Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt grappig, dit wordt mijn 1501e bericht :). Ik denk dus door het aantal berichtjes.
    En idd, ik zie jou ook voor me als een vrolijk persoon. Ben ik zelf ook hoor, alleen als ik thuis kom, dan wil ik nog wel eens chagi zijn. Even afreageren, hahaha.

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Ja daar zal het dan wel aan liggen! haha
    Grappig dat je zo je voorstellingen ook bij iemand hebt he.
    Volgens mij heb ik van jou nooit een foto gezien toch?? Of ben jij ook mijn vriendje op facebook want dan kan ik even kijken...
    Anders moet je die in een pb tje eens doorsturen... ha ha lijkt me wel grappig om er een beeld bij te hebben!

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, is goed! VPkaatje heb ik al op FB, maar jou nog niet. Ik zal je later een PBtje sturen. Ik ga lekker tv kijken en mn computer uitzetten! Spreek je snel weer!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik ben wel 13 dagen na de Pregnyl ongesteld
    geworden. De derde dag van die ongi had ik de startecho
    en toen bleek dat er twee cystes zaten. Nou lees ik dat
    ze vaak uit zichzelf weer weggaan. Maar mijn gyn zegt
    dus dat omdat ik geen cyclus van mezelf heb, ik het
    nu wel de kans moet geven en anders over een poosje
    aan de Provera moet... maar door die Provera kan het
    dus zijn dat die cyste juist gaat groeien. Is dus het
    laatste waar ik op zit te wachten, een 2e operatie, zo
    snel achtermekaar weer onder narcose en die pijn enzo.
    Heb ook zitten janken joh toen ik 't hoorde!
    Spannend voor jou, hoop dat het een geslaagde ronde is!
    Knap van je dat jij niet test steeds, ik kan dat niet
    hoor, gewoon afwachten pff. Ongeduldig typje.
    Ik ben trouwens ook Vip member met mn 1628 berichtjes.
    Ik heb gewoon 1000 berichtjes meer gestuurd dan jij!
    Uhhh jemig zeg. Tsja was in begin wel actiever dan nu.
    Was trouwens wel een domper die ongi, want toen ik
    3 eitjes had, zei de gyn dat de kans op zwangerschap
    wel erg vergroot was en zeker de kans op een tweeling.
    Ging er niet al vanuit, maar had wel meer hoop... en ipv
    een zwangerschap krijg ik twee cystes pff.
    -
    Kitty, ik mocht niet aan de pil omdat dan de kans te
    groot was dat ie niet weg zou gaan uit zichzelf. En ik
    zit nu al op cd11. Dus moet nu toch maar afwachten of
    het allemaal uit zichzelf gaat gebeuren. Zou echter wel
    een wonder zijn, want tsja ik heb nooit een fatsoenlijke
    cyclus van mezelf gehad, waarom dan nu ineens wel?
    Is het niet zo dat nu die cystes links zitten, er toch
    rechts een eitje zou kunnen rijpen theoretisch gezien?
    Ik had liever een maand aan de pil gegaan dan nu die
    irritante Provera. Maar aan de andere kant, ben ook wel
    erg benieuwd wat mijn lichaam nu gaat doen na zo'n
    lange periode hormooninjecties etc. Misschien toch
    ineens een eigen eitje.
    Wat jammer voor je dat er maar drie eitjes bevrucht waren.
    En dan 1 terugplaatsing en die twee evt in de vriezer. Ik
    hoop het voor je!! Snap je teleurstelling. Je hoop toch op
    een betere opbrengst. Hopelijk is die ene terugplaatsing
    genoeg voor een mooi kindje :)

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel vanaf mijn telefoon. hier gaat alles goed.
    De extreme moeheid is verdwenen.
    Loop nu 2x in de week bij de chiropracticus
    I.v.m. Rugklachten en bekken. Behandelingen bevallen
    Goed en lijken effectief!
    Buikje begint langzaam te komen, dus hoop
    Dat de kleine goed groeit.
    Ik duim voor jou Sonneke! Spannend....
    Kitty is dit dan ook officieel IVF poging nr. 2?
    Met zo weinig cryo"s heb je veel minder kansen..
    VPKaatje... Kutterdekutkutkut.... knuffel

6. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben maar een eenvoudige member ;)

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, goed te horen dat het goed gaat bij jou!! Die kleine uk(ke) groeit gestaag verder :)

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cd13 vandaag en heb ineens licht bloedverlies. Zou dat van die cyste kunnen komen? Sonneke en Kitty jullie hebben toch ook cystes gehad. Hebben jullie toen gehoord waar je op moet letten en wat de risico's zijn? Is bloedverlies normaal... heb ook af en toe een enorm zeurende onderbuik. Maar ja griep heerst ook. Nou ik geloof dat ik van de week maar ff naar de poli bel voor de zekerheid.

Sonneke, nog steeds in kunnen houden met testen? :) Spannende dagen voor je.

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik zou willen dat ik kon zeggen wat het was....Heel vreemd....Volgens mij bevat een cyste alleen maar vocht. Ik heb dus telkens de pil geslikt in de wachtweken, dus ik denk je dat lichaam misschien wat van slag is? Anders idd maar even bellen als het heftiger wordt.

Ik heb volgens mij nog niet verteld dat er drie emmy's zijn ingevroren, een van 6 cellen en twee van 4 cellen. Ik geloofte het gewoon niet. Ik ga misschien ook navragen deze week of ze het goed hebben doorgegeven en ik ook van 4 cellen een reele kans op een zwangerschap heb. Kan ik me niet voorstellen nl.

En verder, tja, weinig online. Ik ben moe, en nog een moe. Ook erg misselijk en soms duizelig. Ook mn buik doet nog zeer, dus intenstief sporten zit er nog niet in helaas. Nog iets meer dan een week wachten en dan??? Goed nieuws? Ik hoop het!

Ja, Sonneke, ik ben ook benieuwd!!! Of wacht je toch je evt ongi op dinsdag (ongeveer toch) af?

10. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi Kitty, idd zou mooi zijn als die van 4 cellen ook goed genoeg is. Veel sterkte met wachten deze week. Hopelijk voel je je snel fitter.

Wb cyste, bij endometriose kan je ook chocoladecystes krijgen, gevuld met bloed. Tis niet echt helder rood wat ik verlies, is maar weinig. Nou ik bel gewoon ff morgen. Ben sinds een uurtje ook erg misselijk en heb een ongi gevoel in mn onderbuik. Geen idee wat dat te betekenen heeft. Maar even bellen kan sowieso geen kwaad. Voel me best wel onzeker namelijk.

11. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Balen dat je zo moe bent, ik denk dat het ook aan de utrogestan ligt. Wat goed dat er nog 3 zijn ingevroren. Zijn toch mischien wel weer extra kansen!

@vpkaatje: Jeetje een chocolade cyste daar heb ik nog nooit van gehoord! Hoe is het nu met het bloedverlies??
    Bij mij hebben ze altijd gezegd dat ze met je ongie vaak gewoon opruimen, ik had er toen 1 van 7 cm. Dit is ook zo gebeurd, maar soms verdwijnen ze niet vanzelf met een ongie en dan moet je geopereerd worden.

@ukke: Goed nieuws voor jou! Gelukkig gaat alles goed!

Nou hier nog rustig aan het afwachten... ik heb zaterdag al wel een testje gedaan omdat ik nieuwsgierig was. Helaas nog niks te zien.
    Ik verwacht morgen toch wel meer te weten, of ongie of een grotere kans op een beebje haha!

