@vpkaatje: hij zei wat moet ik hier nou mee een cadeautje van baby winkel. Haha... Hij had e helemaal niet meer aan gedacht en zich helemaal op ivf gestort. Hij is zo trots! Zo leuk!
gefeliciteerd meid dat is super nieuws! eindelijk onverwachts, maar toch gekomen... die eerste 12 weken kruipen voorbij, maar dan gaat het snel... lekker van genieten, plannetjes maken, namen bedenken, fantaseren ben zo blij. wie volgt nu?
Geweldig Sonneke! Wat lijkt me dat heerlijk, om je man daar ineens zo mee te verrassen. Nou lekker genieten saampjes van alles wat gaat komen. Ukke, Kitty volgt en dan kom ik er als een trage slak over een half jaartje wel achteraan. Ik bedoel... ik ga in oktober pas weer verder dus tsja... dat schiet dan niet echt op he.
Op zich is het mooi dat mijn eigen arts (die langdurig ziek is) vervangen is door elke keer bij een andere arts in de agenda geplaats te worden. Maar ja deze artsen hebben het hierdoor dus al erg druk gekregen en zeker in de zomerperiode kunnen ze dat niet meer bolwerken. Dus begrijpen doe ik het wel, die zomerstop. Maar 2,5 maand is wel gewoon extreem lang. Ik zit nu te twijfelen wat ik zal doen. Want in principe word ik gewoon die gehele periode aan de pil gezet. Het voordeel is dat ik dus helemaal niet bezig hoef met ovu's en ik het zo kan uitrekenen dat ik precies de dag na de vakantie weer terecht kan voor een startecho en weer gelijk kan beginnen met prikken. Maar ik zou ook kunnen zeggen dat ik het zonder de pil ga doen. (Dan neem ik stiekem Clomid in de hoogste dosering... dat deed toen nooit zoveel, maar ja dan werd het ook maar 21 dagen de kans gegeven en ik heb nu 2 maanden...) Dan voelt het misschien wel als een beetje een kansje. En dan doe ik ovu's de gehele periode. Nadeel is dat als er toch echt niks gebeurd (en die kans is op zich best groot bij mij denk ik) dan moet ik na die lange vakantie een kuur hebben om een ongi op te wekken... dan dat betekent dat ik twee weken later kan beginnen. Ben in dubio. Wat zouden jullie doen? Intussen cd6, 4e dag met Puregon prikken. Vrijdag eerste FM. Ohja en dan dubio2. We zouden eind september op vakantie. Maar als alles tot eind augustus al stil ligt, dan zou ik daarna maar 1 maandje kunnen prikken en is er weer een maand pauze. Nu zit ik er sterk aan te denken de vakantie maar op te schuiven naar december, zodat ik eerst weer wat kansjes heb. Maar december betekent wel gelijk duurdere vakantie en buiten Europa, dus verder reizen. Ik wil juist niet dat alles in mn leven bepaalt wordt door dit traject. Maar ik vind het ook frustrerend als het traject steeds maar stilgelegd wordt, dan kom ik nooit bij mijn uiteindelijke doel!
Lastig pakket zo hé VPKaatje... Tjonge, wat kan het je leven dan toch beheersen. Ik zou niet op mijn eigen houtje clomid gaan gebruiken, ten eerste stel nou dat er wel wat gebeurd, dan zit je straks met de gebakken peren... stel dat er niets gebeurd, waarom zou je dan die 'rommel' slikken, het blijft toch troep al die externe hormonen. Hoe voel jij je verder Sonneke, al aan het genieten, al bewust aan het worden dat het zo is? Ik voel de kleine nu regelmatig en ik moet zeggen dat dat ook wel heerlijk is. Lekker dat geborrel in je lichaam. Ik heb niet zoveel foto's en al helemaal niet van mezelf Wel van het kamertje en de 'behangboom' die ik zelf gefabriceerd heb
Wat een gedoe met die foto's, loopt de computer steeds vast. GRRRR..... Maar nu hebben jullie wat te kijken Hier ontzettend druk. De laatste schoolweken, ondertussen afstuderen voor mijn opleiding, rapporten, oudergesprekken, culturele avond (die ik met wat andere moet organiseren), playbackshow, afscheid groep 8, poetsavond, juffendag, wisselmorgen.... maar.... in totaal werk ik nog maar 6 schoolweken (inclusief nieuwe schooljaar) en dan VERLOF... wauw dat gaat snel. Ik hoop zo dat het bij jou nu ook gaat lukken Kitty en daarna VPKaatje, maar jee meid wat lijkt jou traject zo uitzichtloos. Al die pauzes... maar.. er hoeft slechts 1 kansje maar bij te zitten! Dat is genoeg.
