Sonneke, ja ik snap dat ook helemaal. Ik ga zelf ook tzt niet 12 weken wachten om het iedereen te vertellen. Iedereen leeft nu ook mee en dan denkt iedereen dat je nog steeds in het zware traject zit en ondertussen ben je al helemaal happy en zwanger. - Kitty, jammer dat je toch weer moet wachten, maar hopelijk is het wachten niet voor niets. Nog even aftellen en dan is het weekend ook zomaar weer voorbij en krijg jij je tp. En dan ga jij lekker de derde zwangere zijn oke! Ik vind dat het maar eens zover moet zijn. Ik heb vrijdag mijn eerste FM weer. Voel alleen steeds steekjes rechtsonderin... dus of er is een mooi ei aan het groeien, of de cyste is vervelend gaan doen. Hoop echt dat het meevalt, want het is voorlopig mijn laatste kans. - Ukke, ik kan er maar niet over uit hoe snel de tijd vliegt, het ene moment zat je nog met ons te kletsen over eitjes en follikelmetingen en nu ben je gewoon al hartstikke rond en voel je een kindje in je buik rommelen. Zo zie je maar. Ik moet gewoon geduld hebben. Voor ik het weet ben ik ook zwanger en kan ik ook lekker meegenieten van al het moois. Het is echt een kwestie van geduld hebben.
Bedankt meiden! Heb inmiddels contact gehad en moet even doorslikken tot mijn ongi goed opgang komt. Vandaag niks gehad namelijk. Ik wens iedereen veel sterkte toe.
@kitty: je bent gisteren weer terug geweest hoe is het gegaan?? Maandag of dinsdag TP? Ik hoop het zo voor je! Jij moet ons snel volgen!! @vpkaatje: Hoe was je FM?? Duimen dat het een ei was waar je last van hebt! @ukke: Ja jij vliegt echt vooruit met die weken! Nog even bikkelen en dan lekker vakantie en verlof!! Heerlijk, geniet ervan! Wanneer had jij je eerste echo?? Heb je toen het hartje al gezien?? Heb jij de chinese kalender bekeken voor het geslacht?? Ik voel me goed, om de 2 uur gewoon eten dan is het die misselijkheid wel te doen. Veel moe... kan 's nachts goed slapen gelukkig! Dinsdag gestart met moeders voor moeders! Ik ben echt heel blij dat ik iets terug kan doen nu ik zelf dankzij de medicatie zwanger ben! Ze deed nog een keer een test om te checken of ik voldoende HCG aanmaak. Meteen weer een knaltest, dus dat zit wel goed! Ik leef wel toe naar die eerste echo, spannend.
De eerste echo had ik met 8 weken bij de gyn. Hartje gezien en gehoord, verder kijken ze alleen of het op de goede plek zit en lijkt het een boon. Met 10 weken echo bij verloskundige, met 12 weken combitest gedaan, krijg je ook een echo. Met 15 weken pretecho en gedachtebepaling laten doen en daarna natuurlijk de 20 weken echo... Niks geen kalenders irak erop losgelaten
Ukke, dat is best vaak een echo . Nu moet je ongetwijfeld afkikken . Sonneke, tijd vliegt zeker voor bij. En wat goed dat je meedoet met mvm. Bij zo'n knaltest moet het gewoon goed blijven gaan. Wel spannend dat je nu de 6 weken gepasseerd bent. Ik had toen bij 6 weken de miskraam....Nu op naar je eerste echo om je 'boontje' te zien, haha. vpkaatje, hoe is het idd met je gegaan? Hopelijk is er al actie. Ik heb gisteren de echo gehad. Ze zei nog waarom ik weer moest komen. Mn bms was toch al goed? Tja, beetje jammer, maar ze willen natuurlijk niet op vrijdag of zaterdag gaan ontdooien. Liever doordeweeks. Ik mag nu weer fijn met Utrogestan beginnen en dan maandag gaan ze ontdooien. In de middag hoor ik of dat allemaal goed is gegaan. Dan krijg ik dinsdag de tp. Ik ga de week erop met vakantie, dus tijdens mijn vakantie mag ik testen. Hopelijk positief. Ik zag op mn schema dat ik dan 5x3 utrobolletjes moet gaan gebruiken. Ik zal eens navragen of dat klopt, want dan heb ik een doosje voor 2 dagen! Nou ja, eerst maandagmiddag maar afwachten. Gaan jullie duimen voor me?