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vanmorgen naar de gyn geweest. Cyste is gaan scheuren. Buikpijn, hoofdpijn, misselijk, bruin bloedverlies. Weet niet wat nou wel en niet van de cyste komt. Maar in ieder geval ga ik nu 12 dagen 3x dgs aan de Primolut. Daarna maand wachten en nog 1x aan de Primolut. Dus kan in juni weer starten als het goed is. Dan is alles als het goed is weer "opgeruimd". Er zit nu nog een restant .. ongeveer de helft van wat hij was... tis de vraag of hij verder leeg gaat lopen/scheuren of dat hij blijft zitten. Vandaar dus de kuur. Iemand ervaring met Primolut? (Was waarschijnlijk een chocoladecyste, een endometriosecyste.)

Sonneke, jij al nieuws?

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Het is jou ook echt niet gegund eej! Ik vind het vreselijk om te lezen dat je dit allemaal weer moet ondergaan....!
    Is het nu zo moeilijk om gewoon normaal zwanger te worden???
    Soms word ik echt boos om onze lichamen die allemaal weer van die stomme dingen doen!
    Ik heb 1 x primolut gehad, dit was helemaal in het begin van de MMM. Ik heb het ook gelukkig maar 1 x nodig gehad...
    Ik weet niet wat je er precies van wilt weten?
    Ik had er niet zoveel bijwerkingen van, ik kan het in ieder geval niet herinneren...

Hier nog steeds in afwachting...
    Ik heb nog even terug gezocht naar de vorige rondes dat ik utrogestan gebruikte....
    Dan zou ik vandaag ongie moeten worden en mijn temp zou gisteren al laag moeten zijn....
    Temp was vanmorgen nog 37,06....
    Als ik vrijdag nog niet ongie ben dan ga ik testen...
    Moet heel de week verder werken en heb ook geen testen meer liggen!
    Heb wel continu hoofdpijn sinds gisteren...

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ben je zaterdag gestopt met Utrogestan? Wanneer word je normaal dan ongesteld? Ik werd nl na 1,5 dag al ongesteld. Bij alle keren. Dus als je nu opeens niet ongesteld wordt, dan kan het natuurlijk zo maar zijn dat je toch zwanger bent! Ik hoop het zo!

Vpkaatje, echt meis, wat jij allemaal mee moet maken.....Echt jammer dat je 2x primolut moet gaan gebruiken. Kan je niet na een ronde een uitgangsecho krijgen en kijken of het dan rustig is? Of durven ze dat niet aan? En idd, nog nooit van een chocoladecyste gehoord. Zal wel erg heftig zijn als je zo lang niet meer mag proberen zwanger te worden.
    En hier ook geen ervaring met Primolut. Ik heb alleen maar Provera gebruikt. Heeft dezelfde werking volgens mij.

15. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Tja ik weet het ook niet. Ik heb terug gekeken.... De eerste keer dat ik utrogestan gebruikte werd ik na 3 dagen ongie. De tweede keer na 5-6 dagen maar toen had ik een cyste waarschijnlijk...
    Ik vind het ook een beetje raar, toen werd ik echt pas veel later ongesteld en toen heb ik geen uitgangsecho gehad omdat het kerst was en dit toen niet mogelijk was.
    Ik had toen op CD 9 al een ei van 21 mm. Dit kan natuurlijk helemaal niet... Dit was toen echt een cyste en heb toen zo wie zo geen IUI gehad ivm kerststop.
    Ik heb toen een aantal weken later alsnog mijn eisprong gehad en werd 14 dagen hierna ongie.
    Het is toch wel fijn dat je zoveel terug kan zoeken op dit forum! Ik onthoud echt niet alles!
    Nu de 4e dag na het stoppen van de utrogestan. Ik ben inderdaad zaterdag gestopt.
    We wachten maar weer af, zoals altijd eej!
    Hoe is het met jou?? Voel je al iets gebeuren??

