Hallo Allemaal, wij gaan voor onze eerste IVF donderdag moet ik voor de punctie. ik ben benieuwd of er vrouwen zijn die ook met ivf bezig zijn.. en natuurlijk vrouwen die erdoor zwanger zijn geraakt!
Ik ben een positief verhaal!! De punctie wilde ik vooraf niks van weten en het enige wat ik je zla vertellen is dat ik het zo weer zou doen. Zoals je aan mijn banner kan zien is het heel goed gegaan Ik was met de eerste poging direct zwanger, ik besef met wel hoe een groot wonder dat is want dat is echt niet altijd zo. Ik moest wel heel rustig aan blijven doen tot 12wkn omdat ik een bijna overstimulatie had in mn linker eierstok, dit was minder prettig maar ook niet iets om je zorgen over te maken. Heel veel succes en ik hoop dat je net zo'n positief verhaal word als ik
Oh wat leuk dat je zwanger bent! en ook leuk om gelijk een positieve reactie te krijgen! ik ben best nerveus voor de punctie.. maar ik heb het er graag voor over! heeft ivf ook nog met leeftijd te maken dat je meer kans hebt als je jonger bent? heb je nog iets speciaals gedaan na de terug plaatsing rust houden ofzo?
Vraag maar raak, hier was het bij de 3e keer raak. Ik moet zeggen we waren de hoop aan het opgeven, maar dit was de reden dat we altijd doorgingen, we hielden ons altijd voor ogen het KAN!!! Overigens moet ik erbij zeggen dat ik nóg onzekerder werd omdat De IVF-behandelingen niet makkelijk waren, het ook niet helemaal vanzelf ging en ook elke stap weer spannend was maar TOCH is het gelukt. Ik hoop dat IVF ook jullie wens in vervulling laat komen!!!
Hier ook een positief verhaal, zwanger na 1e IVF behandeling. Het was een zware behandeling, heb er zelfs voor in het ziekenhuis gelegen, maar zou het zo weer doen. Succes!!!
hey meid, Wil je even heel veel succes wensen donderdag. Ik heb 1 mislukte IVF achter de rug. Wij zijn nu bezig met onze eerste ICSI en ik heb ook donderdag de punctie. Ik hoop dat we beide over 2,5 week een positieve uitslag hebben. Liefs Maaike
Hoi Linda! wat fijn dat je zwanger bent en ook nog van een tweeling! super joh! ik vind de ivf ook erg spannend. kan je nog iets doen om te zorgen dat het meer kans op slagen heeft?
echt waar? waarom heb je in het ziekenhuis gelegen? ja ik zou dat er ook voor over hebben we willen het zooooo graag
Hoi Maaike! Bedankt voor je lieve berichtje! jij ook heel veel succes donderdag! misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden?
Hoi, hier ook (nog) geen positief verhaal, al hoop ik dat mijn verhaal natuurlijk wel positief eindigt. Wij zijn bezig met onze eerste poging IVF, ik heb aanstaande vrijdag de 1e FM. Succes en sterkte alvast met de punctie donderdag!
Hoi Zora, Oh spannend! hou je ons ook op de hoogte dat zou ik wel leuk vinden hoelang zijn jullie al bezig?
Dat is goed, je kunt mij en Maaike ook altijd volgen in onze eigen topics en we kunnen dit topic daar ook voor gebruiken natuurlijk. Wij zijn al bezig voor een kindje sinds februari 2007 toen zijn we voor het echie gegaan. Maar ik was een paar maanden daarvoor al gestopt met de pil, omdat ik bijna niet kon wachten. Helaas loopt het soms anders dan je in gedachten had...... We hebben 6 mislukte IUI behandelingen achter de rug en zijn nu dus bezig met de 1e IVF. Erg spannend hoor allemaal! En jullie, hoe ervaren jullie alles? En heb je ook al andere behandelingen gehad? En al lang de wens voor een kleine? Liefs Zora
Hoi Zora, is goed ik ga even bij jullie topics kijken. wij zijn sinds januari bezig we wisten al dat ik pco heb dus we konden gelijk in het ziekenhuis terrecht dus dat heeft een hoop tijd gescheelt.. ik heb hiervoor clomid geprobeert zonder resultaat toen overgestapt naar menopur toen heb ik 1x een eisprong gehad zijn we zelf gaan klussen maar niet zwanger, maar daarna is het niet meer gelukt om maar 1 eitje te laten groeien ik heb enorm veel eitjes.. ik voel me nu ook echt een opgeblazen ballon! en nu dus eerste ronde IVF. ik vind het heel erg spannend ben ook benieuwd of de punctie pijn zal doen.. maar ik heb het er graag voor over! hopelijk is het voor ons allebei snel raak
Wij hebben na jaren van behandelingen met behulp van ICSI een prachtige dochter gekregen. Inmiddels is ze alweer bijna 19 maanden. Dus het kan zeker lukken! Succes!
Zeeeer positieve verhalen over IVF ICSI hier! We hebben een ontzettend mooie, leuke, gezellige en stoere zoon gekregen in nov. 2007 en aankomende december verwachten we zijn brusje! Het had wat voeten in de aarde... 6x ICSI eigen cyclus + 1 standaard Toen 3 cryo's + 1 standaard... Maar voor ons liep de nachtmerrie goed af! Elmo
Oh super zeg! nou ik hoop dat voor ons deze nare periode ook straks klaar is en dat we ook zwanger zijn... lijkt me heeeerlijk
In principe ben ik van mening dat er ook een grote dosis geluk bij komt kijken maar je wil gewoon wat extra's doen omdat je dan alles eraan gedaan hebt wat je zelf kan doen. Ik deed (het is niet bewezen maar waar ik me fijn bij voelde): na tp: - niet sporten - geen sex - geen alcohol (gehele behandeling) - gezond eten (gehele behandeling) - multivitamine en omega3 met visolie (gehele behandeling) - ik bleef ongeveer een week na de punctie thuis, dus niet werken (ik mocht mij ziek melden, ik zei namelijk dat alles nog beurs was, was ook zo hoor in mijn geval) na de 1e mislukte IVF ben ik gestart met acupunctuur, in eerste instantie voor mijn eigen rust, zodat ik wat relaxter was en ter ondersteuning tijdens de behandeling. je kan er op internet veel over vinden. op haar advies heb ik tijdens de 3e ivf ook geen kiwi en ananas gegeten (dit breekt eiwitten af) en probeerde ik zachte sappen te drinken dus niet te zuur zoals sinaasappelsap. rondom de tp kreeg ik dan extra behandelingen. ik denk steeds dat het toch 50/50 is als je eenmaal een tp hebt gehad maar alles wat je extra kan doen zal zeker positief zijn, in ieder geval niet negatief werken. wat ik verder nog deed is zorgen dat mijn buik altijd lekker warm was, voor de punctie lag ik ook vaak met een rkuik in bed en na de tp zorgde ik dat ik het altijd lekker warm had. nou misschien klinkt het allemaal wat zweverig maar hierdoor had ik het geval dat ik in ieder geval zelf er alles aan gedaan had! Ik wens je heel veel succes!!!
Ik sportte wel door, had soms ook seks (niet de eerste 2 a 3 dagen ivm het wondje), slikte geen aanvullende vitamines (alleen foliumzuur) en bleef niet langer thuis dan nodig. Deze ervaring is dus zeer verschillend per persoon
ja ik zat ook al te denken even geen sex.. en ik slik ook van de etos zwanger worden pillen daar kan ik toch gewoon mee door gaan? goed idee ook van de kruik.. tsja ik ga gewoon alles proberen haha wil het zo graag