Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: frustrerend dat je geen grip hebt op de situatie hé. Ik kan daar ok niet zo goed tegen... Duimen dat er woensdag een mooi groot ei zit. Je hebt tot de Fm van vrijdag om de 17 mm te halen toch?

vandaag bij de gyn geweest. Doorverwijzing gekregen. Hij vertelde zelfs dat sommige gynaecologen naar 4 keer iui doen....
    Ik heb 12 juni al een afspraak staan voor intake. Dan ben ik al weer bezig met mijn volgende cyclus. Dus zal mijn 6e iui nog wel krijgen.
    @kitty: hoe startte jij de eerste keer na je iui op? Met eerst een tijdje aan de pil?
    Spannend ook weer voor jou. Wanneer heb jij afspraak bij de gyn?

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, idd frustrerend. Ben erg benieuwd naar morgen. En idd heb ik tot vrijdag om de 17mm te halen. Dus ik hooooop 't zo!
    Spannend, IVF komt al snel dichtbij voor je. Bij ons doen ze trouwens ook eerst 6x IUI, eerst 6 prikken met vrijadvies, daarna 6x IUI en dan IVF. Ik zit nu in mn 5e ronde met vrij-advies. Dus na de vakantie nog 1x en dan begint IUI voor mij. Heb tegen die tijd nog wel de nodige vragen aan jullie. Eerst wacht ik af of het uberhaubt nodig is. Wie weet....

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: vraag maar raak straks hoor! Wij zijn inmiddels expert, helaas....
    Het schiet inderdaad al op dat ik 12 juni die afspraak heb, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
    Ik duim voor je dat er morgen enorme groei is te zien!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje! Ja ik had ook al ver in 't IUI gebeuren kunnen zitten, als ik niet elke keer die ellendige pauzes had gehad ARGHHHhhhhhh.... heb eigenlijk al wel minder die frustratie als ik vrouwen met kindjes zie. Zeker met dit weer, lekker met mn vriendinnen eropuit en dan heeft het vrij zijn ook wel weer z'n voordelen. Zo probeer ik het momenteel te zien.

5. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja inderdaad balen dat je zo lang stil hebt gestaan...
    Ik heb dat ook dat ik het minder erg vind dat er over kinderen en baby's gepraat wordt of als ik ze zie lopen. Ik weet ook niet wat het is... Mischien een soort van berusting??

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik had ook wel na 4x IUI gewild. Alleen was de wachtlijst zo lang, dat ik niet anders kon. Je hebt er toch minder vertrouwen in na al die rondes. En jeetje, wat kan jij snel terecht! Blijf je in hetzelfde ziekenhuis?
    Ik moest idd eerst aan de pil. Even rust na al die IUI's. Ik blijf het raar vinden dat je met IUI's wel gelijk door mag en bij IVF niet. Anyway, ik hoop zo van harte dat jij het niet nodig hebt. De kans is wel verhoogd, maar het is een behoorlijk zware periode. Ik mag donderdag dus weer naar het ziekenhuis. Ze hadden mn voicemail ingesproken dat de afspraak niet doorgaat. Ik schrikken natuurlijk. Gepland dat ik precies donderdag ongesteld word. Zegt ze later de afspraak verplaatst naar 12 uur. Dus alleen de tijd is aangepast. Gelukkig maar. Dus dan maar mn lijstje vragen nalopen en hopen dat ik dan al mn medicatie krijg voor een nieuwe ronde.

Vpkaatje, ik snap er niets van. Willen ze nog niet verhogen? Ik zou dus stug doorgaan met 100. Heb je dan wel genoeg in huis? Spannend morgen. Ik duim iig.
    En ik erger me er ook aan. Bij IVF wordt het alleen maar erger helaas. En ik kan er ook wel steeds beter mee omgaan, maar laatst op een verjaardag van een vriendin waren er 3 baby's. Drie keer raden waar de aandacht heen ging. Dan vind ik het nog wel eens lastig. Maar dan denk ik ook, mijn tijd komt nog wel! En idd, nu nog lekker met vakantie gaan! Ga ik misschien ook weer doen in juni. Heerlijk toch!

7. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ik ben inderdaad ook wel blij dat ik zo snel voor een intake kon komen. Duurde dit bij jou langer?
    Ik moet naar een ziekenhuis ongeveer 35 - 40 km verderop. Dus dit zal moeilijker inplannen zijn met echo's enzo dan nu het geval is.
    Ik ben als het goed is net aan mijn nieuwe cyclus begonnen als ik daarheen moet. Hoe lang moest jij aan de pil voordat je aan de ivf ging beginnen??

