Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Ja ik heb nu 112,5. Inderdaad 3 ampullen klaar maken en de helft spuiten andere helft in de koelkast. Maar ik krijg daar echt niet 2 x 0,5 ml uit hoor.
    En ik moet zeggen ik maak dagelijks meerdere spuiten klaar dus heb er wel een handigheidje in maar dan nog kom ik vaak 0,1 of 0,2 ml tekort.
    Heb jij dit ook?

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, irritant ja die halve ampullen. Ik heb trouwens van meneer
    de gyn alles dubbel meegekregen, dus 4 ampullen Puregon en
    gelijk twee Pregnyl. Heb ik dat maar weer in huis, al hoop
    ik natuurlijk dat de tweede Pregnyl niet meer nodig is ;)
    Dream on....
    Vervelend dat het zo langzaam gaat bij jou. Zo gaat het
    bij mij meestel ook trouwens. Ben benieuwd naar mn eerste FM
    morgen. Waarschijnlijk een aantal kleine blaasjes...
    Ik heb nu 8 dagen gespoten, morgen cyclusdag 11.
    nou hoop voor je dat dat ene eitje nu mooi doorgegroeid is.
    Succes! Ik hou alles bij in excel. Leek eerst wat overdreven,
    maar ik kan alles zo terugvinden. Van elke cyclus hoe lang
    hij duurde, welke ophoging ik heb gehad, op welke dag Pregnyl
    etc. Verloren cyclussen ivm operatie enzo alles staat erin.
    Tussentijds bloedverlies... Ik Zit nu op 92 eh Puregon.Ben enorm misselijk, kan er niet van slapen en dat terwijl ik
    morgenvroeg alweer heel vroeg in het ziekenhuis moet zijn blegh.

3. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden, dit is niet te geloven! Had vandaag de eerste FM op cd11. Was nu heel duidelijk te zien dat de cyste OP de eierstok zit links en niet erin. Er begonnen al wat eitjes te rijpen van zo'n 10 a 11 mm. Toen ging ze rechts kijken... ook een paar van 10 a 11mm en 1 van 16mm!! Jemig zeg. Nu dus ineens allemaal heel snel. Vrijdag terugkomen en dan waarschijnlijk Pregnyl. (Vervelende is nu wel dat ik ongesteld word in mijn vakantie en dus geen startecho kan hebben en een maand aan de pil moet, omdat ik dan niet kan gaan prikken...) MAAR hoop niet dat het nodig is en dat ik gewoon nu zwanger ga worden. Nu zwaar hopen op een Pinkstereitje.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, wauw, al een eitje van 16 mm! Dat is goed nieuws! Nu maar duimen voor je dat het eitje goed doorgroeid! En als het echt zo is dat je vrijdag pregnyl mag zetten, dan is het gewoon een megasterk ei en dan moet het wel allemaal goed komen. Gewoon niet aan denken om ongesteld te worden tijdens je vakantie.....En is het echt een ruime week dat je dan ongesteld bent en je dus niet kan starten met een evt 2e ronde? Je kunt ook om Utrogestan vragen. Dat stelt je ongi (hopelijk) uit! Ik ga iig voor je duimen en dat je iig voor je weggaat, pregnyl hebt kunnen spuiten.

Sonneke, ik deed meestal net onder de 0,5 ml en dan was mijn 2e spuit ook zo tussen de 0,4 en 0,45. Dus idd, nooit altijd precies 2 spuiten van samen 1,0 ml. En kan je nagaan dat ik 3 ampullen per dag moest gebruiken. Ik pakte op een gegeven moment echt niet meer 1 ml, want bij het overspuiten, moest ik steeds 2 of 3 keer opnieuw het vloeistof opzuigen, omdat het spuitje dan vol lucht zat. Grrr, maar ik ga voor je duimen vandaag!! Op naar een mooi ei! Anders gewoon vandaag 0,6 ml spuiten en morgen de rest.....

En hier nog steeds last van eetbuien en ook veel misselijkheid 's ochtends. Bah, die stomme hormonen (pil). Maar ik heb wel weer iets om naar uit te kijken en dat is mijn verjaardag! Dus lekker wat afleiding en dan na het weekend nog maar 4 dagen wachten en dan heb ik mn gesprek met de arts. En Sonneke, jij hebt ook weer een gesprek met de arts staan he volgende week! Spannend! Ik hoop voor je dat je op de lijst voor IVF mag worden geplaatst! Niet dat je het nodig gaat hebben, maar just in case!

