong toch gewoon ongie?? Dat was bij mij in ieder geval wel zo toen ik die K*t cystes steeds had...
    Ik hoop voor je dat je vanzelf ongie word. Wanneer zou dan je NOD zijn?

@kitty: Hoeveel eicellen zijn er bevrucht??? Ik ben benieuwd! En kunnen ze er ook nog invriezen??

@vpkaatje:
    Hier nog even geduld... zaterdag officieel mijn NOD, door de eerste keer spuiten wist ik natuurlijk niet goed wanneer mijn eisprong en iui zou zijn. Ik gebruik nu weer utrogestan dus zal denk ik maandag of dinsdag pas ongie worden... hopelijk komt het natuurlijk niet deze maand :D

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik heb ook al een paar keer een cyste gehad. Kwam deze bij de uitgangsecho naar voren? 6 cm is wel groot, dan schrik je echt als je dat op de echo ziet. Deze ronde dus geen hormonen en geen eisprong. Ik zou een maandje aan de pil gaan ipv Provera. Heb ik toen ook gedaan. En dan maar duimen dat de cyste weg is en dat de operatie niet nodig is. Ik leef iig met je mee en ik weet echt zeker dat het goed gaat komen!!

Sonneke, zaterdag dus he? Spannend! Wanneer stop je met Utrogestan? Want ik werd pas ongesteld toen ik met die troep stopte. En ga je zaterdag nog testen? Moet je dan niet doorgaan met Utrogestan?

Ukke, hoe gaat het met je?

Hier, ik hoorde dinsdag dat er 3 eicellen bevrucht waren. Dat is minder dan de helft. Een beetje jammer. Vandaag stond de terugplaatsing gepland. Ik heb een 7 cellig embryotje teruggeplaatst gekregen. De overige 2 waren nog in een 4 cellig stadium. Ze waschten morgen nog even af en afhankelijk of het verder is gegroeid, worden ze ingevroren. Erg spannend, anders maar weer een kans deze ronde. Ik voel me redelijk. Ik heb nog erg veel last van de punctie. En veel last van de Utrogestan. Maar het is voor een goed doel! Dinsdag 1 mei bloedtest. Duimen op een positief resultaat! Maar eerst ga ik voor jou duimen Sonneke!

18. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: toch wel enigzins balen dat je toch 6 eicellen had na de punctie en dat ze dan niet mooi delen. Maar gelukkig wel 1 goede die nu is terug geplaatst! En we duimen eerst dat jou 2 eitjes nog mooi zijn gedeeld dat ze de vriezer in kunnen!!!!
    Wat voor klachten heb je precies van die utrogestan??
    Ik ben nu nog niet van plan om te gaan testen... Ik ga ervan uit dat ik maandag of dinsdag mijn ongie zal gaan krijgen. Maar mischien dat ik dit weekend toch niet kan bedwingen. Tot wanneer gebruikte jij de utrogestan??
    Ik vind het wel een beetje vies maar verder heb ik er geen last van, 3 keer daags gebruiken zit ook goed in mijn systeem!

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had 9 eicellen en daarvan waren er 7 geschikt waren voor bevruchting.....als er dan maar 1 geschikt is voor tp, dan valt dat erg tegen.
    Maar ik ben erg moe en heb soms last van misselijkheid en duizeligheid. En ik merk erg dat mijn humeur verandert. Echt erg, ik ben gewoon strontchagerijnig en heb nergens zin in.
    Ik moet de Utrogestan blijven gebruiken tot de testdag. Negatief? Dan stoppen en anders tot de 1e echo die je bij 7 weken krijgt, doorgaan. Bij IUI is het misschien wat anders, want je krijgt geen decapeptyl dat ervoor zorgt dat je eitjes niet gaan springen. Daardoor wordt er dus amper progesteron aangemaakt.
    Ik zou idd ook niet te snel testen. Het is helaas niet de 1e keer, dus die twee dagen extra maakt nou ook niet zo veel uit. Zeg ik die nog 12 dagen moet wachten met testen, hahaha!

20. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: jeetje ik ben de laatste tijd wel erg vergeetachtig.... Ik had net gelezen hoeveel eitjes je had en dan weet ik het gewoon niet meer....
    Ik denk dat dat toch ook een beetje door de spanning (onbewust) komt. Ik heb er al een aantal dagen last van....
    Of zou dit ook van de utrogestan kunnen komen?
    Chagie heb ik gelukkig geen last van... vandaag nog te horen gekregen dat ik een vrolijk persoon ben, haha!
    Ik maak de utrogestan maar op denk ik.
    Ik zie trouwens dat jij vip member bent en ik senior member. Waar zou dit aan liggen??

Deel Deze Pagina