Hoe lang wachten met tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door podiki25, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe oud was jullie eerste toen jullie voor een tweede gingen?

1. 12 maanden (of minder)

2. 13 maanden

3. 14 maanden

4. 15 maanden

5. 16 maanden

6. 17 maanden

7. 18 maanden

8. Tussen de 18 maanden en 24 maanden

9. Tussen de 2 - 3 jaar

10. Meer dan 3 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had graag eens geweten hoe oud jullie eerste kindje was toen jullie terug begonnen zijn voor een tweede te klussen... Mijn vriend is namelijk nog niet echt overtuigd en ik dan weer wel. Had graag geweten hoe dat bij jullie ging. Dus... hoe oud was jullie eerste toen jullie de pil opzij legden om te gaan voor de tweede? :)

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    In november is mijn spiraal er uit gegaan en in januari gingen we voor het eggie. Mijn zoontje was toen 17.5 maand.
    Het was meteen raak dus hij zal 26 maanden zijn als de kleine komt

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje is nu 4 maanden en wij gaan al voor een 2e. Mensen verklaren ons voor gek maar voor semih heeft het ook lang geduurd allemaal doordat ik pcos heb. Dus ik durf geen anticonceptie te nemen (dat ik was gestopt met de pil duurde het 1 jaar voor ik überhaupt ongesteld werd, dus wanneer er een 2e is dan ga ik wel aan de anticonceptie.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik wou er zelf graag ongeveer 2 jaar tussen, dat was eerder trouwens wel langer hoor, maar daar ben ik dus op terug gekomen.

In oktober bleek ik weer zwanger te zijn en toen was de oudste 20 maanden. Als zijn broertje straks geboren wordt in juni is hij 2 jaar en 4 maanden. Prima verschil als je het mij vraagt :p

5. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij ons zit er straks vijf jaar tussen.. De bedoeling was ongeveer 4 jaar, maar het loopt niet altijd zoals je wilt he. We voelen ons nu gewoon gezegend dat het weer gelukt is, nu hopen dat alles goed gaat :)

6. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Onze oudste was 19 maanden toen we voor de 2e gingen. Uiteindelijk in de maand dat hij 2 werd zwanger geraakt, dus er zit 2 jaar en ongeveer 8 maanden tussen 1 en 2.
    Het kan handig zijn om de voor- en nadelen op een rijtje te zetten. Een vriendin van mij heeft 2 ventjes snel achter elkaar gekregen, bij mijn ventjes zit er dus wat langer tussen. Onze jongste zoontjes zijn ongeveer even oud, maar de belevenis van een tweede krijgen was voor ons toch erg anders.
    Zo genoot ik echt weer van een nieuw babietje, terwijl mijn vriendin het best pittig vond, weer een baby. Mijn oudste kon al best veel zelf, terwijl zij haar handen vol had aan twee afhankelijke kindjes. Mijn oudste is sinds een paar maanden naar school. Nu heb ik lekker veel tijd voor mijn jongste die pas ruim een jaar was toen de oudste naar school ging. Maar zij heeft straks 2 kindjes die snel achter elkaar naar school zullen gaan, dan heeft ze veel tijd voor zichzelf. Mijn oudste en jongste beginnen nu pas wat meer met elkaar te spelen door het grotere leeftijdsverschil. Zij heeft straks 2 knulletjes die al snel met elkaar zullen spelen en elkaar dus ook vermaken (al zijn het wel heel andere karakters dus helemaal heb je dat niet in de hand). Wat vind jij belangrijk? Sommige ouders vinden het belangrijk dat broertjes/zusjes snel op elkaar zitten, zodat ze meer aan elkaar hebben. Wij hebben juist gezegd iets langer te willen wachten, dat we echt allebei weer toe zijn aan een volgende, zodat we allebei toegewijd zijn en weer alle aandacht aan het kindje kunnen geven wat hij/zij nodig heeft. Voor allebei valt veel te zeggen.

PS. Het lijkt me wel anders als het niet makkelijk voor je is om zwanger te raken...

Succes met je keuze!

7. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen toen onze meid 20 maanden was. Nu is ze inmiddels 2 jaar... We hopen dat ze grote zus wordt voor haar 3e :) Nou ja, en anders is het ook prima.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    20 maanden, en vrijwel meteen zwanger. Een kleiner leeftijdsverschil zou ik zelf niet willen.

9. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Onze kids schelen 16 maanden. Wij vonden het leuk om een klein leeftijdsverschil te hebben, zodat ze echt samen kunnen spelen en een beetje op hetzelfde niveau zitten (zodra ze wat ouder zijn natuurlijk). Het is even aanpoten, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad :) ze zijn zo lief samen, onze dochter speelt met haar kleine broertje op haar manier. En dat gaat super :)

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb 14 maanden gestemd, hij is van half feb en we hadden begin mei de anticonceptie de deur uit gedaan. Eerlijk gezegd was het onze bedoeling dat het eerder zou gebeuren, maar door ziekte en gedoe met banen is kinderwens een half jaar of zo uitgesteld. We hadden dus eigenlijk 9 maanden bedacht ;).

Ongeveer 3 weken na onze beslissing (vlak voor eisprong, ha ha) zat ik met een positieve test in handen :$...

Onze 2 oudsten schelen nu 2 jaar. Terugkijkend vond ik baby en peuter een pittige combi ;), en had ik wellicht minder/meer leeftijdsverschil makkelijker gevonden, maar ja, dat weet je toch nooit... Het loopt zoals het loopt.

11. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Wij wilden er graag 2,5 jaar tussen en dat gaat als alles goed gaat lukken!

12. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    De oudste was 9 maanden toen ik zwanger was van kindje nummers 2
    Toen we begonnen was hij 6 maanden . Best vlot en erg leuk

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Als ik vorige maand geen mk had gehad dan was mijn uitgerekende datum rond de 1e verjaardag van onze dochter.
    Ik hoop het leeftijdsverschil zo klein mogelijk te houden.

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Shit verkeerd gestemd haha.. Wij zijn heel snel alweer begonnen ivm mijn pco.. Onze eerste was 18 maanden toen onze tweede werd geboren

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Geen anticonceptie gebruikt. Na 10 maanden weer ongesteld en vanaf toen er ook "echt" weer voor gegaan. Toen hij 1 werd gebeld met de kliniek en eerste ronde met hormonen was raak!

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Met 12 maanden. Nu inmiddels 7 maanden verder en weer zwanger na n vm.k :) hopen dat het dit x goed mag gaan. Kleine zal 2 jaar, en 3 maanden zijn als ik beval.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn oudste dochter was 9 maanden.
    Met 18 maanden werd haar zusje geboren. :)

18. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Wij gingen voor een tweede toen mijn zoontje bijna 12 maanden was, het was de 1e keer raak, maar helaas werd dat een miskraam. Dit is de eerste ronde na de mk, hoop dat het raak is 😄

19. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier 11 maanden en het was meteen raak. Ik vond het leeftijdsverschil eigenlijk te klein en de eerste maanden dan ook erg pittig, maar nu zijn ze juist hartstikke leuk samen dus ach ja.

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Geen anticonceptie gebruikt na nummer 1 heel bewust.
    Wel de vruchtbare dagen wat ontweken en voor het zingen de kerk uit.
    Bewust begonnen met 14 maand gelijk raak:)

Deel Deze Pagina