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, dus jij had niet zoveel bijwerkingen. Ik
    ben benieuwd hoe dat bij mij gaat. Provera moest ik
    tien dagen slikken 1x per dag. Primolut moet ik
    12 dagen slikken 3x per dag. En als ik teveel last
    heb mag ik ook na tien dagen stoppen. Hoeveel dagen
    heb jij het geslikt, weet je dat nog?
    Spannende dagen voor jou nu. Echt hoe hou je het uit?!
    -
    Kitty, tsja ze dacht dat de resten pas echt helemaal
    weg zouden zijn na twee rondes Primolut. Maar sowieso
    mag ik wel na deze komende ongesteldheid komen voor
    een echo. Want er zit natuurlijk altijd een kans in
    dat het wel weg is. Beginnen met prikken kan niet, want
    we gaan op vakantie. Na de vakantie moet ik dan aan
    de primolut omdat ik geen cyclus van mezelf heb.
    Maar nu bedacht ik me ineens dat als de cyste restanten
    wel weg zijn na deze komende ongi, dan vraag ik of ik
    gewoon een maandje aan de gewone pil kan ipv die
    Primolut. Minder bijwerkingen en kan dan sneller beginnen.
    We houden de moed er weer in.... En hoe staat het met jou?

17. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Wil je mischien een linkje door sturen waar jij die banner hebt gemaakt?? Ik vind hem erg leuk!
    Helaas hier weer een nieuwe banner maken... volgende ronde is weer een feit! Jij moet de eer deze ronde redden kitty!

@vpkaatje: ik moest volgens mij primolut 10 dagen slikken, 3 keer daags. Nee inderdaad niet zoveel bijwerkingen!
    Nou hier vandaag ongie geworden!

Heb vanmorgen meteen gebeld, uitgangsecho is morgen al op CD 2. Kan niet anders want zaterdag doen ze niet en anders word het al dinsdag...
    21 Mei heb ik een afspraak gepland met de gyn. Ik ben nu van gyn verandert aangezien ik mijn eigen gyn niet zo prettig vind.

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh balen Sonneke, eigenlijk dacht ik stiekem wel dat het nu es raak zou zijn bij jou.

Ik moet Primolut 12 dagen slikken, maar ze zei wel dat als ik er teveel klachten van had ik na tien dagen ook mocht stoppen. Dus ik zie niet zo goed in waarom ik niet gewoon na die tien dgn zal stoppen. Lees op veel pagina's over dames die het maar tien dgn hoeven te nemen. Dus scheelt weer paar dgn hoofdpijn.

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, dat is zooooo balen!!!! Hadden we wel verwacht hè na die negatieve test, al blijf je stiekem toch hoop houden. Vandaag dus al uitgangsecho. Ik hoop dat alles schoon is en je verder kunt met IUI nr 5 helaas..... over 3 weekjes dus naar de arts. Is zeker goed om eens bij te praten. Het is toch raar dat het na zoveel goede kansen nog niet is gelukt? En ik weet dat het gelijk een stap verder is, maar praat over IVF. Ik had mijn 1e gesprek toen ik met ronde 5 begon. Het is het overwegen waard.
    En klik maar op mijn banner, dan kom je vanzelf op de site!

Vpkaatje, dan is t helemaal jammer dat je niet meteen aan de pil mocht. Dan kan je heel makkelijk je ongi plannen. En heerlijk zeg op vakantie, dat heb je verdient!

Hier gaat t redelijk. Ik weet niet waar t heen gaat. Ik heb last van typische ongi klachten. Maar ik moet hoop blijven houden. En hopelijk kom ik dinsdag met goed nieuws.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, inderdaad hoop houden en je hoort heel vaak dat er meiden zijn die ongi achtige klachten hadden, geen hoop meer hadden en toch zwanger waren. Het kan alle kanten nog op. Veel succes!!
    Ik hoop het echt voor je!!

Ja heb veel zin in mn vakantie. Echt alweer aan toe. IUI zou ik na 6x prikken ook mee starten. Maar gezien het gedoe wat er telkens tussenkomt en het traject weer es stopligt (iets te vaak) kom ik daar voorlopig nog niet aan toe. Mag al blij zijn als ik straks weer met prikken kan beginnen. Wat duurt dat nog lang. Wordt eind juni pas ofzo. Pff

Deel Deze Pagina