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Super nieuws voor jou, ongelooflijk gewoon! Zo zie je maar je kunt er echt geen pijl op trekken! Inderdaad wat kitty zegt je kunt om utrogestan vragen, dit stelt mijn ongie altijd minimaal 3 -4 dagen uit. Ben je hier dan mee geholpen? Wanneer vertrek je op vakantie?
    Duimen voor jou dat dit geluk zich voortzet je dus niet ongie gaat worden op je vakantie, maar ook niet daarna!
    Ik vulde eerst ook alles in op een excel bestandje maar ben hiermee gestopt omdat ik er dan wel erg veel mee bezig was. Maar ja die hoop dat het daardoor wel zou lukken heb ik ook al opgegeven.

@kitty: ja die hormomen, om niet goed van te worden! Inderdaad ik krijg er ook maar 0,4 tot 0,45 ml per keer uit. Inderdaad 3x alles over hevelen helpt er niet aan. Inderdaad as maandag gesprek met gyn over ivf. Hopelijk is het inderdaad niet nodig maar ja ik kan er al vast maar op staan.

Nou jou duimen heeft gewerkt :). Hier ook goed nieuws! Er zaten links 2 eitjes, 1 van 17,9 mm en 1 van 16,5 mm. Vanavond pregnyl en vrijdag IUI!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeh, Sonneke, ik wist het gewoon! Succes vrijdag!

7. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, goed nieuws voor jou!! Heb je je IUI al gehad of moet je nog straks? Succes!! Zal weer voor je duimen!!

Kitty, balen die hormonen ja bah. Ik ben er heel erg door aangekomen al die rommel. En tsja ik heb nu ook die cyste door de Puregon. Hij is zich weer gaan vullen denk ik, want hij is weer helemaal rond. Hij is nu tussen de 2 en 3 cm. Ben benieuwd of ik er nog voor onder het mes moet. Het is wel balen dat ie niet weg is gegaan na de kuur.

Vandaag voor mij wat teleurstellender nieuws. Zo had ik een eitje van 16mm en nu is ie weg? De vervangende gynaecoloog zei dat ie dacht dat ie misschien intussen gesprongen is, dus stoppen met prikken en volgende week progesteron bepalen. Ik zei dat mijn fertiliteitsarts altijd dan denkt dat ie in mekaar geklapt is. Heb vanaf woensdag ovutesten gedaan voor de zekerheid (net of ik t aangevoeld heb ofzo, want doe nooit meer ovu's) en die waren negatief, heb ook geen eipijn gehad. Er zitten links en rechts eitjes van 10, 11 en 12 mm. Stelt dus niks voor. Nu dus weer doorgaan met prikken, hij gaat op mijn "advies" af. En dan maandag weer terugkomen. Kan alleen nog maandag, woensdag en vrijdag daarna begint de vakantie. Dus hoop dat er toch eentje door gaat groeien. (Zal ik anders toch maar wat meer spuiten nu....?)
    zit op 92 eenheden, zal ik om de dag doen vandaag 100, zaterdag 92 en dan zondag nog eens 100?

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, dat is toch ook vaag? Hoe kan je ei zomaar weg zijn? Kan me wel voorstellen dat ie wat krimpt als er veel andere eitjes groeien. Maar toch.....Ik had het je zo gegund. Zei de arts niet over ophogen? Dat is dan ook raar eigenlijk. Ik zou ook iets meer spuiten.... En dan kan je maandag wel zien of het zijn profijt heeft gehad! Dan kan je altijd weer wat minder gaan spuiten. Kan je niet 112,5 spuiten?

Sonneke, en? Hoe is het gegaan?

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ik reageer altijd heel flink op 1 tikje ophoging. Van 85 naar 92 reageerde ik ook veel op. Dus veiliger is 100. Dat is weer 1 tikje erbij. Zal ik gewoon drie dagen 100 spuiten dan? De arts zei niks over ophogen idd. Maar hij vond het sowieso allemaal al heel vaag. Zou jij als jij mij was gewoon stiekem 100 spuiten deze drie dagen? En dan maandag weer verder kijken.
    Eigenlijk heb ik niks te verliezen... want heb nog maar 1 week en wil gewoon een ei. En als er eind volgende week gezegd wordt sorry je hebt geen ei, je moet een kuur, dan baal ik ook. En wat kan er misgaan? Ja er kunnen er meer gaan rijpen... nou ja, dan is deze ronde voor niks, was ie anders ook.

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1890 Kitty17, 18 mei 2012
    Laatst bewerkt: 18 mei 2012
    Dan zou ik idd 100 spuiten. Zeker als je sterk reageert op een verhoging. Het is wel eng om te zeggen, want ik ben geen arts natuurlijk, maar als je ietsjes meer kan spuiten, dan zou ik het toch proberen. Ik kan me niet voorstellen dat je maandag opeens 4 of 5 eitjes van 18mm of groter hebt. Bij IUI mag je dan niet doorgaan en dan krijg je dus ook geen pregnyl. Ik weet niet hoe dat bij jou zit? Maar wees iig voorzichtig. Luister naar je lichaam (ja, ik moet het even zeggen), je voelt het zelf beter aan dan een arts. Succes!