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik denk inderdaad berusting. Je schiet er toch niks mee op en om eerlijk te zijn sluit ik me er wel op een bepaalde manier van af. Het gevoel erbij schakel ik gewoon uit, ik ga niet zitten nadenken over een baby in mijn eigen armen als ik iemand die met een baby enzo. Dat scheelt echt een hoop. En ik heb wel vertrouwen dat het ooit goed komt, maar dat ik gewoon geduld moet hebben. En door geen geduld te hebben maak je jezelf gek en daardoor heeft je lichaam weer spanningen en lukt de innesteling ook niet. Het heeft allemaal effect denk ik. En ik ben nu twee jaar bezig en realiseer me dat het nog wel eens twee jaar kan duren.

Kitty gelukkig viel het mee met het verzetten ;) Kan je gewoon dezelfde dag terecht! En ja die aandacht om die baby's heen. Dat is wel eens irritant, zeker als ze op het werk alleen maar over hun kinderen praten... bah. Maar aan de andere kant, dat spastische "er-niet-over-hebben" waar ik bij ben voelt ook heel rot. Omdat ze weten dat het bij mij niet lukt.
    Ik ben idd stug doorgegaan met 100 en als ze bv vandaag zeggen dat ik maar eens op moet hogen naar 100, dan hoog ik dus op naar 108. Tsja anders schiet het nog niet op. Heb altijd de restjes in de ampullen bewaard. Dus af en toe een tweede keer prikken om toch die restjes maar op te maken en zo red ik het er wel mee ;)
    Wie wat bewaard die heeft wat hihi.

Als ik tzt IVF moet, dan moet ik echt ver. Maar alles vantevoren doen ze wel in het ziekenhuis waar ik nu heen ga. Het is dan alleen de punctie en de terugplaatsing die ze daar doen. Dus alle echo's vantevoren qua eitjes kan gewoon hier had ik al gelezen.

Over een uurtje vertrek ik weer richting ziekenhuis. Vind het zo spannend. Brr. Wil echt heeeeel graag dat die van 12 en 14 mm beiden door zijn gegaan en dat ik vandaag gewoon Pregnyl kan zetten, anders wordt het allemaal wel heel krapjes voor mn vakantie. Wil die spanningen er niet bij hebben de komende dagen. Toch ben ik blij dat ik voor mn vakantie nog mocht prikken. Heb er niemand over verteld, dus eindelijke eens een ronde voor ons saampjes. Iedereen denkt dat ik na de vakantie pas weer ga starten. Zou toch leuk zijn als ik nu ineens zwanger zou worden, dan is het pas echt een verrassing. En sowieso, ben gewoon blij dat ik nu ronde 5 met vrij-advies erop heb zitten, des te sneller ik met IUI kan beginnen, waar ik intussen meer vertrouwen in heb gekregen.

9. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van 14mm re is nu 16mm en die ene li van 12mm is nu tussen de 13 en de 14mm. Vanavond Puregon spuiten gewoon en dan morgenavond Pregnyl. Ze zegt dat die ene van 16mm dan sowieso rijp is en die van 13 a 14 mm zou kunnen dat die net groot genoeg is om mee te springen. Joepieeee!! Haha Vrijadvies: vanavond, vrijdag en zondag en als we het kunnen opbrengen ook nog zaterdag. Nou uhh alles voor het goede doel he ;) Dan heb ik zaterdag de eisprong en na Pinksteren gaan we op vakantie, dus alleeeeeee rust en tijd om alles lekker te laten innestelen. En wie weet kom ik wel zwanger terug van vakantie. De laatste dag van de vakantie zou ik al rood kunnen hebben bij afvegen... de dag na de vakantie zou de ongi door kunnen breken. Ik wordt altijd ongi 10 a 11 dgn na ei. Spannend weer jeej.

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Joehhoeeeee applaus voor dr. vpkaatje! Je ziet wel dat je je lichaam toch wel goed aanvoelt. Het was gewoon nodig om zoveel eenheden te spuiten en het heeft het gewenste effect! Inderdaad lekker aan de klus...
    Dat zou super zijn als je zwanger terug zou komen! Daar gaan we voor en als dat hem niet wordt dan ben je in ieder geval weer een stapje dichter bij de iUI!

Ik kreeg zojuist een smsje en zal hem naar jullie pb'en...

11. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, bedankt voor je "sms" bericht! :)
    En tsja soms is zelf dokteren gewoon nodig, anders had ik echt geen ei gehad, het was nu ook nog maar net zeg maar. Had anders alleen nog morgen heengekund. Dus die 100 eenheden hebben goed gedaan. Ben er blij om, want anders had ik mezelf vast wel kwalijk genomen ;)
    Ben superrrrrrblij!! Toch nog een ei zo vlak voor mn vakantie, had er een hard hoofd in. Hoop echt zo verschrikkelijk dat ik zwanger terug ga komen. Poehhhhh.... Nou vanavond mn Pregnyl zetten, dus zaterdagochtend mn ei. Gisteren al geklust, vanavond sla ik over en dan vrijdag-zaterdag-zondag. En dan hebben we 'm toch weer goed benut. En zoals je zegt, toch weer een stap dichterbij IUI. Ik zou eigenlijk na de vakantie pas beginnen, dus toch heel mooi zo. Voelt op vakantie ook weer beter. Wel een mooie omgeving om te wachten. En tot 5dpo kan ik nog wel aan de wijn ;)

12. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ik zei het toch! Heb vertrouwen in jezelf en dan komt het helemaal goed! Dus gisteren Pregnyl gezet en dan zaterdag je eisprong. En als het voor een goed doel is, dan is drie dagen achter elkaar helemaal niet erg ;). Kan je toch nog met een gerust gevoel op vakantie. Even een weekje ontspannen, gewoon lekker wijn drinken en dan als niemand het verwacht met fantastisch nieuws komen. Dat zou toch wat zijn!
    En denk nog maar even niet aan IVF, want ik voel gewoon dat jij dat helemaal niet nodig hebt!

Sonneke, en al last van kwaaltjes? Het blijft toch altijd spannend als je in de wachtweken zit. Alleen de kans wordt toch wel steeds iets kleiner op slagen. Er zijn volgens mij meiden die bij IUI 5 of 6 zwanger raken, dus de moet vooral niet opgeven.
    Voor ik met IVF begon, heb ik 6 weken de pil geslikt. Het ligt eraan wanneer je kunt beginnen. Ik heb het nog even nagekeken en ik belde eind september, ik kon half november terecht en toen hoorde ik dat ik pas eind januari mocht beginnen, omdat er eerder geen plek was. Toen werd ik met Sinterklaas ongesteld van mn 6e IUI poging en toen ben ik maar aan de pil gegaan, zodat ik ergens half januari met de pil ben gestopt en daarna met IVF ben begonnen. Ik moet ook 35 km rijden hiervoor, maar voordeel voor mij is dat mn werk letterlijk om de hoek is, dus die km moet ik sowieso maken. Heel veel succes dan over 3 weken. Je zult ongetwijfeld een brief krijgen voor een informatieavond. Wij vonden het erg interessant, vooral het labgedeelte. Verder wisten we alles al.

Hier met mij gaat het ook goed. Hoe blij kan je met een ongesteldheid zijn. Ik ben gisteren ongesteld geworden en ik had gisteren ook een gesprek staan met de arts. Ik krijg deze ronde Progynova om mn bms dikker te laten worden. Ik krijg geen Clomid, of Menopur oid om ook een eicel te laten groeien. Zeker bij vrouwen met een natuurlijke cyclus willen ze dit nog wel eens doen. Op dag 13 of 14 de eerste echo en dan rond dag 18 of 19 de tp van een cryo. Helaas maar eentje teruggeplaatst. Dat is wel jammer, maar als deze ronde zou mislukken, dan mag ik wel gelijk door met een 2e ronde. Dat dan weer wel gelukkig. Pff, wordt wel weer spannend deze ronde....

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, en idd thanks voor je berichtje!

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Toch weer heel wat anders zo'n terug plaatsing van een bevroren cryo.
    Hier nog geen kwaaltjes hoor... ik heb het eigenlijk ook veel te druk om er allemaal aan te denken. Voor dat ik het wist was deze week alweer voorbij :D
    Dan heeft die opstart periode wel erg lang geduurd zeg. Houd jij ook alles bij in een schema??
    Ik heb nog geen brief ofzo gehad. Dus ik zal wel afwachten...

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel weet ik uit mijn hoofd en ik maak wel notities in mijn agenda. Voor de rest wil ik er niet te veel mee bezig zijn. Dan maak je jezelf alleen maar gek.
    Ik kreeg de brief btw bij het intakegesprek.
    En het wordt zeker spannend! Eerst ga ik voor jou en vpkaatje duimen!! Is vpkaatje al weg trouwens?

16. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, ja je had idd gelijk. En het stiekem meer prikken is beloond, maar ik zal volgende keer niet stiekem meer prikken, anders gaan ze nooit ophogen. Alleen nu zat er wat tijdsdruk achter.
    Ik heb zelf niet het idee dat ik IVF nodig heb, maar ik denk wel dat ik IUI nodig heb en dat we te lang zo hebben aangemodderd. Nouja, na de vakantie nog 1 keer op deze manier en dan kom ik ook al in het IUI gebeuren terecht. Een paragnost heeft me verteld dat ze dacht dat de zaadjes en het eitje goed waren, maar dat het zaad heel moeilijk bij het eitje kan komen op de een of andere manier. Ja dat geloof ik wel, ik bedoel, waarom ben ik anders al twee jaar bezig.
    Spannend voor je nu en ja hoe bizar he blij met een ongi, ken het gevoel ;) Maar dan kan je eindelijk weer starten en jammer zeg maar 1 tp. Hoop voor je dat het voldoende is en die dat ene gewoon door gaat groeien tot een heel mooi kindje.