Alle meubeltjes hebben we zelf geschilderd. Een tweedehands kamertje op marktplaats gekocht (hout) en een likje lak erover. Helemaal naar onze eigen zin. Nu nog laminaat en gordijnen... Schommelstoel en die bank die je bij de boom ziet staan nog schilderen.... Je kunt er maar druk mee zijn oh ja en ondertussen ook nog een naam bedenken hahaha..
@vpkaatje: Jeetje wat een dubio allemaal. Ik zou inderdaad ook niet op mijn eigen houtje clomid slikken en zeker niet omdat je niet weet wat het in je lichaam doet. Maar doen ze dan ook geen echo's enzo. Want dat is bij ons namelijk wel. De gyn heb je toch ook helemaal niet nodig?? Ik ben in het hele traject maar 3 keer bij een gyn geweest. 1e keer intake voor de MMM, 2e keer voor afdwingen IUI en 3e keer voor doorverwijzing voor IVF. Buiten die keren dat ik een gyn gezien heb voor de IUI natuurlijk. Verder zou ik even naar jezelf kijken, probeer je niet teveel te focussen. Je moet jezelf niet alles onthouden of aanpassen aan die MMM. Kun je ook niet gewoon niks slikken en dan ovutesten doen? Recept voor primolut vragen en dit gaan slikken op het moment dat de poli bijna open gaat en zo op de eerste of tweede dag zorgen dat je paraat staat. @ukke: Wat leuk dat je zelf je meubeltjes geverfd hebt! Ziet er erg leuk uit, en een mooie muur schildering! tja ik begin er een beetje aan te wennen. Ik voel mezelf ook wel echt zwanger. Pijnlijke (.) (.), misselijk en moe!!! Hoort er allemaal blij en ik ben enorm blij dat ik dit mee mag maken! Beetje spannend nog of alles goed blijft gaan, maar ik denk maar zo ik kan er toch niks aan veranderen als het mis zou gaan dus ik ga er nu al van genieten! Spannend nog of het er 1 is of dat het er 2 zijn natuurlijk... ik had 2 eitjes die bijna even groot waren met de IUI.
Vpkaatje, dat is ook de reden waarom ik mijn vakanties afstem op de behandelingen. Het is natuurlijk balen die pauzes, maar ik zou zeker niet zelf voor dokter gaan spelen. En moet je echt 2,5 maanden wachten? Want dat is belachelijk lang. Ik zou iig voor je met IUI begint willen bijpraten met de gynaecoloog. Eerst deze ronde maar afwachten. Ukke, leuk zeg! Ik zie dat erg veel zo'n boom. Kan je al je creativiteit kwijt. En de meubeltjes zien er ook erg leuk uit! En heerlijk zeg dat je zo lang vrij bent. Je bent zeker precies 34 weken zwanger als de vakantie voorbij is? Dan heb je echt geluk. Weet je al hoe je het gaat doen straks als de kleine er is? Ga je minder werken en neem je nog extra verlof op? De tijd vliegt echt wel om! Heel erg benieuwd met welke naam je straks komt! Dat lijkt me zo lastig! Sonneke, ik heb nog niet echt de tijd genomen om uitgebreid te reageren. Op de mobiel gaat het niet zo makkelijk. Het wordt dus nog spannend ook of het misschien stiekem een tweeling wordt. En echt zo apart, als je het niet verwacht, dat je dan zwanger bent. Weten andere mensen het al naast je man? Want hij is vast niet de enige die weet dat je in de mmm zit. Logisch dat je het gaat voelen. Ik hoop dat de misselijkheid ed je bespaard blijven. En nu afwachten tot de 1e echo. Hoever ben je dan eigenlijk? Al ruim 7 weken toch? Ik mag morgen weer. Ik ben zo benieuwd. Krijg ik dan eindelijk groen licht morgen? Ik moet naast de pilletjes ook pleisters gebruiken om mn bms te laten groeien. Het duurt allemaal veel langer dan verwacht en daar baal ik best van. Ik hoop gewoon dat het goed komt deze ronde, maar ergens voel ik dat ik toch naar IVF 3 moet......Goede nieuws is wel dat ik zeer waarschijnlijk over ruim 2 weken met vakantie ga! Dan kan ik mn zwangerschapstest daar doen .
