Provera

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mamsie21, 23 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Hi dames,

    iemand ervaring met Provera? Heb vandaag de ha gebeld, omdat ik een onregelmatige cyclus heb en op dit moment al eentje van 60 dagen (heb al gelezen dat er dames zijn die langere cyclussen hebben). Hij schrijf Provera voor, voor 1 keertje voor een onttrekkingsbloeding.

    Nu lees ik dus dit op internet:
    Zwangerschap
    Gebruik dit medicijn NIET als zwanger bent of u binnenkort wilt worden. Dit medicijn kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind.
    • Wilt u zwanger worden en krijgt u dit medicijn voor het eerst? Overleg dan met uw arts voordat u met dit medicijn begint. Misschien kan de arts een ander medicijn voorschrijven. Een medicijn dat wel veilig is tijdens de zwangerschap.
    Ik ben niet bewust bezig om zwanger te worden, maar als het wel gebeurd is het HEEL erg welkom.. kan Provera hiervoor kwaad dan?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik kreeg provera om menstruatie op te wekken bij m'n vruchtbaarheidsbehandelingen. Lijkt mij dan niet heel veel kwaad kunnen omdat het doel van die behandelingen zwanger worden was.
     
  3. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Nee dat denk ik dan inderdaad ook niet.... Heeft het geholpen bij je??
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja, ik werd altijd 3 dagen na de laatste pil ongesteld.
     
  5. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Aha ok! Het is bij mij een eenmalige kuur voor 10 dagen voor een onttrekkingsbloeding..
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Zou igg komende tijd dan veilig doen ..

    Waarom wil je de de menstruatie eigenlijk opwekken ipv natuur zijn beloop laten doen
     
  7. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik kreeg het ook toen ik in het medisch traject zat vanwege PCOS.

    Ik werd alleen vaak pas zo’n 12 dagen nadat ik de laatste pil uit de strip nam, ongesteld.
    Drama hier dus :rolleyes:
     
  8. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Toen ik in de medische molen liep (pcos en zelf ook geen eisprong en niet zelf ongesteld werd) en provera slikte om een ontrekkingsbloeding te krijgen (zodat ik met een nieuwe ronde kon starten)..
    moest ik altijd eerst een test doen of ik niet toch zwanger was
     
  9. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Heb een paar x getest voor ik begon, allemaal negatief. Nu klaar met de kuur (ben de laatste twee dagen wel vergeten...) afwachten op een bloeding nu
     
  10. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Het is rot de negatieve test.. maar je weet waar je aan toe bent.. hopelijk komt snel de bloeding en kun je het traject beginnen.
    Heb je veel last van hormonen/stemming gehad tijdens het slikken van provera?
     
  11. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Nou vandaag heeft mn bloeding doorgezet, heftig zeg, die buikpijn ook.. Nooit zo erg bij me, maaaar ik neem het voor lief.

    Ik was vooral erg emotioneel door die kuur provera, verder viel het mee. En bij jou?
     
  12. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Sorry voor mijn late reactie, heb de melding gemist.

    Ik vond die provera kuur verschrikkelijk! Dan was ik totaal mijzelf niet; emotioneel en niks was goed. Trok wel snel weg nadat de kuur klaar was.

    Hoe gaat het nu met je?
     
  13. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Geeft niet!
    Gelukkig trok het snel weg toen je klaar was met de kuur.. Niks aan he al die bijkomende dingen!

    Met mij gaat t goed. Ben 17 mei ongesteld geworden voor een paar dagen.. Nu al twee dagen af en toe soort menstruatiekramp en zere onderrug, plus heel licht bloedverlies gehad wat ook snel weer weg was.... wat gek he.. dan denk ik, innesteling?

    Hoe gaat t met jou??
     
  14. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oh dat is al snel binnen 3 weken. Heb je nu wel een eisprong gehad? Krijg je daar iets voor of alleen provera voor de onttrekkingsbloeding?

    Hopelijk heb je een goede ronde, ik duim voor je!
     
  15. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb echt geen idee wat betreft de eisprong?! Misschien zijn t voortekenen van de menstruatie, maar lijkt me erg snel na mn ontrekkingsbloeding toch?

    Hoe gaat t met jou??
     
  16. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ja geen idee wat het kan zijn, ik heb dat niet gehad, ik had bij de eerste wel een innestelingsbloeding maar dat was 1 week na positieve test.

    Wanneer moet je weer terug naar de gyn?

    Met mij gaat het goed :)
    Ik ben gezegend met 2 kindjes gelukkig geen ziekenhuisbezoeken meer.
    Hoe gaat het verder met jou?
     
  17. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    We wachten het maar af... zit niks anders op haha.
    Ik hoef verder niet naar de gyn. Heb deze kuur via de huisarts gekregen, omdat ik niet ongesteld werd en zo een onttrekking kon krijgen.

    Fijn hoor!! Heb je een jongen en een meisje of twee jongetjes?

    Met mij verder goed. Ik heb 1 zoontje en sinds een tijdje een nieuwe vriend.. We willen ook graag een kindje van ons samen.
     
  18. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oh ok, dus verder geen onderzoeken. Hopelijk heb je snel een eisprong!

    Ik heb 2 jongens. Voor de oudste hebben we een jaar in het ziekenhuis gelopen met hormoonbehandelingen (ik had zelf geen eisprong) en de jongste (13 maanden jonger) kwam “spontaan”.

    Oh leuk! Hoe oud is je zoontje? Had je bij hem ook een provera kuur nodig?
     
  19. mamsie21

    mamsie21 Actief lid

    8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Was je voor dat jaar met hormoonbehandelingen ook al een poos bezig? Of dat niet..

    Mijn zoontje word in september 4. Daar geen Provera kuur gehad gelukkig. Ervoor wel een miskraam, voordat hij is verwerkt.
     
  20. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Voordat ik het ziekenhuis inging was ik driekwart jaar met de pil gestopt, ik werd niet ongesteld en andere klachten (waarvan ik niet wist dat ze bij pcos hoorde). Naar de huisarts gegaan doorverwezen naar gyn en kwam ik erachter dat ik pcos heb.
     

Deel Deze Pagina