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is het zo dat ik er met drie eitjes voor mag gaan, meer dan 3 is afbreken. Vorige keer had ik er 4 waarbij vlak vantevoren ineens 1 niet doorgroeide, dus mocht het toch nog. Ja bij 100 is het spannend, want dan kan het best zo zijn dat er veel doorgaan. Maar blijf ik 92 spuiten dan ben ik bang dan er vrij weinig gebeurd en dan moet ik ook alles afbreken. Dus tsja eigenlijk zou ik gewoon de gok moeten wagen. Tis alleen vervelend als er maandag opeens heel veel zitten, dat zij denken dat ik 92 heb gespoten. Ga het echt nooit bekennen natuurlijk dan.

12. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb besloten vrijdag, zaterdag, zondag alle drie de dagen 100 eenheden te spuiten onder het mom van "er moet wat gebeuren en heb niks te verliezen". De kans is nu wel groot dat er maandag opeens een heleboel eitjes zitten. Maar ja in dit tempo schoot het ook niet op. Heb nog maar 1 week.

13. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Sorry dat ik nu pas kan reageren... druk druk druk.
    Maar ik zou in jouw geval precies het zelfde hebben gedaan. Ietsje meer spuiten. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan alleen als er ineens meer gaan groeien, maar ja dat kan overal aan liggen natuurlijk. Bij mij waren de eitjes rechts van 12 mm nu ook ineens verdwenen... is toch vreemd hoor!

@kitty hoe is het met jou?

Gisteren mijn 5e IUI gehad. met 8,5 miljoen zwemmertjes.
    Maandag gesprek met gyn over doorverwijzing. Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen...

14. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Sonneke, maandag!! Nou hopelijk is die doorverwijzing helemaal niet nodig. Het zal toch eens een keeeeeer tijd worden!!
    Ja 1 tikje op de pen erbij is 8 eenheden, zo enorm veel is dat nou ook weer niet denk ik zelf. En ach ik zie wel. Ben in ieder geval blij dat jullie beiden al zeggen dat jullie hetzelfde gedaan zouden hebben.

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, gelukkig is de IUI goed gegaan. Je zou toch denken dat het genoeg zwemmertjes zijn. En succes maandag! We horen het wel.

Vpkaatje, spannend hoor! En ik denk persoonlijk dat het wel goed moet komen. Houd moed!

En met mij gaat het redelijk eigenlijk. Ik ben nu echt aan het aftellen. Vandaag en morgen nog de pil slikken en dan hopen dat ik donderdag of vrijdag ongesteld wordt. En dan hopelijk ook met een nieuwe ronde starten. Dus als jullie straks op de wachtbank zitten, dan mag ik beginnen.

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Kitty, gaat eigenlijk ook weer snel he. De weken vliegen voorbij vind ik elke keer. Schiet het voor jou gelukkig ook weer op!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben er echt weer aan toe. Ik ga trouwens een lijstje maken wat ik donderdag allemaal wil vragen. Ik heb altijd als ik eenmaal daar ben, dat ik altijd iets vergeet te vragen. En aangezien deze ronde anders is dan alle andere rondes tot nu toe, moet ik goed geinformeerd zijn, niet dan? Doe jij dat ook Sonneke voor morgen? Is het ook niet gelijk een soort evaluatie van de afgelopen IUI's?

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja briefje is dan wel handig Kitty!! Altijd zo vervelend dat je in de auto al gaat nadenken en dat je dan alweer de eerste dingen bedenkt die je vergeten bent.

Morgen heb ik weer een FM na drie dagen meer spuiten. Ben benieuwd of mijn stiekeme gedrag beloond of afgestarft wordt ;)
    Vind het wel spannend hoor pff.

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ja ik wil inderdaad wel een briefje maken. Ik weet alleen niet zo goed wat ik allemaal moet vragen ;)
    Ik wil gewoon een doorverwijzing voor IVF. Wat zou ik nog meer kunnen vragen ??

@vpkaatje: ik hoop inderdaad dat hij niet nodig is, maar veel vertrouwen in de IUI heb ik ook niet meer...
    Jij veel succes morgen! Ik ben benieuwd of er resultaat te zien is.

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woensdag 1 eitje 16 mm, vrijdag was die weg, links aantal van 10 a 11 mm en rechts 1 van 12 mm. Vandaag: links 1 van 12 mm en rechts 1 van 14mm. Het schiet allemaal niet op. Ben benieuwd of er nog een eisprong is voor de vakantie, woensdag terug en vrijdag kan ik voor het laatst. Dus het wordt spannend. En anders wordt het Primolut slikken. Moet zelfde dosering blijven prikken nu.
    (Ik blijf dus gewoon die 100 prikken...)

Deel Deze Pagina