Hallo dames, Ik vroeg me af of iemand mijn situatie herkend... In mei 2011 heb ik ee n spiraaltje laten plaatsen, na ong 5 maanden van af en toe menstrueren werd ik niet meer ongesteld. Heerlijk dacht ik op dat moment. In juli 2013 heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen omdat mijn man en ik graag een kindje wilden. Na 2 maanden had ik mijn 1e menstruatie, dus ik dacht, mooi, nu kan het echt gaan beginnen. Alleen duurde die menstruatie 4,5 weken. Dus ik naar de huisarts. Daar kreeg ik een klein onderzoekje, alles zag er goed uit, mijn baarmoeder lag iets naar achter gekanteld maar dat mocht geen problemen opleveren zei ze. Vervolgens kreeg ik wel een 10 daagse kuur provera voorgeschreven om de menstruatie te stoppen. Ik zou na de kuur een bloeding krijgen en dat zou het begin zijn van een nieuwe cyclus. Het kon echter wel voorkomen dat ik de kuur nog een keer zou moeten doen. 2 maanden ging het goed en even dacht ik zelfs dat ik zwanger was (dat bleek gewoon tussen men oren te zitten) na mijn menstruatie werd ik tussentijds weer ongesteld, dat duurde alweer 2 weken voor ik de huisarts maar weer belde. Ik moest een test doen (het kon misschien een ovulatiebloeding of een innestelingsbloeding zijn) was die negatief mocht ik een nieuwe kuur provera ophalen. En zodoende, want ik was uiteraard niet zwanger, begon ik aan mijn 2e kuur provera. Die heb ik 2 weken geleden afgerond en begon even daarna mijn menstruatie. Die duurde 7 dagen (normaal bij mij) en stopte. Alleen nog geen week later begon ik weer te vloeien... Nu, 2 dagen later lijkt het weer over te zijn... iemand enig idee wat dit betekend? Ligt mijn cyclus nog steeds overhoop of zou dit een ovulatie-/innestelings-bloeding kunnen zijn?
ik ben bang dat je cyclus nog steeds over hoop ligt, het kan helaas erg lang duren voordat het weer op orde is. Ik had steeds tussentijdse bloedingen tijdens de pil, ook hij de h.a. geweest die heeft me die kuur ook voorgeschreven, maar ik vond het zon troep en we hadden het al over kinderen gehad, en toen puntje bij paaltje kwam hebben vl en ik besloten om met de pil te stoppen en heb ik die kuur uiteindelijk niet geslikt. ik zou een ovulatietest en zwangerschapstest doen en als daar niets uit komt zou Ik als ik jou was weer contact opnemen met de h.a. en desnoods om doorverwijzing naar gynaecoloog vragen, waarschijnlijk neit het bericht wat je wou horen, maar dat is de korte en makkelijkste oplossing! veel sterkte en succes ermee!
Dankjewel voor je reactie! Ik was er ook niet echt van uit gegaan, maar je gaat toch weer hopen Daarnaast begon ik vanmiddag weer behoorlijk te vloeien dus het is denk ik precies als jij zegt en wat ik al dacht, gewoon nog een zooitje... Ik dacht het een weekje aan te kijken en dan de h.a. te bellen, maar dat zal nu niets uitmaken denk. Ik vraag me alleen af wat ze nu voor me kunnen betekenen, omdat ze zeggen dat je het een jaar de tijd moet geven. Heb jij enig idee wat een volgende stap zou kunnen zijn? Groetjes Rozan
mijn ervaring is dat huisartsen niet genoeg ervaring hebben op dit vlak. huisartsen weten vanalles een beetje.maar ik vind vaak dat ze teveel proberen zonder oorzaak te weten. ik zou persoonlijk vragen om een verwijzing naar de gyn. die kijkt nauwkeuriger en ziet de kleine dingetjes. het hoeft niks te zijn.het kan zijn dat je hormoonwaardes nog op peil moeten komen maar bij de meeste is het dan vaak zo dat de menstruatie uitblijft ipv zo vaak vloeien.provera is inderdaad troep vind het eigenlijk ook apart dat ze die voorgeschreven hebben. want je vloeit uitjezelf al. dan is het dubbelop. dan krijgt je lichaam ook geen kans om het zelf te gaan regelen lijk het nog een maandje aan en dan zou het toch echt beter moeten gaan anders even aan de bel trekken
Hoi hoi, Ook jij bedankt voor je reactie. Ik denk idd dat ik dat maar doe ja. Een gyn weet te minste echt waar ze het over heeft. Ik laat het jullie weten Groetjes Rozan