Ja zeker leuk zo'n boom en met een man als boswachter kun je bijna niet om een boom in de kinderkamer heen Straks als ik na de zomer ga werken dan ben ik 30 weken zwanger en moet ik nog 4 weken. Ik neem 6 weken van te voren verlof op, want als mijn verlof erop zit is het kerstvakantie. In het onderwijs tellen ze gewoon door, dus als ik 4 weken van tevoren zou gaan, dan zou ik dezelfde datum weer moeten beginnen, dus ik pak lekker 6 weken van tevoren! Ik ga straks 3 dagen werken, mijn man is een dag thuis, opa en oma komen en dagje oppassen en we gaan een dag naar de opvang. Goed geregeld lijkt me zo. Spannend Sonneke, ik was vooral heel erg moe, verder weinig klachten gehad. Kitty voor jou ook spannend we gaan voor het groene licht. VPKaatje ik ga zo hard duimen voor een goed benutte kans tussendoor!
@kitty: Inderdaad al een paar daagjes niks van je gehoord... Hoe ver ben je nu?? Heb je je terug plaatsing al gehad of krijg je die binnenkort?? Inderdaad spannend die eerste echo dan ben ik 7 weken en 4 dagen. Misschien zijn het er inderdaad wel 2... Mijn ouders, zusje, 2 vriendinnen, 2 collega's en mijn baas weten al. Morgen gaan we het tegen mijn schoonouders vertellen. Ik ben zo benieuwd hoe ze reageren! Mijn ouders werden helemaal gek van blijdschap, mijn vriendinnen begonnen te janken, mijn collega's waren enorm blij en mijn baas geloofde het niet (hij heeft zelf ook in de MMM gezeten en uiteindelijk voor adoptie gegaan) hij leefde ontzettend mee! Als we de 1e echo hebben gehad gaan we het iedereen vertellen. Het heeft geen zin om het nog langer voor ons te houden. Indien het fout gaat dan ben je ook verdrietig en wil je dat ook delen. Dus de leuke dingen moeten ook gedeeld worden, vinden wij... Lekker op vakantie!!! Heerlijk ontspannen nergens aan denken alleen maar relaxen!Heerlijk!
Hallo meiden, ik kom zomaar even binnen hoppen omdat ik een dringende vraag over Provera heb. Ik heb een Provera kuur gekregen van 14 pillen a 10mg; moet ik die allemaal opmaken of stoppen zodra ik ongesteld ben geworden? Trouwens ik heb 4 uurtjes geleden tijdens het eten mijn eerste pil ingenomen en ik ben nu al ongesteld, is dit toeval of normaal? (Ik had al iets meer dan een week ongesteldheidsklachten; veel pijn in mijn rug en krampen in buik maar ongesteldheid zette niet door). Groetjes, Olive
Waarschijnlijk is de menstruatie of ontrekkingsbloeding bij jou al vanzelf gekomen, komt niet door 1 pil Provera. Ik zou even met je behandeling arts overleggen. Ik had namelijk vaak vaginale bloedingen zoals ze dat noemen en dat is geen goede menstruatie in dat geval zal je de kuur moeten afmaken (was bij mij tenminste zo) succes
Dankjewel voor je snelle reactie Ukke! Wat is het verschil tussen ontrekkingsbloed en menstruatie? Normaal gesproken word ik wel vanzelf ongesteld (gem. 36 dagen) alleen dacht ik dit keer niet omdat mijn progesteron erg laag was (1.1). Ik zal morgen iniedergeval het ziekenhuis bellen. Groetjes, Olive
Sonneke, ik gebruik nog steeds progynova, oestrogeen om je bms dikker te laten worden. Morgen voor de 3e keer echo. Ik zit dan al op dag 20. Als ik groen licht krijg, dan moet ik met utrogestan beginnen en dan is 4 dagen later de tp. Dat zou precies in het weekend vallen, dus zou me niets verbazen dat ze het over het weekend heen tillen.....
