Goedenavond Dames, Ik heb misschien een gekke vraag met een paar vieze details alvast mij excuus hiervoor. Ik maart hebben we een mooie zoon gekregen en in juni heb ik een spiraal laten plaatsen. Ik ben tot en met oktober aan één stuk door ongesteld geweest. In november was dit ineens voorbij. Dit is ook wel iets dat mij af en toe zorgen baart maar omdat ik een spiraal heb ga ik ervanuit dat ik niet zwanger (kan) zijn. Nu heb ik al 3 dagen steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar het zet niet door en dan is het gevoel ook weer weg en dan komt het af en toe weer. vanavond ging ik naar de wc en toen hing er echt zo'n doorzichtige slijmdraad (excuus nogmaals voor de details) en nu snap ik er niks meer van kan dit toch met een zwangerschap te maken hebben of misschien eisprong? vorige maand was ik al niet meer ongesteld en toen heb ik het niet gehad of het is gewoon niet opgevallen. Door die stomme spiraal weet ik niet meer waar ik zit in mijn cyclus en dat maakt mij soms onzeker. De onzekerheid is er gewoon omdat een nieuwe zwangerschap gewoon echt niet uit zou komen.
Het is toch gek dat je constant ongesteld was of bekijk ik dat nu verkeerd. Heb je niet aan je huisarts gevraagd hoe dat komt, want dat lijkt me niet normaal? Het feit dat je nu niet ongesteld bent lijkt me eerder normaal en je hoort wel eens dat vrouwen niet meer ongesteld worden als ze een spiraal heb. Maar ik heb er verder geen verstand was. Ik zou een professioneel iemand om raad vragen als ik jou was.. sterkte!
Je lichaam moet vaak erg wennen aan een mirena. Dat was bij mij niet anders. Je moet het echt een paar maanden de tijd geven. Ik heb ook de eerste paar maanden bijna constant (licht) gevloeid. Na een aantal maanden was dat over en had ik ook weer een duidelijke cyclus (met een mirena kan je gewoon een eisprong hebben). Het kan dus best zijn dat je nog niet zo ver in je cyclus zit als je d dit en je nu rond je eisprong zit. Natuurlijk kan je altijd even een testje doen voor de zekerheid.