Ukke ik word gewoon vrolijk van jou banner. Wat is die baby al ver met kruipen zeg!! Kitty, spannend weer, dus dinsdag waarschijnlijk de tp. Hoe groot is die kans dan dat het ontdooien niet goed gaat? Zou wel super zijn zeg als je op vakantie positief test. Hoe lang ga je? Ik ga zeker voor je duimen!!!! Sonneke, wauw zeg, wat moet dat heerlijk zijn na al die tijd van onzekerheid zo'n test met twee dikke knalstrepen. En die eerste echo ja die kan niet snel genoeg komen nu he. Goed van je dat je mee doet aan moeders voor moeders. Is het veel gedoe of valt het mee? Ja het is voor een goed doel, daar weten wij nu alles wel van he. Hier goed nieuws. De cyste is niet gegroeid, ik mag verder gaan met prikken. Links zat een eitje van 11mm en rechts een paar van 13mm. Maandag moest ik eigenlijk terugkomen, maar kan dan niet en hij denkt dat het nu toch te snel gaat en dat dan dinsdag te laat is. Dus op zondag terug. Uhhhh dit is in al die tijd voor het eerst. Heel apart. Hij hoopt dat ze 2mm per dag groeien en dat ik dan zondag de Pregnyl al kan zetten of maandag. Verder mag ik toch door met prikken ondanks de zomerstop. Alleen begin ik dan nog niet met IUI. (Heb nu 6x geprikt met vrij-advies, dus was eigenlijk na deze keer aan IUI toe... maar dat komt dus na de zomerstop.) Ben gewoon hartstikke blij dat het niet stil ligt en dat ik door kan gaan. (Al weet ik niet hoeveel vertrouwen in nog heb hierin zonder IUI/IVF)
@kitty: 5 x 3 bollen! Dat kan toch niet! dat is wel echt heel veel toch! Ik duim dat maandag de ontdooiing goed gaat en er dinsdag een goede TP plaats kan vinden! Dan inderdaad nog even spannende weken! @vpkaatje: Jeetje jij gaat als een trein deze keer! Op zondag terug voor een echo! Gelukkig dat je gewoon door kan gaan tijdens de zomerstop met echos en spuiten. Ik vond het eigenlijk ook wel een beetje vreemd dat dat niet zou kunnen!