Ik zie net dat ontrekkingsbloed te maken heeft met het stoppen met de pil? Ik heb nog nooit een anticonceptiepil gebruikt. Dus dat zal het wel niet zijn? Groetjes, Olive
Ukke, misschien heb je wel gelijk met de Clomid. Maar ik had cyclussen van 40 dagen ongeveer met die hoeveelheid Clomid en het eitjes prong dan vanzelf. Een keer duurde het langer en toen werd de cyclus afgebroken. Maar niet omdat ie niet uiteindelijk zou springen, maar meer omdat ze de cyclus korter wilde hebben. Dus mn gevoel zegt dat het niet zoveel kwaad kan. Maar ik zal het de gyn wel ff voorleggen. Ik bedoel, 2,5 maand helemaal niks is ook zo niks. Het voelt inderdaad uitzichtloos. Kamertje ziet er keurig uit, leuk hoor! Kan je het helemaal opknappen naar eigen smaak. Hartstikke leuk en de boom ook! Goh, wat snel idd zeg, nog 6 weekjes werken en dan vakantie en verlof. Dan komt het echt ineens heeeeel dichtbij - Sonneke, bij ons gaat dat heel anders. Er zijn op de polo 6 gynaecologen en 1 fertiliteitsarts. Ben al die tijd naar die fertaliteitsarts geweest, maar die zit nu langdurig in de ziektewet. Ik kom nu telkens bij de gyn en elke keer 1 van de 6, dus steeds een andere. Die nemen alle patienten erbij nu, dus hebben het druk. Straks met de vakantie wordt dat teveel. Er zijn geen mensen die alleen echo's maken. Dat komt dus allemaal op het bordje van de gyn terecht. Wel balen. Op zich is het bij Clomid zo dat als je er een cyclus met echo's goed op gereageerd hebt, dat ze het dan ook wel eens meegeven en dat je zelf gewoon 6 cyclussen moet doen met Clomid en als je dan niet zwanger bent dat je dan terug moet komen. Dus op zich denk ik niet dat het een enorm probleem is. Dat doen ze dus wel vaker zonder echo's. Probleem van Primolut slikken vlak voor de poli opengaat, is dat stel dat er een eitje al heel groot is, dat kan ik zelf niet zien dan... en ik ga primolut slikken.. dan is alles voor niks geweest. En zonder iets heb ik cyclussen wisselend van 70 a 100 dagen. En de pil slikken om de cyclus te regelen vind ik zo confronterend. spannend inderdaad, afwachten of het er 1 of 2 zijn. Ze zeggen vaak dat bij 3 eitjes de kans groot is op een tweeling en bij twee toch vaak wel 1 die innestelt. Maar ja, weten doe je het pas bij de eerste echo he. - Kitty, heeeeeel veel succes!! Ja jij weet er ales van hoe die eindeloze pauzes aanvoelen. Er wordt dan wel gezegd laat die vakantie doorgaan, maar ja, het moet ook goedvoelen he. En ach ik ben net geweest, dus deze van september uitstellen naar november of december is ook niet de grootste ramp. Hoe laat moet je heen? Of ben je intussen al geweest? - Olive, het beste kan je idd even overleggen. Als dit idd je menstruatie is, dan hoef je die hele kuur ook niet te nemen lijkt me. En Provera is al van dat afschuwelijke spul.
Vpkaatje, ik ben geweest hoor, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Mn bms is gegroeid tot 7mm. Keurig volgens de verpleegkundige. Ik moet donderdag weer terug. Echt heel frustrerend, maar het komt niet als een verrassing. Ze willen nog een keer kijken en dan wordt de tp ingepland. Ik denk maandag of dinsdag. En wanneer moet jij ook alweer voor de 1e FM? Ukke, klinkt goed! Heb je dit jaar vroeg vakantie dan? Dat is wel weer het voordeel van het onderwijs. Bij mn schoolzusje viel de zomervakantie precies 4 weken voor haar verlof. Hierdoor had ze dus eigenlijk al 10 weken voor de uitgerekende datum vrij. Echt precies uitgekiend. Sonneke, ik kan me voorstellen dat een hoop mensen het al weten. Is ook helemaal niet gek en ik denk dat dit ook bij mij zo zal zijn. Ze leven toch allemaal mee en mocht het fout gaan (waar we niet vanuit gaan natuurlijk), dan zijn ze er ook om je te steunen.