Sonneke, jeetje bij jou gaat het weer snel hoor. Kan je alweer bijna testen. Maar volgens mij heb je een beetje hetzelfde als ik.... eerst zien en dan geloven en niet al te veel hoop erop vestigen. Ik zal echt stijl achterover vallen als ik deze keer zwanger raak.
    Het zou mooi zijn, gaan we alle drie Ukke achterna. Vind ik! En bovendien Sonneke.... we hebben 't beloofd ;)

17. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier weer een berichtje van mij!
    Wat spannend voor jullie allemaal. Geweldig VPKaatje dat je toch nog een ei hebt en hoe ;)
    De ronde dat ik zwanger werd van de puregon heb ik ook een overdosis gehad... ik wist echt niet meer of ik nou wel of niet gespoten had en heb uiteindelijk nog extra gespoten...
    Mijn gyn verhoogde direct steeds met 25EH en redelijk snel. Ik heb maar 1 cyclus Puregon gehad en ben uiteindelijk 2 keer 25EH omhoog gegaan. Gek dat het ene ziekenhuis zo voorzichtig is en het andere als een malle die dosering omhoog schroeft. Ik had wel bij elke echo ook een bloedtest. Zo kreeg de gyn een compleet plaatje... misschien sloeg het gewoon 0,0 aan.

Spannend voor jou Sonneke alweer de wachtweken. Goed teken dat je er niet zoveel mee bezig bent en de dagen omvliegen.
    Bij mij vlogen ze de keer ook om en ik was helemaal vergeten om op NOD te testen :S ik was er zo niet mee bezig die cyclus... en toen was het... jawel... raak
    Ik zal voor je duimen ....

KITTY alweer door met de cryo terugplaatsing. Ook spannend. Wel heftig lijkt mij hoor. Ik hoop dat het beebje goed ontdooit en lekker gaat nestelen :D

Hier alweer bijna op de helft! Mensenkinder wat vliegt de tijd! Dat is toch niet normaal. Zou nog bijna stress krijgen of we alles wel op tijd af krijgen. (We schilderen zelf een kamertje wat we tweedehands gekocht hebben)

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeej Ukke, wat leuk ook weer wat van jou te horen!! Dus het schiet nog niet echt op met het verven? Ja de tijd vliegt echt zeg, alweer bijna op de helft. Begin je al een mooie dikke buik te krijgen? Heerlijk om die ellendige onzekere tijd lekker achter je te laten en gewoon lekker van je zwangerschap te kunnen genieten!! Het is je van harte gegund!
    Ja ik ben stiekem wat gaan bijspuiten, ze zijn wat voorzichtig omdat ik vorige keer met 92 eenheden 4 eitjes had en dat is te veel. Uiteindelijk had ik nog geluk dat er eentje niet doorgroeide. Maar een ophoging kan ook betekenen dat er meer eitjes gaan rijpen en dat risico is bij mij met mn vele blaasjes wel extra groot. Zij wilden dat risico niet lopen. Ikke wel ;) haha want ik had zoiets van anders is het ook verloren, als er geen eitjes zitten. En het schoot niet op en ik kon nog maar twee keer naar de poli voor mn vakantie, dus ik moest IETS haha. Heb geen eisprong gevoeld deze keer, dus begon al te twijfelen of er uberhaubt iets is gesprongen. Maar ja, dat zal wel. Donderdag om 19:30 uur Pregnyl gezet, dus dan zou ik ongeveer vanmorgen om 7:30 uur mn eisprong hebben gehad. Toen sliep ik. Normaal word ik er wel wakker van omdat het erg heftig is altijd. Nou het zal wel.
    6 juni ben ik terug van vakantie en is dan 11dpo. Meestal heb ik 10dpo al wel beginnend rood. Dus zodra ik terug ben weet ik waarschijnlijk ook al wel meer.

19. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke 9dpo nu? Ik nu 1dpo....

20. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Ja inderdaad, ik moest even terug rekenen maar 9 DPO.
    Verder nog nergens last van alleen heb ik wel last van nachtmerries. Dit heb ik elke keer als ik die utrogestan gebruik :(
    Heb jij daar ook altijd last van @kitty?

Jeetje Ukke het gaat echt snel bij jou! Ik ben er nu inderdaad ook echt niet zo mee bezig. Ik heb altijd gedacht dat ivf ons lot zou zijn en nu dat in werking wordt gezet heb ik daar vrede mee...

Deel Deze Pagina