VPKaatje, die baby kruipt zeker hard... het is ook ongelooflijk.... ook als je kijkt wat ik ondertussen zo al in huis heb gehaald... man oh man, kapitalen! Wij gaan voor wasbare luiers, een hele investering, maar tja met zo'n ecobewuste boswachter man en ik ben ook wel voor kan het niet missen. Een leuke aanbieding tegengekomen en besteld! Hier en daar al lakentjes, hoeslakentjes voor het ledikantje en morgen ga ik voor gordijnen kijken en deze zelf maken... hoop dat het lukt! Zo langzamerhand begint alles vorm te krijgen... wat afspraken hier en daar en dan besef je ineens dat je al zit te plannen in je verlof! Wat komt het toch akelig dichtbij allemaal! Wij gaan een cursus samen bevallen doen, ben ondertussen aan zwangerfit begonnen en de eerste spierpijnklachten dienen zich aan. De baby groeit al naar voren, trappelt op de blaas en de spieren worden anders belast, maar toch het is heerlijk Jullie gaan ook weer als een trein. Sonneke ook in blijde verwachting, oh en niet met je neus boven de ton van MvM hangen hé Ik heb ook mijn volledige periode meegedaan! Je weet immers waar je het voor doet. Op het einde was ik er wel klaar mee! Leuke bijkomstigheid is dat je dan al 16 weken bent! Kitty ik hoop dat de beebs goed ontdooien. Spannend zeg. Ook vreemde gewaarwording dat deze mensjes in wording gewoon op pauze gezet kunnen worden en nog kunnen uitgroeien tot een volwaardig mens... bijzonder die medische wereld Ik duim voor je... want jullie moeten echt zoooo snel volgen
Ik geloof dat de kans dat een cryo ontdooit ongeveer 50% is. Maar dat ligt er ook aan in welke kwaliteit ze waren ingevroren. Ik heb er drie, dus ik hoop dat er een goede bij zit en dat deze ook blijft plakken. Anders wordt het IVF nr 3....Nee, niet aan denken. Eerst maandag afwachten en dan 2 weken duimen draaien! Ukke, wow, dat is wel een werk met katoenen luiers (toch)! Weet waar je aan begint, hahaha. Maar wel goed dat je met het milieu bezig bent, want er zullen behoorlijk wat luiers doorheen gaan. En logisch dat je er veel mee bezig bent. Je gaat het nu goed voelen en zien. Het lijkt me zo heerlijk om ermee bezig te zijn! Leuke kleertjes uitzoeken, kinderkamer, kinderwagen, namen bedenken, etc. Ik hoop idd dat VPkaatje en ik snel mogen volgen. Vpkaatje, jij gaat ook echt elke ronde harder lopen! Dat is echt bijzonder. Ik hoop dat je morgen goed nieuws hebt. Zal wel raar zijn om op een zondag naar het zkh te gaan, maar hopelijk voor een goed doel. En stel dat deze ronde niet lukt, dan ga je dus door met Puregon, maar hoe weet je dan wanneer je eisprong is? Ze gaan toch niet de hele zomer dicht? Ik kan me herinneren dat ik de hele zomer door kon, alleen met kerst/oud en nieuw waren ze dicht. Sonneke, kleine beetjes eten idd. Dat werkt het beste tegen de misselijkheid en flauwheid. 's Avonds lekker op tijd naar bed en je lekker laten vertroetelen door manlief. Nog anderhalve week, echt spannend!
Heej meiden, even kort hoor, want ben druk. Maar heb zaterdag weer buikpijn gehad en zondag had ik een echo... bleek dat de cyste weer gescheurd is. Hij is zich gaan vullen met bloed. In de gaten houden, maar gewoon doorgaan met prikken. Links eitje 14mm en rechts eitje 16mm. Morgenmiddag weer een echo, hopelijk dan Pregnyl. Ben benieuwd.
@vpkaatje: Die kl*te cyste altijd weer! Heeft dit nu verder geen invloed?? Wat goed dat je 2 mooie eitjes hebt!
Geen idee Sonneke, het hangt er een beetje van af wat die cyste verder gaat doen. Aangezien hij zich opnieuw is gaan vullen... hij kan dus weer groter worden en dat mag niet. Dus hoop dat het stil is blijven staan en ik vandaag Pregnyl kan zetten. Want hoe langer het duurt met die eitjes/ Pregnyl, hoe meer tijd die cyste weer krijgt om te groeien. Moet vanmiddag, ben benieuwd. En hoe staat het met jou Kitty???!!?!
