Provera wanneer beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ukke, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, ik heb altijd nachtmerries :S. Dus niet specifiek door de Utrogestan. Voel me wel altijd misselijke en duizelig.
    Hebben jullie nog leuke dagen gehad? Vandaag dagje strand gepland. Viel een beetje in het water, want het was helemaal bewolkt. Dus dan maar weer terug naar huis. En hier zit ik dan achter mn laptop.

Vpkaatje, hele fijne vakantie! Het weer gaat helemaal veranderen komende week, dus je hebt een goede periode uitgekozen om weg te gaan.

2. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd Kitty, gelukkig zijn we niet een week eerder gegaan. Hebben we er hier ook nog van kunnen genieten. Jij veel succes gewenst! En Sonneke natuurlijk ook! Spannende dagen breken weer aan.
    Ben zelf eigenlijk niet zo bezig met het zwanger worden nu, wat geeft zo'n vakantie dan toch goede afleiding. En sowieso mooi weer helpt daar ook aan mee. Zal van de winter wel anders worden. Ukke, nergens last van, dikke voetjes enzo met dit weer?
    Meiden, tot over ietssss meer dan een week. Hoop dat ik dan goed nieuws kan brengen.

3. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: ja dat misselijk en duizelig had ik voorgaande keren ook. Nu heb ik daar nog niet zo veel last van gelukkig.
    Hier heerlijke drukke dagen gehad. Zondag naar pretpark geweest en vandaag naar vrienden op de camping. Bij ons was het heerlijk weer de hele dag lekker warm...

@vpkaatje: ik weet niet of je dit nog leest maar een hele fijne vakantie en geniet, geniet geniet!
    Hopelijk breng je goed nieuws mee naar huis!

4. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Sonneke!! En om eerlijk te zijn denk ik dat ik IUI nodig zal hebben. Dus ik zal vast ongi worden de dag na de vakantie. Het is mooi dat ik een extra "kans" heb gehad en een stap dichterbij IUI ben nu. Maar vertrouwen heb ik er niet meer zoveel in helaas. Maar we gaan absoluut genieten en we "spreken" mekaar weer over ruim een week. Ik hoop dat ik dan hier goed nieuws lees van jou!

5. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Officieel alweer op de helft!
    De tijd vliegt.
    Ik heb gisteren een goede 20 weken echo gehad. Alles zag er prima uit en het is nog steeds een jongetje :D
    Vanavond voor het eerst naar zwangerfit (soort fitness voor zwangeren) ben benieuwd. Vanaf half juli start ik er ook met yoga bij. WIlde eigenlijk haptonomsiche zwangerschapsbegeleiding, maar ik ga echt geen 90 euro voor een uur betalen! Kun je 9 weken voor naar zwangerfit....

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, wat heerlijk! En jeetje, de tijd vliegt echt voorbij! En is het wat het zwangerfit? Blijven bewegen is iig heel goed.

Sonneke, de tijd begint te dringen ;).

7. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha zwangerfit is heel goed :p mijn conditie is echt o,o
    Je doet heel gerichte oefeningen en wat catsop onder begeleiding van een fysiotherapeute. Leuk en gezellig
    Sonneke hoe is het bij jou? Al kwaaltjes?

8. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ukke, mooi dat alles goed gaat met je/jullie :) Begin je al een mooie buik te krijgen?

Ben vannacht ongi geworden. Vrijdag startecho. Ging er al vanuit. Wel mooi dat ik toch nog kon prikken voor de vakantie, toch weer stapje dichterbij IUI. Nu laatste cyclus "prikken met vrijadvies", dan eindelijk IUI. Al heb ik steeds meer het gevoel dat ik IVF nodig zal hebben om eindelijk zwanger te worden.

Sonneke en Kitty, hoe is het bij jullie?

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vpkaatje, ben je alweer terug? Het is echt rotweer buiten, hopelijk was het op je vakantieadres beter weer. En dat is toch wel weer snel ongesteld geworden. Ach, zo is het ook, op naar de volgende ronde. Krijg je nog een soort evaluatiegesprek als je evt met IUI mag beginnen?

Sonneke, is geen bericht goed bericht? Ik hoop het zo! Maar aan de andere kant, dan had je gillend een berichtje naar ons gestuurd heb ik het idee.

En Ukke, als je niet zo veel aan fitness hebt gedaan, dan is zoiets wel goed. Een vriendin van mij hoeft nog maar een paar weekjes en zij zwemt 2 dagen in de week. Misschien ook een tip voor jou straks? En heb je nog een leuke foto voor ons?

En hier, tja, nog steeds rustig. Gisteren geweest voor een echo en mn bms was 5,5 mm. Ik moet doorgaan met Progynova en dan vrijdag weer terug. Hopelijk dan ergens volgende week de tp. Ik ben benieuwd!

10. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Je bent echt al weer snel thuis! pff wat gaat de tijd toch snel!
    Balen dat je ongie bent geworden maar inderdaad goed dat je weer een stapje dichter bij de IUI bent! Voor je vakantie dacht je IUI nodig te hebben om zwanger te worden en nu denk je IVF nodig te hebben. Is toch vreemd hoe je gevoel daarin zo kan veranderen!

@kitty: geen nieuws betekend vooralsnog geen nieuws. Ik verwacht mijn ongie vandaag of morgen...
    Ik duim voor jou dat je snel een terug plaatsing mag krijgen!

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke, heb je negatief getest? En vervolgens met Utro gestopt? Volgens je banner zou je al in je nieuwe cyclus zitten, vandaar. Iig balen als je nu ongi gaat worden, dan wordt het echt de laatste kans! Maar je hebt volgende week toch intake voor IVF? Echt zo spannend! Ik hoop natuurlijk nog steeds dat je het niet nodig hebt, maar de kans wordt nu helaas wel erg groot :( :(.

En vpkaatje, wat Sonneke al zegt, je was eerst positief over IUI en nu denk je dat het je niet gaat helpen. Ik hoop niet dat dit door mij of Sonneke komt, want je ziet het aan Ukke, het kan lukken! En het IVF traject vind ik echt behoorlijk heftig. Dus ik hoop dat je dit niet mee hoeft te maken.

Net nog even gebeld met het zkh en ze vonden mn bms nog iets te dun. Vrijdag dus terug en dan dinsdag of woensdag schat ik zo de tp.

12. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kitty: Ze hebben tegen mij gezegd dat ik utrogestan 14 dagen moet gebruiken en daarna ongie afwachten. Ik heb nog niet getest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk niet mee bezig ben...
    De tijd is omgevlogen...
    Inderdaad heb ik a.s dinsdag de intake voor ivf, stiekem hoop ik dat hij niet nodig is natuurlijk...
    Ik zag inderdaad ook dat mijn banner gewoon opnieuw gestart is na mijn NOD. Beetje vreemd maar goed hij klopt dus niet!

13. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje heel verhaal getypt ineens alles weg grr.

Sonneke, ja het gaat heel snel zo'n week. Maar het was ideaal zo, want vlak voor de vakantie Pregnyl en nu ongi en kan ik zo weer verder zonder aan de pil te hoeven. Ja wat betreft die IUI. Ik begin gewoon erg te twijfelen of dat wel wat gaat worden. Omdat mijn eitjes goed zijn en er springen er soms zelfs 2 of 3. De zwemmertjes zijn er genoeg en ook van goede kwaliteit. Laatst zelfs nog weer beter dat de eerste keer dat ze het onderzochten. En mijn bms is ook elke keer optimaal. Dus blijkbaar gaat er in de innesteling wat fout. Dan kunnen ze het wel inbrengen met een slangetje, maar wat scheelt dat nou... de zwemmers komen er zelf ook wel volgens mij. Dus ik denk dat IVF me pas gaat helpen zodat ze het innestelen een stapje helpen. Maar goed, de tijd zal het leren. Liefst zou ik het IUI overslaan, maar is protocol he.
    Ik ging er bij jou trouwens vanuit dat je cd5 zat. Maar je hebt dus nog steeds kans. Nou ik hoop het echt voor je poehh!! Zijn we wel aan toe een tweede zwangere in ons midden!! En ik gun het je ontzettend!!
    -
    Kitty, Ik wil best de vierde zijn... als jij volgende week een succelvolle terugplaatsing hebt. Want ook jou gun ik het zo ontzettend. Jeetje wat is dit toch allemaal slopend he!! Ik kwam terug van vakantie en weer twee uit de vriendenkring zwanger. Eentje zelfs alweer de tweede binnen de periode dat wij bezig zijn. Dan voelt het wel keihard hoor. Ik ben echt heel blij voor ze, maar het voelt voor jezelf wel weer even als een soort van dreun. Zeker als ze dan alweer een tweede zwangerschap hebben. 1x klussen en hup zwanger. En wij klussen onszelf een ongeluk en het wordt gewoon niks. Momenten van geduldig zijn en vertrouwen hebben en even zwaar gefrustreerd zijn wisselen wat af.
    En ja het verliezen van vertrouwen in IUI komt wel mede door jou en Sonneke. Ik hoop op zich natuurlijk niet dat ik IVF nodig zal hebben. Maar 6x voor niets IUI zie ik ook niet zitten. Bah wat is het toch allemaal wat he. Maar goed, ik ga er weer voor, deze ronde, ronde 6 met vrij advies zonder verdere toeters en bellen.
    Tsja dat met een slangetje inbrengen.... het natuurlijke slangetje brengt het ook wel in en als het spul allemaal zo goed en sterk is en zo goed zwemt, dan zie ik niet in waarom het dan zoveel zou toevoegen.

14. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty, @vpkaatje en @ukke: ik ben zwanger!!!!!
    Echt zo raar! Ik had het echt niet meer verwacht van deze 5e IUI! Dus meiden houdt de moed erin want het kan echt!
    Ik ga de intake voor ivf maar annuleren!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meen je niet!!!!! Wat gaaf!! Echt onverwacht. Nu lekker genieten en hopen op een plakbeeb!!

16. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kitty: Ja ik meen het, er kwamen meteen 2 dikke strepen! Als ik erop terug keek wist ik het deze week ook al wel...
    Ik had gewoon zo'n voorgevoel echt heel vreemd! Ik heb net de poli gebeld. Je verwacht dan toch wel enthousiasme als je daar al 1,5 jaar komt. Maar nee hoor niet eens een felicitatie! In ieder geval heb ik 25 juni mijn eerste echo.
    Inderdaad nu hopen op een plakbeeb!
    Wat denk jij ik heb nog wat utrogestan over, zal ik die nog gebruiken??

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel een beetje. Op zich heb je bij iui geen tekort aan progesteron, dus dan zou ik zeggen nee. Maar als je toch wat hebt liggen....tja, het kan geen kwaad toch?
    En wat een mooie banner :)

18. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAUW Sonneke!! WAT een gaaf nieuws!!! Echt super zeg! Nou ik hoop voor je dat alles op en top gaat en dat je een hele goede en mooie eerste echo hebt 25 juni! :) Hoe voel je je verder? Goh wat zal dat nu na al die tijd ongelofelijk raar en onwennig voelen. Kan je het al geloven?

Ennuh Kitty, jij volgen he!

Vandaag had ik een startecho op cd3 en een paar wkn geleden was de cyste links zich opnieuw gaan vullen en een operatie was ineens toch niet meer uitgesloten. Vandaag was hij wonderbaarlijk gezien helemaal weg! Maar nu zit er links ineens een cyste in de eierstok (3,5 cm). Deze is gelukkig niet zo groot als de vorige (die was toen 6 cm)... dus ik mag in principe gewoon opnieuw met Puregon beginnen. Door hormoonstimulatie is de kans nu wel groter dat hij ineens enorm gaat groeien.... gaat scheuren net als de vorige keer of om de eierstok gaat draaien. Nu dus beginnen met prikken en volgende week vrijdag op cd10 een eerste FM. En hopen dat de cyste niet groter wordt! Verder heb ik een brief meegekregen dat de poli een zomerstop heeft tot 26 augustus! Pfffff zeg. Dus na deze cyclus moet ik al aan de pil en kan dan 27 aug pas weer terecht. Echt zo balen. Ga ook niet naar een ander ziekenhuis want dat is veel verder weg en echt niet te doen om daar 3x per week naartoe te gaan. Heb deze cyclus wel een extra portie geluk nodig.

19. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vpkaatje: Gelukkig dat die ene grote cyste weg! Gelukkig geen operatie! Het is inderdaad zo dat die andere onder hormoon stimulatie kan gaan groeien! Dat was bij mij onder clomid gebruik ook het geval!
    Ik duim voor je dat hij zich rustig houd!
    Tja hoe ik me voel, ik ben wat duizelig en ben wat misselijk. Mijn borsten voelen aan als balonnen en ik heb het warm.
    Manlief is nog niet op de hoogte, ik ga zo even kijken of ik ergens een leuk rompertje ofzo kan kopen met een leuke papa tekst erop. Dan pak ik dat in en vanavond, verassing!
    Ik heb mezelf al aangemeld bij moeders voor moeders! Ik doe natuurlijk mee! Vanaf 6 weken kun je meedoen!
    Ik hoop zo dat jij en kitty snel volgen! Daar duim ik echt voor!!!

20. vpkaatje

vpkaatje Fanatiek lid

31 aug 2010
    1.905
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonneke Wat een speciaal moment, het je man vertellen vanavond. Wauw! En aan Ukke kan je zien dat de tijd vliegt, dus geniet maar van alles. Goed dat je mee doet aan moeders voor moeders. Nou meid ben heel blij voor je. En Kitty gaat snel volgen. Zelf ga ik uit van een mislukte cyclus nu door die cyste en daarna lig ik er dus 2,5 maand uit vanwege de zomerstop. Gaat winterwerk worden voor mij. Maar uiteindelijk kom ik er wel...

Deel Deze Pagina