Ben zonet naar de poli geweest. De cyste is foetsie, dus waarschijnlijk verder leeg gaan lopen toch na het scheuren. Mijn eitje zal zn kop dus niet stoten tijdens het springen Bms 9mm, links 1 ei van 17-20mm en re 1 mooi ei van 16-17mm. Vanavond de Pregnyl. Er springen er dus twee, joepie! De gyn geeft vrij-advies: morgen en overmorgenavond. Omdat ie vandaag toch nog niet springt. Elke gyn is daar weer anders in. De vorige zei vanaf dat eitje vrij groot is om de dag en dan op dagen rond ei proberen elke dag. Dan loop je 'm niet mis. En ten tweede tis toch ook altijd beter als er al een aantal zwemmertjes bij de finish zijn aangekomen voordat t eitje springt. Dus ik denk sowieso vanavond en morgen en dan als we het op kunnen brengen de dag daarna ook nog. Want als ik 'm vanavond zet, de Pregnyl, dan springt ie waarschijnlijk 36 uren daarna toch? Dus donderdag ochtend. ALS ik nu zwanger word, dan ben ik half maart uitgerekend. Daar doe ik het voor.
En Kitty hoe is t gegaan? En wanneer kan je nou testen? Hoeveel kans maak je bij n tp ook alweer? Ik gisteren om 19 u Pregnyl gezet. Donderdagochtend ei waarschijnlijk. Mijn lf duurt 10 dgn. Dus nu samen wachten en hopelijk beiden goed nieuws.
Vpkaatje, spannend weer zeg! Donderdag dus je ei. Dat zou leuk zijn als we deze ronde allebei zwanger worden! Gisteren is een 4 cellig embryo teruggeplaatst. Bij het invriezen was het 6 cellig. Maar bij het ontdooien zijn er twee stuk gegaan. Volgens de arts zag het er verder goed uit, dus geen reden om te zeggen dat dit geen kans is. Er zijn zeker succesverhalen na het terugplaatsen van een 4 cellig embryo. Het liefst zien ze natuurlijk 8 cellen. Ik heb net gegoogled en het blijkt dat: Op dit moment is de kans op een doorgaande zwangerschap na cryo-terugplaatsing ongeveer 10%. Dit lage percentage is o.a. te wijten aan een verhoogde kans op een miskraam na een cryo-terugplaatsing. Gisteren werd als dag 19 (emmy al 5 dagen oud) gerekend, dus ik mag op vrijdag 29 juli testen. Ik ben dan met vakantie, dus ik neem een test mee. Op zich ben ik wel benieuwd, want dit is de 1e ronde zonder pregnyl. Normaal is mijn LF 11 dagen. Dus ik zal denk ik wel eerder weten of het goed zit of niet. Afwachten maar......Ik ben iig strontverkouden, dus hopelijk heeft dat geen invloed op het resultaat.
Erg spannend Kitty!! 10% is niet veel, maar wie weet! Hoe zat dat ook alweer met een gewone kans net als bij mij, zonder ivf. 25% of was het nou 15%? Maar ja, heb al zoveel kansen gehad en nog nooit zwanger, dus percentages of niet, het kan aan zoveel dingen liggen. Ik heb er zelf nu helemaal geen goed gevoel bij bij mezelf. Maar komt ook door de vele teleurstellingen. Heb nu de instelling "eerst zien dan geloven". Wanneer ga je precies weg? En ik neem aan 29 juni testen ipv 29 juli Veel succes zal voor je duimen
Hehe, ik bedoel idd 29 juni. Tja, tegenwoordig wil iedereen weten hoeveel kans ze hebben. Ik zie het iig als een kans en het maakt me niet uit of dit 10, 20, 50 of 100% is, als het maar een keer lukt! Idd, door al die teleurstellingen sta je er wel anders in. Ik ga over precies een week weg. Heerlijk, ik heb er zo'n zin in!
Inderdaad, het is toch een kwestie van geluk of domme pech. Het menselijk lichaam heeft niks met wiskunde en kansberekening te maken Ben er wel weer een beetje klaar mee. Deze dagen zijn we beiden erg moe en het verplicht klussen breekt ons beiden op. Waardoor ik weer onrustig ben in mn hoofd en maar wat lig te woelen en dan niet slaap. Morgen nog 1x klussen en dan kunnen we t weer doen wanneer we willen en niet wanneer we 'moeten'.